tisdag 1 juni 2010

Loppade Sifoner!!!

Hej!! Juni och sommarmånad....Men var är sommaren?? Hoppas verkligen den kommer som de lovat till helgen.... Nu har vi väl väntat länge nog!!

Visar lite nya fynd idag;o) Blombordet fyndade jag förra året i Moheda, denna guldgruva....

En sån här lagom rostig kanna kan göra mig smått nipprig.....

Perfekt kruka till en liten Mårbacka!!
.
Sifonerna köpte jag billigt, 75 kr st det är en liten del av det jag gett för dom tre jag hade innan! Jag tror många kanske börjat tröttna på dom!? Men inte jag;o)

Fina att dekorera med både ute och inne....kan bara inte få för många;o)

Detta är vad jag fick till Mors dag, visar nästa gång!!!!

Sista bilden är till pappa som inte kunde förstå varför det inte var några bilder med från Karlsborg....Jag tror de flesta som kikar in hos mig är mer intresserade av syrèner och emaljkannor blev mitt svar....Eller?
Grattis till goa Isak som fyller 11 år idag;o) Vi ses ikväll!!
Och Ni andra ha det bäst;o)
.
Kram Kram Malin

41 kommentarer:

Signe 1 sa...

Åh vad mycket fint du visar! Och syfonerna var helt bedårande och passar så bra hemma hos er och din braiga stil!!:-)

Kramkram Sofia

Mitt hvite hus sa...

ÅÅå så mye fint... og flasken til 75 kr...litt av et varp sspør du meg...

og den gaven din så virkelig fin ut...

klem O=)

Fågel Blå sa...

Åh vilka fina biler!!!!!
Så ljuvligt!
Hoppas din vecka blir fin!
Kram Kathrine

Jenny sa...

Hej Malin!
Såklart vi vill se bilder från Karlsborg oxå*fniss*;)

Jättefina sifoner o annat du visar!!

Kraam Jenny

Börjelundskan sa...

Hallå Malin!

Vilken bra affär du har gjort 75:- st för sifonerna var ju göööörbilligt. Har länge velat köpa några, (kommer aldrig att tröttna på dom *fniss*) men dom är oförskämt dyra annars tycker jag. Kanske går dom ner i pris vad det lider.

Ha en skön vecka. kram Cin

Hagagården sa...

Håller med dig, sifoner kan man inte få för många av,skulle gärna vilja hafler av dom,du fick ett riktigt bra bris på dom.
kram o ha en fin dag.
ninni

Rummet för välbefinnande sa...

Hi, hi - du är rolig du..... Bra att du förärar din pappa med en bild också! Annars kan jag hålla med om att jag blir rusigare av syrener än av plan :)
Är hemma och tar hand om Linn idag så därför får jag lite extra bonustid på balkongen och lite bloggande :)
Underbara bilder hos dig - som vanligt! Jag njuter!
Ha det gott!
Kram Mia

Marie sa...

Underbara bilder Malin, gillar vrkligen ditt blombord. Har också fyndat billiga sifoner i Moheda under åren, tycker också de är superfina!

Kram Marie

MARY PERNULA sa...

I love your porch....it is very lovely. I hope the weather has been enjoyable for you! Please stop by for a visit for I am now a follower. XO MARY

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Så mycket fint, det var ögongodis för mig. Nu kommer vi få härliga varma dagar framför oss,
Kram Anette

STENLYCKA sa...

Vackra bilder från dig. Du får säga till din pappa att han kommer till mig, så kan han få se Herkules, Jasar och andra flygande maskiner. Jag ser nästan dagligen dessa dånande maskiner i luften, eftersom jag bor granne med en flygflottilj.
Ha en bra fortsättning på sommarveckan.
Kram Raina

Margareta sa...

Så fiiina bilder.Blombordet,rostiga kannan och sifoner-det kan knappast bli bättre.
Hoppas du kan sitta där vid dina fina saker och njuta ,en liten stund iallafall.

Ha en god försommarkväll!
Kram Margareta

fröken knopp sa...

Åhh Malin..Även jag kan bli nipprig på en sådan där kanna, o allt det andra du visar..tihi..
Så mycket fint!!! :)

I moheda kan man verkligen hitta mycket..tro minsan att det får bli en sväng om dit snart..

Tror minsan att jag med har ungefär 30 mil till tingsryd förresten..alltså inte så långt emellan oss..:)

Varma Kramar Elin

fröken knopp sa...

Ojjj....3 mil skulle det givetvis vara..:)

Fröken Fräken sa...

Jag får nog lov att säga att sifoner är vackrare än flygplan, faktiskt.. men jag har ju förstått att pappor har lite annorlunda smak! ;-D

Skogslyckan sa...

Ja inte var det bilden på flygplanet jag njöt mest av...ler.. Jisses vilket kanon pris för de vackra sifonerna. Den turkosa färgen är ju bara helt underbar. Här är också kallt och väldigt blåsigt.. Ha en skön kväll!
Kram Pia

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Så mycket fint! som vanligt! ;)

Äntligen någon som visar ett flygplan!! Som jag väntat!! ..hihi..

ha det gott!
Kramis Sanne!

No.47 Mia sa...

Tycker med om sifoner.. fast jag inte har någon själv.. Vackra bilder utifrån Malin..

Jaa du.. Nu hoppas vi på att värmen kommer!
Ska till Göteborg på fredag.. vore ju kul med en solig dag på stan..

Ha det gott!

♥Mia

Vintage House sa...

Hej,
Sifoner går alltid hem, jag köpte mina 3 på Moheda oxå..
Ett sådant mått har jag oxå de är fina..
ha nu en underbar kväll
kram
sandra

Helt Enkelt sa...

jag tycker det är himla vackert med sifoner...hade gärna ägt någon själv :)

kram
anna-malin

Lyckoslanten sa...

Härliga bilder! Sommaren är säkert på väg till dig! har har vi molnfritt och underbart väder blott att man hann njuta av det! Ha det gott du! ♥

Lilla Lycksta sa...

Så vackra saker du fyndat Malin! Moheda verkar vara rena fyndplatsen. Ha en fin vecka.
Kram Camilla

NataljaOblonskaja sa...

Den fina morsdag-krukan som vi fick en liten tjyvtitt på, ser helt ljuvlig ut.
Och syrenerna passade så bra i kannan.
Hälsa pappa att visst är flygplan kul men syrener ännu intressantare:)
Ha det bra!
Camilla

Tulipa sa...

Hej!

Sifoner är inte så lätta att hitta...jag ser i alla falla aldrig några, så jag är så glad för de tre jag fyndat!

Det där örat på krukan liknar en som jag har också...*hihi*...

Ja nu vill vi VERKLIGEN ha värme, ska man behöva flytta norröver eller?
Kram mariette

Anonym sa...

Jag tackar för i kväll på Isaks vägnar,och jag tycker att både sifoner och flyget är fina på sitt vis men två helt olika saker, kul iallafall att ha de båda på samma inlägg...Tjingeling B

Rosor och Spetsar sa...

Vilka fynd du gjort, kannan är ju bara såååå snygg. Och sifonerna -gillar färgen på dem o det står på min vill ha lista. Här har det varit en riktigt skön dag idag
Kram
Annelie

Annika Christensen sa...

Du måste var svensk mästarrinna på att göra fynd!
Alltid kul och inspirerande att titta in här.
Annika

Strandkullen sa...

med risk att låta lite bakom så undrar jag vad en sifon används till, hur används den? kramis semlan

Vita verandan sa...

En sånt rostigt mått bjöd jag på Tradera.
Blev ju jättefint med pelargonen i. Och sifonerna är fina, har inte lyckats få tag på en enda.
Tur att ett flygplan kom med, kan vi behöva på bloggen:))
Kram Anna

essemia sa...

Jättefina fynd du gjort. Hoppas du har en solig och fin dag idag.
Kram Elzie

mariaK. sa...

Sommartid är loppistid:-)
Hos oss har vi fått sommar och sol, hoppas att den letar sig hem till dig också,
Kram, Maria

Solveig sa...

Her hos deg trives jeg uansett vær, men er enig i at litt varme hadde gjort susen nå:o))
Det bordet ditt var bare helskjønt og så smart det var å heve blosterkassen til sittehøyde på det viset. Synes de pleste blomster havner altfor lavt på min veranda.
Flaskene dine er bare herlige - har ikke funnet slike ennå, jeg:o))

Ønsker deg en nydelig onsdag, vennen.
Klem fra Solveig

Livet på Berget sa...

Haha jo nog är vi mer intresserade av syrener och emaljkannor alltid:). Så fin hörna du har där med massa piller. Älskar den rostiga kannan, jammi!
Ha de gott!
Kram
/Sara

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej goa Malin!!!

Ser så mysigt ut hos dig, det vita möblemanget och alla dina ljuvliga mårbackor får en total känsla av SOMMAR!!!!
Jodå, vi har minsann haft sommar i Dalsland i tre dagar nu och solen har kikat fram hela dagarna, hoppas den kommer till dig oxå snart!

Själv är jag ute i trädgården från morgon till sena kvällar, gäller att passa på nu när man är ledig hela sommaren:)
Hoppas du får en forsatt skön vecka...
kram
Marianne

Elsa och Helena sa...

Önskar jag hade det lilla runda slitna bordet...det är så fint! Moheda verkar vara en riktig guldgruva men tyvärr lite väl långt borta:)

Hälsa Pappa att flygplan är aldrig fel...men bara ett:) Riktigt läckert med sina bulliga former:)

KRAM Helena

Sussi sa...

Oj oj oj! 75 kronor för en sifon! Vilket klipp! Och du gjorde tre! Man bugar och säger grattis! För inte har man väl tröttnat på sifoner...inte jag i alla fall! Dom är ju jättefina!

Kram
Sussi

Mom´s kitchen sa...

Siffoner var fina, MEN kannan var BEDÅRANDE!!! :)

många kramar, OLg@

liven sa...

Litt av noen flotte funn du gjør Malin!!
Nydelige sifoner og rusten kanne!!
Og bordet ditt er jo også så koselig!!
Så gøy når man finner slikt....og vi må nok til Sverige for å kunne finne slikt ja!!

ha en fin onsdagskveld :o)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka vackra sifoner! Jag gillar ju det gröna glaset, så en sådan där får jag lov att söka efter. Kikade även på ditt förra inlägg och håller med dig...det är synd att Syrenerna inte håller så länge. Din bild med kannan, Syrenerna och resväskan kan man tro är från Jeanne d'Arc Living magasinet, såå vackert.

Kram,
regina

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Tack för dina omtänksamma ord inne hos mig...Kram Therese

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon. Moheda är ett ställe som dyker upp rätt som det är i bloggar. Gissar att man kan göra fina fynd där, ditt bord var ju ett sånt fynd. Jättefint med den rostga kannan och sifonerna.
Kramar
AnnaMaria