tisdag 27 juli 2010

Vill Ni se vad jag funderar på ???

Hej!! Hoppas allt är bra med Er! Vilken tur att vi fått tillbaka sommaren;o) Här hemma håller jag på med allt samtidigt känns det som.....Diskar flaskor både för hand och i maskinen....det var två stora lådor så nu har jag mååååååååååånga!!

Har tänkt använda dom bla till det här!! Så fint att bara ställa på rad med lite sommarblommor i! Det fanns bruna, gröna och ofärgade flaskor så jag har lite att välja på! Några var det ettiketter på oxå!

Ropade in 6 st kardor oxå!! De är så fina som korthållare;o)
.
Betalade bara 50kr för allihop....

En hel hög med ramar blev mina och med dom var det med en gammal rakspegel;o) Det var ingen som bjöd så jag fick dom oxå för 50 kr....gissa om jag var lycklig när jag såg att den här var med....
.
Nu är frågan, ska jag byta glaset, ska jag måla??? Lutar åt att jag behåller den som den är....Skulle vara så fin ihop med järnsängen;o)

Det här är underdelen till ett bokskåp jag ropade in för några månader sen....Har inte kunnat bestämma om jag skulle ha det, sälja det eller måla det....Nu har jag bestämt mig som Ni ser men........
.
Ska hyllplanen vara omålade....Vad tycker Ni? det bryter ju ganska fint.... här i garaget har jag målat många möbler!!

Målade den här oxå när jag ändå var i gång.....

målar några av ramarna i ladan.....

Tog bort de gamla buskarna här igår, ska det bli buxbom???

Här står några fönster putsade och färdiga att sättas upp;o) Känns inte som att jag blir klar med någonting....Hur har Ni det? Dags att fundera vidare alltså.....
Ha det bäst!! Vi ses imorgon igen!!
.
Kram Kram Malin

23 kommentarer:

Vita verandan sa...

Vad du fyndar! Skåpet kan jag köpa om du ändrar dig....superfint. Tycker du ska ha hyllplanen trä i alla fall till en början. Ja, man rör oftast i allting och så blir det inget gjort.
Ha det så bra!
Kram Anna

elsamarianne sa...

Rör inte spegeln! Den är ju helt underbar som den är. Hyllremsor och hyllplan i trä är jättefint.
Vilka fynd du gjorde.
kram
elsamarianne

Anonym sa...

Vilka fynd. Tycker du ska ha hyllplanen som de är. Jag är också sån. Håller på med allt samtidigt och blir inte klar med något, känns det som. Det gäller bara att komma ihåg att vila. För klar blir man aldrig. Ett gott råd från en gammal arbetskamrat fick jag en gång för många år sedan, som någon i sin tur sagt till henne: "Ett hem ska aldrig bli klart, för då är det något fel." Tycker jag känns rätt skönt. Kram Marita i Björkhagen

Marita sa...

Himmel så mycket vackert du har kommit över!! Grattis!! Rakspegeln skulle jag, precis som du själv tänker, låta vara som den är! Den är så vacker i all sin slitenhet... Hyllplanen skulle jag nog måla svagt umbrafärgade...snyggt med en blek kulör som bryter mot det vita. Jag skulle inte plantera en buxbom så nära trappan, de luktar ju inte så gott...
Visst blir det så att man har hur många projekt som helst på gång samtidigt! Maken blir tokig på mig...men det kan han väl få bli ;-D, man kan ju inte bara gå omkring och vara alldeles förtjusande underbar hela tiden!!
kram, Marita

fröken knopp sa...

Så mycket fint Malin!!! O skåpet..underbart!!! Om i fall att det skulle bli hemlöst så lovar jag att fixa ett hem år det..tihi...:)

Varma Kramar Elin

MARY PERNULA sa...

Love the flower frogs, I like to use them with black and white photos............I also love your rose bush very pretty, stop by for a visit. I am a follower and will come back again to see all your lovlies. HUGS MARY

Rosor och Spetsar sa...

Spegeln är ju helt underbar, låt den vara som den är, den passar ju till din fina järnsäng som du säger.
Vilken fantastisk auktion du var på med så mycket fina saker.
Njut av sommaren
Kram
Annelie

Vita huset 28 sa...

Hej men oj så mycket fina saker du har o visa oss. Riktigt avis, fniss
Behåll rakspegeln som den är, den var ju hur charmig som helst.
Jag planterade tuja ist för buxbom, blev riktigt snyggt.
Ser fram emot nya saker du har o visa oss!
Kram Camilla

Rummet för välbefinnande sa...

Ahhh, du är ju för härlig alltså *ler stort*
Blir så glad när jag läser om dina sanslösa fynd - vilken lycka alltså!
Blir alldeles pirrig i kroppen bara jag tänker på dem och då kan jag tro att du själv befinner dig på hög höjd i lyckohimlen......

Behåll spegeln som den är. Den är helt underbar alltså, och järnsängen sen då. Fattar du vilka saker du fått tag i????? Snacka om rus......

Tack för att du visade och skickade lite energi till mig för nu känner jag mig alldeles sprudlande efter alla underbara bilder. Sådana kardor har jag letat efter ska du veta. Jag hade en vet du, men den är helt borta och jag är rädd att den kom bort när jag flyttade till lägenheten. Snyft!!!!

Ha nu en fortsatt bra dag och bara njut av alla underbara saker du hittat!
Kram på dig!
Mia

liven sa...

Hei Malin!
ser ut som du koser deg med alt du holder på med!!
Nydelige flasker og rammer....og et rakspeil ville jeg gjerne ha :o)
Et nydelig skap du holder på å male også....og hyllen?? Nei er ikke helt sikker på om jeg hadde malt eller ikke.....
koselige vinduer har du også her!!
Holder også på å male både her og der.....og så mye jeg har lyst å gjøre !!
Ha en fin tirsdagskveld

Joyforhome sa...

Ja ojdå här har det ropas in mycket fint :) måste fråga om flaskorna oxå kom från auktion? ääälskar flaskor ju.

Kramar Malin

Annelie sa...

Hahaha...ja det låter precis som hemma hos mig,håller på överallt och inget blir klart känns det som...Men roligt är det å det är ju huvudsaken...Tänk va drygt om allt skulle vara perfekt heeela tiden...Nä,vimsa runt du som jag och ha en underbar kväll...Kram/Annelie

Lyckoslanten sa...

men kära du så mycket du har på G! Visst vill jag se vad du funderar på! Jag vill även ha det där skåpet med hyllorna till mitt blommiga porslin! ;o)
Så nu kom sommaren tillbaka till er. jag har ännu inte hämtat mig från senaste natt med det värsta åskovädret någonsin!
Fortsätt med dina underbar projekt! ♥

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
kanske kan vi bilda en "funderarklubb" - jag funderar också just nu över mitt senaste fynd, måla insidan eller ej är också en av mina funderingar. Har börjat med linoljefärg för det är så fin nyans på den ...men ska jag fortsätta, eller byta till vanlig färg..phu!!

Underbara fynd du gjort, jag tycker också det är så snyggt med flaskor på rad...kram Monica
Lycka till med dina funderingar..

Gela sa...

Vilka fina fynd!!!!! Älskar att gå på auktioner, är alldeles för länge sedan nu. Underbar säng. Ha en fin kväll/Gela

lyckobo sa...

Vilken finfin blogg jag "slank" in på via Lyckoslanten! Härliga saker du fyndat!

Hit återvänder jag gärna...

Mom´s kitchen sa...

Jag skulle råda dig behålla färgen! Absolut - fin den är!

"Ändå var i gång"? Det känner jag igen :D

kramar/Olg@

Margareta sa...

Så roligt med så mycket på gång. Du måste känna dig rik efter auktionen. Sååå mycket fint.
Rakspegeln var ju underbar.

Kram Margareta

Anonym sa...

Hej...
jag skulle absolut behålla rakspegeln som den är.
Vilka fina grejor du hittar hela tiden!
Ha en fortsatt bra semester, kram Nettan
i Fåglasjö)

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Så många fina saker och projekt då håller på med.
Kram Anette

Skogslyckan sa...

Men jisses vilken auktion du var på, bara fint och åter fint! Och tusen projekt har du på gång, bådar gott för många kommande inlägg.
Jag röstar på att hyllplanet skall målas också...
Kram Pia

Gammelbålsta sa...

Hej!
Det var inga dåliga fynd du gjort. Önskar att jag också kunde gå på auktion. Lär väl få ta hand om det jag hitills släpat hem innan jag släpar hem mer.. ha en underbar dag Kram Aydan

LantlivsAnette sa...

Nämen himmel vad fina saker du har fyndat..oojjj..ojjj..
Det där skåpet, sååå fint alltså, jag skulle nog måla hyllplanen, så att de smälter in, ser ut som mina köksskåp inuti..
Ha det gott
Kraaam Anette