torsdag 3 juni 2010

Varför??

Ibland händer det saker som man inte vill ta in....Igår rycktes vår älskade katt ifrån oss. Hon låg överkörd på vägen när jag kom hem...Vi var så glada att hon var så pigg efter kejsarsnittet men säg den lycka som varar...

En otroligt kär familjemedlem.... I fredags tog Filip denna bilden på henne och mig när hon själv hoppat in i mitt skåp....Tomheten är fortfarande stor efter hästarna och nu känns det som det blivit lite för mycket.....

Jag kommer ta en paus, det finns ingen inspiration.....
.
Kram Malin

55 kommentarer:

Vita verandan sa...

Lider med dig Malin. Att förlora en familjemedlem tar hårt! Jag är så rädd att vår lilla kisse ska bli överkörd då vi bor precis bredvid en väg. Hon är ganska redig och ser sig för men det går så fort. Man blir ju så arg att den som kör på inte stannar och tar hand om katten. Hoppas att den inte led för mycket. Ta hand om er!
Kram Anna

Vita huset 28 sa...

åhh jag lider med dig, inte kul när de rycks bort. Hoppas de var nån som stanna efter det hade hänt o att hon inte led. Vet hur de känns, min hund 3½ år, frisk o pigg dog bara helt plötsligt när inte jag var med. Tog lång tid innan jag hämtade mig, men idag ser jag tillbaka på de roliga o mysiga stunder jag fick med honom. Hoppas de kan vara till nån tröst. Tänker på dig.
Kramar Camilla

ias Corner sa...

Stora kramar till er allihop!!
Lider med er och det är hårt att ta sorgen, speciellt när det sker så fort!

Ta hand om er!!

Börjelundskan sa...

Åhhh, ...söta gumman, vad fruktansvärt att behöva gå igenom nåt sånt. Jag lider verkligen med dig, jag själv är rädd varenda dag att det ska hända våran Sune nåt sånt,... så jag kan förstå din sorg och förtvivlan. Bilar är ett otyg i små kattlivs vardag. Önskade bara att fler bilister kan förstå vilken sorg det blir för ägaren, man kan väl åtminstonne försöka att kontakta ägaren, dom borde skämmas att bara köra där ifrån.

Ta hand om dig hjärtat. Kram Cin

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ så ufattelig leit å lese Malin... dyrene betyr så mye for oss...og når det ender på denne måten blir det så tungt å vanskleig...

mange varmer klemmer til deg O=)

Kanonska Gården sa...

Hej!!

Så tråkigt med er lilla katt, precis samma sak hände vår lille katt för ett par år sedan, utanför vår gård går det en liten grusväg och en mogron när vi gick ut för att hämta tidningen så låg han bara där på vägen. Ingen hade stannat eller brytt sig om att knacka på. Det verkar som att det är många som inte tycker att ett kattliv är värt så mycket de tänker inte på att det är en liten familjemedlem i en liten familj! Man blir så ledsen och när det är mycket som händer så tappar man lusten till det mesta - förstår dig verkligen!! Sköt om dig!!

Kramar gunilla

Anonym sa...

Jag förstår verkligen att inspirationen tryter efter det här ,det är inte klokt vad ni ska gå igenom...Varför????Vi tänker på er hela tiden, många kramar B med familj

Sussi sa...

Nej så tråkigt! Lider med dig Malin. Ett husdjur betyder mycket i vardagen och det gör så ont när de rycks ifrån oss.

Kram
Sussi

Landlige Hjem sa...

Jag lider med dig och din familj!! Det är så orättvist när dom vi älskar så mycket plötsligt blir borta!! Jag förstår att din inspiration inte finns kvar hos dig just nu!
Ta hand om er!
♥ Många värma styrka kramar skickas er väg ♥
Kramar Anki

livet på utanäs sa...

Sååååååååå , tråkigt ... kan tänka mig hur det känns , jag har ju tre katter själv som är högt älskade av hela familjen ...

Jag lider med er ...såååå onödigt ...
Goa kramar till er i alla fall / Sussi O

Solveig sa...

Dette var veldig leit å høre, min venn!! Det er spesielt tungt når så masse leit rammer på en gneg! En blir så glad i disse dyrene. Hver en av dem har sin egen "personlighet".
Tenker på deg, vennen.
Klem fra Solveig

Hannis sa...

Men vännen!
I bland blir det bara för mycket.
Förstår din sorg!
Skickar en stor varm tröstekram!

Hannis

fröken knopp sa...

Styrke Kramar till Er Alla!!!

Saknar dig redan!!

Varma Kramar Elin

Livet på Berget sa...

Åh nej Malin så tråkigt, stackars lilla kissen. Det är så hemskt när dem man håller kär försvinner då mår man verkligen inte bra. Ta hand om dig.
Kram
/Sara

Tulipa sa...

Hej Malin!
Fy vad tråkigt, så fruktansvärt onödigt...
Jag kan bara föreställa mig den chocken att komma hem och se sin älskade lilla katt överkörd...

Bilden där hon krupit upp i skåpet var härlig, den säger så mycket om vilka underfundiga roliga djur de är.

Var rädda om er, och kom snart tillbaka.
Kram Mariette

Rummet för välbefinnande sa...

Nej men Malin! Så ledsen jag blir nu.
Vet ju hur jobbigt det var för dig med hästarna också kommer nu detta.
Ja, livet är verkligen som en berg-och-dalbana och det kan pendla fort från den härliga glädjen till den tunga sorgen. Känner så med dig och jag förstår att du vilar från bloggen.
Var nu rädd om dig och jag skickar en stor, varm kram!
Mia

Marie sa...

Blir så ledsen för eran skull Malin, förstår din sorg! Ta hand om varandra!

Många kramar
Marie

Helen sa...

Hej!
Jag beklagar din svåra sorg, jag förstår precis hur du känner. Jag älskar katter och det är mycket svårt när man mister dem, en kär familjemedlem. Det var en fin och nyfiken katt du hade. Tänker på dig.
Kram/Helen

LantlivsAnette sa...

Åhhhh...kära nån..så hemskt, jag förstår att du känner en såå otrolig sorg nu, våra djur är ju våra goa trogna vänner..ta en paus, sörj,kom tillbaka då du känner dig redo vännen...
Kraaam Anette

bakom berget sa...

Så trist! Jag förstår att ni är jätteledsna.
Kram Åsa.

essemia sa...

Åh vad tråkigt Malin. Förstår precis hur du känner det för jag har varit med om samma sak. Det är så tråkigt när det händer våra familjemedlemmar såna här saker.

I lördags när jag körde till jobbet, så låg det en överkörd katt på vägen. Jag blev så ledsen så jag började nästan gråta när jag fick se den. Och tänkte på den stackare som nu var utan sin lilla kisse.

Ha det så gott och välkommen tillbaka.
Kram Elzie

Lena Celine sa...

Så trist! Føler med dere. Mistet hunden min for mange år siden, og det går ikke en dag uten at jeg savner henne og tenker på henne. Men har utrolig mange gode minner.


Klemmer fra Lena

Jenny sa...

Hej Malin!
Men åh vad tråkigt att höra! Lider verkligen med er..vilket hemskt sätt att förlora er älskade katt på.

Skickar dig den allra största styrkekramen!

Kraam Jenny

Änglarnas hus sa...

Hej Malin!

Inget ord jag kan säga eller skriva kan ge er tröst! Men jag tänker på er!!

Krama om varandra!

Sanne!

The Secret Garden sa...

Åh nej!! Så fruktansvärt! Förstår hur hemskt det känns, ord kan ej beskriva det. Från att klarat upp en svår grej så kommer nästa, det är så att man blir förbannad också. På vägjävlen eller nåt, många känslor som blandas när man mist ett djur, en familjemedlem, på det sättet.

Kram

Rosita's blogg sa...

Åh så tråkigt.... känner så med er!! Fick vår älskade katt överkörd för ett år sen, känner fortfarande så stor saknad efter honom även fast vi har en till katt. Katter är stora personligheter och lämnar ett stort tomrum efter sej! Tänker på er!!

liven sa...

Åh så trist Malin!!
Noe så fælt å finne pusen sin overkjørt!!!
Og vi blir jo så glad i disse dyrene våre!!
Den har nok dødd momentant får vi håpe....og ikke lidd!!
Ha det godt min venn!
Klem!!!

Hem ljuva hem sa...

Usch så hemskt när något sådant händer. En katt är ju en i familjen, har själv 3 goa katter som betyder mycket för mig. Föstår er sorg...
Tröstekramar Anneli

Lilla Lycksta sa...

Goa Vännen!
Så tråkigt att mista sin älskade katt. Förstår din sorg. Sköt om er du och din familj.
Varmaste kramen Camilla

Vita små hjärtan sa...

Styrkekramar till dig från mig!
/Agnetha

Lyckoslanten sa...

Så ledsamt! Vi var just ut på mat med kollegiet och diskuterade detta med husdjur och hemskt det känns när de går bort... Förstår att både lust och inspiration försvinner när sån't händer. ♥

Sara sa...

Åhh fy va tragiskt =(
Skickar massor av styrkekramar till dig/er.
Sköt om er.

Kramar sara

lottens vita och gröna sa...

uuuuuuuu så himlans tråkigt malin, försår att ni är förkrossade de är betydelsefulla små familjemedlemmar! varmakramar i massor lotten

Vintage House sa...

Nä fy vad tråkigt, jag lider verkligen med dig.
Ta hand om dig ..
kram
sandra

Loppisliv sa...

Ohh vad sorgligt med er lilla katt, Malin! De små liven blir familjemedlemmar som man saknar förtvivlat. Jag har också haft en jobbig vecka, min älskade morbror dog hastigt i tisdags och det känns väldigt tungt. Livet är bra hårt ibland. Ha det gott. Tänker på dig. Kram P

Vit som snö sa...

Åhh vad ledsamt Malin! Och du som alltid skrivit så varmt o fint om dina djur, förstår att det gör ont! Ta en paus från bloggen, vi finns alltid kvar när du känner inspiration igen!
Varma kramar Cilla

Margareta sa...

Jag tänker på dig/er!Det blir ju en så stor sorg,när ett husddjur inte finns längre
Jag vill hjälpa dig att bära sorgen.Hoppas du kan finna lite tröst genom att titta in bloggvärden snart igen.

Kram Margareta

Maria/Javabönan sa...

Jag lider med dig, jag vet precis hur det känns.


Kraaam,
Maria

Gammelbålsta sa...

Åhhh... Stackars er och lilla söta kissen. Så tragiskt. Det är så jobbigt när ett djur går bort. Vi förlorade vår fina katt Ronja 1 år sedan, det jobbiga med det är att vi inte vet om hon blivit påkörd eller stulen. Ha det så bra som det nu går. Varma kramar från Turkiet

Marita sa...

Ett så trist sätt för din katt att få avsluta livet på... jag känner med dig och din familj. Vi har en hund som blir 9 år i sommar...försöker förbereda mig för att han kanske inte har så lång tid kvar även om han är pigg idag. Men ärligt talat, kan man någonsin förbereda sig för en sådan förlust?? Gråt ut din sorg och kom tillbaka till oss bloggare när du är redo igen!
kramar i massor, Marita

Signe 1 sa...

Nej få vad sorgligt vännen!!!:-( Livet är inte bra rättvist, det ska gudarna veta!! Ta hand om dig och kom tillbaka när du orkar!
Styrkekramar Sofia

Anonym sa...

Så tråkigt Malin! Tänker på dig och din familj. Det är så sorgligt och ledsamt när något sån`t händer.
Kram kram Marita i Björkhagen

Nyanser av vitt sa...

Fy vad tråkigt vännen. Sköt nu om dig och försök mys i helgen tillsammans med familjen.
KRAM Agneta

Mysiga lantliga ting sa...

Näe urs vad tråkigt!!! Förstår dej, att det blev för mycket....
Hoppas iallafall att du kommer tillbaka snart !!

Kram från mej
/Johanna

Elsa och Helena sa...

Åhh så tråkigt Malin...så ledsamt och onödigt! Tänker på dig om det kan vara till någon tröst. Ta en paus och kom tillbaka när du orkar gumman.

KRAM Helena

mb217867 sa...

Det var verkligen jättetråkigt att höra detta. Lilla Fluffan borta. Jag blev så ledsen när jag läste det och alla andras kommentarer. Riktigt sorgligt. Sköt om dig och pussa Nissekisse. Kram från Syrran

EVA AGNES sa...

Så otroligt sorgligt. Och att själv hitta katten överkörd vet jag hur det är.
Livet kan snabbt förändras.
Stor kramar från
Eva Agnes

mariaK. sa...

Usch vad tråkigt!
Vi skulle inte ha någon katt eftersom vi bor nära en väg. Men så kom det ändå en liten kissemamma med sina 3 ungar, och ville bo hos oss.
Idag är alla i himlen, offer för trafiken, men alla vilar iallafall här. Sorgen och saknaden var stor när de en efter en lämnade oss, fast jag är ändå sååå glad för den tid vi fick tillsammans:-)
Varma kramen, Maria

liven sa...

Håper det står bra til med deg Malin...etter sjokket du fikk med pusen!!
Ønsker deg en fin ny uke!!
Klem!

Made in Persbo...Carina sa...

Fy så hemskt! Vilken mardröm!
Sköt om dig!
Kram, Carina

Joyforhome sa...

åhh men vännen min :( jag lider med dig. Jag vet precis hur det känns. Eller inte bara jag , alla har vi någon gång förlorat någon och det är lika svårt varje gång. Jag hoppas att du tar dig tid nu att läka och glädjs åt alla era fina minnen tillsammans ,

Sköt om din vännen min

Kramar malle

Helena sa...

Kära Malin,

Just hemkommen från en ljuvlig vecka i Sverige tittar jag nu in hos dig för att läsa ikapp lite, men inte hade jag kunnat ana att det skulle ha varit så mycket ledsamhet hos dig och de dina. Jag är så ledsen för er skull och förstår att du behöver ägna dig åt annat än bloggande en stund. Vi finns ju kvar här, tänker på dig och sänder dig ljusa tankar, och väntar så länge det behövs på fina Malin-inlägg.

Varma kramar, Helena, The Swenglish Home

Idas linneskåp sa...

Åh, vad jag känner med er. Har själv råkat ut för det för drygt ett år sedan och inget kan beskriva hur det känns. Speciellt när den som körde på katten bara drar vidare utan att bry sig. Det jag inte förstår är att de inte ens kan stanna och säga jeg är ledsen men er katt sprang ut och jag hann inte bromsa. Det är faktiskt familjemedlemmar och de är värda bättre. Fy jag blir så upprörd över sånt här. Jag hoppas att du hittar kraft snart igen <3 Kramar Veronika

promenader på landet sa...

Hej vännen! Vi har ju också katt så jag vet hur mycket det betyder för familjen. Ta hand om dig och många många styrkekramar till dig! / Maria

Solveig sa...

Snille Malin! Vil bare si det ligger en liten hilsen til deg i bloggen min:o) Setter stor pris på deg:o) Ta den med deg om du vil.

Klem fra Solveig