lördag 3 april 2010

Påskdukning!!!!

Hej igen!!!!! Vilken härlig Påskafton!!! Sol från klarblå himmel!!!!! Visar lite från min dukning igår!!! Hoppas Ni kan få liiiiiiiite inspiration!!!!! Visst blir det vackrare när solen skiner in!!??
.
Ljuvliga tussilago finns det gott om nu!!!!!

Allt är loppisfynd utom tallrikarna och linneservetterna;o)

Tussilago = VÅR !!!!!!!!

Gult tillhör ju påsken även om det endast är gula blommor hemma hos oss;o)

Jag bara älskar mina gamla kakformar tycker de är fiiiiiiiiiiina skålar!!!!!

Vindruvorna och fjädrarna passar bra ihop;o)



Loppade bestick......
.
.
Nu ska jag ta en långprommis med vovven i solen!!!!
Vi firar Påskafton med Johans familj hos svärmor!!!!
Ha den bästa Aftonen nu så ses vi snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

35 kommentarer:

Änglarnas hus sa...

såå fint! Jag blev absolut inspirerad..skall duka lite påsklunch på verandan idag..och middag i morgon såå Tack!!

Ha en härlig Påskafton!!

Kram Sanne!!

Vita verandan sa...

Ha det så bra och Glad Påsk!
Här har inte tussilago kommit ännu....
Kram Anna

Rummet för välbefinnande sa...

Vilken underbar dukning...... Jag bara njuter alltså.
Tänk att få sitta till bords där!
Ja, själv sitter jag här i stugan och bara mår så gott som man kan. Med tända ljus och bara suger i mig allt det vackra här. Nu är det dags för en promenad, men jag blev lite bloggsugen först *ler*
Det är ledighet det, när man gör precis det där som man känner för.
Ha det fint resten av helgen nu!
Kram Mia

liven sa...

Så fine bilder Malin......masse koselige saker hos deg!!
Det er så kjekt å dekke med gamle vakre saker!!
Tussilago heter hestehov her hos oss......og nå vil jeg ut å se etter disse vårtegnene også !!
Her skinner endelig solen idag!!

Ønsker deg en fin påskeaften :o)
Klem!!

Mitt Stugliv sa...

HejHej Malin!

Åhhhhh vad ljuvligt och så underbart med vackra ting som man till och med loppat. Idag lyser solen från en klarblå himmel och jag blir såååå glad. Solen är stärkande för själen och det är bara att suga till sej energin.

Ha en underbar helg
KramKram
Lotta

Fågel Blå sa...

Åh sån underbar dukning!
Jag riktigt smälter!
HA EN FIN PÅSKAFTON!
Kram Kathrine

Nyanser av vitt sa...

Så fint du dukat Malin. Tussilago är verkligen ett vårtecken. Har inte sett några ännu men hoppas de tittar ut även här snart.
Sköt om dig och titta in till mig för imorgon startar jag en liten utlottning
Kram

bakom berget sa...

Va fint Du har dukat! Men tussilago...det har jag inte hittat nån här hos mig än. Men snart så dyker dom väl upp, även här.
Ha det så bra! Kram Åsa.

Signe 1 sa...

Kanonfin dukning du har gjort!! Sååå fint med tussilago, vårigt så det förslår!! Ha en fab kväll! Kraam Sofia

Inspiration i vitt sa...

åååå så härligt fint hos dig Malin, vill gärna sitta vid ditt bord tillsammans med dig och njuta av allt vackert och god mat.
Ha en trevlig påsk och kramar i massor/Ingela.

promenader på landet sa...

Så vacker dukning jag älskar Tussilago! Må så gott kram Maria

Margareta sa...

Det var nog den finaste dukning jag har sett.Så fint med det gamla bladet och tussilagon därpå. och alltihop det andra. Visst blir man glad av dessa solar.Här dröjer det nog lite till innan vi får se dom.
En fortsatt fin helg!
Kram Margareta

Fröken Fräken sa...

Vacker och inspirerande dukning. Jag hoppas att vi också snart får mer sol och några tussilago. Hittills får jag nöja mig med inneblommor...

Viola sa...

Nog fick jag inspiration alltid, ljuvlig dukning...så vacker och härliga fynd att njuta utav...här är vi i vattenhålet och idag har man mest suttit mot en söderväggoch lapat sol...så härligt, ha en fortsatt skön helg, kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken härligt, vårlig påskdukning =) Jag blir så glad när jag ser Tussilago, har inte fått se dem irl ännu. Kanske jag hittar några i morgon för då tänker jag ta en lång promenad.

Önskar dig ett fortsatt fint påskfirande!
Kram,
Regina

gamla skolan sa...

Så vackert du har dukat ! Önskar dig en fortsatt trevlig påskhelg ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Karin Lindström sa...

Åh, Malin vilken underbar påskdukning! Jag ska göra lite fint här imorgon, men vi har inga tussilago än vad jag har sett. Men det finns ju andra blommor på kruka;)

Ha en fortsatt härlig helg!

Många påskkramar

Karin

Lissboden sa...

Jättevacker dukning Malin!
Tussilago och övrig dukning gör att man blir så sugen på vår och grönska.
Ha en fortsatt mysig helg!
Kram/Maria

malin sa...

Ser jätte fint ut :) hade gärna varit gäst hos någon som kan duka så fint .

kram

emilias gömmor... sa...

Härliga bilder du bjuder på!

Kram Mimmi

Hannis sa...

Nog blev jag inspirerad allt!!
Snyggt,väldigt snyggt!

Vad härligt att se Tussilago.
Känns som ett riktigt vårtecken=))

Kram Hannis

Hanna sa...

Så fint du har påskdukat.
Kram
Hanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Har du hittat Tussilago, får ta en sväng till ett säkert ställe idag och kolla. Igår var första dagen med riktig värme här, såg årets första fjäril. Jag gillar din dukning, så fint med tussilagon.
Ha en fin påskdag
Stor kram
AnnaMaria

Änglarnas hus sa...

Hejsan igen!! :)

Visst kan du få receptet!! ..det är väldigt smidigt!

Cremefraichtårta har vi på buffébordet vid alla högtider då det vankas sill ..enklare än ägghalvor med fyllning.

Koka ägg och hacka dem. Rör ihop dem med smält smör(inte margarin) så att det blir kladdigt, men inte för blött
Bred ut detta på ett fat. Tjockleken skall vara 2-3 cm.
Ställ in i kylen så att det stelnar till ca 10min.
ta fram och bred på ett lager med cremefraich. Garnera med räkor, kräftstjärtar, rom, dill och tunna citronskivor. Mums!!
Garneringen ovanpå kan varieras efter tycke och smak.

Den kan göras hur stor eller hur lite som helst beroende på antal gäster. Jag brukar räkna med 1,5 till 2 ägg per person.

Lycka till!! Kramis Sanne!!

Loppisliv sa...

Ohhh så vackert du dukat, ser underbart ut. Härliga bilder Malin, du är såå duktig! Ha nu en fortsatt fin helg. Kramis Paula

Lilla Blanka sa...

Hej goa Malin!

Åh vilken underbar dukning!!!

Så mysigt att få slå sig ner där...härligt och en riktig dos inspiration!

Kraaaam
Mia

Living up North sa...

Jättevacker dukning!

Huset vid ån sa...

Underbart Malin, såå fint! Tack snälla du för dina vänliga kommentarer hos mig. Önskar dig en fortsatt trevlig o skön påsk! Kram Therese

VITA NYANSER sa...

Vilken fin dukning! Den var välgjord!

Ha en bra fortsättning på påsken!
Kram L-L

lottens vita och gröna sa...

hej goa malin, blir ALLTID alldeles tagen av dina bilder, en heeeeeeeeeeeeelt ljuvlig dukning, du är bra påhittig du!
må väl vännen, varmkram lotten

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilken fin dukning o så undebart med tussilago (eller tussisar som jag kallar dem:))!

Ha en fortsatt trevlig påskhelg!

Kraam Jenny

irma´s uthus sa...

Underbara bilder! I Dalarna har vi tyvärr bara snöööö....urless! Men en vacker dag kanske vi oxå ser en blomma:) eller två.
Ha en fin helg, irene

Livet på Berget sa...

Hej
Här blir man full av inspiration som vanligt! Underbar dukning med härlig myskänsla.
Ha en fortsatt fin påsk!
Kram
/Sara

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej hej!

Hoppas ni haft en fin påsk!
Kika in hos mig du har något att hämta....;)

Kram Viveka

Gela sa...

Hej, hoppas att du haft en riktigt härlig påsk. Var lite inspirationstorka här hos mig. Men den gick över när jag tittade in här hos dig. Tänk att det enkla och ofta äldre kan vara så vackert. Tack för all inspiration du delar med dig. Ha en fin kväll/Gela