onsdag 21 juli 2010

Besticklåda!!

Hej!! Blev inte mycket loppande på Öland, fanns inte så många där vi var och det var alldeles för varmt! Tog dock en liten avstickare innan vi åkte hem;o) Där hittade jag denna besticklådan!!
.
Det fattas en matsked, det var tydligen någon som velat ha den.....enligt loppistanten.....

Gillar ju fina detaljer som bekant.....

Var ju tvungen att fixa ett litet stilleben;o) Har varit lite rastlös nu när jag inte haft så mycket att plocka med.....

De passar så fint till mina loppade fat!!







Soppsleven sitter som en smäck i min fina terrin;o)

Spirean har börjat blomma!!!



Ibland har jag svårt att välja ut några bilder.....är det för många?? Vad är lagom?? Jag har ju oftast lite text och många bilder, vad vill Ni ha som kikar in?? Skriv gärna en kommentar och berätta!! Jag kikar in på många bloggar och är det då för mycket text hinner man ju inte med så många....Tyck till om Ni har lust!! Idag blev det ovanligt många bilder men det är ju en vecka sen sist....
Ha en bra Dag så ses vi imorgon igen;o)
.
Kram Kram Malin

32 kommentarer:

elsamarianne sa...

Hej! Jag tycker att det är jätteroligt att läsa din text, men jag gillar också när man får se stilleben som dessa även i detalj. Ofta så vill man se lite närmare på sakerna. Och det får man ju nu.
ha en skön dag i sommarvärmen
önskar elsamarianne

ANETTESHUS.COM sa...

Hei! Så flott bestikk du har funnet!!! Mange nydelige bilder!!

Ha en fortsatt FIN SOMMER!

Klem klem
Anette:)

Fågel Blå sa...

Hej!
Underbara bilder!
Vilken fin besticklåda förstår att du föll för den!
Så vackra bestick!
Jag tycker det är kul att se många bilder, så föer mej får diu gärna lägga in flera.....
Hoppas du får en fin Kväll!
Kram Kathrine

Rosor och Spetsar sa...

Undrbara bilder, vilka vackra bestick du hittat o en hel uppsättning.Jag gillar när det är många bilder i inslagen, texterna tycker jag också är viktiga fö man får en uppfattnng om bloggaren.
Ha det skönt i sommarvärmen
Kram
Annelie

Hagagården sa...

Hej
Vilka underbart fina bestick du har fått tag på,så fina bilder på det vackra porslinet och besticken.
Kram o ha en fin dag.
ninni

Hem ljuva hem sa...

Hej! Fina bilder du lagt in. Jag var en tur till Öland i går och hittade en del bra loppisar, den bästa låg i västra Öland i Långeöra..där gjorde jag en hel del fynd..väldigt trevligt ställe med massor av saker och ting. Ta en tur dit nästa gång du besöker Öland.
Ha en fortsatt trevlig vecka..
Kram Anneli

Lyckoslanten sa...

Men vilken fin besticklåda du hittade! Sirliga mönster! Vackert stilleben dessutom! Om jag är ärlig gillar jag många bilder och inte så mycket text. Man vill ju gärna läsa allt. Helt perfekt som du gör dina inlägg! Ha det skönt! ♥

Joyforhome sa...

Hej min kära Malin :) vad kul att höra från dig igen. Vad härligt med ölandstrippen och vad tjusig bestickslåda du fått tag på. Matchar alla besticken då? Jag älskar ju själv att titta på alla andras bilder och går själv efter regeln 10 som max.

Kramar Malinpalin

No.47 Mia sa...

Härliga bilder malin!
Vilken låda!! Den fyndade du bra..

Kram Mia

liven sa...

Hei Malin
Synest ikke du har for mange bilder....de er så nydelige :o)
Et flott bestikk du har funnet da....tenk å finne en hel koffert....så heldig!!
Her venter vi fremdeles på sommerværet og jeg maler litt mens jeg venter :o)
ha en fortsatt fin sommer !!

Klem och Kram från mej

Skogslyckan sa...

Åh vilka snirkler..så vackra. Förstår att du föll som en fura för den lådan... Underbara stilleben du bjuder på. Jag läser all text och tittar på alla bilder hos alla. Tycker lätt man kan ha runt 10 bilder i ett inlägg. Texten beror ju lite på vad det är man skriver om..ibland krävs det ju mer text.. Vackert inlägg!
Kram Pia

Anonym sa...

Hej Malin!
En bild säger mer än tusen ord, jag fullkomligt älskar dina vackra foton och stilleben! Roligt med närbilder på alla små detaljer som man kanske inte alltid tänker på. Vill önska dig och din familj en fortsatt trevlig sommar, med mycket sol och bad och god mat och dryck.
Kram Nina

Annelie sa...

Hejsan!!! Vad roligt att se besticken för jag har precis likadana som jag fick av mina föräldrar för många år sen...sååå fina..Kram/Annelie

Livet på Vestergård sa...

Vilken fin besticklåda och jättefint porslin också!
Många bilder och inte för lång text, tycker jag :)
Kram Kicki

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
vilket härligt köp! Man ser ofta bestick av alla möjliga varianter på loppisar och för det mesta så får jag bara kramp och väljer inget, **fniss*' men nu har jag anledning att leta läckra bestick... till mitt senaste fynd!

Dina bilder är helt underbara, njuter av dem! Vi är på landet och här finns det inte mycket att styla med..men jag jobbar på med mina projekt...

Njut av sommaren, kram Monica

Vita Falkens Lantliv sa...

Kanon fynd ju:)
Jag tycker det är bra som det är på din blogg, lagom med läsning och lagom med bilder.
Kram Susanne

Vita-hjärtan sa...

Å, vilket fint fynd!
Mycket bilder tycker jag! :)
Man hinner inte läsa allt om det blir för mycket... det är ju ögongodiset man vill åt! :)
Kram Evelina

Anonym sa...

Vilken fin besticklåda du loppat! Jag tycker det är lagom många bilder och lagom text, som du brukar ha det! Perfekt!
Kram Marita i Björkhagen

Made in Persbo...Carina sa...

Hej hej,

Ja men skojar du? Antikladan i Lilla Edet är ABSOLUT värd ett besök! Ska själv dit snart...kanske redan denna helg. Letar efter ett passande klädskåp jag kan ha mina kläder i istället för i ikeagarderoben de bor i idag. De har ju ca 1500 kvm butik tror jag...och jag har åkt förbi flera gånger och sett att de bygger en stor lada till så de ska nog utöka ännu mer. Måste vara Sveriges största snart?

De har öppet Lördagar och Söndagar 12-17. Ligger utmed Rv 45 strax norr om Lilla Edet.

Ha det gottigottgott!
Kram, Carina

Elsa och Helena sa...

Underbara bestick med vackra detaljer! Vilket lyckat köp:) Jag håller med en föregående talare...det är de vackra bilderna man njuter av, så det behöver inte vara så mycket text:) Du har en bra mix!

KRAM Helena

Margareta sa...

Härliga bestick! Vackra bilder som alltid .Det är då absolut inte för många.Roligt att se lite detaljer.Inspirerande.
Vissa bilder talar ju för sig själva.Trevligt med text också.

Kram Margareta

Ljuva Drömmar sa...

Oj, vad fint du hittat!
Lite konstigt attt hon hade sålt en sked, borde ju hållt samlingen hel...men kul att ha ändå.

Jag gillar när det är mycket bilder. Har en tendens till att babbla i mina inlägg. Jag gör dem oftast på kvällen och ju tröttare jag är desto mer pratar jag och desto mer osammanhängande blir det. Märker att det även gäller när jag kommenterar...;)
Så fortsätt med många bilder!

Hoppas solen fortsätter skina på dig, kramar Maria!

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Med så konstnärligt tagna kort så är det en fröjd att titta på bilderna. Tog en sked konstigt! men besticken var jättefina.
Kram Anette

Mitt hvite hus sa...

Så fin koffert du har kjøt deg...og den herlige bestikket...

jeg liker utsikten din jeg..

Klemmer =)

Fransk inredning sa...

Tack för din goa kommentar! 2495 kostar ljuskronan från house doctor Kramar Susanne

Mitt smultronställe sa...

Hej Malin!!

Tycker det är roligt med mycke bilder och inte allt för mycke text.. Men det blir ju såå olika..

Du hade i allafall väldigt många fin fina bilder som man blir glad av!!

Hoppas du har det bra, kram Camilla.

Vita huset 28 sa...

Hej gillar din bilder, det är kul o se de närmare o ur olika synvinklar. Ibland vill man ha mera text men bilderna är det som talar mest till mig. Man hämtar mycket inspiration ur dina bilder o dina silleben är underbara.
Jag blandar mina inlägg, ibland lite text o ibland när de hänt nå speciellt vill man ju dela hela historien med alla.
Kram ha de bäst
Camilla

Creative Momone sa...

Vilka jättefina bestick du fyndade, värdefulla!
Man kan tydligen hitta ett och annat på loppis, jag borde nog ta mig i kragen och börja rota jag också.
Ha det bra
Marianne ♥

Smultron på ett strå sa...

Vilken underbar bestickslåda. Kanske du kan hitta en likadan sked på nån annan loppis så att den blir komplett? Jag tycker det är bra med en blandning av text och bilder, beror lite på vilket humör man är på om man bara vill ha lite inspiration och se på alla fina bilder, eller om man har lite mer tid och vill läsa lite mer om de bloggare man besöker. Själv tycker jag det är så kul att skriva, och har jättesvårt att fatta mej kort... //kram maria

Hanna sa...

Så mycket fint.
Kram
Hanna

Tina sa...

Vackra bilder kan det aldrig bli för många av. Grattis till den fina bestickslådan!

Drömmar Verklighet sa...

Hej,
jag tycker om bilder! Blir det för mycket text tröttnar jag och läser ändå inte allt.
Men gärna någon litet story eller så kring bilderna. Din blogg tycker jag är kanon!

Men vilken bestik låda du hittat, underbar!!
Trevlig sommar,
Cecilia