onsdag 12 maj 2010

Köksinspiration!!!!

Hej!!! Idag får Ni följa med hem till vännina B, detta är Bettans nya fiiiiiiiina kök!!!
Välkomna in!!!!

Det är precis nyrenoverat och de har slagit ut en vägg så två stora rum blev ett jättekök!!! Ca 40 kvm.......Härlig rymd och tre fönster med fantastiskt ljusinsläpp!!!!

Alla hurtsar löper längs ena väggen...... De är från en lokal snickare!!! Större delen av renoveringen har de stått för själva, och det är ju inte fel att Bettans man Robban är snickare....Sönerna Felix och Isak har oxå varit flitiga att hjälpa till!!!

Jack står ute i hallen och är med och hälsar på!!!

Bänkskivor och hyllplan från "det stora varuhuset"....Hel diskbänk från IFÖ!! Mycket snyggt och praktiskt!!
.
Köksmöblerna består av ett gammalt slagbord och underbara loppisfyndade karmstolar!!! Alla vitmålade och flera med fårskinn.....

De är så fina och i olika modeller!!!

Kolla in detta fantastiska skåp!!!!! Det är numera inbyggt och passar perfekt i detta stora lantliga kök!!! Bettan har fått det som gåva;o) Vilken lycka!!!

Hur fina detaljer har inte detta gamla matsalsbord!!! Går utmärkt att plocka fram som köksö eller att förlänga slagbordet med!!! Vid festliga tillfällen! Det är många och trevliga fester hos Bettan med familj!!!;o)

Ni kan väl förstå att jag gärna sitter här och fikar!!! Det bjuds alltid på något gott!!! Bettan trivs ju så klart i sitt fina kök och bakar gärna både frallor och kakor!!! Lagar dessutom jättegod mat!!! Recepten tar hon gärna från Bagarstugan.....Om Ni klickar HÄR kommer Ni dit!!!!

Keramiken Ni ser på bilderna är Bettans egen!!! Hon har en egen liten keramikverkstad i källaren!!!! Det brukar bli muggar, fat, kannor och skålar m.m.....
Hoppas Ni har njutit lika mycket av bilderna som jag brukar göra när vi sitter här och dricker te eller ett glas rött!!!!!!
.

Kram Kram Malin

45 kommentarer:

Hagagården sa...

Hej
Vilket underbart fint kök och vilken rymd det var.
kram o ha en fin kväll.
ninni

Lyckoslanten sa...

Säger bara oj, oj, oj så vackert1 Ha en skön helg! ♥

Helen sa...

Hej!
Vilket underbart vackert kök din kompis har och så stort sen. Jag tycker verkligen att vitt och brunt passar så fint tillsammans.
Kram/Helen

Fröken Fräken sa...

Men så vackert! Vad skönt att ha det så luftigt och kunna bre ut sig och att få plats med så vackra stolar.. jag spanade ju in en speciell detalj, konsolerna på kökshyllorna, var kan de komma ifrån?

bakom berget sa...

Hon är en lyckans ost, den där Bettan. Vilket härligt kök hon har. Jag förstår att det är trivsamt hos henne.
Ha en skön helg! Kram Åsa.

Börjelundskan sa...

Åhhh, guva snyggt kök,....!! Blev helt tagen allt i varje detalj vad urläckert. Hälsa Bettan att hon har ett drömkök *ler*.

Ha en mysig kväll. Kram Cin

Anonym sa...

Jätte fint kök! Jag gillar verkligen hennes egenhändigt gjorda muggar.

Ha en skön helg.
Marita i björkhagen

essemia sa...

Jättemysigt kök. Tror vi får in minst 4 av vårt kök där, haha.
Duktig med keramik är hon också tjejen.
Hoppas du får en riktigt skön helg. Själv jobbar jag torsdag-fredag (naturligtvis!) men sen sticker vi iväg.
Kram Elzie

Inspiration i vitt sa...

Hej Malin, oooo så vackert kök din vän har, det märks att hon gillar att inreda och hon har mycket av fina saker och möbler. Tacka henne för den inspirerande titten. kram på dig/Ingela.

Cilla - Vit som snö sa...

Tack till både dej o Bettan för ljuvlig köksinspiration! Så härligt stort, ljust och luftigt och med massa vackra möbler! Förstår att både vänner o husfolk trivs där:)
Keramiken var också superfin!
Ha en riktigt mysig helg nu!
Kram Cilla

ias Corner sa...

Guuuud vad vackert!!
Jag förstår att hon trivs i sitt kök, det hade jag med gjort!! Snälla, kan du fråga Bettan om var hon köpt konsollerna till hyllorna...? Om hon vill dela med sig, så klart. De var ju helt bedårande och precis sådana som jag letat efter!
Skulle bli såå glad om hon ville berätta!

Ha en härlig långhelg!
Kram ia

Huset vid ån sa...

Åh, Vilket härligt o fint kök din vännina har...Ser så hemtrevligt o mysigt ut! Vad roligt att se en skymt av fina Jack också, hoppas att det är bra med honom. Cesar storsnarkar i soffan just nu efter en skogspromenad.....Trevlig helg! Kramis Therese

Anette sa...

Åh så fint! Vilken lyckans ost!!!

Kram/Nettan

Margareta sa...

Det var mycket fint på en gång. Vilket stort och vackert kök,med så smakfull inredning.
tack för att vi fick titta in!

Ha det gott!
Kram Margareta

Livet på Vestergård sa...

Så stort och vackert kök! Jag förstår att både ägarinnan och du trivs där :)
Ha en fin långhelg!

Hilde sa...

Har bare et ord; Fantastisk! :-)

Lantliv på Holm sa...

Hej Malin!

Vilket härligt kök!!! Arbetsbänken är fantastisk och vilka fina möbler - förstår absolut att du trivs där:) Och vilken fin keramik hon gör!

Ha en skön helg - kram!

Lissboden sa...

Vilket fint kök och vacker keramik din kompis har!
Ha en fin helg!
Kramar från Maria

Tulipa sa...

Oj vad fint!! Och vad roligt att du fick fota hos henne!! Det blev kanonsnyggt!!! Stort och rymligt och massa fina detaljer!

Och så gör hon sin egen keramik också..det var attans en så flitig kvinna..*ler*..

Bagarstugan har mycket gott, därifrån gör jag också en del gottis!

ha det riktigt bra!
Kram mariette

Viola sa...

Jissis vilket kök att njuta i...så vackert och smakfullt, som en hel balsal...:0) ha en skön långhelg, KRAM

Strandkullen sa...

Vilket härligt och ljust kök din vän har. Jag vill med ha en keramikverkstad i källaren...kramis semlan

ias Corner sa...

Tack Malin!
Ska se om jag inte har någon släkting i närheten som jag kan skicka över, eller precis som du skrev, ringa och höra med dem!

Ta hand om dig!
Kram ia

Vintage House sa...

Hej,
Hälsa din vän att hon har ett ljuvligt kök och så stort och härligt:)
Ha en härlig helg!
kram
sandra

liven sa...

et utrolig flott kjøkken!!
Åh som jeg kunne tenkt meg et stort kjøkken.......
nydelig keramikk også!!

ha en fin torsdag :o)

di bianco e d'azzurro sa...

Hi Malin, your hause is very nice, I like the furniture of your kitchen!!!
The white ceramics are adorable!!!
Good night, Annamaria ;)

Helena sa...

Underbara bilder från ett SÅ snyggt kök - jag förstår verkligen att det är svårt att slita sig därifrån... och om det dessutom bjuds på mums vid bordet, jag då är det förstås ännu svårare! ;-) Vacker keramik också!

Nu när jag äntligen blivit med internet igen så passar jag på att läsa ikapp lite och ser just ditt inlägg med dina fina kannor. Har alldeles nyss fotat och gjort i ordning ett inlägg som kommer att dyka upp på min blogg på fredag, där min uppställning av några koppar och fjong och fason på deras öron är väldigt likt ditt kann-inlägg. Kan man kalla det två själar och samma tanke/smak, då jag inte hade sett ditt inlägg när jag gjorde i ordning mitt...? ;-D

Hur som helst - tack för dina tillrop på min blogg under dess tystnad - jättetrevligt att få!

Kram, Helena

anna sa...

Hej!
Vilket fantastiskt kök! Oj oj oj! Gillar det öppna ytorna. Vilket skåp och bordet wow!!Hälsa din vän att hon bor så snyggt!!

Ps:: Du har mail!!

Kram Anna mylovelythings

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Underbart kök, så rymligt och ljust. Otroligt vackra möbler, blir en härlig lantlig känsla. Gillar dom öppna hyllorna jättemycket, så roligt och få följa med in i Bettans kök.
Ha nu en bra långhelg
Varm kram
AnnaMaria

mariaK. sa...

Åh vad härligt med så stor yta! Plats kan man aldrig få för mycket av ;-)
Ha en härlig helg du med,
Kram, Maria

Elsa och Helena sa...

Vilket fint hem din väninna har:) Visst är det roligt med likasinnade vänner som man utbyta inredningtankar och ideér med!

KRAM Helena

Fransk inredning sa...

Vilket vackert kök! ett av dom finaste jag sett...Kramar susanne

Lilla Lycksta sa...

Vilket fint kök! Underbar keramik. Hälsa din vän och tacka för titten. Önskar dig en trevlig helg.
Kram Camilla

Malin sa...

Hej igen hjärtat, Vill börja med att tacka för din senaste kommentar hos mig :) så fina ord du skrev, kärring blir man ju inte förräns man börjar skrika på småbarn :) så tyckte jag när jag var liten och fick skäll av granntantan som tyckte vi förde för mycket liv på gården :)

NU måste jag ju bara typ gå under av avund för detta underbara kök. Så vackert ,stilrent och fräscht kök din vän har fått till det. Hon verkar vara en alltiallo pingla det där. Både keramikverkstad i källaren, underbart hem och bakar kakor och bullar. Vilket kap hennes man har gjort ;)

Kram Malin

Ha en undeeerbar helg hjärtat

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Kikar in o Tackar för titten! Du får hälsa din vännina för att vi fick kika in i hennes fina kök! Kramis Therese

Solveig sa...

Gratulerer med flott og vårlig ny header:o)))
For et rom dette er!! Tenk å ha et sånt stort kjøkken! Det må være en drøm. Så flott det er å sette sammen vanlige kjøkkenskap med spesielle gamle ting - det liker jeg veldig godt. Gir ofte rommet et særpreg!
Tusen takk for flotte bilder og god inspirasjon.
Ønsker deg en herlig langhelg, min gode venn! Håper solen og varmen kommer din vei:o))))
Klem fra Solveig

No.47 Mia sa...

Stort och härligt kök med K...
Vackert!!

Kram Mia

Mitt hvite hus sa...

For et stort og vakkert kjøkken din venninne har... nydelige detaljer..og møbler..

Klem O=)

Louise sa...

Vilket kanonkök!! Där skulle man trivas både med och utan något att äta/dricka :O)

Vita verandan sa...

Hej!
Härligt kök, hälsa väninnan det! Fint med fårskinnen där. Härlig rymd! Förstår att du trivs där!
Kram Anna

Vita små hjärtan sa...

Oj vilket vackert stort kök!!!!! Förstår att du trivs där!!!! Allt smakar säkert extra gott :)
Kram Agnetha

Marita sa...

Wow! Jag som tyckte att vi har ett stort kök, det är på 28 kvm... Bettans kök är helt underbart! Vilket golv!!!! Vilka härliga stolar, för att inte tala om keramiken... och det inbyggda skåpet... suck vad fint!!!
kram, Marita

Mycket annat & lite betong sa...

Vilket stort och härligt kök. Det var kul att få se. Hennes keramik var också jättefin.

Agneta

Romantiska Hem sa...

Titta gärna in till mig för jag skulle behöva din adress, ler! Kram Petra

ela sa...

Det är ju ett fantastisk kök. Härligt med mycket plats. Det är ju mycket bra med en snickare. Det blir ju precis som man vill ha det. Verkligen lyckad, hälsa Bettan!

Junda Xu sa...

20150721 junda
michael kors watches
replica watches rolex
replica watches for sale
michael kors outlet
coach outlet store online
louis vuitton sito ufficiale
gucci uk
louboutin
burberry outlet
air force pas cher
oakley sunglasses outlet
jordan femme
coach factory outlet
christian louboutin
ralph lauren polo shirts
michael kors bags
polo ralph lauren
ray bans
kate spade handbags
kate spade new york
louis vuitton
coach outlet store online
soccer outlet
jordan shoes uk
pandora jewelry outlet
michael kors handbags
gucci handbags
oakley sunglasses
ray ban sunglasses
coach factory outlet
polo ralph lauren uk
coach outlet
oakley sunglasses sale
michael kors handbags
tory burch outlet
polo outlet
soccer shoes
louboutin pas cher
ed hardy uk
air max uk