söndag 15 augusti 2010

Ett speciellt i mängden.....

Hej!! Hoppas Ni har en bra Helg, vad varmt det är 24-25 grader.....Poolen används fortfarande flitigt;o) Får se hur det blir idag, nu regnar det!
Tänk vad många symaskinsbord det finns och billiga är de! Hade egentligen inte tänkt köpa något men så dök det här upp på Auktionen för några veckor sedan....

Ett gammalt tvättfat står ovanpå med lite äpplen och rosenblad;o)

Kolla in detaljerna, jag tycker det är så fint, rätta patinan har det oxå!!!!

Här står det utanför uterummet, jag börjar äntligen känna mig klar där inne......Visserligen kan man ju flytta omkring pinalerna hur många gånger som helst;o) Men för tillfället får det vara så här;o) Bilder kommer snart....

Pampiga lejon på sidorna.....

Säger Hej då med Fina Freja, hon har ramat in sig;o) Gillar verkligen att ligga i fönstren och kika ut. Hon är så mysig och vi är såååååååå glada för henne!!!
Vi ses snart igen, Ha det bäst;o)
.
Kram Kram Malin

38 kommentarer:

sylvia sa...

god morgen til deg,
å disse symaskinbord er så skjønne,ønsker meg et jeg å,snart starter utendørs loppis i norge,å da håper jeg virkelig,
ditt var nydelig,
så fin en katt,skjønner godt dere er glad i denne krabaren,
ønsker dere en fin søndag.
klem fra sylvia

LenaS sa...

Vilket vackert underrede tror inte jag sett just den modellen innan, underbart!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Country Hill sa...

Verkligen snyggt, vilket fint underrede ett riktigt fynd!
Ha en fin söndag!
Kram Lena

Vita verandan sa...

Ser hur fint som helst ut! Sysmaskinsbord är så vackre. Spännande att få se hur det ser ut innuti när du piffat färdigt, eller för denna gång hihi.
Ha så gott, idag var det varmt också!
Kram Anna

Skogslyckan sa...

Det var verkligen ett vackert exemplar du köpt. Har själv flera stycken. Är en stor älskare av allt i gjutjärn. Ska bli så spännande att se vad du hittat på där inne...hoppas söndagen blir fin!
Kram Pia

bakom berget sa...

Jaa...vilket jättefint bord! Jag har tittat efter ett symaskinsbord, men jag lyckas då inte hitta nåt fint. Inte än i alla fall...
Det är lite skillnad på symaskinerna då och nu, kan man säga. Nu läggs ju krutet på lite andra saker.
Ska bli spännande att se bilder från ditt uterum.
Hoppas du får en jätteskön söndag! Kram Åsa.

Creative Momone sa...

Vilket fint bord, ett riktigt smycke!!
Vi är på väg till våra grannars sommarstuga drygt 10 mil härifrån, jag hoppas att det finns ett loppis eller likande på vägen, man vet ju aldrig vad man kan hitta. Vädret är fint här nu, men svalare väder har lovats, njut så länge det varar.
Marianne ♥

Agneta sa...

Dejlig inramning och avslutning på sommaren.... luktar höstäpplen ända till Österlen (och här lovar jag Dig att det är äppel-doft som dominerar året runt).

Måste bara få berätta om Milda... min Ragdoll-darling (apropå Din ljuvling Freja). En av hennes ungar levererades i går till en familj (hon fick bara två) och det är med sorg i hjärtat, som jag ser hur hon går och kallar på sin försvunna favvodotter. Hon varken äter eller sover och jag känner mig som en hjärtekrossare!

Tack för sötnosar till kommentarer.

Agneta

Lilla Lycksta sa...

Oj vilket charmigt symaskinsbord, jättefint med kanna och fat fyllt med äpplen. Ser fram emot att få se uterummet. Men Malin! vilken charmig, ursöt katt du har. Helt ljuvlig bild på lilla Freja. Ha en fortsatt fin söndag.

Kramar Camilla

Strandkullen sa...

verkligen fantastiskt vackert symaskinsunderrede...du har sååå mysigt! kramis semlan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket bord! Det var det finaste underrede jag sett på ett symaskinsbord. Läckert med den vita skivan på, passar så himla bra utanför uterummet. Ger en härlig lantlig känsla.
Söt bild på Freja också.
Kramar
AnnaMaria

Huset vid ån sa...

Åh, vad fint du har gjort....
Och Grattis till söta Freja, vilken liten gosing!
Hoppas att det går bra med vovven också....Kram Therese

Millas hem sa...

Mmm, ibland dyker saker upp som man inte riktigt har tänkt att köpa!=) Men jag håller med dig om att det var lite extra fint, patinan och detaljerna hade gjort att jag inte heller hade kunnat motstå det!

Kram Camilla

Vita huset 28 sa...

Vilket fint singerbord, här ikring har jag inte sett så många. Fanns ett på loppiset jag var på igår men det blev sålt framför näsan på mig. Gick för 190kr, vet inte om det är ett bra pris men det kändes så.
Jättefina bilder som vanligt och Freja verkar stortrivas i ditt vackra hem.
Ha en skön söndag kväll
Kramis Camilla

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Ja vilken värme vi har haft i helgen..tropiskt!

Underbart att kunna svalka sig i poolen då!

Köpte ett symaskinsunderrede för ett par månader sedan..de första som dök upp..men nu är det många plötsligt som säljer..

ditt var riktigt fint!!

Ha en härlig söndagskväll!!

Kramis Sanne

Nette Cecilia sa...

Väldigt vackert bord ,du kan verkligen styla till det kram ,Nette

Marie sa...

Hej Malin!

Vilket underbart symaskinsbord du har köpt, så fin patina och vackra detaljer. Ljuvliga bilder, och lilla Freja var en bedårande sötnos.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Rosor och Spetsar sa...

Vilket fint symaskinsbord, underbara detaljer o rätta patinan , så fin bordsskiva sen.
Ser fram emot bilder från uterummat
En fin vecka önskar jag dig
Kram
Annelie

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej malin!
Vad kul och kika in hos dig igen. Du har en så fin blogg och inspirerande bilder.
Jag har två gamla symaskinsbord där symaskinen är kvar, funderar att göra ett av dem till ett bord. Ditt var jättecharmigt. Gullig katt ni har:-)
Må så gott!
Kram Susanne

Lissboden sa...

Hej Malin!
Söt katt och fint sybord.
Må så gott i veckan!
Kram/Maria

Systrarna Hjertén sa...

Snyggt bord! Smart att ha ett sånt bord ute, jag har haft en gammal kista ut i år, men det får jag sluta med den tar för mycket stryk!

Ha en trevlig kväll!
Mvh
Frida

Vintage House sa...

Hej vännen,
vilket härligt symaskinbord jag är oxå svag för dem. vill hitta ett som jag kan ha ute..
Är nu hemma igen och det är verkligen ett totalt kaos men hoppas att det ska försvinna ska bara ha en liten loppis på lördag först..
kram
sandra

liven sa...

Heisann!!
Søte katten som ligger der :o)

Et kjempefint bord! Er så fine disse symaskinsbordene synest jeg og klart du måtte ha det :o)

Ønsker deg en fin ny uke Malin

Kanonska Gården sa...

Hej hej!!

Jätte fint symaskinsbord:) Annorlunda detaljer = kul. Passar perfekt utanför ditt fina uterum:)

Ha en bra dag!

Kram gunilla

Susanne sa...

De anpassar sig snabbt de små liven. Vår lilla Chianti har inatt, andra natten här hemma, sovit hela natten i sin korg och inte kissat på golvet en enda gång : ) Som vanligt bjuder du på fina bilder! Ha en skön vecka. Kram / Susanne

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅÅ så skjlnn Fina Freia er...

bordet ditt var kjempefint... kikker etter slike jeg også... men her koster de ganske mye...
ønkser deg en fin uke start..
Klemmer =)

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
Ljuvliga bilder som vanligt hos dig och din lilla Freja är ju helt bedårande. Lördagen var helt vansinnigt underbar och vi bade i massor, 24 grader i vår lilla insjö på landet. Nice!

Lyckliga du som har äppelträd! Det är så mysigt och vackert som dekoration.

Önskar dig en fin vecka, kram Monica

Designe sa...

Annorlunda och fint underrede på symaskinsbordet! Så söt hon är Freja! :)

Livet på Berget sa...

Så fint mönster benen på bordet har! Ska bli kul att få se hur du puffat till det i uterummet, du är ju så fantastiskt duktig på sådant. Å lilla Freja har redan förstått att hon är ursöt, gjort sig själv till tavla har hon. Sötnos!
Ha de gott!
Kram
/Sara

Lindwallska gården sa...

Vad mysigt med en lite kissekatt! Så sööt hon är.Ha det så gott...Kramar Sanna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilket vackert underrede, jättesnygg modell och fin patina. Er lilla katt är helt underbar. Det ska bli spännande att se bilder från uterummet.

Helgen var verkligen varm och skön, men vi invaderades av mygg så det gick absolut inte att sitta ute och njuta.

Ha en fin vecka!
Kram,
Regina

Elsa och Helena sa...

Verkligen ett fint symaskinsbord:) Nu ångrar jag att jag inte tog rätt på Farmors gamla...så fint att ha som du gjort:)

KRAM Helena

Hannis sa...

Visst är dom fina symaskinsborden!
Tänk att folk kastar såna...
När man kan göra så mycket fint av dom.
Gillar patinan=))

Kram Hannis

Luna D Sign sa...

Hej! Vilken fin blogg du har! Jag tänkte få passa på att säga att jag just nu har en tävling på min blogg där du kan vinna en valfri Lunafigur. Kolla in om du har lust!
Kram Malin

Joyforhome sa...

Hej min fina vän :) här har jag missat massor. En sån söt liten kisse. Jag får ta igen dina inlägg nu. Har nominerat dig till en award. Vet att det är många som fått den redan och du har säkert fått den många gånger. Men jag har i allafall skrivit en liten motivering till mina val av bloggare på min blogg :)

Kram Malin

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Ja de är så fina symaskinsborden, jag har några.
Ja visst kan man flytta runt på pinaler hit o dit o sen tillbaka igen :)
Kram Agnetha

envilsenloppa sa...

Hmm stöter aldrig på något symaskinsbord på mina stigar , hade gärna snubblat över ditt , oj så fint . Smygkikar lite in i uterummet mmm ser såå fint ut !
Kram//Lotta

Richtsje sa...

These tables can be found in here as well but are very expensive, blêh...
I really love the picture with the kitten on it. You might send him/her to my place for just a little vacation, hahah!