onsdag 26 maj 2010

Lite Auktionsfynd!!

Hej!! Redan onsdageftermiddag, veckorna går fort! I söndags var vi ju på auktion;o) Det fanns lite när vi tittat oss omkring en stund....det är ju svårt att låta bli att räcka upp handen!!

En korgstol fick följa med hem, har letat rätt länge! Samma kväll ligger det en ute på blocket inte långt här ifrån;o) Var bara att hämta i måndags efter jobbet!! Nu står de på glasverandan, får väl kanske flytta ute i lilla uterummet sen..... Om ni kikar noga genom fönstret till vänster ser Ni taket på mitt lilla bygge där ute som är under målning och uppbyggnad......

Lite och titta på måste man ju ha på bordet;o)

Den här stooooooooooora sockerskålen fanns i en fyndlåda!!

Fanns så klart en gräddkanna och en stor kanna till!! Får Ni se en annan dag...

Så mycket fint i naturen nu, man upptäcker nytt varje dag på prommisarna!!

Tänk att det måste varit en kvinna som samlat på kannor, hennes saker auktionerades ut! Det var minst 100 porslinskannor!! En låda med sex stycken fick följa med hem för 120 kr!!
Ljuvliga till sommarens alla blombuketter;o) Ni som brukar kika in vet ju att jag gillar kannor......
.
En gammal vattenkanna i zink, jippii!! Jag älskar den;o)

Min lilla spånkorg....*ler*......

Det var många som kommenterade i förra inlägget när jag berättade att jag skulle kika på en järnsäng, tyvärr....Det var inte alls en sån jag hade tänkt mig. Har ju den här fina i vardagsrummet som dagbädd....Hade egentligen en tanke att den skulle flytta ut men nu tycker jag den står så bra här...Bara att leta vidare alltså;o)
Tack för idag!!
Vi ses snart igen, Ha det bäst;o)
.
Kram Kram Malin

51 kommentarer:

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Åhh så mycket fint...fantastiskt med alla kannor för 120 kr, dom är helt underbara:) Snyggt med korgstolar runt slagbordet, ja du har verkligen fint hemma!

KRAM Helena

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej svejs igen,
som du fyndar! Härligt!! Det är nog bland det roligaste jag vet att gå på loppis och på auktion!

Grattis till fina fynd, hälsningar Monica

Anonym sa...

Hej Malin!

Vilka fina fynd du hittat på auktionen :) Vilka fina kannor, så söta för att inte tala om den ljuvliga sockerskålen :) Hur får du reda på att det är auktion i krokarna? Jag ser aldrig nån annons om det :(
Vad synd att järnsängen inte levde upp till dina förväntningar, men den som söker han finner!!

Kram Tilda

tildahallstrom.blogg.se

ias Corner sa...

Underbara saker! Förstår att du är nöjd!

Ha en fortsatt härlig onsdag!
Kram ia

Hagagården sa...

Hej
Underbart fint du har det i glasverandan,ser så fint ut med dom fina korgstolarna,det var mycka annat fint du visar.
Kram o ha en fin dag.
ninni

Rummet för välbefinnande sa...

Vilka härliga fynd du gjorde på auktionen.....
Var själv på auktion i söndags, men det gick dyrt det mesta faktiskt så jag njöt av att titta i stället. Det är kul det också.
Så synd att du inte fick tag i en järnsäng, men fortsätt leta ska du se att den kommer. Det gäller att man inte ger upp *ler*
Ha en fin dag!
Kram kram Mia

Jenny sa...

Hej Malin!
Jättefina saker!! Korgstolarna passar bra på din veranda:)

Kraam Jenny

fröken knopp sa...

Så mycket fint Malin!!! O jag blev inte lite avundsjuk på dina korgstolar..Jag letar o ja letar...Men tids nog dyker de säkert upp..:)

I Inlägget nedan berättar du om butiken annalundating..Är det den som ligger i Tingsryd montro??

Kramar Elin

Linda i Lönnbacka sa...

Vilken underbar glasveranda du har, skulle kunna sitta där i de fina korgstolarna och njuta lääänge....

Fina fynd du gjort, kannorna var bedårande :)

Ha det gott!
Kramar Linda

Vita verandan sa...

Så fint, undrar om det var den korgstolen som jag såg på blocket...men lite långt från mig. Den gjorde sig bra där tillsammans med de andra. Gillar din lampa skarpt! Mycket fina fynd!
Kram Anna

MARY PERNULA sa...

I enjoyed your blog today. Do you bring in your outside plants for just a little color before you plant them outside? I noticed that you have a lot of photo's with them and I like that look a lot, I never thought of doing this. Looking forward to your visit. XO MARY

Cilla - Vit som snö sa...

Åhhh vad du fyndade härliga saker!! Korgstolarna är ju så fina, mamma har en som jag spanar på;)
Sockerskålen, kannorna... fiiint!
Den dagbädd du redan har tycker jag är jättefin! Men letar du en annan så dyker den säkert upp förr eller senare, så brukar det bli:)
Ha en fin kväll! Kram Cilla

Heléns Hantverk sa...

oj , oj , oj !! Så mycket fint du har fyndat !
Jättesöta kannor !
Ha en bra dag ! Helen :0)

Skogslyckan sa...

Vilka fynd! Dina bilder är så fina! Jag har flera korgstolar jag köpt inför min dröm om ett lusthus..så nu är det bara lusthuset som fattas, och det är ju ett smärre problem..ler...
Kannor är så fina att fylla med blommor och ta med sig som gåbort present..
Kramar Pia

Lena Celine sa...

Så flotte funn du har fått deg!!! Grattis med kuppene!!!!
Kjempe flotte. Og de kannene da....
Klemmer fra Lena

Huset vid ån sa...

Underbara bilder Malin, Jag njuter av allt fint....Må så gott! Kramis Therese

Lilla Lycksta sa...

Hej Malin!
Vilka fantastiska fynd du gör. Helt underbara bilder. Ha det så gott!
Kram Camilla

Rosor och Spetsar sa...

Vilka fina fynd du gjorde på auktionen.Den stora sockerskålen är bara såååå snygg. Och så fick du en kanna o gräddkanna till också, de blir kul att se.
Kram
Annelie

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

jag bara gapar mer och mer..ert hem är såå underbart! En lantlig dröm!!.. verandan ser så mysig ut!

Vilka fynd du har gjort..så söta kannor!

Ha det gottis Malin!!

Kramis Sanne!

Margareta sa...

Såå mycket fint du visar på en gång.Mysigt med korgstolar.hemtrevligt knarrande när man sitter där.Lampan över bordet är ju super. Bordet med de fina sakerna-så fint.Och sockerskål,kannor,spånkorg,säng........Allt så roligt att få se.

Ha det gott!
kram Margareta

di bianco e d'azzurro sa...

Hallò Malin, you have find many pretty things!!!
I love the teapots and the whiate bed!!!
Have a nice evening, Annamaria

Magdalena sa...

Go kväll...

oj vilka underbara fynd!!

tack för dina varma ord hos mig

stor kram
magdalena

bakom berget sa...

Oj oj oj! Ja man kan verkligen säga att du har fyndat!Såå mycket fint...
Kram Åsa.

fröken knopp sa...

Hört så mycket fint om den butiken o fastän att jag inte har alls långt dit så har jag inte blivit färdig att åka dit..
Får man fråga vart du bor då??

Varma Kramar Elin

Nyanser av vitt sa...

Åh vilka underbara fynd vännen. Jag bara älskar kannorna. Letar efter korgstolar till vårt nya badrum/bastu...så det är på Blocket jag ska leta.
Kramis

Lissboden sa...

Åh, så vackert du har på din glasveranda! Korgstolar är så fint!
Du har gjort många fynd och kannorna var ju jättebilliga och vackra. Jag tycker också mycket om kannor och har också några stycken men tyvärr inte så många gamla.
Synd att du inte hittade rätt järnsäng men det går fler tåg.
Må så gott!
Kram Maria

junhe sa...

men vilken fin silver sockerlåda du fyndat! längtar tills loppisarna här omkring ska öppna sina portar =)
ha en fortsatt bra vecka/ junhe

lottens vita och gröna sa...

hej sötis tack för goooomejlet malin, värmde ska du veta! men du är välllan den härligaste fyndaren du, jisses amalia sååååååååååååååååå nedrans fina saker, alltihopa kan flytta hit...om du tröttnar, blink! guuu vad kul att gå på auktion...här i storstan är det ingen risk att fynda någet, skit oxå!
glaaaad är jag iaf för din skull sötis, må gött, varmkram lotten

No.47 Mia sa...

Fina fynd Malin!!
Synd med järnsängen.. Bättre lycka nästa gång!

Fint ni har det där på verandan..

Ha det fint!
♥Mia

Anonym sa...

Så fina saker du fyndat. Kannan med de små blommorna var verkligen söt. Har en pensionerad kollega som öppnat loppis hemma. Hennes man har varit samlare. Han hade också massor av kannor.
Fint med de små violerna i sockerskålen.
Kram Marita i Björkhagen

Strandkullen sa...

Jättefina fynd du gjort. En kaffekanna ser precis ut som en sådan jag letar efter till min morfarsbrors servise från rörstand. Är det möjligen en sådan! Vill du separera den från de andra kannorna i så fall, pris?!. Det är den kannan som har guldsträck på pipen i lite gräddvit och små blommor på...kramis semlan

Mitt hvite hus sa...

Så mye fint du har fått med deg hjem fra auksjonen... det er moro å gå på auksjon..

Og de skjønne kannene da til det priset var... kjempebillig..

klem O=)

Marie sa...

Så fina saker du fyndat Malin. Har också ett par korgstolar, tycker de är så charmiga. Ljuvliga bilder, eran glasveranda är verkligen hur vacker som helst!

Trevlig helg!
Kram Marie

Hannis sa...

Men vilken turgumma du är!!
Vilka fynd!Så mycket fina saker!

Längtar tills sommarens auktioner sätter i gång här så man kan ropa hem lite eller mycket kanske om man har tur*skrattar*

Önskar dig en skön helg/
Kram Hannis

liven sa...

Hei Malin!!
så fine saker du har funnet på auksjon!!
Jeg kommer bort og går sammen med deg på neste!!
Dere er så heldige i Sverige at du aner ikke.....vanskelig å gjøre slike funn her hos oss!!
Nyyyydelige bilder....og hva bygger du utenfor der?? Har prøvd å zoome på bildene men kan ikke helt se hva det er :o)

Ha en fin torsdag :o)
Klem!!

Vita huset 28 sa...

Hej va fina saker du fyndat, gillade sockerskålen skarpt! Vet du, min PAPPA samlar på kannor, han har nog 40st nu! Han fick en av mig såklart när han fyllde förra månaden :)
Blocket är inte dumt de heller ibland.
Ha de bra
Kram Camilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fina auktionsfynd, en sån vattenkanna letar jag efter också. Och dina kannor var så söta, allt du köpte var fint. Härligt somrigt på din veranda.
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

De fina korgstolarna är verkligen som gjorda för att stå i verandan,jääättefint !!!!! kul med auktioner,det blir nog fler? Kram B

Nilla sa...

Vilka fina fynd.
Så många kannor för så lite pengar.

Jättefina bilder.

Ha de bäst !!
Nilla

Joyforhome sa...

Här var det mycket fint som vanligt :) så fina kannor du fick med dig hem och för bara 120 kr.. värsta fyndet ju. Har alltid haft för mig att en auktion är när dem säljer dyrare grejer för flera tusen. Inte visste jag att man kunde fynda så pass billigt :) kanske är något lilla malinpalin ska prova :P jag älskar din zink kanna så charmig .

Ha en härlig kväll vännen

Kram Malleballe

Vita-hjärtan sa...

Hej på dig!

Det känns som om du måsta varit i mina krokar på auktion.. Jag såg nämligen också den enorma samlingen av kaffekannor.. mitt problem var att jag inte kunde bestämma mig för vilken låda jag skulle buda på.. hihi... (Vi var där på lördagen under visningen).. Sambon min blir nog avundsjuk när jag berättar att du la vantarna på den fina zinkvattenkannan.. ;)

Vilken fin blogg du har, helt ny för mig så jag stannar kvar en stund och kikar runt..

Kram Evelina

Fröken Fräken sa...

Jag får nog börja träna mitt tålamod så att jag också kan bege mig på auktion och göra sådana fynd.. alla saker som jag spanar in å auktion säljs alltid sist..!

Inspiration i vitt sa...

hej Malin, vilken underbar glasveranda du har, riktigt avis är jag på den, kanske kommer förbi nån dag och bara sätter mig där hihi. Vilka fina fynd du har gjort oxå, allt i min smak.
Tack för att du ville vara med i min tävling, ha en fortsatt go vecka , Kram/Ingela

Solveig sa...

For noen funn du har gjort!!! Nydelige! Heldige deg, vennen min:o))) Hvor finner du alt dette flotte?
Jeg sitter stadig like forventningsfull når jeg entrer bloggen din og blir aldri skuffet! Er bare helt betatt av det vakre du viser - hvem trenger da JDL???!
Den der glassverandaen din er bare skjønn!
Ønsker deg herlige dager fylt av sol og varme, snille Malin:o)
Klem fra Solveig

Vitt hus med svarta knutar sa...

Oj oj oj vad mycket fina fynd du har gjort! Tänk vilken härlig samling av kannor du fick ta del av, de du visar är underbara. Jag tycker du har så fint på din glasveranda, det är så härligt somrigt med korgfåtöljerna.

Önskar dig en underbar fredag!
Kram,
Regina

Huset vid ån sa...

Kikar in o önskar dig en Trevlig o Skön helg med vackert vårväder.....Kram Therese

Kanonska Gården sa...

Hej hej!!

Vilka fina auktionsfynd o vad kul att du kom över två korgstolar :-)

Ha en bra dag!!

kram gunilla

sinnlighet sa...

Snacka om att tiden stått till, men ändå duschats (herregud hur stavar man till dusch.... hjärnsläpp) av en modern och sinnlig nutid!!

Dejligt!

Agneta

essemia sa...

Vilka fina stolar. Och kannorna var hur söta som helst.
Hoppas du får en bra helg.
Kram Elzie

Mom´s kitchen sa...

ljuvliga bilder! så fint!

Ha en underbar helg!

krmar, Olg@

Mery Vale sa...

Oi Malin,
quantos objetos lindos....eu amaria ter pelo menos uma destas porcelanas...!!!
Amei aquele jarro branco esmaltado...eu nunca achei aqui na minha cidade Curitiba...no Brasil!!
Beijos,
Mery