torsdag 26 augusti 2010

Höstkänslor.....

Hej!! Redan torsdag....Bjuder på några bilder jag hade i kameran idag;o) Känns verkligen som höst nu! Igår trodde jag vi skulle blåsa bort, riktig höststorm.....Lite lagom är mysigt men efter Gudrun har jag fått en annan syn på det här med stormar.....
.
Vi har så mycket äpplen i trädgården nu, inte så goda men perfekt att dekorera med!! Och det gillar vi ju;o)

Har blivit lite höstigt på mitt brickbord på trappan!!!

Höst i köket....vad jag älskar mina flaskor;o)

Lime och svart känns oxå lite höst!!!
Vad kul att så många vill vara med i min lilla utlottning och fira;o) Ni som kikar in och inte har anmält Er, skriv en kommentar i inlägget nedan eller maila mig!
Ha det bäst så ses vi snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

32 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Visst är det märkligt att det är fredag i morgon! Fantastiskt också! ;o) Härliga höstarrangemang som du bjuder på! Äpplen är verkligen dekorativa!
Man får nog ha respekt för höststormarna. Man vill ogärna få ett träd över huset.
Ha det bäst! ♥

Fröken Grön sa...

Jättefina höstbilder! Tycker jättemycket om ditt lilla brickbord, - så fint att ha ute och göra små årstidsarrangemang på.
Må så gott!
/Anna-Karin

Mitt Stugliv sa...

Hejhej Malin!

Kikar in hos dig och du bjuder på fina bider som vanligt.

Ha en fin kväll
KramKram
Lotta

Anonym sa...

Fina höstbilder du bjuder på idag. Undrar om det var såna flaskor jag såg på secondhand sist. Höll i dem, men kunde inte bestämma mig;)
Vad fort den här veckan har gått! Snart helg igen.
Ha det gott!
Kram Marita i Björkhagen

Sommerhuset sa...

Oj, for noen flotte høstbilder. Virkelig vakkert!

Hilsen fra
HG

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Malin.
Härliga höstfoton, äpple är jättefint och dekorera med. Du har ett jättefint brickbord också.
Ha en fin torsdag och helg
Kramar
AnnaMaria

Livet på Vestergård sa...

Så fina höstdekorationer du gjort! Visst är det skönt med höst ändå. Riktiga stormar vill man inte ha. De kan föra alltför stor skada med sig.
Kram Kicki

Tausenderlei Glück sa...

Hej Malin, men eftersom du redan har dekorerat vackert höstligt. Jag gillar Erika är också välkomna. Jag ser mig själv i en liten stund till bloggen. Kanske du besöka mig en gång också.
Var hjärtliga hälsningar Heike

Sussi sa...

Hej Malin!
Vilka härligt höstfina bilder du bjuder på....jag vill nästan inte resa från Sverige...gillar faktiskt hösten! Men vi ska förlänga sommaren lite och hälsa på vårt hus i Callian, och där är September en underbar, sensomrig månad. Det flesta turister har åkt hem, men vädret är fortfarande varmt och soligt, och Medelhavet är nästan som varmast nu.
Kram
Sussi

Nette Cecilia sa...

Vackra höstbilder,äppelälskaren Nette

liven sa...

Koselig stemning her hos deg!!Nydelige bilder!!
Har også epler i min hage....og skal dekorere litt med dem på plantebordet mitt tenkte jeg!!
I dag var det bare slike full fart bilder :o)

Ønsker deg en fin helg Malin

elsamarianne sa...

Usch för stormar, det vill vi inte ha. Huanimej.
Den vita ljungen sprang jag runt o letade efter idag, men fick nöja mig med höst-astrar i lila o vitt. Nåja...En endaste brun flaska har jag i alla fall, och den får väl lite astilbe eller nåt. Det enda som växer glatt hos mej, förutom humlen.
kram elsamarianne

Ljuva Magnolia sa...

Ååå ljung är så vackert och jag älskar din urna, vart har du hittat den? Har en liknande i svart men skulle vilja ha två i rost, så fint.

Kram Catta

20-talshuset sa...

Hej Malin,
Vet inte hur jag hittade in här på din blogg, men jag är glad att jag gjorde det. -Vilket underbart hus och hem ni har! :-) Älskar gamla hus och just nu extra nyfiken på glasverandor eftersom vi håller på att bygga ett uterum i gammal glasveranda-stil. Härliga höstbilder du tagit. Äpplena inspirerade... Ska ta och baka och bjuda på äppelpaj med vanilsås i helgen tror jag. Ha det gott! Kram Anna

Monica fra Koseleg sa...

Så nydelig du har dekorert! Deilig høststemning- nå ble jeg inspirert. Helt i min smak: epler, lyng, eføy....
Nå fikk jeg lyst til å sette i gang- Takk! og god helg!
Hilsen Monica

Skogslyckan sa...

Vackra sensommar bilder...fastnade för ditt fina brickbord, det är jätte fint!
Kramar Pia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad fint du har dekorerat med blommor och äpplen, så vackra färger.

Önskar dig en fin fredag och en underbar helg!
Kram,
Regina

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
Hösten är en härlig tid! Att vara i skogen på hösten är magiskt.

Underbara bilder från ditt fina hem. Önskar dig en trevlig helg! Monica

Margareta sa...

Hej!
Så vackert du dekorerat med äpplen och vit ljung. Lagom höstlikt. Hoppas vi får lite sol och lugnare väder nu ett tag.Jag tror vi behöver det nu.

Ha en trevlig helg!
Kram Margareta

Vita Falkens Lantliv sa...

Åh så fint du har gjort på brickbordet, riktigt höstfint.
Ja nu är det nog höst på "riktigt" ....suck....sommaren går så fort, även om jag tycker hösten är mysig oxå:)

Kram susanne

Lissboden sa...

Jättevackra bilder Malin!
Visst kom hösten snabbt i år, nästan lite för fort.
Ha en fin helg!
Kram/Maria

mariaK. sa...

Ja igår var det allt till att hålla i hatten!
Ha en skön helg
kram, Maria

Heléns Hantverk sa...

Jättevackra bilder !!!
Ha en underbar helg !
Kram , Helen

Vita små hjärtan sa...

Hej Rara Malin!!!!
Så fint du har höstat till det!!!!
En mysig tid nu!
Kram Agnetha

Hanna sa...

fina bilder.
kram
Hanna

Solveig sa...

For en herlig høstfølelse du skaper, kjære Malin! Du er så flink til å skape koselige miljøer! Jeg gleder meg alltid til å komme inn i bloggen din! Nydelig bord, urne og flott farge på blomster! Kjempefint!
Ønsker deg en flott helg, vennen.
PS! Har selvfølgelig slengt meg på utloddningen din:o)
Klem fra Solveig

Systrarna Hjertén sa...

Hej!

Precis sådana flaskor har jag med, dags att ta fram dem nu!!

Jättefina bilder - som vanligt!!

Trevlig helg!
/Frida

Maleviks Rosenträdgård sa...

TACK SNÄLLA :)
Men här e mkt fint med :)
Håkan

Vit som snö sa...

Härligt höstfint har du gjort! Precis som här blir äpplena mer till ögonfröjd men det är inte helt fel det heller!!!
Ha det gott! Kram Cilla

Annika Christensen sa...

Vad fint du har gjort!
Skall se om jag hittar något fint på Sofiero imorgon.
Ha en skön helg
Annika

LenaS sa...

Åh vilka underbara höstbilder, köpte en riktig höstig bukett igår, så härligt med dessa mustiga färger. Vi pratade ju i somras om en skolplansch med svampar, har du fått tag i nån? Min mamma ska ner till Karlskrona om två veckor och om de har kvar dem på överskottscentralen så kan jag köpa och skcika med henne ner och att du hämtar den hos min lillasyster, de bor i Karlskrona (de flyttade ner eftersom syrrans sambo spelar hockey i ert lag ;o) )
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS

hallkulla sa...

Jätte fint du gjort med höst blommor och äppel! Gillar ditt bord massor!

Ha det så bra!
Kram
Pi