torsdag 20 maj 2010

Inspiration i blått!!

Hej!!! Vi har sommarvärme!! Jiiippppiii!!!Och imorgon är det fredag och jag är ledig;o) Hoppas nu att det håller i sig över helgen!! Har fixat med lite blått på en hylla i skänken i köket! Det brukar mest se ut som på hyllan under med ljust porslin.....

Nu fick jag iaf lite inspiration åt det blå hållet;o)

Det var dom här fina bulliga salt och pepparmåtten som gjorde det....Visst är dom fina!?

Snipan är oxå ljuvlig och lite bullig i formen!!!!
.
Satte lite doftande körsbärsblommor i;o)
.

Blå flaskor kan man ju inte få för många av.....
.
inte pärlisar heller!!
.
Kolla markstenen ligger så fint här omringad av singel!!! Vi håller på med ett litet "uterum" i bakgrunden!! Det kommer bli tak över och två väggar med gamla fönster och två öppna väggar!! Gissa om jag längtar till det är klart!? Det blir det dock inte mycket gjort i Helgen, sambon ska springa Göteborgsvarvet.... Nu ska jag njuta av det fina vädret en stund innan det är dax för jobbet...
Ha det bäst Alla!!
Vi ses snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

35 kommentarer:

ias Corner sa...

Malin, Malin, Malin, vilka vackra bilder!!
Det är en fröjd att få omringa sig med vackra saker, njuta av dem varje dag!
Nu fick jag ny inspiration igen - som alltid när man kommer in hos dig :)

Det var en mycket vacker marksten! Det har ni absolut gjort helt rätt och det kommer ju bara bli snyggare med åren!

Ha en härlig torsdag!
Kram ia

Creative Momone sa...

Vilket fint uterum det kommer att bli med den fina markstenen! Har ni gjort jobbet själva? I så fall har ni säkert haft att göra en tid, jättefint. :D
Marianne

Country Hill sa...

Så snyggt det blev i skåpet, såssnipan med blommor så fint.
Härligt uteprojekt ni håller på med kommer säkert att bli en plats för njutning.
Kram Lena

Ljuva Drömmar sa...

Vilket härligt uterum det ser ut att bli!!
Kanske jag kan få plats med nåt liknande på min balkong...;)

Visst är det skönt att vara ledig en fredag, det är jag oxå. Vi får verkligen hoppas att vädret är på vår sida.

Hur kan mannen välja Göteborgsvarvet framför att bygga???
Hoppas han springer fort så han kommer hem snabbt igen.

Önskar er en underbar helg, kramar Maria!

No.47 Mia sa...

Ååååhh!! Blått är ju så flott....
Vackra bilder!!

Jättefin marksten ni lagt dit..

♥Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är jättefint med blå-vitt porslin, sommaren kom till din hylla. Och det har den gjort ute också, och säger som du, måtte det vara över helgen. Det kommer och bli en underbar uteplats, och så fint ni lagt markstenen.
Ha en härlig helg vännen
Kramar
AnnaMaria

Karin Lindström sa...

Goaste Malin, jag är sån dålig bloggvän just nu. Det är så mycket som man vill göra så bloggandet hamnat lite i skymundan. Jag blir dock alltid lika glad när jag kikar in hos dig! Ni bor så otroligt vackert och vilka ljuvliga bilder du visar! Jag kan bara tänka mig hur ert uterum kommer att bli!!!

Ha nu en fortsatt härlig vecka min vän!

Många varma kramar
Karin

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Jag håller med om att blått är vackert! Vad spännande med ett uterum, det ser jag fram emot att få se. Håller också tummarna för att helgen skall bjuda på lite fint väder. Hade planerat att åka till landet, men så blev det kalas i stan på lördag så det får bli en tur över dagen på söndag. Längtar efter att få börja förbereda landet och så lite frön!

Ha en fin helg! Kram Monica

Helena, The Swenglish Home sa...

Åh, så spännande med ert uterum - det låter som om det kommer att bli SÅ fint! Din såssnipa blev jag genast förälskad i och pärlhyacinter är en av mina absoluta favvisar - blir alltid lika förtvivlad när säsongen är över för dem...

Varmaste kramar från England,
Helena

Sköna o Gröna Ting sa...

Åååå.., vad avis jag blir på ditt uterum Malin, jag vill oxå ha:))!
Stenen ni lagt gillade jag jättemycket, lite annorlunda till utseendet.
Vi får hem 15 ton singel på onsdag så då förstår du vad jag har att gör några veckor framåt:)

Blått é vackert, man blir liksom glad av den färgen!!!
Ha en fortsatt skön torsdag och njut av din lediga dag i morgon!
kramar till dig...
Marianne

Hagagården sa...

Hej
Underbart vackra bilder du visar,så fina salt och peppar ströare du har.
Kram o ha en fin dag.
ninni

Mitt hvite hus sa...

heisan Malin


så utrolig fint du har gjort det i hylla di.. virkelig lekekrt.. ja blått er en farge jeg er blitt mer og mer glad i...

SÅ fint det er utenfor hos dere..

Håper du får en fin helg..

klem O=)

Margareta sa...

Såå fiiint i blått!Allt där passar bra in.
Snygg marksten! Ett uterum där blir säkert fantastiskt.Så snyggt med gamla fönster....

Ha en bra kväll!
Kram Margareta

Sussi sa...

Visst är det fint med blåvitt porslin! Spanade direkt in tallriken i bakgrunden bakom dom jättefina sifonerna....Gustavsbergs "Bukett" har jag samlat på en längre tid, vi har den som servis i vår stuga i Värmland. Den är så fin tycker jag!
Det låter underbart med uterummet och väggar av gamla fönster, ska bli kul att följa på din blogg!

Kram
Sussi

Anonym sa...

Blått är flott heter det ju, stämmer bra, jag ser fram emot att sitta i detta uterum,kommer bli fantastiskt,jag har redan börjat inreda det i mitt huvud,fniss....stenarna blev ju riktigt bra,kul kram på dej B

Signe 1 sa...

Härliga bilder med inslag av blått, en underbar och somrig färg!:-)

Ha det bäst!

Kramkram Sofia

Kanonska Gården sa...

God kväll!!

Jätte fint med lite blått på hyllan!! Ska bli spännande att se uterummet - blev jätte fint med markstenen!!

Ha en skön kväll!!

Kram gunilla

Lilla Lycksta sa...

Hej Malin!
Såå somrigt och fint du har det i ditt skåp. Blått och vitt är verkligen vackert. Ser fram emot att få se ditt uterum. Ha en riktigt fin ledig fredag.
Kram Camilla

di bianco e d'azzurro sa...

Dear Malin, your blue bottle are so beautiful,I love the colour blue and all it variations!!!
Have a serenity evening, kisses Annamaria

Vintage House sa...

Härliga salt och peppar och snyggt med det blå, lite sommrigt..
HAr oxå en idé om att göra en uteplats som din, men vi får se om den blir av.
kram
sandra

Jenny sa...

Hej Vännen!
Åh vad mycket fint du visar!! Det är alltid så inspirerande att kika in här hos dig:)

Det blev ju jättebra med markstenen o vad mysigt det kommer bli med uterummet!

Är oxå ledig imorgon, ska bli såå skönt!

Ha en trevlig helg,

kraam Jenny

Vitt hus med svarta knutar sa...

Härligt med värmen!

Det är fint på din skänk, jag är ju svag för vissa färger och blått är fint. Det är många fina saker du har där, såssnipa har jag letat efter men inte hittat den där som man känner...wow.

Vilken härlig veranda du har och möblerna är jättefina. Mysigt med frukost där. Önskar dig en riktigt mysig, ledig fredag.
Kram,
Regina

Lissboden sa...

Hej Malin!
Tack så mycket för din snälla kommentar hos mig!
Jag gillar också bulliga vackra blå saker.
Du har så fint i din hylla.
Markstenen blev också så fin. Det låter jättemysigt med ett uterum, det ska jag nog föreslå maken att börja fixa till.
Hälsa maken lycka till på Göteborgsvarvet och jag önskar dig en skön ledig fredag samt en superfin helg!
Kramar från Maria

Strandkullen sa...

Vad fint det låter med ett uterum...ska bli kul att se det färdigt...kommer bli hur bra som helst!! Kramis semlan

Joyforhome sa...

Jag bara älskar färgen på dina flaskor. Sånna bara måste jag ha!!! Skönt att vara ledig det är jag med ;) och som jag ska sova läääänge imorgon.

Passar på att tipsa dig om min tävling på bloggen

Kram Malin

Skogslyckan sa...

Ljuvliga bilder, i färger helt i min smak..så vackert! Och vad fint det blev med stenarna..du inspirerar. Nu måste jag ta tag i min fredags historia och dagens inlägg!
Kram Pia

Huset vid ån sa...

Åh, Så fint det kommer att bli Malin, förstår att du längtar....Önskar dig en Trevlig o Vacker Pingsthelg! Kram Therese

Börjelundskan sa...

Hej Malin!

Hoppas att det inte regnar på dig i dag, för här vräker det ner, ser ut som om vi får en blöt pinst här är jag rädd :(.

Vilket vackert stilleben i blått du har gjort, jag är själv en samlare på blått, vitt och rött porslin, det är kul att byta när man tröttnar. Problemet är bara att man ska ha plats för alla pryttlar *fniss*.

Ha en skön Pingsthelg. Kram Cin

Malin sa...

ånej jag glömde ju min signatur

Kram Malinpalin

(Sådär ja)

Haha

liven sa...

Nydelige saker i hyllen din Malin...og blått er jeg jo så glad i!!
Snipar også!! og sifoner........
Ser ut til å bli så fint ute hos dere!
Jeg venter på å få en utestue også....min sønn er snekker og skal gjøre det :o)
Har et gammelt vindu med karm på....kanskje jeg skal bruke det der....

Kos deg i pinsehelgen :o)

Fröken Fräken sa...

Blått och vitt känns alltid så rätt när sommaren står för dörren! Kul att ni också fått sol och värme, här har vi "bara" runt +20 idag, så det verkar som om det börjar bli svalare..?!

Lyckoslanten sa...

Härliga bilder! Önskar dig verkligen ett uterum1 Det berikar livet mycket! önskar dig den skönaste helgen! ♥

Livet på Berget sa...

Hej Malin
Så trevligt att vara saknad, tack för det:).
Så vackert med blått, det smyger sig alltid in en härligt pripps blå känsla på sommaren.....
Ert uterum har verkligen fått en fin start! Stenarna vart super snygga! Ha de gott!
Kram
/Sara

Hulda sa...

Virkelig nydelige bilder fra deg! Så fint i hyllene dine. Falt for alle de gamle flaskene, slikt gir stemning i interiøret. Herlig! Husfruas Memoarer.

Gammelbålsta sa...

Hej!
Så vackert i din hylla. Blått är så fint. Markstenen blev ju kanonbra och uterummet kommer nog bli ännu bättre. Ha en riktigt bra helg kram Aydan