torsdag 29 juli 2010

Eucalyptus!!

Hej!! Svårt att fota idag, det är mörkt och regnigt..... Försöker visa mitt lilla eucalyptusträd ändå;o) Köpte det på torget i våras!
.
De doftar så gott och bladen är ju så fina.....

Jag flyttar det ut och in, vet inte var det trivs bäst......

Den här kransen gjorde jag på sensommaren förra året, bladen har verkligen gulnat men tycker ändå den är vacker;o)

Ha en trevlig fortsättning på dagen!! Själv har jag en hel del att ta tag i.....Tänkte jag skulle bli färdig med någonting;o)
.
Kram Kram Malin

24 kommentarer:

Mom´s kitchen sa...

Fin var eucalyptus! Även som hemkur vid förkylningen - ta några blad och lägg i kokande vatten. Andas in ångan - kanon bra! :)

kram/Olg@

Anonym sa...

Jättefin eucalyptus! Du får alltid till det så fint! Då får vi se vad du blir färdig med idag då;) Här har det regnat hela dagen, så det blir varken trädgårdsarbete eller blåbärsplockning, som jag så gärna ville. Men har cyklat en långrunda i regnet med mamma. Blev stelfrusen. Då var det skönt att komma in i värmen.
Kram Marita i Björkhagen

LenaS sa...

Här uppe har vi inte ens eucalyptusgrenar att köpa, så jättefint och dina bilder är alltid så inspirerande!
Ha en finfin eftermiddag!
Kramis/LenaS

Nette Cecilia sa...

När jag ser dina bilder kom jag att tänka på eucalyptusträden på Madeira doften o hur stora som helst,hade mad mig en frökapsel hem den doftar ännu,ha det bra ,Nette

NataljaOblonskaja sa...

Vilken härlig växt och vilken himla snygg kruka den stod i.
Ha det så bra!
Camilla

Signe 1 sa...

åhh vilket fiint eucalyptusträd, me like!:-) och vilket uselt väder vi har idag, usch! sommar kom tillbaka!!:-)

kraam s.

elsamarianne sa...

Vad fint det är med trädet. Känner nästan doften...
Lite skönt är det allt att kura inomhus när det regnar mycket.
kram elsamarianne

Margareta sa...

Va fint eucalyptusträd!Jag tror inte jag sett det tidigare som krukväxt.
Formen du har där på glasfatet är så jättefin.Tillsammans med det andra blir det ju helt underbart!

Kram Margareta

Kanonska Gården sa...

Vad kul med ett eukalyptusträd - har aldrig sett något sådant förr!! Det var verkligen jätte fint - gillar eukalytus skarpt :-) Det går ju att göra så mkt fint av det!!

Ha det bra!!

Kram gunilla

Vita verandan sa...

Jag har inga stora förhoppningar att finna svamp, men det är bara skönt att strosa runt i skogen.
Nu går dagarna så fort så jag får inte gjort något som du skriver. Man har vänt på dygnet också lite så det blir sena kvällar och sena morgnar I morgon blir det mer regn. Gillade verkligen ditt träd, har aldrig sett ett sådant bara som lösa kvistar. Kan tänka mig att de är som olivträd att sköta.
Kraaaam Anna

Lyckoslanten sa...

Ett sådant träd har jag inte vågat mig på! Jag har just fått nytt liv i olivträdet! Men du har ju lyckats flera månader redan!
Ha en skön helg! ♥

Skogslyckan sa...

Tjusigt träd, och snyggt runt omkring. Fint det var med bleckplåtsformen på pressglas fatet. Nu sticker jag en vecka till Norge, kommer sakna mina bloggvänner, men tittar in igen när jag kommer hem!
Kram Pia

Joyforhome sa...

det låter som ett komplicerat litet liv. Fina är dem men blivit så avskräckt av att skaffa ett för detta komplicerade namn

:P

hihi

Kramar Malin

Lissboden sa...

Hej Malin!
Vad fint ditt eucalyptusträd är. Jag har aldrig sett ett sådant men det måste lukta helt underbart.
Är det svårskött?
Ha en härlig och förhoppningsvis solig helg!
Kramar från Maria

Helena sa...

Jag tycker du verkar hinna med hur mycket som helst!!! Och fin-fina flaskor och kardor och godis har du hunnit få tag i - jätteläckert med trion med sommarblommor, samt en hel sockerlåda full med glas-iga läckerheter...mums.

Kram på dig och stressa nu inte med alla projekt, det hinns med i sinom tid... ;-D

Helena, The Swenglish Home

Vita huset 28 sa...

Vilket fint litet träd, har jag aldrig vågat mig på!
O verkligen fin kruka den stog i.
Sen gillar jag din form bredvid supermycket,står på min önskelista nu :)
Ha en skön fredag med massor av MYYYYS
Kramar Camilla

Country Hill sa...

Hej Malin!
Din blogg är så fin och jag är ofta innne och kikar. Nu har jag lagt till mig som följare och lagt in dig på min blogglista så jag inte missar nåt av allt det fina du visar. Härliga bilder som alltid!
Ha en fin helg!
Kram Lena

Vintage House sa...

Hej vännen,
Tack för din söta kommentar, jag gav under 100 kr för den. Köpte lite andra saker oxå och fick ett paketpris..
Vilket härligt träd:)
sälv har vi äntligen gjort något i sommar fixat klart minstingens rum.
Nu bär det av till Halmstad i 2 veckor hopppas på bättre väder dock...
kram
mysig helg på dig
sandra

Strandkullen sa...

underbara bilder trots det tråkiga vädret*ler. Du har det himla fint ska du veta...här grejas det med förfullt! Ha en bra dag, kramis semlan

Fröken Fräken sa...

Har aldrig sett ett eucalyptusträd förut, var fint det var!Jag håller på och flyttar runt på mina olivträd för att hitta den allra bästa platsen för dem!

Jenny sa...

Vad fint Malin!

Ha en trevlig helg:)

Kraam Jenny

Börjelundskan sa...

Hallå Malin!

Vilken fint Eucalypträd du har fått tag på, visste inte ens att det fanns att köpa i kruka, har bara sett det som snittkvistar i affären. Det luktar ju underbart från bladen när man rör vid den. Lycka till med den.

Ha en skön helg. Kram Cin

Anonym sa...

Hej

Googlade på eucalyptusträd och hamnade på din sida. Jag har ett träd som jag köpte förra sommaren och hade det då ute och allt var ok. När jag nu satte in det i vårt garage över vintern blev bladen helt "torra". Nu har jag tagit in det och satt det i duschen i hopp om att det ska överleva. Har du några tips? Eller tror du att det hämtar sig?

Tacksam för svar, jag tycker väldigt mycket om trädet.
Hälsningar Katarina
katarina@stormen.nu

Junda Xu sa...

20150721 junda
michael kors watches
replica watches rolex
replica watches for sale
michael kors outlet
coach outlet store online
louis vuitton sito ufficiale
gucci uk
louboutin
burberry outlet
air force pas cher
oakley sunglasses outlet
jordan femme
coach factory outlet
christian louboutin
ralph lauren polo shirts
michael kors bags
polo ralph lauren
ray bans
kate spade handbags
kate spade new york
louis vuitton
coach outlet store online
soccer outlet
jordan shoes uk
pandora jewelry outlet
michael kors handbags
gucci handbags
oakley sunglasses
ray ban sunglasses
coach factory outlet
polo ralph lauren uk
coach outlet
oakley sunglasses sale
michael kors handbags
tory burch outlet
polo outlet
soccer shoes
louboutin pas cher
ed hardy uk
air max uk