lördag 28 augusti 2010

Blogg/Inspirationshörna!!!

Hej!! Så var det Helg igen!! Veckorna går så fort och nu känns det verkligen som höst och det är snart september.....Mitt kära postskåp har Ni sett förut men det byter ständigt innehåll så nu visar jag min favorithörna i huset igen;o)
.
Bord och pall är auktionsfynd som jag målat.....Liksom postskåpet;o)

Här sitter jag gärna när jag bloggar eller vill kika i en tidning....

Lavendel kan man inte få för mycket av..... Skålen har jag målat med sprayfärg!!!

Min gamla spiklåda jag hittade i ett av uthusen rymmer vackra ting från loppisar;o)

Finns mycket att skapa stilleben av eller bara flytta omkring i huset......

Mina kardor gillar jag skarpt;o)

Så snygga som korthållare eller bara som de är!!

Mina pinaler byter ständigt plats eller byts ut efter hand som jag är ute och loppar nya ting!!!

Kolla de här gamla sadlarna, så läckra!!! Låg i en fyndlåda jag ropade in på Auktion i somras!

Vill inte putsa upp dom, ska vara som de är! Har bara blåst av dom med tryckluften....*ler*..... Nu ser jag att jag på bilderna att jag får nog göra om det......

Den här hittade jag i en butik i somras, tillhörde egentligen inredningen....men jag fick köpa den;o) Lycka!!!!

Ha nu en bra Helg Alla som kikar in!! Vi ska gå på en stooooooooooor fest i kväll!! Det är personalfest och 1500 anmälda! Ryktas att Joe Labero ska komma....vi får se!
Vi ses snart igen!! Glöm inte min lilla utlottning;o)
.
Kram Kram Malin

40 kommentarer:

Ljuva Magnolia sa...

Jösses vad grejer du har, du vill inte dela med dig ;)? Verkligen härligt skåp! Tack för dessa bilder, de inspirerar mig verkligen. Man vidgar liksom sina vyer när det kommer till gamla ting, då du har saker utöver det vanliga.

Kram Catta

Bustroll sa...

Nyss hittat hit, och detta postskåp är ju så härligt! Å vad massa fina grejer du har och fina fynd du gjort!
Så himla fina bilder, så är får man verkligen inspiration!

//Mia

Norrfrids Eija sa...

Vilken sakletare du är! Att gamla ting kan bli så otroligt vackra tillsammans! Nu fick jag en sådan otrolig inspiration, tack Malin!

Kram Eija

elsamarianne sa...

Jag gillar ditt postskåp starkt. Vilken mysig och inspirerande plats det blir.
Ha en trevlig kväll
önskar elsamarianne

Mom´s kitchen sa...

Åh, så fina bilder!!! Flaskan tyckte jag om!

Ha en fin helg!

Viola sa...

Finner inte ord, nu svär jag...jäklar så himla fint, skåpet helt underbart, ha en fin helg,

kramen

Malin E sa...

Jättefint postskåp.Skulle verkligen behöva ett sådant jag med till allt mitt scrap pyssel, hade varit perfekt...fniss...
KramMalin

Vita verandan sa...

Du har så mååång fina saker, Malin. Jag hade inte kunnat fylla hälften ens. Såg ett fint postskåp på blocker i dag, det ville jag ha. Dock inte plånboken.....9000 kr. Jag vet nog i vilket hem det står också.
Hoppas du mår bra nu efter festen och att det var kul!
Kram Anna

ps du måste säga till när du har bestämt dig...

promenader på landet sa...

Hej vännen! Så mycket fint du visar och vilken mysig blogghörna! Ha det gott kram Maria

Fröken Grön sa...

Roligt med många foton, Malin! Det där postskåpet är så grant så jag har väl aldrig sett på maken. Fina saker du har hittat och stoppat i det också!
Ha det så skönt i helgen!
/Anna-Karin

Linda i Lönnbacka sa...

Det där postskåpet skulle jag kunna ge mycket för... är sååå avis men samtidigt glad för din skull att du fick tag på det!! :)

Underbara bilder, jag säger det ofta men kan inte låta bli...
Du har ju verkligen öga för de små detaljerna, vad hittar du alla vackra och ovanliga ting?!! *ler*

Din blogg är helt klart en av mina största inspirationskällor här i blogglandia.

Ha en mysig kväll!
Varma kramar
Linda

Country Hill sa...

Men himmel och pannkaka så läckert! Nu bjuder Du verkligen på en massa inspiration, fick liksom lite idéer, blir nog lite pyssel ikväll. Så många fina saker Du har.
Hoppas Du får trevligt på festen!
Kram Lena

Systrarna Hjertén sa...

Oj, va många fina stilleben! Gillar sadlarna!!

Hopps det blir kul på festen!
Mvh
Frida

Fjellsnella sa...

Så mange fine ting du har! Bare elsker flaskene dine :-). Siden du har en så fin blogg la jeg meg til som følger. Fortsatt god helg!

Margareta sa...

Hej Malin!
Som en riktig skattkista är ditt postskåp. Underbart!
Inte nog med skåpet ,du har en välfylld spiklådaa också. Så inspirerande.
Och ett bättre ställe att sitta och blogga vid kan väl inte finnas.

Ha det gott där!
Kram Margareta

Skogslyckan sa...

Oj så mycket vackra grejer du har att inspireras av. Måste vara lite jobb när du plockar om, men det är ju det som är tjusningen. Ha en fin söndag!
Kramar Pia

Lille vildand sa...

Så mye vakkert på en gang, jeg er helt stum. Dette er en skattkiste.
Elsker, elsker, elsker!!
Tusen takk!
Klem, J

Jenny sa...

Hej Vännen!
Åh vad mycket fint du visar som vanligt:)

Hoppas firmafesten blir lyckad!

Kraam Jenny

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
Tusen tack för din komplimang! Det värmer, en glad amatör!

Så fantastiskt mycket fina saker du har... och ditt skåp är underbart!

Önskar dig en ljuvlig helg! Nu börjar det kännas som om hösten är på gång! Jag tar emot den med blandade känslor...älskar ju värmen och sommaren, men hösten är ljuvlig - speciellt om man får njuta av hösten i skogen! Ja, det är väl årstiderna som gör vårt land unikt, men visst önskar jag mig en längre sommar...
Kram Monica

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, jösses - önskar mig ett postskåp jag också.
Tänk så mycket underbart man kan ha där och inspireras av.
Du har många godbitar alltså och jag kan se det hur mycket som helst.
Hoppas du hade kul på festen.
Kram Mia

Nyanser av vitt sa...

Så mycket fint Malin. Hoppas du hade det kul på festen.
Kram Agneta

20-talshuset sa...

Vilket häftigt skåp! Som en godispåse! Dras liksom till det och vill kolla vad som finns i... Ha en skön söndag! Kram Anna

Annelie sa...

Finns bara en sak att säga..VACKERT!!..Ha en härlig och skön dag...Kram/Annelie

Lilla Lycksta sa...

Underbara, inspirerande bilder i från dig. Hoppas du har en fin söndag.

Stor Kram Camilla

caja sa...

Ögongodis....vackert som vanligt ;-)

Må väl/caja

The Secret Garden sa...

Det är så vackert det där postskåpet! Blandningen mellan ljust och mörkt. Och så känner jag vad roligt det skulle vara att titta på alla saker i det! :)

Ha det gott!

Fröken Tindra sa...

Hoppas att du hade trevligt på jättefesten!!
Vilken underbar hörna du skapat! Förstår att du njuter av den.
Kram!

Rosor och Spetsar sa...

Ljuvligt inspirerande bilder, älskar ditt postskåp o ett sånt skulle man ha. Förstår att du får inspiration av att sitta där så mycket vackert
Hoppas festen var kul
Kramar
Annelie

Livet på Berget sa...

Woho Joe Labero! Vad häftigt, hoppas nu bara inte han trollar bort dig. Super underbart kuliga bilder, man blir helt pillrig i fingrarna, vill bara in där och plocka i det där postskåpet, Måste försöka skaffa ett eget så jag också får leka.....
Ha de gott!
Kram
/Sara

Änglarnas hus sa...

Oooohhhh...det gör mig inget att du visar detta skåp igen..är heelt såld på det!! Vill också ha!!! ;)

Men det är framför allt allla ljuvliga saker du har i det som gör helheten..finns hur mycket som helst att upptäcka!!

ha en härlig söndagskväll!! Kramis Sanne

Livet på Vestergård sa...

Underbart vackert skåp!

Lyckoslanten sa...

Oj de där hyllorna dina! Jag är så fascinerad över hur du inspireras att möblera och ändra! Jag skulle aldrig få till det så där!
Ha en skön vecka! ♥

Mitt Stugliv sa...

HejHej Malin!

Det finns inte ord på vilka vackra bilder du tar. Jag blir sååååå otrooooligt inspirerad och jag är glad att komma in till din blogg och bara skrolla upp också ner och lapa in detta fantastiska du visar. Är jätte avundsjuk på din arbetshörna, den är så njutbar,

Ha det fint
KramKram
Lotta

Sommerhuset sa...

Oj, for en fantastisk plass. Skjønner godt at du blir inspirert av å sitte der. Blir inspirert selv - bare av å se på bildene dine. Sååå flotte! Helt nydelig!

Hilsen fra
HG

Sirpa sa...

Hej!
Oooooo, så mycket fina saker har du, gillar mycket ditt skåp!
Hoppas du hadde roligt på festen....kom han?
Har det bra!
Kram Sirpa

Huset vid ån sa...

Underbara o inspirerande bilder!
Det är alltid en skatt att kika in till dig.....Kram Therese

Anonym sa...

Ditt postskåp är verkligen fint! Du får alltid till dina pinaler så det blir så där mysigt trevligt!
Ha en bra vecka!
Kram Marita i Björkhagen

Mitt hvite hus sa...

Wow for et herlig postskap du har...og alle de herlige tingene...trodde ensten det var fra en butikk jeg...

flotte gamle skaer du har..

klemmer =)

Livs Lyst sa...

For et flott skap!!!!

Det skulle jeg gjerne likt å ha... Nydelig!
Og så gøy at det har vært på et postkontor (hvis jeg forstod rett??)

Ha en fin dag!
Hilsen Liv

Lisen sa...

Underbart underbart skåp, tror man kan titta hur länge som helst och bara hitta mer fint att titta på!
Mycket inspirerande!

Lisen