torsdag 6 maj 2010

Doften av Rosmarin....

Hej!!! Redan torsdag eftermiddag.....jisses vad veckorna rullar på!!! Hade ju inte gjort något om värmen hade kommit oxå.....Det är helt galet kallt för att vara 6:e maj!!!!!

Doften av rosmarin sprider sig på verandan;o) Ljuvligt!!!!

Loppad strut.....

Vackert, gott och doftande!!!
.
Var ju tvungen att fixa ett litet stilleben;o)

Har fått tag i en eftertaktad form!!!!!!!!

Lite taklökar pimpar ljusstaken litegrann;o) Blir inte mycket text idag, hoppas Ni kan få lite inspiration av bilderna.....
Vill säga Grattis till min systerdotter Isabella som fyllde 12 år igår!!! Vi ses till helgen;o)
Ha det bäst Alla!!!
Vi ses snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

42 kommentarer:

Vintage House sa...

Rosmarin doftar så ljuvligt:)
och så vackra stilleben och formen är så fin har en oxå......
ha det så mysigt kram
sandra

Elsa och Helena sa...

Ljuvliga bilder och stilleben! Rosmarin doftar underbart och jag har en likadan form efter Farmor...undrar vad den användes till?!!

Ha en fin kväll!

KRAM Helena

Signe 1 sa...

Ja doften av rosmarin är verkligen lovely!! Kan riktigt känna ända hit hur det doftar, mmm...

Ha en fin eftermiddag vännen!

Kramkram Sofia

Vita verandan sa...

Hej!
Tack du för din kommentar, kul att göra dig mållös hihi.
Din Rosmarin är så fin och passar så bra i krukan. Är den gammal eller har du köpt den?
Gillar uppstammade blommor.
Ha det så bra så ses vi till helgen:)
kram Anna

Känslans väg sa...

Självklart får jag massor med inspiration också mår jag så där gott i själen när jag ser allt vackert här. Tog mig en liten kaffepaus i målandet och skapandet och nu känner jag mig redo för att ta nya tag efter titten här. TACK!!!!
Kram Mia

essemia sa...

Ja, jag vill också ha värme. Går inte ens att vara ute i trädgården och jobba, man blir stelfrusen om händerna. Brrr!!

Så fint du gjort på skåpet. Gillar dom där kakformarna.

Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Ljuva Lantliv sa...

Ljuvliga bilder som alltid Malin. Den där formen är så fin. Rosmarin är både vacker och doftar underbart. Ska också inhandla ett par uppstammade till uteplatsen i sommar men just nu är det ju sååå kallt ute och här i Skåne blåser det dessutom så allt far omkring! Usch och fy. Nu vill vi ha sol och värme.

KRAM Anna

Lyckoslanten sa...

jag är inte duktig på stilleben och det genuina i det du visar, men jag gillar att se bilderna! Javisst, veckorna far iväg så man kan knappt tro det är sant. Det är ju torsdag jämt! Njut dagen! ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Rosmarin på stam var inte dumt, och doften måste vara god. Jättefint arrangemang du gjort, den formen är så himla fin. Jättefina bilder.
Ha en mysig kväll
Kramar till dig vännen
AnnaMaria

Jenny sa...

Hej Malin!
Du visar alltid så mycket vackert här inne hos dig! Tack för inspirationen:)

Ha det gott!

Kraam Jenny

Cilla - Vit som snö sa...

Vilken vacker urna till din rosmarin! Härligt att ta in färska kryddor, det sprider en ljuvlig doft o så är dom vackra också!
Fin form, jag har några stycken också.
Ha en mysig kväll! Kram Cilla

Margareta sa...

Vilket fint stilleben. Formen är såå fin. Krukan och ljusstaken och mjölkspannen och alltihop är fint.Rosmarin måste man ju ha mint ett ex. både för doften och smakens skull.
Jag hoppas också på mer värme nu. har varit ute och frusit en stund.

Ha det bra!
Kram Margareta

Börjelundskan sa...

Vilka underbara bilder,...jag njuter av ditt vackra stilleben. Man kan nästan ana doften av din rosmarin. Gillade din taklöksmanschett :), kul idé.

Kram på dig. Cin

Skogslyckan sa...

Vilka underbara bilder, verkligen inspirerande. Du gör fantastiskt vackra stilleben. Om någon är på jakt efter en sådan form som du har, finns det i Ateljé Skogslyckans web-shop.
Kram Pia

Tulipa sa...

Hej Malin!
Du fixar så fina stilleben!

Kryddor är favorit just nu! Gillar hur du virat notapapper innanför krukan...

Trevlig helg!

Kram mariette

Marie sa...

Underbart fina bilder Malin, så vackert arrangerat! Och doften av rosmarin är väl ljuvlig!

Tack snälla söta Malin för det fina paketet som låg i min brevlåda idag. Ville ju knappt öppna det vackra paketet, men till slut tog ju nyfikenheten överhand. Tack för alla fina (och goda)saker, vad du är gullig!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Fröken Fräken sa...

Ja, var är den riktiga våren egentligen? Idag har det snöat, haglat och regnat om vartannat.. hoppas att det då väntar en hejdundrande sommar!
Vackert rosmarinträd, det är något visst med uppstammade växter..

Lissboden sa...

Jättevackra bilder med mycket inspiration som inte kräver så mycket text.
Rosmarin doftar verkligen underbart, din var superfin!
Ha en fin helg!
Kramar från Maria

Änglarnas hus sa...

Ja då..inspirerad blir jag alltid här! fin ide med taklökar!

ha en fin helg!! Kramis sanne!!

lottens vita och gröna sa...

hej du underbara, jisses malin helt ljuvligt stileben!!!
må väl, varmkram lotten

di bianco e d'azzurro sa...

Hi Malin, i like the rosemary on potatoes ;)
Happy birthday to your grandson!!!
Wish yuo have a good night, Annamaria

Sussi sa...

Suuuperfint stilleben du var tvungen att fixa till! :o) Form+Madonna+Kruka+Flaska=Helt Underbart = Massor med inspiration = TACK!

Kram
Sussi

Strandkullen sa...

Jättefint som alltid*ler ha en bra torsdagskväll. kramis semlan

Helena sa...

Ännu ett underbart arrangemang! Du har sådant härligt bildöga!

Varmaste hälsningar, Helena, The Swenglish Home

envilsenloppa sa...

Jag tror du skrivit fel där på struten !!!
Loppas strut stod det visst , ja där ser man som jag letat efter den ;-)
Vackra bilder !!
Trevlig helg !
Kram/Lotta

Mitt hvite hus sa...

vakre stilleben... og rosmarin er en herlig urt..

Ønsker deg en fin helg..

klem kerstin

Hannis sa...

Japp, nog fick jag inspiration!
Gillar ditt stilleben=))
Fina kontraster.

Hoppas att du får en bra helg/
Kram Hannis

Annika Christensen sa...

Underbart...jag känner verkligen doften ända hit. Skall jobba med rosemarin idag.
Ha en skön helg
Annika

Rosita's blogg sa...

Hej! Så underbara bilder å formen.....så charmig!! Är på jakt efter en sån =)
Ha en skön helg!! Rosita

Solveig sa...

Visst er det masse inspirasjon og flotte bilder fra deg som alltid:o) Skulle gjerne hatt en slik gammel form - den skaper miljøet i så mange sammenhenger. Rosmarin er alltid en vinner i landstilen. Tenkte jeg skulle så litt selv, men har ikke funnet frø ennå:o)
I dag er det mer vårlig hos oss ( i går var bakken hvit av snå når jeg våknet!).
Har vært på bruktbutikket og funnet flere broderte putevar og en hylle. Koselig!
Ønsker deg flotte maidager, kjære Malin. Håper du får litt varm til ditt skjønne hjem!
Klem fra Solveig

Nilla sa...

Jag har precis en sån form efter min mormor.
Minns att hon gjorde en fantastisk bananpudding och även en nougatpudding i den.
Det var nåt krämigt med en massa grädde i och var ljuvligt gott.
Tror jag har recepten någonstans oxå.

Linda i Lönnbacka sa...

Åh så vackert stilleben!
Vad fint det uppstammade rosmarinträdet var, visste inte att det fanns ;)

Jättefin glassform du fått tag i också!!

Ha en trevlig helg vännen!

Helt Enkelt sa...

om du bara visste hur varm jag blir i ♥ av dina fina ord...tusen tack...♥

No.47 Mia sa...

Hej Malin.. Vackra bilder här.. Rosmmarin mmm... denna doft... OCH god till mycket..

Önskar dig en skön helg!

♥Mia

No.47 Mia sa...

Rosmarin.. ska det vara.. ; )

Mycket annat & lite betong sa...

Fint!
Vad använder man struten till?

Ha en bra helg!
Agneta

Malin sa...

Hej igen underbara Malin :) vad fina stilleben du har gjort, som alltid :D mmm rosmarin är min favorit krydda. Det har jag typ till allt hehe kanske inte alltid till mannens förtjusning

Ha en underbar helg

Kram Malin

Malin sa...

Ojsan min kommentar försvann tror jag :) vi försöker igen, det jag skulle säga var att du har gjort ett så fint stilleben , som alltid :P

Ha en underbar helg hjärtat

Kram Malleballe :D

Lilla Lycksta sa...

Vilka härliga bilder. Rosamarin luktar så gott. Visst kunde det få bli lite varmare nu, så man kunde få vara ute och pyssla. Här hos mig blåser det och viner i husknutarna. Önskar dig en trevlig helg.
Kramar Camilla

Mom´s kitchen sa...

Så fina bilder! Klart att man inspireras!

Rakspegeln var fin!

kram Olg@

Kanonska Gården sa...

Hej hej!!

Jätte jätte fint!! Önskar dig en fortsatt trevlig helg!!

Kram gunilla

Vitaboet sa...

Åh kan nästan känna doften av rosmarin ända hit, så härligt. Och alla dina fina kannor är ju för ljuvliga.hoppas du har en fin helg.

Kramis