måndag 14 juni 2010

Innanfönster!!

Hej!! Det brukar verkligen kännas som sommar när vi plockar ur innanfönstren...Än är det verkligen ingen riktig sommar, men igår orkade jag inte vänta längre! Plockade bort dom på gamla verandan! Det känns helt klart somrigare;o)

Plockade en bukett lupiner när jag körde hem idag, rosa och vita!!

Kom på att jag glömt visa min Morsdagspresent...kom ju annat emellan. Jag fick dessa gjutjärnskrukor! Rostiga och fina;o)

Det bästa av allt är att jag fick ett par!! De ska ju stå ute men med allt blåsande och regnande är inte mina Mårbacka så fina längre.....

Det blir så gott om plats på fönsterhyllorna när innanfönstren plockas ur!!! Det är härligt att kunna ställa dit en massa som inte kan stå där under vintern;o) Nu är bara det roligaste kvar, putsa utvändigt......

Visst är de ljuvliga lupinerna, finns hur många som helst nu!!
Ha en bra start på veckan;o)
Vi ses snart igen!!
.
Kram Kram Malin

37 kommentarer:

Solveig sa...

Åååå så deilig å kunne plukke slike flotte lupiner med seg hjem! De gjør så mye ut av seg!! Nydelig slik du har satt dem!!

Det må være kjekt å kunne forandre sin bolig mellom sommer og vinter! Da blir det jo litt ekstra stas!
Og for et hjem du har!!! Bare elsker det:o))

Fin dag til deg.
Klem fra Solveig

Börjelundskan sa...

Hej Malin!

Jag plockade ut mina innanfönster i början på maj redan,..... tror du jag frös eller? Gick med raggsockor och varma koftor hela maj inne *haha*, men ljust blev det i alla fall.:)

Vilka underbara gjutjärnskrukor du har fått, jag har sneglat på såna ett tag nu , dom ligger också på min önsklelista och väntar, åh väntar, åh väntar,....min listan är lååååååång!! :)

Vackert med lupiner, det är så tacksamt att plocka dom för det fyller upp med en gång.

Ha en skön vecka. Kram Cin

Hannis sa...

Wii!Vilka urnor!
Superfina!

Härligt med sommarveranda!
Jag väntar på att kunna gå barfota...
Men just nu är det både strumpor och skor som gäller.
Brrr!

Kram Hannis

fröken knopp sa...

Wow vilka urnor Malin!! Så fina!!

O lupiner..ljuvligt!! Imon ska vi minsan ge oss ut längs med väg kanten o plocka lite vi med..:)

Varma Kramar Elin

MARY PERNULA sa...

Your Lupins are just beautiful. I think next spring I am going to throw out a lot of seeds and let them run rampant so I can bring in a jar full for dispaly.................lovely, lovely. XO MARY

Strandkullen sa...

ja lupiner är fina!

The Secret Garden sa...

Finaste färgerna på lupiner tycker jag! Mina innanfönster sitter kvar ännu...är ju lite pyssel att ta ur dem och så är det ju såå kallt ännu. Känns lite frustrerande att inte sommarvärmen kommit.
De där urnorna...VILL HA!! :) De är ju såå fina!

Ha det gott!

Lyckoslanten sa...

Här sitter jag i bilen och ska snart över med färjan till Stockholm. Finns knappast bättre sysselsättning än att se dina vackra bilder på lupinerna! Hoppas att inte alla mina har blommat ut när vi kommer hem! Ha en bra vecka du med!

Mom´s kitchen sa...

Det gillar jag - bestämma sig att sommaren är här! ;)

Så fina lupiner!!! Fint bord var det också! :)

kram Olg@

Gammelbålsta sa...

Hej!
Så vackra krukor. Lupinerna är verkligen underbara. Får be dottern plocka en bukett till mig. Ha en riktigt fin vecka kram Aydan

Skogslyckan sa...

Blir alltid grön av avundsjuka när du visar bilder från din veranda..ler. Jag har en precis likadan bukett med just rosa och vita lupiner här som vi plockade i lördags. Det är en så vacker kombination. Ha en fin kväll! Kramar Pia

Anette sa...

Wow så fina krukor! Och fint du har det=)
Kraaam/Nettan

Hagagården sa...

Hej
Men så fint du har det i glasverandan,härliga järnunor och underbart vacker bukett med lupiner.
Kram o ha en fin kväll.
ninni

Rosor och Spetsar sa...

Oj Oj Oj vilka härliga urnor du fått.
Vi har gjort som du,(med dina innanfönster) o trotsat sommarvädret , stått ute ikväll o grillat trots kyla o blåst. På nåt sätt så vill man frammana sommarvärmen eller hur.
En skön vecka önskar jag dig
kram
Annelie

Anonym sa...

Hej Malin,
jag tittar in till dig varje dag och jag blir så glad i sinnet när jag ser dina vackra bilder och underbara texter! Ni har det verkligen fint och du är en fantastisk fotograf!! Vilka bilder; närbilder på blommor, på andra små detaljer (som inte en annan skulle ha tänkt på) och vilka vackra arrangemang.
Allt gott till dig!!
Kram Nina (en "gammal" långasjö-bo)

Mycket annat & lite betong sa...

Jättevacker bukett!

Hälsningar Agneta

Vintage House sa...

Hej,
lupiner är så fina:)
vilka helt underbara krukor du har fått, gillar verkligen dem...
kram
sandra

Vita verandan sa...

Så fina lupinerna var, underbar färg. Min dotter plockade en stor bukett som hon har på sitt rum och där inne luktar det så gott nu.
Vi borde också ta bort våra innanfönster och göra rent i mellan....men de värmer så bra när det är en sånt här väder.
Kramis Anna

Lissboden sa...

Åh, vad fint du har på verandan Malin!
Dina rostiga krukor var helt underbara och visst är det härligt att plocka lupiner nu och ta in. Det har jag också gjort idag.
Kram/Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lupiner kan man frossa i, det växer hur mycket som helst. Jag plockade också rosa och vita, det blir pampiga buketter. Underbara urnor du fick, jättefin modell.
Önskar dig en fin junivecka
Kram till dig
AnnaMaria

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Jag förstår att det är ett riktigt sommartecken att få ta bort innefönstren..ljust och fint blev det!
Kan inte vara helt lätt att putsa dessa fönster med all spröjs!

Vilka fina gjutjärnskrukor du har fått!!..fint med rosten..

Ha en fin kväll!! Kram Sanne!

Mitt hvite hus sa...

Nydelige bilder...og gaven var alldeles nydelig... akkurat slik rusten som jeg liker det..

ja sommervarmen lar vente på seg... men skjønner godt du vil ta bort innervinduene...


Lupiner er vakkert...i alle farger...

ønsker deg en fin uke videre...

klem O=)

No.47 Mia sa...

Här är det ständigt bara en massa vackert..
Underbara krukor du fått... Lupinerna är såå vackra nu.. Ett färgglatt hav utmed vägkanterna nu..

Ha det fint!

Kram Mia

Margareta sa...

En fantastiskt fin veranda har du.(Eller två)
Det måste kännas luftigt på alla sätt att ta ut innanfönsterna.Att få mer plats på fönsterhyllorna är ju inte dumt heller.
Krukorna är ju bara såå fina.Och lupinerna som finns i överflöd måste man passa på att njuta av.Det är ju så härliga färger.

Ha det gott!
kram Margareta

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhhh Malin, jag blir så lycklig när jag kikar in hos dig!
Så mycket vackert så jag blir alldeles pirrig, och jag som ska gå och sova nu. Så blir jag alldeles full av inspiration *ler*
Helt fantastiska urnor som du fick. Sen är det så härligt att kunna plocka in blommor och bara njuta allt vad det går. Jag gjorde så härliga buketter till borden när Freddan tog studenten. Det var syrener, iris, gräslöksblommor, överblommade backsippor, gröna blad från irisen och små små vita blommor som liksom skirade in allt......
Nu får du ha en riktigt fin dag imorgon. Själv kommer jag att sova hur bra som helst efter att ha kikat in här.
Godnatt och kram på dig!
Mia

Huset vid ån sa...

Åh, Vilka fina gjutjärnsurnor, och visst är det ljuvligt med alla lupiner som blommor nu! Hoppas att du får en fin dag med mycket sol! SommarKramar Therese

liven sa...

Bare så fint hos deg Malin....så koselig i denne verandaen!!
Flott morsdagspresent og lupinene er vakker her på bordet ditt!!!
Er kjekt nå som man kan plukke med blomster hjem fra naturen :o)

ha en fin tirsdag :o)

envilsenloppa sa...

Åh va härligt med lite sommarkänsla , och va mysigt det låter med att ta bort innanfönstrena , men de e väl jobb med de me kan jag tänka .
Nu blev jag så sugen på lupiner , ska genast skena in och palla av grannen :-)
Jag tycker att de luktar så gott , som nån gammal tvål jag inte kommer på namnet på .
Kraam/Lotta

Anonym sa...

Lupiner är ju ett av våra finaste "ogräs" tycker jag,de fyller ju vasen direkt,vilka härliga krukor,lika fina inne som ute,synd att de inte är morsdag lite oftare fniss,kram B

Livet på Vestergård sa...

Å så fint med de rosa och vita lupinerna!
En riktig sommarbukett. Här håller de precis på och slår ut.
Ha en skön kväll! Kram Kicki

Nette Cecilia sa...

Även jag är en lupinälskare,vackra bilder!Hälsn Nette

Nyanser av vitt sa...

Verkligen jättefint vännen
Ja du måste åka till Violans fina ställe. Ta med kortet :O)
Kram Agneta

Helena sa...

Absolut underbart vackra bilder och både lupinerna och gjutjärnsurnorna är SÅ vackra! Har kommit fram till att jag nog måste försöka så lite lupiner här i England, då jag bara älskar denna tid i Sverige, med dikesrenar som svämmar över av dessa skönheter!

Kram, Helena, The Swenglish HOme

Marie sa...

Vilka vackra gjutjärnsurnor du fått Malin och visst är det ljuvligt fint med lupiner. Underbara bilder!

Kram Marie

Tulipa sa...

Hej!
Plockade också lupiner idag...de är bara såå fina!

De där gjutjärnsurnorna är inte dumma, äger en själv...

Fixa nu och njut av dina bredare fönsterbrädor med plats för mer sköna ting, vi får tro det blir en sväng av sommar nu..
Kram mariette

Agneta sa...

Jag blir helt 'hög' på enkelheten som Du så galant visar upp. Du har en ljuvlig blogg och nu har den verkligen sin sommarkostym på sig!! Själv har jag tillfälligtvis klätt min blogg i höstkostymen, kände att det passade ihop med det tradiga (skånska för trist) höstvädret ;)

Agneta

Anelias hantverk sa...

Vilken underbar bukett med Lupiner! Ja nu blommar dom så vackert överallt nästan.
Ha en bra dag!