söndag 30 maj 2010

Vi har varit på en liten tripp!!!

Hej!!! Vi har varit iväg över Helgen på en liten tripp till Karlsborg! Sambon hade 20-årsjubileum sen han muckade från lumpen! 20 år....Trevligt att återse Karlsborg, ligger så fint vid Vättern! Fick se när årets fallskärmsjägare hoppade oxå! Kul för Filip att se var pappa gjorde lumpen;o)

Då jag varit utan dator över helgen var det trevligt att komma hem och läsa alla fina kommentarer Ni skrivit! Tack!! Ser att jag passerat 30'000 besökare oxå, Fantastiskt kul!! När vi ändå körde förbi Habo på hemvägen blev det ju så klart ett besök på Lustfyllt!! Vi var inte ensamma....Johan stod 40 min i kö till kakbuffèn, medan jag kikade runt! Denna fina stora emaljkanna fick följa med hem;o)

Syrènerna hade äntligen slagit ut när vi kom hem!! Var tvungen att nypa några kvistar direkt....

Så efterlängtad;o)

Satte några inne oxå!! Synd att de inte står så länge, gäller att passa på att njuta!

Gillar den vita emaljen bäst, men den gula går oxå hem;o)

Lite bilder från Lustfyllt.....

Det är heeeeeeeelt fantastiskt vilket ställe! Det var andra gången jag hade lyckan att stanna till här! Vem vill inte ha denna gamla franska järnsängen!?

Man vill ha allt....

Stannade till i Moheda oxå, körde ju ändå förbi....Blev lite smått och gott!! Visar en annan dag;o)
Ha en trevlig kväll!! Kikar in till Er så fort jag får tid!!
Vi ses snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

34 kommentarer:

Lilla Lycksta sa...

Vilken härlig tripp ni varit på under helgen. Lustfyllt och Moheda tänkte jag besöka i sommar, ser verkligen fram emot detta. Vilken fin kanna du köpt, så fina bilder. Visst är det underbart med Syrenerna som blommar nu. Om du vill ha recept på Saft av Syrenblomma titta in till mig. Ha det gott!
Kram Camilla

Marie sa...

Nämen, då har du ju varit i mina trakter i helgen Malin. Bor ju inte speciellt många mil från Karlsborg.
Både Lustfyllt och Moheda på samma dag, kan ju inte bli så mycket bättre!!! Emaljkannan var superfin!!!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Åh, vilken härlig tripp ni verkar ha haft! Det fanns väldigt mycket fint i den där butiken. Förstår dina känslor, järnsängen var helt underbar! Vad vackert det blev med dina syrener. Jag ska nog ut och plocka in några jag med.

Önskar dig en skön start på veckan!

Kram Anna-Lena♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Malin. Lustfyllt ser ut och vara ett ställe man skulle kunna gå runt på länge. Och lång var väntan på fika, förstår att det är populärt. Fin kanna du köpte, blev fint med syrenerna i.
Ha en bra veckostart
Kramar
AnnaMaria

Hanna sa...

Så många fina underbara bilder.
Kram
Hanna

Lyckoslanten sa...

Det låter nästan trevligt när du talar om lumpen! Annat är det här! Jag förstår att det där var ett trevligt ställe att besöka, jag menar Lustfyllt låter ju bara så trevligt på namnet. Svenskar är suveräna på att hitta på vackra namn på affärer! Ha en bra början på veckan nu! ♥

ias Corner sa...

Vilka vackra bilder! Och jag håller med dig, man vill verkligen ha allt!!

Hoppas du får en härlig vecka och ta hand om er!
Kram ia

Vita verandan sa...

Säger som Marie, då var du i våra trakter. Vi bor i Hjo så du åkte förbi. Lustfyllt är ett helt underbart ställe men det har blivit så mycket folk där. Sist vi var där orkade vi inte stå där i kön, då det tar en stund för de som handlar. Fin kanna och syréner är så fint nu och luktar underbart. Moheda skulle jag vilja åka till. Ska bli skoj och se vad du hittat.
Kram Anna

Magdalena sa...

...ja...man vill verkligen ha allt...så fina bilder du har tagit!
...tack för dina ord hos mig, de behåller jag i mitt hjärta...

stor kram och ha en fin vecka

Magdalena

Jenny sa...

Hej Malin!
Vilken fin kanna, gillar formen!

Åh vill oxå åka till Lustfyllt i Habo, synd att jag bor så långt bort!

Ha en trevlig vecka,

Kraam Jenny

di bianco e d'azzurro sa...

Hallo Malin, the lillà flowers are more beautiful!!!
The iron's bed and the green cabinet are very cute!!!
Kisses Annmaria

Vita verandan sa...

Hej igen!
Nej det är inte vättern utan en liten sjö som heter Mullsjön. När ni åkte förbi Hjo så skulle ni kunnat tagit höger vid den andra rondellen (vid statoil) och kört ca 3 km.
En liten vägvisning, jag gillar småland jättemycket, skulle flyttat dit efter jag hade varit på ridläger i Vimmerby...
Kram Anna

Skogslyckan sa...

Oj vilka bilder du bjuder oss på idag. Tro sjutton det är lång kö till fikat på det stället..det är väl för att man skall hinna plocka på sig saker när man står i kön...ler
Verkar vara ett mysigt ställe. Karlsborg är också en mysig stad.
Ha en bra vecka!
Kram Pia

bakom berget sa...

Åh, vilket härligt ställe du har varit på. Ser verkligen lustfyllt ut! Mysigt med såna helgutflykter. Hoppas du får en fin kommande vecka! Kram Åsa.

Margareta sa...

Vilken dag!!!!!
Karlsborg var säkert trevligt.Lustfyllt är ju helt underbart.Moheda är kanon på sitt sätt.
Kannan hur fin som helst.Syrenerna passar ju perfekt där.
Så många jättefina bilder.Blir sugen på både Lustfyllt,Moheda,emaljkanna och syrener.Det sistnända kan jag ju fixa.

Ha en bra början på ny försommarvecka!

Kram Margareta

Strandkullen sa...

Lustfyllt känner jkag till men inte moheda vad är det? Kramis semlan

No.47 Mia sa...

Hej!!

Vilken helg Malin!

Så fin kanna du inhandlat.. vackert med syrenerna där i.. Härlig färg..
Vackert!!

♥Mia

Loppisliv sa...

Vilken härlig utflykt, och så fick du stanna till vid Lustfyllt, som jag drömmer om att få besöka i år, blir helt sjuk av alla vackra bilder man får se därifrån, och Moheda, där har jag varit ett par ggr, också väldigt mysigt utflyktsmål. Vilken dag du haft, så härligt!!! På tal om härligt så dina inlägg är ju helt underbara, trägårdsinlägget, så fiiint och det på din ljuvligt fina veranda, med vita korgstolar och madonnan i bakgrunden, ohhh jag kan nästan inte se mig mätt så fint....lovely!! Kraaam Paula

Nyanser av vitt sa...

Hej vännen,
Vad mysigt ni haft det och vilken fin kanna du köpt. Usch den där butiken verkar "farlig"
Kram och GRATTIS till alla besökare

Hannis sa...

Haha, det är säkert en husvagnspall!
Har inte en aning, dom har använt den i garaget=))

Men du, vilka fina bilder från Lustfyllt!
Har aldrig varit där men det står på min "jag vill"lista.
Ser lockande ut!

Kram Hannis

LantlivsAnette sa...

Åhhh har du varit på Lustfyllt !! Tack för att du visar bilder därifrån !!
Spännande att få se dina inköp sen..
Ha det gott
Kraaam Anette

Mitt hvite hus sa...

Heisan ...For en hyggelig helg dere har hatt...

og for en herlig butikk du har besøkt...

skal noteres ned ..da vi reiser til Sverige i Sommer...

en skjønn bukkett med syriner du har tatt inn... mine er i knopp enda..

ha en fin uke O=)

klem O=)

Cilla - Vit som snö sa...

Välkommen hem till syrenblommen:)
Jag längtar tills det blommar här också!
Hade inte tackat nej till att strosa runt på Lustfyllt men är riktigt glad över inspirerande bilder också! Kannan är jättefin!!!
Ha en fin dag!
Kram Cilla

My Lovely Things sa...

Vilken härlig helg ni har haft!!

Jaa, lustfyllt är så underbart fint!

Syrenerna blommar här med nu! Sak ta in ett par senare i dag!!

fin fina bilder !!

kram Anna

Balke gård sa...

Hei Malin, for en nydelig og vakker blogg du har, er så fint hos deg!!! KLem fra Norge:-)

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Vilken affär...namnet har inte kunnat vara mer passande:) Jättefin kanna du fick med dig hem:) Så fin med syrener!

KRAM Helena

Helena, The Swenglish Home sa...

Jisses så mycket snyggt du visar, dels dina fina foton från ditt vackra hem, dels blomsterprakt, ett shoppingMecca som väcker köplust så det heter duga, och dels dina fina inköp - inspireramde!

Kram från en svengelska på vift i det svenska försommarparadiset,
Helena

Inspiration i vitt sa...

Syrener i kanna, kan det bli vackrare än så?
Vilken härlig tripp ni gjort, åååå vad jag oxå vill till Lustfyllt, vilket ställe alltså men oj vilken låååång kö. Kram på dig/Ingela.

Sara sa...

Hej hej!
Åhh vilka härliga bilder du tagit!!
Har oxå tagit in syrener här hemma =) typ överallt ,dom är ju så ljuvliga!
Hoppas att du får en trevlig vecka!
Kram Sara

Huset vid ån sa...

Visst är det fint i Karsborg vid vätterns strand.... Vi brukar alltid åka dit en sväng på sommaren. Vilken härlig o inspirerande butik du har besökt också....Kram Therese

Nilla sa...

Många fina bilder du bjuder på.
Syrener är helt underbara.
Längtar tills de slår ut.

Ha de bäst !
Nilla

NataljaOblonskaja sa...

Den där affären måste jag genast kolla in var den ligger. Den verkar ju helt sanslös. Det finns ju hur mycket som helst att släpa hem:)
Och syrener, visst är de ljuvliga, tur att det brukar finnas en hel del blommor på busken att ta in.
Ha en härlig dag!
Camilla

Marika "Mita" Gunnarsson sa...

Oj! oj! viken underbar blogg du har....Kram! från Mitas hantverk

liven sa...

Hei Malin!!
For et nydelig sted du har vært på...kan skjønne der var mye fristende!!
En fin emaljekanne du kjøpte...emalje liker vi ja :o)
Nydelige syriner du har...her er de snart i blomst også!
Plantet to i fjor og det er ca tre blomster på hver av de....så jeg kommer ikke til å plukke jeg da...hihi
Får heller spørre grannen om en bukett :o)
Så nydelige bilder hos meg at jeg bare må kikke lenge.....og så lurer jeg på hva lumpen er....????

ha en fin tirsdag ....og en strålende junimåned :o)