tisdag 10 augusti 2010

Bokskåpet har flyttat in!!!

Hej!! Så har då semestern tagit slut. Jobbade mitt första pass igår, denna vecka jobbar jag kväll! Så det betyder sovmorgnar och ledig fredag;o)

Förra gången jag visade mitt bokskåp stod det i verksta'n. Då funderade jag på om jag skulle måla hyllorna eller inte.....det gjorde jag inte! Nu står det i "biblioteket" och jag är nöjd!!

Hade helst velat ha massor av pinaler i det, men det är ju ett bokskåp.....

Idag skiner solen mellan molnen!!! Innan har det regnat ett par dagar och det har inte blivit färdigt i uterummet.....Men snart så!!!

Så härligt när solen skiner in!!

En del.....av mina tidningar fick en hylla;o)

En gammal bibel från 1876!!! Samsas med gamla lexikon....

Mina loppade glas fick äntligen en bra plats tillsammans, de har varit utspridda överallt....
Ha en bra tisdag, så ses vi snart igen! Min utlovade utlottning kommer, när jag hade bestämt vad jag skulle lotta ut var dom slut....Måste komma på något annat;o)
Vi ses snart igen!!!
.
Kram Kram Malin

36 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Oj, nu var det längesedan jag kikade in. Dagarna bara rinner iväg för mig, och det lär väl vara så ett tag till..... Mycket att göra nu *ler*
Så fint skåpet blev.....
Ja, jag var hos Marie när hon öppnade butiken och jag har köpt så underbara saker. Ska visa dem ska du få se. Tror du kommer att gilla dem också nämligen *ler*
Ha det så bra!
Kram Mia

bakom berget sa...

Va fint skåpet blev! Det passar ju så bra där. Jag tycker att bokskåp ger en hemtrevlig känsla. Man vill ju bara ta fram en bok och slå sig ner i fåtöljen.
Ha en fin dag!
Kram Åsa.

Mom´s kitchen sa...

Åh, jag förstår att du är nöjd! Så fint skåpet!

kram kram/OLg@

Designe sa...

så fint bokskåp! Fint med hyllorna i trä som bryter av och snyggt med de vita inredningstidningarna och de gamla böckerna!:)

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
Så fint det blev! Och att lämna hyllorna var helt rätt, kontraster är ju det som sätter piffet! Jag slänger just nu böcker (gör ont) men är ett måste för det svämmar över i vårt lilla hem och jag har ingenstans att ha dem!!

Önskar dig en fin vecka! Hälsningar Monica

LenaS sa...

Du så fint det vart!
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS

Lena Celine sa...

Å så flott skapet ble. Og nydelig innredet. Så tøft med alle sølvkrusene!!!!

Klemmer fra Lena

Martina Home sa...

SUPER!!!

Mitt hvite hus sa...

Så fint bokskap du har.. likte sammensetning av tingene dine... gamle bøker sammen med de eggeglassene ...nydelig..

=)

Creative Momone sa...

Så fint skåpet blev, det blev snyggt med hyllorna så. Här väntar vi på solen, det har ju regnat nu i flera dagar, så om du vill kan du ju skicka hit en stråle. ;)
Marianne

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Perfekt med ett bokskåp inga dammiga böcker och snyggt var det.
Kram Anette

Livet på Vestergård sa...

Snyggt bokskåp du fick. Vilken tur att du inte målade hyllorna, det passar så bra just som du har det nu.
Kram Kicki

Annelie sa...

Vilket fiiiint skåp..:)...Önskar dig en härlig dag..Kram/Annelie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag går också och lurar på en utlottning, vet inte heller vad jag ska lotta ut. Så snyggt det blev med skåpet fullt av böcker och tidningar. Toppen och slippa damma också.
Må gott
Kramar
AnnaMaria

elsamarianne sa...

Helt rätt att behålla hyllorna och inte måla dom också. Jättefint!
kram elsamarianne

Vita små hjärtan sa...

Vackert skåp! Du har det så fint o smakfullt!
Kram Agnetha

Vita verandan sa...

Helt underbart skåp Malin. Passade som handen i handsken där. Du har ju så mycket fint att ställa in också. Du får fundera vad du ska lotta ut, jag vet det är inte lätt. Du kommer säkert på något fint.
(Julia blev säkert glad över din kommentar, hon brukar läsa dem:)
Kram Anna

Ljuva Drömmar sa...

Vad snyggt det blev med alla saker i. Även om det är ett bokskåp så behöver det ju inte bara vara böcker;)

Letar efter skåp till mitt arbetsrum men har inte haft nån lycka än. Har ju en bild hur det ska se ut och då finns ju naturligtvis inget sånt...

Hoppas du får en bra vecka trots jobb. Kramar Maria!

Solveig sa...

For et lekkert bokskap, Malin! Det passet jo perfekt i kosekroken med den hvite stolen!! Du viser jo bestandig så mye fint - jeg trenger ikke bøker og magasiner nå når jeg har funnet deg! Trenger bare et større hus, eller 3, for å få plass til alt jeg vil ha rundt meg:o)))
Ser det er alfor lenge siden jeg har vært innom deg. Maler på møbler for tiden...
Har sett igjennom dine tidligere innlegg og denne utestuen din er jo bare skjønn!! Du burde samle dine bilder i en bok - jeg hadde garantert kjøpt den!:o)))

Ønsker snille deg en nydelig uke.
Klem fra Solveig

Livet på Berget sa...

Vilket underbart bokskåp, det blev verkligen fint! Härlig gammal bibel!
Ha en fin vecka trots arbete!
Kram
/Sara

Vita huset 28 sa...

Hej va fint ditt bokskåp blev. Snyggt att hyllorna belv omålade.
Shit va många fina glas du har samlat på dig!
Jag har två olika än så länge. Inte betalt så mycket för dom, men såg på ett ställe där hon skulle ha 130kr för 1!!!
Vad har du betalat?
Kram Camilla

minsvägerskaochjag sa...

Vilken fin blogg du har, jag hittad precis hit och kommer gärna tillbaka igen.

Fint skåp hade du med, jag gillade det verkligen.

Mvh
Linda

anna sa...

Lovely!!
helt klart Lovely!!

kram Anan Mylovelythings

anna sa...

ooups..Anna heter jag,,

kram

Änglarnas hus sa...

Kanonsnyggt!! De bara hyllplanen var en god idé tycker jag..perfekt för böcker och annat..som sagt!

ha en fin kväll! (ja, på jobbet då)

Kramis sanne!!

Systrarna Hjertén sa...

Supersnyggt!!

Mvh
Frida

Lilla Lycksta sa...

Hej Malin!
Underbart fint bokskåp! Hoppas du haft en fin kväll på jobbet.
Kram Camilla

Anette sa...

Wow så fint skåp! Och allt du har i=)
Kraaaam/Nettan

Vintage House sa...

Hej
så himla fint skåpet blev och med massa fint i, det gillar vi..
hoppas att allt är bra med dig, själv är det några dagar kvar sedan är det tillbaka till verkligheten...
kram
sandra

Margareta sa...

Såå fint skåpet blev. Det som finns inuti ser också ut att passa väldigt bra. Sen är det så trevligt i rummet f.ö.Lite solstrålar gör ju också att man blir glad när man ser bilderna.

Ha det bra!
Kram Margareta

Kanonska Gården sa...

Hejsan!

Så fint bokskåp o så fina gamla böcker!!

O så mysigt och fint det har blivit i ert uterum och dina svarta ramar gjorde sig ju hur fint som helst där under hyllan vid halvmånebordet!!!

Önskar dig en bra dag!!

Kram Gunilla:)

Country Hill sa...

Superfint bokskåpet blev och så fint du inrett det!
Verkligen mysigt i din bibliotekshörna.
Ha det gott!
Kram Lena

Sara sa...

Hej svejs!
Vilket underbart skåp!!
Jag har oxå ett skåp som nu står och väntar nere i garaget och förmodligen kommer att komma upp idag =)
Så i eftermiddag blir det nog ett litet inlägg om det.
Hoppas du får en fortsatt trevlig vecka!
Kram sara

Susanne sa...

Så jättefint det blev! Fint att behålla hyllorna omålade. Kram / Susanne

MARY PERNULA sa...

I love old books to, even the ones that are beyond repair............the old pages can be used for so many projects. HUGS MARY

Camilla, Casa de Bach sa...

Hei! For en vakker blogg du har! Og så mange kupp du har gjort på auksjon! Er litt misunnelig, loppis i Norge er ikke det samme som i Sverie forstår jeg!

Ta gjerne en tur innom bloggen min!
Ha en fin helg!

Hilsen Camilla