måndag 24 maj 2010

Annalunda Ting!!!

Hej!!! Hoppas Ni haft en bra Pingst!! Igår var jag och vännina B på auktion!!! Det blir mer om det en annan dag för när vi körde hem stannade vi till hos Annie! Hon har mysiga gårdsbutiken Annalunda Ting!! Det var väl värt ett besök, det finns både fina loppissaker och nytillverkade ting;o)

Har ju alltid lite saker på min önskelista, såna här fina hållare till spetsarna har jag varit på jakt efter ett tag! Den som söker brukar ju finna;o)

Ljuvliga!!
.
Blev en liten emaljkanna med litet fat oxå! Passar bra i "uterummet" sen!!

Mandelkvarn fanns oxå på önskelistan......Här följer lite bilder från Annies fina butik!!

Massor av fina saker!!!!

Lite tvålar och smått och gott!!

Nytillverkat tvättställ i gammaldagsstil;o)

Lavendel att fylla linneskåpet med.....


Smycken....

Teer...

Den här stolen skulle gärna få flytta hem till mig!! Tack för besöket och en trevlig pratstund oss bloggare emellan;o) Vi kommer definitivt tillbaka, efter närmare en heldag på auktion var vi lite trötta...... Om du klickar HÄR kommer du till webbutiken!!
Nästa gång får det bli lite auktionsfynd;o) Måste rusa.... ska iväg och titta på en järnsäng, har inte sett den på bild så det blir spännande......Få se om det blir något köp;o)
.
Kram Kram Malin

47 kommentarer:

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

ååå så mycket fint!..Jag är lite tokig i gamla puderfärgade lampskärmar så de zoomade jag in direkt!!

http://dengamlaskolan.blogspot.com/

Lyckoslanten sa...

Men så fint! Stolen ja, likaså hyllstegarna. Jag har en mindre variant och skulle behöva fler! Ha en skön kväll! ♥

Helt Enkelt sa...

det ser verkligen fint och mysigt ut!!

lycka till med sängen!

kram
anna-malin

Cilla - Vit som snö sa...

Vad mycket fint!!! Ser ut som ett ställe att strosa runt länge på!
Spännande med järnsängen...hoppas det var ett vackert fynd o att det blev affär:)
Kram Cilla

Strandkullen sa...

Vad mkt mysigt ni hittat på i helgen. Blir spännande att få höra om järnsängen var ett kap eller ej.kramis semlan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja kanske är du ägare av en järnsäng också just nu, såna är inte så lätt och hitta. Det var en rolig dag med både auktion och en fin butik. Kannan och fatet gillade jag extra mycket.
Kramar
AnnaMaria

Fröken Fräken sa...

Det tycks ha varit en givande runda, fullt med fina saker! Min loppisrunda i lördags var väl inte lika fyndrik, men några saker hittar man ju alltid ;-D

Nilla sa...

Vad mycket fint du visar.
Kikar förbi.

Ha de bäst !!
Nilla

Mitt hvite hus sa...

Så spennende da... en jernseng...

nydelige buti9kk Annie har... hun har så mye fint...
og den emaljekanna og fatte ditt er skjønt syns jeg..


Klem O)

Anette sa...

Åh så mycket fint! Den butiken skulle man vilja besöka!!
Kraaam/Nettan

Elsa och Helena sa...

Vilka fina fynd och vilken mysig gådsbutik. Har ju besökt hennes blogg men vad rolig att få se bilder från själva butiken:)

Hoppas järnsängen var/är fin!

KRAM Helena

Fru Inredning sa...

Hej Malin.

Vad mycket fint du visar:)Har en likadan mandelkvarn jag med, funderar dock på att måla den vit men jag vet inte. Fin som den är oxå ju:)

Hur gick det med järnsängen, var det nåt att ha?
Önskar dig en härlig kväll.
Kram Kristina

Mom´s kitchen sa...

Åh, så roligt för er att träffas man Annie! Hennes butik är verkilgen inspirerande!

Järnsäng - låter härligt! Vi har en enklare för äldsta dotter, passar perfekt i hennes rum!

Och dina fynd var mycket fina, fram för allt för att DU önskade dig dem! ;0)

kramar, Olg@

Lissboden sa...

Jättefin butik med många vackra och annorlunda saker.
Vad härligt om du hittar en fin järnsäng.
Må så gott!
Kram/Maria

Annie - Annalunda sa...

Hej Malin!

Det var verkligen en trevlig och rolig stund när ni var i butiken, och oj vilka fina foton!!! Ser verkligen ut att vara en mysig och annalunda butik att besöka... och det är den ju... :) Än en gång....du är jättebra på att fota och styla/piffa. Kanske jag kunde anställa dig till webbutiken... :) Jättekram tillbaka! Hälsa B att jag har varit inne och tittat på hennes kök igen. Kanonfint!!! Precis ett sånt som jag tänker mig... men jag har ju ingen snickare tyvärr... :)

Annie - Annalunda sa...

PS: jag länkar till dig från butiken och FB och hoppas att det är ok... ;)

LenaS sa...

Åh så mycket fint!
Ha en finfin kväll!
Kramis/LenaS

Vita verandan sa...

Hej, soffan förblir nog omålad än så länge!
Vilket mysigt ställe du har varit på, mycket fina saker där. Och du hade många fina saker som du kunde pricka av från önskelistan, inte dåligt!
Emaljkannan kunde få följa med mig...
Kram Anna

No.47 Mia sa...

Hej goa Malin..
Åh.. Järnsäng?! Hoppas det blir ett köp..
Många fina fynd som alltid har du lyckats få tag i..
Mysig affär.. du vart i.. Mycket ögongodis där..

Ha det fint!
♥Mia

Skogslyckan sa...

Det var mycket fint du hittat! Och vilken butik, den ser mysig ut! Kan undra om du är stolt ägare till en järnsäng nu??
Kramar Pia

Tigris Predikantan sa...

Det var inte illa, inte alls!
:)

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Åh så mycket fint! Jag vann Annies utlottning av den vackra silverringen nyligen, hon har verkligen fina smycken också:) Trevlig kväll! Kram Izabell

Vintage House sa...

Åh ska du kolla på en järnsäng vill själv ha en men det som letar finner tillslut..
Hoppas den är fin.
Ja dessa rullar är underbara har samlat på mig några sådana under årets lopp.
Kanna och fatet föll jag pladask för, älskar emalj...
kram
sandra

mariaK. sa...

Vad kul med en liten shoppingtur!
Själv håller jag på och städar och rensar, och ska till tippen med trailern full av skräp i veckan.
Skönt att få sådant gjort, men hoppas på att det kan bli tid till lite shopping med så småningom:-)
Må så gott,
kram, Maria

Rosor och Spetsar sa...

Oj så mycket fint du hittade, hoppas nu att järnsänger är nåt att ha. Spännande att se vad du gjorde för köp på auktionen
Ha en fin vecka
Kram
Annelie

Lisas torp sa...

Åh, så många fina saker du visar! Den där vita skålen var ju helt ljuvlig!

Vilken läcker butik sen! Många saker där man skulle vilja ha...!

TACK för titten hos mej!
Ha en riktigt fin vecka!
Lisa

Prillig sa...

Hej!

Det såg ut som det fanns en del som man "behövde" där! Jättemysigt!

Kram britt

di bianco e d'azzurro sa...

Hi Malin, this boutique have many lovely things!!!
Hugs from me Annamaria

LantlivsAnette sa...

Åhhh så mycket fint !! Vilken härlig runda ni var på...
Spännande att få höra om järnsängen sen..
Kraam Anette

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Fina saker du har köpt mandelkvarnen skulle jag vilja ha till mitt kök. Du har en fin blogg som jag måste kolla vidare i.
Kram Anette

Helena, The Swenglish Home sa...

SÅ mycket fint - jag förstår att ni kom hem med diverse inköp i kassarna...

Dina bilder nedan från krydd-å-grill-hörnan är så fina - dels är ju bilderna så fina, och dels är själva hörnan alldeles underbart fint komponerad - inbjudande!

Kram, Helena, The Swenglish Home

Landlige Hjem sa...

Hej Malin,
tackar så jättemycket för din trevliga hälsning hos mig :) Kul att du kikade förbi så fann jag dig, oj vilken fin blogg du har!:)
Så mycket fina saker du visar från butiken, härligt! Ja, den stolen var ju hur fin som hälst!Älskar gamla stolar :)
Blir kul att se om det blev någon säng :)
En riktigt skön vecka önskas!:)
Kram Anki

Mycket annat & lite betong sa...

Vilka fina fynd du gjort och vilken mysig butik!

Lycka till med järnsängen!
Agneta

Signe 1 sa...

Åhh vad mycket fint!!:-) Och hoppas att sängen var ett kap, ser fram emot att 'höra' sen:-)

Kramkram Sofia

Kanonska Gården sa...

Hej hej!!

Vilka fina fynd du har gjort, ska bli spännande och se om det blev några auktionsfynd?!

Verkligen en jätte mysig butik!!

Ha en bra dag!!

Kramar gunilla

NataljaOblonskaja sa...

Så mycket härliga saker ni fick med er hem. Förstår att det fanns en hel del godsaker hos Annie. Emaljfatet var så himla fint med äppelkvistarna i..
Ha det bra!
Camilla

Anonym sa...

Hoppas att det blev affär med järnsängen,kul att se den isåfall.Fina kvistar i det gamla tvättfatet. Kram B

Börjelundskan sa...

Åjösses vad mycke fint du kom hem med, gillade den fina skålen, och gamla trådhållar kan man ju inte ha mycke av heller för den delen. Dom är ju busbra att ha till gamla spetsar och band.

Är jättenyfiken på om du kom hem med nån järnsäng,....jag håller alla tummar och hoppas att det blev en affär *ler*.

Ha en härlig vecka vännen. Kram Cin

marianne sa...

Hej!Vilken fin blogg,första men inte sista gången jag besöker den.
Ha det så bra /Marianne

Fransk inredning sa...

Underbara ting vännen! Kramar Susanne

Hagagården sa...

Hej
Vilka fina fynd du har gjort,och vilken underbart fin butik,ser hur mysigt ut som helst där.
kram o ha en fin kväll.
ninni

Sirpa sa...

Hej Malin!
Vad mycket fina saker! Finns mycket sånt som man har själv på sin önskelista!
Har det bra!
Kram Sirpa

liven sa...

Heisann Malin!!
Så koselig å lese at du tenkte på meg da du var på auksjon :o) Jeg er jo spesielt glad i de blå og hvite sakene!! Og gamle emaljesaker i hvitt og blått også....
masse nydelig i butikken du var i og disse spolene til dine blonder er vel fine!!
Spennende å se hva du har kjøpt på auksjonen....
ønsker deg en fin kveld!
Stor klem !!!

Huset vid ån sa...

Åhh, Så mycket fint det fanns i den butiken, riktigt ögongodis....Hoppas att du haft en bra dag! Kramis Therese

Marie sa...

Vilken mysig butik ni besökte och så fina saker som fick följa med dig hem. Spännande med järnsängen och vad kul att få se dina auktionsfynd!!!!

Ha en fortsatt bra vecka Malin!
Kram Marie

Linda i Lönnbacka sa...

Hej vännen!
Vad mycket fint du hittade hos Annie, hon är så snäll och gullig!!

Spännande med järnsängen, men du har ju redan en riktigt fin?! *ler*

Ha en fin dag!
Kramar Linda

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vilken härlig dag ni hade! och så mycket fin inspiration.

Låter spännande med en järnsäng, de kan vara såååå vackra.

Hälsningar Monica