söndag 16 maj 2010

Vita Mårbacka!!!

Hej!!! Tur att det finns annat man kan njuta av när vädret visar sig från sin sämsta sida...... Vita mårbacka i en loppisfyndad plåtburk kan man ju vila ögonen på;o) Hade tänkt måla och dona ute idag men det är så kallt, blött och ruggigt.....Markstenen är iaf på plats alltid något! Visar när vi fått lite mer ordning!


.


Tänk att det är 16:e maj och jag tänder lika mycket ljus som om det vore höst.....

Mårbacka är den absolut finaste pellisen tycker jag...
Ha en bra söndag Alla;o)
Vi ses snart igen!
.
Kram Kram Malin

45 kommentarer:

Gammelbålsta sa...

Hej!
Mårbackorna är min favorit också. i dag är det väldigt grått och trist här med. Vi ska iväg och inhandla födelsedagspresent till vår blivande 16-åring. imorrn blir det lite kalas här i huset. Ha en bra söndag Kram Aydan

Margareta sa...

Visst är Mårbackapelargon finast.Jag tycker att den vita är lite svårare än den rosa.Hade 2 vita förra året som blommade mycket. Men jag tycker dom har svårt att komma igång iår. Men det är kanske solen och värmen som saknas.
Så fint med pelargoner i den gamla burken.
Tända ljus får vi fortsätta att göra trots att det är mitten av maj.(Jag har en likadan ljusstake som du)

Ha en go söndag!
Kram Margareta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Regn här också, men det är ganska varmt. Man får passa på mellan skurarna och få något gjort. Jättefint med vita mårbackor, burken passade bra som kruka.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria

Lilla Lycksta sa...

Mulet är det här men ganska varmt. Så fint med de vita mårbackorna, de vita är även mina favoriter. Önskar dig en fin söndag, trots regnet.
Kram Camilla

Rosita's blogg sa...

Så fina bilder!!.... både här och i ditt förra inlägg. Gillar oxå rostiga saker, så fina till grönska. Ha en fortsatt skön helg!!

Helen sa...

Hej!
Trist väder här idag också till skillnad från igår. Nästan som en höstdag och då vill man ju tända ljus. Det kan vara ganska skönt att bara mysa inne lite också.
Kram/Helen

ias Corner sa...

Ååå, jag håller med dig! Mårbacka ÄR den vackraste pellisen!! Var den en liten Mårbacka tulpan jag såg där i bakgrunden?? Jag fick äntligen tag på en tulpan nu, hoppas den ska ta sig riktigt fint, den verkar lite halvtrött...

Kan rekommendera Vit Alba med, ser nästan exakt likadan ut som Mårbacka :)

Ha en fortsatt mysig söndag, trots rusk och mörkt!
Kram ia

fröken knopp sa...

Så mycket fint Malin!! Kikar in här o vilar ögonen jag..tihi.. Ja du man kan bara sucka över det där vädret..Här hade vi med målningsplaner i eftermiddag men det får vi nog allt hoppa över..

Får bli mys o tända ljus istället!!

Kramar Elin

Millas hem sa...

Kanonfina bilder! Ja, här är det regn och rusk för hela slanten! Kan inte värmen komma snart! Jag tänder också väldigt mycket ljus, vilket är ju väldigt mysigt men nu är det sommarvärmen vi väntar på!=)
Vita mårbacka....så ljuvligt!

Kram Camilla

Hagagården sa...

Hej
Underbart fint med vita mårbacka,en av mina favoriter.
kram o ha en fin dag.
ninni

Signe 1 sa...

Jag håller med, Mårbacka är så ljuvliga!!!:-)
Här hade vi 25 grader och högsommar igår, men idag är värmen som bortblåst, suck...
Må gott!!

Kramkram Sofia

Fru Inredning sa...

Hej Malin.

Håller helt med dig där, Mårbackan är ju såå fin:)

Ja idag är det mys här hemma på hög nivå med massa tända ljus i mörkret. Annat var det igår. 21 grader visade termometern på, det var riktig tropisk värme.

Hoppas du får en bra vecka.
Kram Kristina

Anonym sa...

Härligt med pelargoner,det känns iallafall lite närmare sommar ,fast man verkligen inte kan tro det om man tittar ut.Ha det gott kram B

Skogslyckan sa...

Som vanligt lika inspirerande att titta in här. Fantastiskt fina bilder, och vem älskar inte pelargoner, det finns ju inget hemtrevligare...
Ha en underbar söndags kväll!
Kram Pia

No.47 Mia sa...

Mårbacka är den finaste av alla pelargoner tycker jag med.. Denna härligt ljust bleka rosa färg är fantastiskt fin..

Vilken fin plåtlåda du hittat!
Hade pippi på plåtlådor förra sommaren.. men det har lugnat sig nu.. Måste ju ha plats för dom med ; )

Skönt för er att markstenen är på plats nu..
Jadu.. Vädret.. Suck...

Kram Mia

Börjelundskan sa...

Hej Malin!

Älskar Mårbackapelagoner vita som rosa,....fast jag har inte lyckats lika bra med dom vita tyvärr. Köpte även 2 st Rosenpelargoner i år, får se hur det går med dom. :) Gillar plåtlådan, man kan ha så mycke fina blommor i såna där gamla lådor.

Här är det blött och ruggit idag med, man har ingen lust med nånting i sånt här väder. Så det fick bli en ordentlig slappardag idag *ler*.

Kram på dig vännen. Cin

Vita verandan sa...

Du visar lite mårbackor du med! Det kan man alltid ta till...fint det var att sätta i en plåtburk. Vi har varit på en gigantisk loppis idag och de hade många gamla plåtburkar men de tog betalt för dem med. Tråkigt, det ska ju vara billigt på loppis. Kommer visa lite i morgon. Ha det så bra trots gråväder!
Kramis Anna

LenaS sa...

Håller med Mårbacka är den finaste pelargonian, men jag har fått upp ögonen för ros och tulpansorterna också ;o)
Ha en finfin kväll!
Kramis/LenaS

Ljuva Lantliv sa...

Åh så många fina inlägg du har gjort! Har läst ikapp nu och njutit av alla vackra bilder!

Ha en härlig söndag Malin!

KRAM Anna

Rosor och Spetsar sa...

Underbara bilder, charmigt att stoppa Mårbacka i en burk.Visst är det kallt för att vara så långt in i Maj,askmålnet skulle ju göra att vi får en kallare sommar har jag hört. Men man ska inte tro allt man hör.
Ha en fin vecka
Kram
Annelie

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Ja, visst är Mårbacka den vackraste pelargonen, helt klart!

Som alltid visar du underbara bilder!!
KRAM Helena

Lyckoslanten sa...

Tänk vad vädret kan skilja mellan två grannländer, ja, mycket närmare än så. Jag kom hem från Stockholm idag och här är rena rama värmeböljan. Nu ska jag ge mig ut på jakt efter en Mårbacka! Ha det gott! ♥

Marie sa...

Jag tycker också att Mårbacka är den allra vackraste pelargonen. Så fint att ha dem i plåtburken.

Här är det heller inget kul väder idag, annat var det igår, då var det rena rama sommaren.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Annika Christensen sa...

Gillar verkligen vita mårbackor.
Det fins faktiskt många i den serien som är fina.
ÉXtra fina blir de när du fixar och trixar.
Ha det gott
Annika

Maggan sa...

Hej Malin
Vilka ljuvliga bilder!
Jag älskar också Mårbacka, har både rosa och vit.
Måste berätta, vi har haft 28 gr hela helgen, det har varit tropisk hetta.
Skulle behöva vara ledig några dagar till, tycker ledigheten har varit för kort.

Kramar
/Maggan

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Sådant fin stilleben du visar..och vita Mårbackapellisar är också fina :)...

Alla blommor har fått flytta ut nu..men jag får säkert bära in dem någon natt!..men det är ett starkt sommartecken i allafall!!

Ha en härlig söndag!!
Kramis Sanne

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej kära Malin!
Vilka härliga bilder på dessa skönheter!
Jopp, vita pellisar är oslagbara men jag inhandlade minsann tre rosa mårbackor igår.
Var på nyinvigning av en butik som heter Möbelstallet och hon hade mårbackor för 55 kronor och dom var just rosa.

Gillade plåtburken och festligt att ställa ner pappersark i, supersnyggt!!!

Hoppas du får en fortsatt skön kväll..(det lilla där är kvar av den)
Kram
Marianne

Zink & vita ting sa...

Så aldeles underbara biledr du bjuder på!
Underbara pellisar i burken du fyndat, skulle jag lätt kunna vila ögonen på en låååång stund!

Önskar dig en bra start på veckan!
Kram Mimmi

Made in Persbo...Carina sa...

Ja visst är det vackert med vita mårbacka! De är min favorit tillsammans med vit rosenknoppspellis. Såååå läckra!

Kram, Carina

Lissboden sa...

Hej Malin!
Jag håller med dig om att Mårbackor är de finaste pelargonerna. Jag har faktiskt bara Mårbackor här hemma. Vita vill jag alltid ha i rummet där allt annat går i din färgskalan men rosa piggar upp i köket, tycker jag.
Dina bilder idag är jättevackra!
Kram från Maria

liven sa...

Nydelige bilder Malin...og din pellis er så fin!!
Har en hvit her også men den er så gul på bladene.....kanskje den vil trives bedre utendørs!!
Ønsker deg en fin ny uke :o)
Klem!!

di bianco e d'azzurro sa...

Hi Malin also here the time is bud, this morning, when I get up, have open the windous and I say: It's spring or autumn?
Your box is very beautiful!!!
Hugs from me Annamaria

Strandkullen sa...

Hej vilka vackra bilder du bjuder på idag...här går det med åt värmeljus som aldrig förr...kramis semlan

envilsenloppa sa...

Ja fy vilket uschligt väder , men den som väntar på nåt gott , bla bla bla
Nej tänd du dina ljus och njut av allt ditt vackra och dröm dig bort !
Kraam/Lotta

Rummet för välbefinnande sa...

Riktigt fint! Jag älskar vita blommor och mårbacka är ju en favorit också så det blir ju en oslagbar kombination...
Fina, fina bilder! Ja, jag tänder också en massa ljus. Det var regnigt och så där höstgrått igår och då blir det mysigt med ljusen!
Ha en fin vecka!
Kram Mia

Fågel Blå sa...

Åh vilkaq underbara bilder du bjuder på denna måndagsmorgon!
man blir så glader, och får sån inspiration!
Hoppas du får en fin vecka!
Kram Kathrine

Creative Momone sa...

Men oj, var bor du nånstans kan man undra? Här skiner solen och värme har vi så det räcker, hoppas den kommer dit snart.
Marianne

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Hoppas att du haft en bra helg.
Visst är Mårbackan den finaste pelargonen, din vita är såå ljuvlig....
Ha en bra start på den nya veckan!
Kram Therese

livet på utanäs sa...

Gillar ditt rostiga inlägg och allt annat också för den delen =)

Pelargonier vill man ha på tvären , längden och höjden =)

Ha det bäst !
Kram Sussi O

emilias gömmor... sa...

Underbart med Mårbacka. Jag gillar också rosen- pelargonier, dom är så vackra!

Kram Mimmi

Jenny sa...

Hej Malin!
Vilka vackra vita Mårbackor du har!

Önskar dig en toppenvecka!

kraam Jenny

Nyanser av vitt sa...

Tittar in för att önska en fin start på veckan.
Kram Agneta

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
Jag älskar också Mårbacka, de är ljuvliga! Jag är också så besviken på hela våren, man känner sig snuvad på den. Nu är det dock fint i Stockholm men vi har varit i Halland och där var det inget fint väder, men massor av annat trevligt.

Nu hoppas vi att det skall bli en underbar sommar!
Kram Monica

Loppisliv sa...

Ja ljuvliga mårbacka, de är såå fina!! Ska köpa vita och ha utomhus i år, det är bara så kallt ännu så jag har avvaktat lite, måtte solen och värmen hitta hit snart. Härlig sifon du har, fin färg och så fint slipat glas på den. Kraaam Paula

Solveig sa...

Så flott stilleben du har laget til:o)) Kaldt ja! For ikke snakke om vått! Har vandret i tog på nasjonaldagen i dag og ble våt som en kråke....:o) Nå må det vel bli sommertemperaturer snart, både hos deg og meg:o)))) Ikke sant?
Ønsker deg en flott uke, kjære Malin:o))
Klem fra Solveig