lördag 31 juli 2010

Jag har varit ute och loppat!!!

Hej!! Kikar in och visar min tårtform jag hittade igår när vännina B och jag var på loppisrunda!!!
.
Kolla, visst är den häftig! Har inte sett någon förut......Hittade även den höga smala formen;o)

Den är stor, måste varit stooooooora tårtor i den;o)

Känns som att jag har börjat samla på gamla kakformar.....

Tändsticksask, har alltid några på lager! Trevlig "gåbortpresent";o)


Det var allt för idag!!!! Vet Ni, jag har hämtat alla fönstrena på glasmästeriet till uterummet!! Nu ska här målas! Vill ju så gärna bli klar!!!!
Ses imorgon igen;o)
.
Kram Kram Malin

19 kommentarer:

:) sa...

Så fine bilder! Og fin blogg. Legger meg til som følger ;) Ha en fin helg!! :)

elsamarianne sa...

Men du, den höga formen, är inte det en gammal glassform? Tror att de såg ut så, i alla fall.
kram
elsamarianne

LantlivsAnette sa...

Näääeeee...förbaskat vilken fin tårtform !! Himmel, en sån vill jag också ha..vad du hittar fina saker din lyllos, ibland har man tur på loppis !!! Vad spännande sen att få se då du har målat fönstrena..
Ha det gott
Kraaam Anette

Vita huset 28 sa...

Va fina de är, har aldrig sett såna förr.
Måste bli ett måste o kolla efter när jag är på loppis :)
Ja nog måste de ha varit stora tårtor i den, hur häftig som helst.
Va skönt att alla fönster är tillbaka. Att måla är ju de roligaste, fniss
Ha de bra i målarkläderna
Kram Camilla

Marita sa...

Nämen åhhh vad avundsjuk jag blir!!! Vilka underbara formar!!! Vill ha! Lyckliga du som fann dem!
Fina bilder du visar, du är duktig på att fota. Dina bilder blir så stämmningsfulla!
kram, Marita

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej svejs,
verkligen störtläcker, en sådan skulle jag också vilja ha. Är det separat botten och ett lock? - så spännande, har inte heller sett någoon liknande..

Ha det gott! Jag njuter av de sista lediga timmarna på landet med bl a målning av mitt senaste fynd..

kram Monica

Livet på Berget sa...

Nä men nu blev jag chockad, har du loppat, du som inte gillar det alls ;). Skoja, så fantastiska fynd och jag såg ditt auktionsfynd här nedan också, jätte snygg. Så kul! Jag har inte varit på loppis mycket denna sommar, det har varit så mycket annat och så har jag banne mig fullt över allt. Många undrar hur jag orkar städa här hemma (är hysteriskt pedant) för jag har ju så mycket saker men jag tycker ju om mina saker och när jag städar så kan jag ju passa på att pillra på dem lite extra:). Inga problem med det alltså. Ha de gott!
Kram
/Sara

Marie sa...

Men wow, vilken vacker tårtform Malin!!!!! Har heller aldrig sett något liknande, GRATTIS till det superfyndet!!!!!

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

mariaK. sa...

Att gå på loppis kan ibland vara lite som att gå på muséum; man kan hitta saker som man inte trodde fanns:-)Å det är ju såå kul:-)
kram, Maria

Anonym sa...

Oj, vilken fin tårtform!! Har aldrig sett någon sån. Du hittar då allting:)
Kram Marita i Björkhagen

Margareta sa...

Vilken lycka att hitta så fina formar.Tänk att du var på rätt plats just när dom formarna fanns.

Ha en fin söndag!
Kram Margareta

Jenny sa...

Hej Malin!
Wow, vilken tårtform! Har aldrig sett nått liknande:)

Ha en sköön söndag!

Kraam Jenny

Strandkullen sa...

himla härlig burk du hittat...Är det en tårtform på "riktigt"? kramis semlan

Danielle sa...

beautiful photos!
Lovely blog : )

/Fashion Bowie

LenaS sa...

Vilka underbara formar du hittat!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Vita små hjärtan sa...

Hej Malin!!!
Så läckra bilder!!!! Vad roligt med fina fynd. Loppa hör ju sommaren till :)
Kram Agnetha

Hannis sa...

Wow! Den var annorlunda och väldigt snygg!
Kan tänka mig att du nästan jublar över den=))

Kram Hannis

Sussi sa...

Superfin tårtform! Och den är nog ganska praktisk också, för det är svårt att transportera tårtor! Nu har du inga problem med tårttransporterna längre!

Kram
Sussi

A House With A View sa...

Vilka jättefina bilder du tar i din mysiga blogg! Härliga fynd, såå roligt att besöka loppis! Det är så vackert med enkla sommarblommor, kanske det vackraste...

Kraaaamizar aka