lördag 8 maj 2010

Appleblossom och kannor!!!!!

Hej!!! Hoppas Ni har en bra Helg trots höstvädret.....Själv har jag jobbat idag, bra med lite extra timmar när det väl blir riktig VÅR!!!!!!

Det sägs att man samlar om man har fler än tre.....Då samlar jag på kannor!!!

Denna är min senaste loppisfyndade skönhet;o)

Jag tycker de är vackra med lite blommor i eller bara som de är!!!

Appleblossom...... så mycket fina pellisar det finns nu, svårt att låta bli.....

Svagt rosa.....

Jag gillar ju som sagt detaljer;o)

.
Har varit dålig på att titta in till Er andra denna veckan. Det har varit mycket och tiden räcker inte alltid till, men ska ta mig tid igen nu!!! Det är så kul och inspirerande att se vad Ni hittat på!!
Ha det bäst Alla!!
Vi ses snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

43 kommentarer:

Änglarnas hus sa...

Hallojsan tjejen!
men visst är det kallt och trist!..Skulle ha varit ute och grävt upp de döda rosorna och plantera nya..men det är för kallt för mig ;)..

Jättefina kannor..kul att hitta flera man tycker om :)


Ha en underbar helg!!
Kram Sanne..

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej,
så fina kannor du samlar på..om man tänker efter så är man samlare av både det ena och det andra **fniss**

Pellisar är underbara.. i morgon bär det iväg på en trevlig utflykt med bästisen..

Ha en ljuvlig helg!

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Underbara gamla kannor...skulle gärna vilja ha dom allihop...:)

Ha en mysig lördagskväll!!
Kram Helena

Rosor och Spetsar sa...

Vilka vackra kannor du hittat och de är snyggt att samla dem som du gjort. Jag gillr ochså kannor gillar som du de vackra detaljerna o de läckra formerna.
Ha en fin helg trots det trista vädret.
Kram
Annelie

Margareta sa...

Vilka fina kannor alltså. Den senaste du fyndat var ju för vacker.Den skulle jag aldrig kunnat motstå heller,om den kommit i min väg.
Fin "duk" du har under kannorna.
Pelargoner är ju också en skönhet.Den du visar är ju underbar i både form och färg.
Nästa helg är det ju hem och trädgårsmässa på Vapnö.Där brukar dom ha stor sortering av bla pelargoner.Kanske att man kommer dit. hoppas.

Trots kyla så ha en bra helg!
Kram Margareta

Anette sa...

Så mycket fint du visar!
Kram/Nettan

Cilla - Vit som snö sa...

Solen o värmen finns häruppe nu, idag har jag suttit med helt bara ben o solat en stund, helt underbart! O altanen har fått sej en uppskrubbning o lite piffpiff så ikväll tar vi plädarna runt oss o sippar lite rött därute:)
Håller förstås tummarna att solen kommer till er också snarast!
Men du det var mej en ljuvlig samling kannor, så vackra!!!
Ha en fin helg! Kram Cilla

essemia sa...

Ja, det blev ingen husvagnshelg för oss. Bättre att stanna hemma i ovädret när man har en krank hund också, haha. Men vi var där igår kväll och tittade till + lämnade en skänk som vi ska ha i förtältet. Skönt att få det gjort.

Jättefina kannor du har. Vilket jobb som är nedlagt. Annat det än Tupperware!! Och Appleblossom är jättesöta. Som små äppleblommor när dom slår ut.

Ha en fortsatt bra helg.
Kram Elzie

Lyckoslanten sa...

jaha, när man har tre... Då blir det nog rätt mycket man samlar på och dina samlarobjekt är ju verkligen värdefulla! Vackert det där! Pelargoner är ett samlande för sig. jag får aldrig nog av dem, men undrar om jag har ägt en Appleblossom. Ska forska var jag finner en sån vacker! Ha en riktigt skön helg! ♥

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jättefina kannor! Gillar verkligen den med örnen på locket och de vackra snirliga fötterna=)

Pelargonen Rosebud är så söt, blommorna ser ut som äppelblommor. Hoppas mina klarar sig, de har inte börjat blomma ännu.

Hu vad det är kallt och ruggigt idag. Det blir mys framför brasan i kaminen.

Trevlig helg!
Kram,
Regina

di bianco e d'azzurro sa...

Hi Malin, your teapot collection is very beautiful, and you did a good deal today!
The geranium is beautiful I have one all white!!!
Wish you have a nice week-end, hugs Annamaria ;)

Strandkullen sa...

Vilka vackra kannor du har och så fina bilder du visar av dem! Här är det snöblandat regn och iskallt och familjen småtjurar på varandra när det inte går att vara ute en stund...flydde till kontoret här hemma en stund och blogga istället...kramis semlan

Vita verandan sa...

Så fina, ja du samlar nog på dessa. Inte bara på såssnipor!!
Ha det så gott!
Kram Anna

ps hittade inte så mycket idag...

Huset vid ån sa...

Vilka fina kannor o pellisar....Håller med dig om höstväder, här har det regnat o blåst kallt hela dagen. Vi får hålla tummarna för vackert vårväder....Kramis Therese

G-style sa...

Very nice blog you have , the pictures are wonderfull!
greetings from Gea

Rosita's blogg sa...

Wowh så fina kannor, jättevackra detaljer!! Älskar ljusrosa pelargoner, tänker köpa några Mårbacka till köket.....de är här solen å värmen varit idag!! Ha de gott!

Skogslyckan sa...

Underbara kannor, så vackra former och ornament, och vackra detaljer... Pelargoner är också underbara, och ger vårkänsla i hemmet. Fast vi har haft snudd på minus strecket idag. Blåst och snöblandat regn brrrr.
Ha en fin kväll!
Kram Pia

NataljaOblonskaja sa...

Tack för din härliga kommentar!
Du har det inte så illa själv heller:))
Gillar samlingar, speciellt sånt som det svänger och krumbuktar om. De där kannorna är precis sånt som jag skulle falla för i en butik:)
Och pelargoner, de är toppen.
Ha en fortsatt härlig helg!
Camilla

Livet på Berget sa...

Så vackra det är din kannor. Hela ditt hem är ju bara så toppen snyggt!
Ha de gott!
Kram
/Sara

LenaS sa...

Ska vi aldrig få värme? Nu har det varit kallt länge...Kannorna var jättefina och vilken vacker perlagon, älskar verkligen den blomman!
Ha en finfin kväll!
Kramis/LenaS

No.47 Mia sa...

Och fina detaljer visar du..
Vilken vacker pellis.. Skön färg på den..

Ha det gott!

♥Mia

EVA AGNES sa...

Åhhh, vad jag tycker om dina bilder och dina kannor och tyget som de står på. Mycket inspirerande.
Som sagt, höstvädret!!!!!!
Jag har eldat i min braskamin för fullt i denna kalla höst :-)
Kramar Eva Agnes

Helt Enkelt sa...

jag hade också en period när jag samlade på kannor. men jag kom nog bara upp i 5 st tror jag. nu ligger de nog på ett bra ställe i garaget...får kanske gå ut och leta fram dem ;)

ha det gott!

kram
a-m

Kanonska Gården sa...

Hej Malin!

Ja, visst är det fint med gamla kannor - även jag har en förkärlek till dem :-) Å samlar ja det gör man nog på lite av varje, när man ser en till av något man redan har så tänker man ju ofta: ja, jag behöver ju kanske inte den men den kan ju vara bra att ha - jag tar den ändå :-)

Jätte fin pelargon och vad kul att sätta den i en lampskärm - för det är det väl??

Ha det bra!!

Kramar gunilla

Mitt hvite hus sa...

ÅÅ så vakker pellis du har kjøpt deg..

nydelige bilder... vakker stemning med disse gamle kannene..

Nyt søndagen .:
klem Kerstin

Nyanser av vitt sa...

Hej Malin
Jättevackra kannor och ja du är nog en samlare :O)
Ska visa fynden...
Kram Agneta

liven sa...

Hei Malin!!
Håper du har hatt en fin helg selv om været minner om høst!!
Selv har vi hatt fine temperaturer og vi nyter jo det!!!
Nydelige kanner...og det er lett for å begynne å samle når det er noe man liker!!!
Skjønn pellis også......den heter jo gjerne epleblomst på norsk da??
Her er ikke så stort utvalg på vårt hagesenter men jeg må lete på nettet....vil gjerne ha flere sorter av litt spesielle pelliser!!

Ønsker deg en fin søndag min venn :o)
Klem!!

Solgården Butik och Café sa...

Hej!!

Ditt rosmarin träd gillar jag sååå mycket!!
har du haft det länge? skulle så gärna vilja ha ett litet träd hemma, har provar olivträd...inte så lätt ;) Men rosmarin kanske är lättare.

Må så gott, kram kram

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Hoppas att du får en sköön söndag, och kan vara ute i det fina vårvädret....Kram Therese

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En charmig samling du har av kannor, jättefina! Fint och bara ha stående så i grupp. Din pelargon är en sort jag skulle vilja ha också.
Ha en mysig och bra söndag
Stor kram
AnnaMaria

Gammelbålsta sa...

Hej!
Vilka underbara kannor. Har tittat på pelargoner nästan varje dag men inte köpt några ännu. Men snart så... Ha en riktigt bra söndag Kram Aydan

Lilla Lycksta sa...

Hej Malin!
Vilken vacker samling med kannor. Så dekorativt som alltid hos dig. Ha det gott!
Kram Camilla

Anonym sa...

Hej på dig! Verkligen fina kannor,gillar också formen på dessa vackra saker,man kan ju inte låta bli att tänka på att de är nån som har tillverkat dessa en gång i tiden ,vilket jobb. Pelargonerna är jättesöta,kan se de framför mig i verandan. Många kramar B

Solveig sa...

Du har fantastisk vakre kanner, min venn. Og du vet å vise dem frem på en flott måte også:o)))Håper du har hatt en fin jobbehelg:o) Nå vanker det vel noen dager fri, da?
Ønsker deg i alle fall en flott uke.
Klem fra Solveig

Fransk inredning sa...

Wow så mycket fint du visar! Blir så loppissugen! Kramar Susanne

Fröken Fräken sa...

Höstväder?! Nej, här är det hur soligt och fint som helst! Vilket jag verkligen utnyttjat genom att vara inne och dona hela dagen.. funderade just på om jag skulle ställa upp min samling kannor på parad, fast jag samlar på de i porslin :-)

Marie sa...

Åhhhh vilka vackra kannor du har. Och blommorna med, tyvärr överlever inte sådana hos mig, så dålig att vattna.

Ha det gott, kram Marie

Marie sa...

Så många vackra kannor du har Malin, underbart fina bilder!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Lissboden sa...

Vilka otroligt vackra kannor!
Pelargoner kan man aldrig få för många av och din du visar var så vacker.
Ha en fin start på den korta veckan!
Kram från Maria

Jenny sa...

Hej Malin!
Vilka vackra kannor du har!

Oj, det var inte lite pengar ni fick lägga ut på er katt men vad skönt att hon mår bra nu i alla fall! Vi har inte hunnit försäkra Gösta än,ska ta tag i det snarast, det kan som sagt bli väldigt dyrt om husdjuren blir sjuka och man står där utan försäkring..

Ha en trevlig kommande vecka!

Kraam Jenny

Tro hopp och vitt sa...

Hallå där...
När du säger mer en tre, så inser jag att jag är en storsamlare av ljuslyktor i alla dess former :) Jag måste säga att ni verkar ha bättre loppisar i dina trakter, för inte hittar jag några kannor inte. Jag ska förresten på en stoooor loppis nästa Lördag så då kanske...

Kramar från Jenny

Börjelundskan sa...

......japp, jag tror du räknas som en samlare :),....och det tror att jag gör dig sällskap, för just nu kan jag inte få nog av gamla silverbrickor och bestick *hihi*.

Hade jag sett dom kannorna så hade jag brett mina vi loppisvingar över dom direkt. *ler*.
Jättefint stilleben, blir sååå inspirerad av dina vackra bilder.

Ha en mysig vecka. Kram Cin

Livs Lyst sa...

Kuul duk og fine kanner!

Hilsen Liv ;O)