söndag 25 juli 2010

Auktionsfynd!!

Hej!! Vilken dag det var igår! Det regnade precis hela auktionen, men vi bet ihop;o) Det fanns massor med saker jag ville ha! Tycker det var hyfsade priser oxå, sen kan man ju inte ropa in allt på önskelistan....Men det blev en hel del;o)

Har ju letat efter en gammal engelsk järnsäng till uterummet! Nu står den äntligen här och jag är så nöjd;o) Lagom rostig och skavd..... Kommer visa fler bilder, när det blir klart här ute. Väntar på fönster från Glasmästeriet, endast 4 är klara och målade.....

Ropade in en del fyndlådor, med lite smått & gott och roliga ting! "ägghållaren" är egentligen till salt, peppar, vinäger! Vågen fick jag med när jag ropade in en stor korg! Massor med flaskor både med och utan etikett. Billigt!!!!

Gillar färgen på den här!

& detaljerna ......

Kolla vilken häftig Doktorsväska!!!

Blev min för 50 kr;o)

Hängaren är från Jeanne d`arc Living!

Avslutar med en bild från Auktionen, det var trångt i början.....Gällde att hålla sig framme;o) Här står jag i min gröna regnkappa och funderar på var jag ska ställa mig... Blev fler fina fynd som jag kommer visa framöver;o) Vet Ni jag träffade Knut oxå, från Antikrundan!! Det var kul, han ropade inte in några fyndlådor......
Ha det bäst!! Ses snart igen, kanske redan imorgon;o) Nu har jag en hel del flaskor mm att diska! Vill hälsa speciellt till Marita i Björkhagen som alltid kommenterar så gulligt hos mig! Marita, konnsollerna finns hos Margaretas i Hovmantorp eller på Topiary i Kalmar!!
.
Kram Kram Malin

29 kommentarer:

swedishouse sa...

Hello Malin
I LOOVE your Iron Bedstead...
And your 'egg holder' how original what a Brilliant Idea.
LOVE PEACE enJOY your fyndds
Julie x

LenaS sa...

Åh vilken vacker säng!! Det andra du visar är också härliga fynd, ser fram mot att se vad du ropade in mer :o)
Ha en finfin eftermiddag!
Kramis/LenaS

Anonym sa...

Tack snälla Malin!
Vilka fynd du gjort! Vad kul att du fick med den fina vågen på köpet. Jag har min mormors gamla våg. Den använder jag alltid de gånger jag behöver väga. Det behövs ingen digitalvåg:) Vilken fin doktorsväska! Den ser ju ut som Pippis kappsäck:)Kolla så det inte ligger några guldpengar kvar;)
Kul att få se dig i den fin regnkappan!
Kram Marita i Björkhagen

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis Malin nu har du sängen du önskat, den är jättefin. Och vågen som låg i lådan var ett fint fynd. Det var en bra auktion du var på, och spännande och se Knut live.
Ha en fin kväll
Kramar
AnnaMaria

Skogslyckan sa...

Men hallå! Vilka grejer du köpt. Sängen gör mig grön av avundsjuka, men är det någon som kommer att styla till den vackert så är det du. Älskar vågen också, med sin underbara patina. Skall bli kul att se mer av flaskorna..
Kramar Pia

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
Grattis till dina fynd!! Visst blir man glad och lycklig av att gå på auktion, om man vinner lite bud så klart!

När vi var i norrland så ropade jag in en stol som jag är såååå lycklig över. Den är nu klar för omklädning, men jag måste ringa och beställa tyget.
Ser fram emot att se resten av dina fynd!

Kram Monica

Louise sa...

Vilka härliga fynd! verkligen, både utseendemässigt och tydligen också prismässigt! :)

elsamarianne sa...

Å vilken härlig säng! Precis en sån som man önskar sig. Vilka klipp du gjorde på auktionen! Det är lite som "vill man vara fin får man lida pin". Eller "den som väntar på nåt gott..."
Ha en söndag
kram
elsamarianne

essemia sa...

Vad mycket fint du hittat. Jättekul att du fann en sån fin säng. Har inte varit på gårdsauktion på evigheter. Var hittade du den här?

Ha en fortsatt bra söndag.
Kram Elzie

Vita huset 28 sa...

Åhh shit va mycket fina saker du har ropat in, så avis, hihi
Gillar verkligen ägghållaren, flaskorna o vågen, så fina.
Va kul att du kunde fynda, kanske berodde lite på vädret, eller att du var snabbast!!
Ha de bäst
Kram Camilla

Rosor och Spetsar sa...

Men oj Malin vilka fina fynd du gjort, vilken drömauktion det måste ha varit. Jag blev förälskad i din våg den är sååå fin med underbart mönster o vacker färg.
Järnsängen sen oj oj oj så fin, vilken lycka att roa in så fina saker, jag kan riktigt känna spänningen när man står där med högsta budet.
Ha nu en härlig sommarvecka
Kram
Annelie

Lyckoslanten sa...

Trägen vinner! Du tycks ha gjort riktiga kap och så kul att se dig där i regnkappan! ♥

Anette sa...

Vilka härliga fynd du har gjort!!
Kram/Nettan

Vita verandan sa...

Hej!
Vilket fynd, så fin järnsäng. Nu har du två....säg till om du inte vill ha den ena:)
Kul med en riktig "bonnaauktion" där kan man fynda, Knut förstår sig inte på det vi gillar:)
Kram Anna

ps du hade rätt...är så glad!

bakom berget sa...

Men oj! Vilken fin säng! Ett verkligt fynd. Jag kan tänka mig att du är glad för den. Dom andra sakerna var ju oxå jättefina.
Säkert var det många som stannade hemma, som hade tänkt gå på den där auktionen, bara p.g.a. regnet. Se där...trägen vinner!
Ha det gott!
Kram Åsa.

Margareta sa...

Hej!
Vilken lön för mödan!.Tänk en såå fin säng.Lyckans dig.Och vågen och dom andra sakerna helt underbara.

Kram Margareta

Sara sa...

Hej hej!

helt underbar säng du hittat!!
Alla dina fynd vad riktigt fina, förstår om du är glad =)
Ska försöka åka på någon auktion snart jag oxå.

Ha det så bra!
Kram Sara

NataljaOblonskaja sa...

Vilka snygga saker du visar idag.
Järnsängen var verkligen ett riktigt fynd.
Ha det bra!
Camilla

Ljuva Drömmar sa...

Oj, oj, oj vilka fynd du har gjort. Sängen ser jättefin ut men jag älskar din nya våg. Sååå snygg!
Jag har aldrig vågat gå på en auktion...jag vet inte hur man gör :) får nog ta och ändra på det, jag vill oxå hitta så fina saker.

Jag skickar ditt paket imorn så du får snart din vinst.

Hoppas du får en underbar vecka. kramar Maria!

FRK.NATTUGGLA sa...

Hej.
Nää,vad grejer du hittade.Doktorsväskan och vågen är ju underbara.Och 50 kr för väskan!!!
Vilken tur!!!Sån tur har aldrig jag =(
Kram Kicki.

Lissboden sa...

Vad roligt att du hittade din järnsäng till slut!
Du har gjort flera andra fina fynd också ser jag.
Jag skulle också vilja köpa en gammal doktorsväska till min Linnea. Hon studerar till läkare och säger att hon nog vill blir distriktsläkare och då är det häftigt att ha en sådan väska.
Må så gott i veckan!
Kram från Maria

Strandkullen sa...

Vilka fina fynd du gjorde! Blir spännande att få se mer sen! Måste säga att du har en otroligt fin regnkappa! kramis semlan

Mia sa...

Så mycket fint du fyndat på auktionen så söt ägghållaren/kryddhållaren var, kan vara användbar till påsken då äggen skall målas.

Jag gillar din regnkappa verkligen jättefin det är inte lätt att hitta.

Du får ha en trevlig kommande vecka.
Kram Mia

Marita sa...

Vilka fina fynd du har gjort!!! Tur att vi inte var på samma auktion (även om jag är grön av avund och verkligen skulle ha velat vara på den!) för då hade vi ropat på samma saker du och jag!! Allt är ju bara så himla fint!!!!
Ser fram emot att få se mer av dina fynd!
kramar, Marita

Home No.1 sa...

Åhh vad läcker kommer att bli kanon! Titta in till mig där pågår en tävling. Kram Annica.

Vita rosor och förgätmigej sa...

Avundsjukan river i mig. ;0) Vilka fynd! Kan man verkligen hitta sådana vackra saker på auktion... Nu är det minsann bara att börja leta sig ut till auktioner ser jag. Åh, lyckliga du!!!!

Kram/ Anna

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Vilka härliga saker med patina.
Ha en bra måndag!
Kram Anette

Annika Christensen sa...

Nu måste jag komma iväg påaukton snart blir så sugen när du visar alla dina fynd.
Har en säng i trädgårdslandet och en under äppelträdet och i den skall jag sova första varma natt.
Ha det gott
Annika

Vit som snö sa...

Hej Malin! Absolut värt att pina sej i regn för dom uuunderbara fynden! Sängen är hur fin som helst! Letar också en men ingen tur än... Den fina vågen var en skönhet också! OCH väskan!!! Jaa, bara fina fynd!
Och som tröst för regnet så måste jag säga dej att du är superfin i din vackra regnkappa:)))
Ha det gott vännen! Kram Cilla