fredag 28 maj 2010

Att njuta i trädgården....

Hej!! Ny Helg på ingång!! Njuta i trädgården tänker jag alltid att det ska jag göra bara vi är färdiga med det och det.....Problemet är att så fort vi är färdiga blir det ett nytt projekt;o) Problem och problem, det kan ju oxå vara att njuuuuuta!!!
.
Sitta och dricka lite iste och njuta av en tidning måste man ju ta sig tid för!!

Mina pelargoner regnade nästan bort, men nu är det nya blommor på gång;o) Kistan fyndade jag på auktionen i lördags!!

Iste med rabarber och vaniljsmak.........

Serveras på loppisfyndad bricka!!

Skönt med en liten solhatt, även om inte solen skämt bort oss precis....

Nu har Fyndguiden kommit ut med Antik&Auktion!! Perfekt att kika i och leta upp de riktiga guldkornen..... Massor med antikaffärer och loppisar indelat i våra län!! Den tar jag med under våra små semestertripper i sommarSverige;o) Rekommenderas varmt!!

Njuter av mina rabarber och små smultronplantor....


Hoppas på många jordgubbar i år, trots en kall vår!
Njut Helgen, så ses vi snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

33 kommentarer:

Skogslyckan sa...

Känner igen mig i det där lilla "problemet" med ständiga projekt..är precis likadan. Men jag och min man har kommit fram till att det också är en sorts vila. Vi har så kul när vi planerar och donar tillsammans. Dina bilder är så himla fina idag, och brickan är ju såååå....
Ha en underbar fredags kväll!
Kram Pia

Linda i Lönnbacka sa...

Åh så härliga bilder du bjuder på idag! :)

Där skulle jag lätt kunna sitta och njuta med solhatten på och fyndguiden (tack för tipset).

Jättefin kista du fått tag i, perfekt att förvara filtar och annat i och ha som avställningsborg :)

Kram kram

Lyckoslanten sa...

Projekten tar aldrig slut, men det är ändå viktigt att man ger sig några minuters total avkoppling. Det ser så mysigt ut där i trädgården! Synd på det regniga fredagsvädret vi fick idag! Njut nu av helgen! ♥

Känslans väg sa...

Ja, dina bilder är verkligen underbara. De lockar sinnena så till den milda grad att jag sitter här och blir jättesugen på iste. Det som du har där ser ju jättegott ut. Sen blir det ju lite extra förstås i den fina miljön också.

Visst är det lätt så att det ena projektet avlöser det andra också glömmer man liksom bort att vila....... Men, några minuter på trappen när man lyssnar och njuter av fågelsången gör allt en hel del och de där projekten är ju så roliga i sig........

Ha nu en toppenhelg. Här blir det nog en tur med motorcykeln snart för vädret är jättefint och då gäller det att - just det - NJUTA!
Kram på dig!
Mia

Jenny sa...

Hej Malin!
Känner igen mig i det där med ständigt nya projekt:)

Vilka fina bilder från din trädgård! Tack för tipset om fyndguiden, den ska jag lägga i varukorgen nästa gång jag handlar!

Ha en trevlig helg!

Kraam Jenny

Solveig sa...

Der var du jammen igjen med like masse inspirasjon som sist:o))) Til og med saften blir skikkelig lekker her hos deg! Rabarbra-saft her jeg ikke smakt. Her plukker jeg med meg tips som bare det!
Veldig koselig krok du har laget til i hagen, og denne kisten var et flott funn!
Ønsker deg en herlig helg. Må sjekke opp i dine tips ang loppemarked. Elsker å reise rundt i Sverige - et kjempekoselig land en fort "hører hjemme i":o)))
Klem fra Solveig

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Den hörnan hade jag inte tackat nej till! såg helt ljuvligt ut..läsa någor bra..och gott iste!!..Bara det blir varmt så!

ha en härlig helg!! Kramis Sanne

Fru Inredning sa...

Hej Malin.

Vilken mysig hörna du fixat till där:)Helt ljuvlig ju. Den där tidningen ska jag nog ta och skaffa mig.
Gjort rabarbersaft idag, på tal om rabarber. Mumsigt:)

Ha en underbar helg.
Kram Kristina

Tulipa sa...

Hej Malin!

tack för tipset om tidningen!

Visst är det härligt med alla projekt, men lite vila ovh njutning måste det ju också få bli!

Superläckra bilder!!

Önskar dig en fiin helg!!

Kram mariette

Anonym sa...

Hej Malin!
Ja, det blir oftast så att projekten avlöser varandra:0) Just nu funderar jag på att vända upp och ner på en bit till av gräsmattan och göra nya rabatter och gångar. Men jag kanske ska försöka bli färdig med något av de andra projekten först;0)
Fina bilder!
Kram Marita i Björkhagen

The Secret Garden sa...

Ja visst är det härligt att sitta och mysa i trädgården. Men sanningen att säga så sitter jag bara korta stunder. Blir annars lite uttråkad. Petar på blommorna, drar nåt ogräs, matar koiarna, sneglar på ljusstrålar, vattenblänk...men det är ju också att mysa. :)

Ha det gott!

Vintage House sa...

Ja man har verkligen alltid något på gång.
men njuta måste man ibland.
tack för tipset på tidningen ska iväg och köpa den bums..
önskar dig en helt ljuvlig helg!
kram
sandra

liven sa...

Hei min venn :o)
Så koselig i hagen din....og her er også stadig nye prosjekter!! Men man må jo nyte denne tiden også...den går så altfor fort!!
Takk for tips om bladet!
Kanskje jeg kan finne det på en bladbutikk som har godt utvalg!!

Ønsker deg en fin helg Malin

Rosor och Spetsar sa...

Ohh så inbjudande det ser ut där ute i trädgården.
Tack för tipset om tidningen
Ha en skön helg
Kram
Annelie

Kanonska Gården sa...

Hej hej!!

Så mysig att sitta där och dricka iste, spännande smak! Vilken fin kista du fyndade på auktionen :-)

En liten fråga bara: hur gör man för att lägga in en besöksräknare på sin blogg?? Har letat i blogger men kan inte hitta.

Ha en fortsatt mysig kväll!!

Kramar Gunilla

fröken knopp sa...

Så underbart Malin!!! Hm..skönt o höra att det finns fler som vi som aldrig får ro att vila..projekt på projekt..:) Men som du säger så är det nog det jag njuter av...:)

Hoppas att du får en underbar helg!!
varma KRamar Elin

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Det är en härlig tid nu, när det börjar bli så grönt och fint.
Ha en bra helg!
Kram Anette

Margareta sa...

Så stämningsfulla bilder du visar.Det känns lite lugnande att titta på vackra bilder.Kan vara lite svårt att slå sig till ro och bara njuta. Men man får passa på medans man arbetar att njuta av det man har omkring sig.
Brickan där med iste och karaff och fint glas var verkligen läcker.
Tänk att snart är det jordgubbstid!

Ha en riktigt bra helg!
Kram Margareta

Helena, The Swenglish Home sa...

Nämen nu tror jag att jag blir mer än tillbörligt avis på dina auktionsfynd nedan - himmel så myckert läckert! Kannorna, vatten- som porslin är ljuvliga! Och jag skulle mer än gärna sjunka ned i din solstol och låta mig bjudas på lite rabarberiste!!! ;-D
Kram, Helena

No.47 Mia sa...

Å vad gott det ser ut Malin! Helt underbart att slå sig ner där och vila mellan projekten ju..
Isteet ser fantastiskt gott ut måste jag säga.. Är ju så gott en varm dag..

Tack snälla för tipset om tidningen! Ska skriva upp detta.. annars glömmer lilla mia det.. är så rörigt i mitt bibliotek här uppe..

Ja du, nu väntar vi med spänning på allt vi ska få skörda... mums!

Ha en fin helg Malin!

♥Mia

Strandkullen sa...

Kanske att vi är släkt med Alfons Åberg...ska bara...ska bara...njut nu lite! Kramis semlan

Elsa och Helena sa...

I din fina träDgårdshörna skulle jag gärna sätta mig och bläddra i tidningen...Dricka iste med den spännande smaken som låter helt ljuvlig!

Hoppas du får en solig fin helg.
KRAMAR

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fattas bara lite värme så kan du sitta där och mysa. Vilken ljuvlig färg på ditt isthé. Fint och ha det i en sån karaff, och brickan var ett kanonköp. Sen gillar jag hatten jättemycket.
Trevlig helg
Kramar
AnnaMaria

Vita små hjärtan sa...

Åååå så njutningsfulla vackra vårbilder!!!!
Ha en mysig lördag!
Kram Agnetha

Queen Of Småland sa...

Heeeeej Malin,
Jag är verkligen dålig på det här med att blogga regelbundet. Jag får nog kalla mig periodare ;0)
har helt enkelt inte tid!!!!
Jag brukar i alla fall titta in till er då och då och jag har sett dina fina fynd!!!
Hoppas ni har det bra i det tveksamma vår/sommarvädret. Det ser ju onekligen mysigt ut i din läsoas med tidning och iste!!!
Ha det gott!
Kramar
Stina

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ for en herlig sitteplass du har... her kunne nok jeg kost meg i mange timer O=)
klem O=)

Solgården Butik och Café sa...

Ville bara titta in och berömma dina härliga sommar bilder, dom ger lite sommarfeeling...vilket inte är här..regn och rusk och 10 grader..brrr! ha en trevlig helg´

Kram!/Sofia

Livet på Berget sa...

Hej Malin!
Så härligt det ser ut i er trädgård! Visst är de så att projekt också kan vara att njuta, det är oftast jätte kul med alla utomhusprojekt. Ha det gott och hoppas solen är hos dig för hos mig är den då inte.
Kram
/Sara

Joyforhome sa...

Hej där du fina med det lika fina namnet :) hihi

Åh vilka härliga bilder, ser så mysigt ut att sitta där och bara slöa lite grann. Din saft ser ju lika underbar ut som den verkar smaka. Kan nästan känna i mina smaklökar hur det smakar . Färgen på den var ju inte heller fel :)

Hoppas det blir många fynd denna sommar då :)

Ha en hääärlig helg

Kramar Malin

Aka Malinpalin

mariaK. sa...

Ja, det "kommer" lätt nya projekt, ibland innan de gamla är avslutade ;-)
Önskar dig en trevlig fortsättning på helgen,
Kram, Maria

Huset vid ån sa...

Hej svejs Malin! Tack för tipset på tidningen, den ska jag lägga på minnet! Vilken oas du har....Hoppas att du får en Trevlig Morsdag! Kramis Therese

Cilla - Vit som snö sa...

Absolut måste vi varva projekt och påtande med att njuta! Jag tycker det såg vääldigt lockande med ett glas iste i den miljön:))
Nu håller vi tummarna att juni kommer dragandes med sol och värme så att vi får ta på våra solhattar;)
Kram Cilla

Helen sa...

Hej!
Underbara bilder och isteet ser så inbjudade ut.
Kram/Helen