tisdag 6 april 2010

Ljuvliga Droppe!!!!!!

Hej!!! Dags att jobba igen!!! Kvällsvecka betyder ledig fredag!!! Det är ju inte fel;o) Hoppas Ni haft en bra tisdag!!!

Den här melittan i porslin är en favvis just nu!!!

Snödroppar från trädgården i en gammal flaska jag hittat på vinden i kokhuset!!!!

Ljuvliga droppe;o)

Ronneby Arsenikvatten 200 gr.....Vad hade man det till!!??
.
Lite murgröna till tulpanlökarna....


Gjorde mig några små björkkransar igår!!!!
Trevliga att dekorera med;o)
Ha det bäst Alla, så ses vi snart igen!!!
.
Kram Kram Malin

34 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka vackra bilder du bjuder på i dag. Så många fina detaljer så jag måste titta flera gånger. Men...arsenikvatten...är det för att ta dö på någon?, låter jättegiftigt;-)

Min tisdag har varit okej, lite trött efter lite för sena nätter, men snart är det ordning på dygnsrytmen igen.

Kram,
Regina

promenader på landet sa...

Hej vännen! Så vårfint det är hos dig! Må så gott i veckan! Kramis Maria

Vintage House sa...

Underbart vackra bilder.
Gillar Melitta..
Flaskan är härligt vacker..
kram
sandra

Mitt Stugliv sa...

HejHej!

Som vanligt sååå njutbara bilder, jag bara sitter här o småmyser o ler när jag skrollar. Underbart att sätta tulpanlökar i en jättefin melitta.

Ha en underbar kväll
KramKram
lotta

Viola sa...

Alltid en fröjd för ögat..det är det att titta in till dig, ha en bra vecka, kramen

Rosor och Spetsar sa...

Så gulligt arrangemang du gjort. Och spännande med flaskan o vad den innehållit.
Ha en fin vecka
Kram
Annelie

Iva sa...

Hi, here you snowdrop blossoms, a cup of seedlings is very original. Iva

Vit som snö sa...

Mmmm, vilka härliga bilder Malin! Vår så det bara sprudlar om det!
Vad kul att du också faller för mina fjällbilder, det var verkligen magi!!!
Men väl hemma så längtar jag efter blommande snödroppar:)))
Kram Cilla

lottens vita och gröna sa...

guuuuuuuu vad vackert malin, snödroppar kan nästan få mig att grina av lycka...våren är här!!! må gott!
varmkram lotten

Änglarnas hus sa...

Hallojsan tjejen!

ÅÅ VAD JAG GILLAR DESSA MELITAHÅLLARE I PORSLIN..SÖKER ALLTID MEN FINNER INTE..PÅ LOPPISEN!

dET BLIR EN KORT JOBBVECKA FÖR DIG DÅ! hOPPAS PÅ EN BRA VECKA!

kRAMIS sANNE!!

Märta sa...

Vilken fin idé att använda melittatratten till blommorna, jag tror jag knycker den idén vid något tillfälle.
Mäste också gratulera dig till den fina vinsten hos bloggen Bläckhornet.
Ha det så gott!
Märta

Margareta sa...

Så effektfullt det blir med gamla saker tillsammans med blommor och gröna växter. Snödropparna där i den gröna flaskan är ju så fint.
En riktigt solig vårvecka önskar jag dig!
Kram Margareta

Sara sa...

Hej hej!
Vilka härliga bilder du tagit!
Jättefin flaska, jag som är så svag för blåa och gröna glasflaskor ;)
Ha en fortsatt bra vecka.

Kram sara

Queen Of Småland sa...

Hej kära Malin!!!!
Har inte alls hunnit blogga nåt på lääänge. Vilka fina inlägg du gjort! Så vackra påskbilder och vårbilder.
Skidsemester också! Gud vad det såg härligt ut!
Verkligen superhärligt med våren som äntligen är här för att stanna!
Har 1000 projekt i min trädgård som vanligt och det lär väl bli ett som jag hinner också som vanligt =) men det är ju också roligt att drömma och planera hej vilt!
Fin flaska! Jag vet faktiskt vad man gjorde med arsenikvattnet.... man drack det!!!! jo, en liten dos om dagen är bra för magen... från Ronneby hälsobrunn. Hihihi.
Ha en fin vecka!
Kramar

Signe 1 sa...

Vilka tjusiga och häärligt våriga bilder du visar!!:-)) Snödroppar är ju sååå lovley!
Ha en fab onsdag vännen! Kram Sofia

LantlivsAnette sa...

Ohhh så fint !!! Vilka fina bilder du bjuder oss på !! Den där Melitta hållaren är ju sååå fin !! Ha nu en toppen dag, snart är det Fredag !!!
Kraaam Anette

"M" sa...

Vilka fina bilder, ser fram emot alla blommor som nu är på gång ute

Sjabbig men chic sa...

Vad fint du har gjort! Melittan är helt underbar. I dag blir det full rulle och exaktus nu ska jag griljera en skinka.

Kram Lisa

johanna sa...

Hej
å vad fint!!Snödroppar är ju helt underbara!
Stor kram

Vita verandan sa...

Fina bilder, skönt att våren är på gång eller hur! Ha det så bra på jobbet, och ledig fredag är ju skönt!
kram anna

mariaK. sa...

Arsenikvatten!?! Det låter ju smaskigt;-)
Kram, Maria

Mom´s kitchen sa...

SÅ fina bilder! Verkligen andas våren av dina bilder! :)

kram Olg@

Elsa och Helena sa...

Snöfroppar! De första jag ser iår...:) Så fina bilder, gillar Melittan...den är så läcker och med texten på! Arsenik och gamla spetsar...finns det inte roman som heter så??
KRAM Helena

Huset vid ån sa...

Så fint o vårigt du ha gjort! Ha en fortsatt bra dag! Kramis Therese

Mitt hvite hus sa...

Nydelige bilder... herlige og vårlig.. snøklokker er vakre...

Klem Kerstin

Livet på Berget sa...

Arsenikvatten låter lite magstarkt......för att inte säga livsfarligt, inget att bjuda familjen på i alla fall. Underbara bilder, så sött melitta filter med blomman i:).
Ha de gott!
Kram
/Sara

Malin sa...

så fina stilleben du har gjort :) arsenik vatten på flaska låter ju jätte mumsigt :P eller inte ,

Kram

Jenny sa...

Hej Vännen!
Åh vad fint du gjort det, vad kreativ du är!!
Gillar melittahållaren i porslin:)

Ha en trevlig torsdag,

Kram Jenny

Gúa sa...

Ville bara ge dig en go´nattkram...för att du är så fin!

Dina bilder är underbara och jag njuter härinne.

Allt det bästa till den bästa..;) Kram o massa varma tankar likså...

Elsa och Helena sa...

Har en utlottning på gång! Välkommen att delta:)
KRAM Helena

Anonym sa...

Jättefina bilder!
Jag har ett par likadana fat i två storlekar efter min mormor, som äntligen kommit fram efter att ha legat åratal i en låda. Kanske ska plocka fram alla farmors knappar också, som jag lekte med när jag var liten. Kul idé!:)
Kram Marita i Björkhagen

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du är allt fiffig du som satt tulpanlökarna i melittan, fint blev det också! Arsenikvatten låter direkt farligt, ska kika i dina kommentarer om någon vet vad man hade det till.
Ha en fin dag
Kramar
AnnaMaria

emilias gömmor... sa...

Så fint och vårigt!

Kram Mimmi

VITA NYANSER sa...

Vilka underbara bilder på snödropparna!!! Fångad med ljus och skugga så himla bra! Här har jag inte sett några snödroppar än, men några krokusar har börjat komma, äntligen!

Kram L-L