lördag 10 juli 2010

Ny glimt av uterummet!!!

Hej!! Idag blir det en liten uppdatering av blivande uterummet! Johan har snickrat färdigt och jag har målat;o) Alla fönstren är skrapade och oljade....nu ska det sättas i rutor och kittas! Sen målar vi bara delvis jag vill att de ska vara vackert slitna inte perfekt målade;o) Men de måste ju ändå hänga med ett tag....
.
I väntan på att fönstren ska bli klara kan man ju rama in lite och mysa här i alla fall....

Kolla vad jag har hittat... något jag letat efter ett tag, dessa fina frukost/soppskålar!! Lycka;o) Dom fanns hos min goa bloggvän Pia i hennes webbshop om du klickar HÄR kommer du dit!

Även denna fina kakformen hittade hem till mig....Jag är så nöjd;o) När jag var på ICA och handlade hade dom fått hem Magasinet oxå vilken dag i torsdags!! Semester, paket och favorittidningen...*ler*....


Hon hade sex stycken hiiiimla bra!!

Idag ska här bakas tårta!
Ha det bäst Alla och njut av denna fantastiska sommar!!!
Vi ses imorgon igen;o)
.
Kram Kram Malin

19 kommentarer:

Lilla Lycksta sa...

De där skålarna var urfina! Vill ha jag med. Vad fint det kommer bli i ert uterum. Du visar väl sedan? Önskar dig en fortsatt trevlig helg.
Kramar Camilla

Vita verandan sa...

Kommer bli så fint när ni kämpat färdigt!
Då får ni många platser att sitta på sedan.
Jag har också 6 st av de lejonskålarna, är dina lejonhuvud lika?
I dag är det varmt! Phu skönt man ska inte klaga. Vi ska på mammas födelsekalas i dag så det blir nog svettigt:)
Kram Anna

Mom´s kitchen sa...

Så fina de skålar var! Grattis! Man blir ju så himla glad :0)

kram/Olg@

LantlivsAnette sa...

Nämen du..ett till vackert uterum !! Så spännande att få se det sen..
Ohhh har du fått tag i såna skålar, de står också på min önske lista..måste kika in där du köpte dom..
Ha nu en toppen helg
Kraaam Anette

Skogslyckan sa...

Hej hej! Vad glad jag är att du blev nöjd! Ser att det är fler som vill ha. Har just fått ett samtal från Danmark, där jag har en "bulvan". Fler skålar på G in, ca 8 st till. Så håll utkik!
Gulle dig som visar på bloggen! Tack snälla!
Kramar Pia

elsamarianne sa...

Jag måste bara fråga: är det en sån där gammal glassmaskin som står bakom skålarna?
kramar fr nyfiken-i-en-strut
elsamarianne
ps. och så måste jag tillägga att det är ett helt underbart uterum som du har på gång.

Linda i Lönnbacka sa...

Vad kul att ni håller på med en uteplats, ser fram emot att få se uteplatsen färdig :)

Fint bord du dukat upp...
Hon har mycket fint Pia!!

Trevlig helg!
Kram kram

Hanna sa...

Underbara bilder.
Ha en fortsatt bra lördag.
Kram
Hanna

No.47 Mia sa...

Hello..
Passar ju bra just nu att inga rutor ha nu när vädret är så varmt..
Men vad fint det kommer bli!

Skålar har jag likadana.. Är så trevligt att äta soppa ur..

Kram på dig!

Anette sa...

Det blir härligt erat uterum när ni är färdiga. Jättefina skålar du köpt!
Kraaaam/Nettan

Maleviks Rosenträdgård sa...

Hur fint som helst :)
Håkan

Agneta sa...

Åh Malin, Du står för en ständig visuell lördagsgodis-påse! Om Du undrar vem som tuggat en bit på varje jordgubbe, så är det denna långbenta skånska bloggvän!!

Agneta with love

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bra och ha lite luftigt i uterummet, ser ut och bli en varm dag idag. Jättefina skålar, så snyggt med lejonen på sidorna.
Ha en fin sommar
Kramar
AnnaMaria

Strandkullen sa...

jättefint! Vad sugen jag blir på tårtan...kramis semlan

liven sa...

Hei Malin!!
Noen nydelige skåler du fant.....og jeg måtte innom å kikke i nettbutikken hennes :o)
Det kommer til å bli så fint i uterommet ditt....heldige deg!!!

ha en fin søndag....her er det heldigvis sommervær i dag :o)

LenaS sa...

Vilken vacker utsikt, vilket underbart uterum och de skålarna var ju bara så vackra!
Ha en underbar dag!
Kramis/LenaS

Drömmen om ett torp sa...

såå fint :)

Sara sa...

Hej hej!

Åh vad fint ni kommer att få!
Härliga skålar, min mamma har likadana men dom är nog ganska gamla tror jag...kanske ska "låna" dom av henne, för dom är väldigt fina och bra storlek på oxå ;)

Ha en fortsatt trevlig vecka!
Kramar sara

Fröken Fräken sa...

Åh så fint det ser ut att bli! Och vet du vad, jag hade turen att hitta den stora terrinen/soppskålen till de där skålarna med lejonhuvuden förra helgen. Jag hoppade av lycka innan jag gick och betalade hela 30 kr för den !:-)