fredag 20 augusti 2010

Jag fick ett mail.....

Hej!! Kolla vilka som varit hos mig! I mitten av april fick jag ett mail av Anna Truelsen med en förfrågan om ett reportage!!!! Jag var helt Nipprig i två dagar innan jag kunde bestämma mig....Men så glad jag är att jag fick vara med om det här! Så kul att se Anna och Carina Olander jobba tillsammans, de är verkligen otroligt proffsiga!!! Ett riktigt litet team! Många är vi som sett deras fina reportage, så nu får vi hoppas att även våra blir sålda.....Det blir antagligen två olika reportage, Anna ville fota uterummet i skymningen med massor av tända ljus! Så det blir ett eget! Stackars Carina stod ute på ängen och fotograferade och blev sönderbiten av myggen, hjälpte inte ens att vi smörjde med myggolja.....Och så ett eget om Norregård som de gjorde dagen efter;o) Det var verkligen intensivt för att de skulle hinna ta alla bilder de ville! Tack Anna och Carina för dessa roliga dagar;o)

De hade med sig ett olivträd till mig;o) Så fint!

Nu står det vid uterummet, plockar runt det som med allt annat;o) Gissa om jag höll på att plocka ihjäl mig innan de skulle komma..... Det var ju en del att fixa med innan, Tack mamma för hjälpen;o)
.
Nu till mina kantareller....det finns massor i skogen!!! Dessa plockade jag i igår när jag gick på liten skogsprommis...

Det är så mysigt att sitta i uterummet på kvällen när ljusen brinner i mina gamla flaskor....Nu skiner dock solen lagom till Helgen, härligt!!!

Tycker det är så läckert när stearinet rinner.....
Tusen Tack för alla goa kommentarer om mitt uterum;o)
Ha en bra fredag så ses vi snart igen!!!
.
Kram Kram Malin

38 kommentarer:

Vita verandan sa...

Visst är de härlig tjejer!
Men det går i ett raskt tempo. Ska bli så kul att få se det sedan för sålt det blir det Malin!
Ha en skön helg!
Kram Anna

Lindwallska gården sa...

Hej vännen!
Blir spännande och se om bilderna kan återge Ert fina hem - tror jag säkert!!
Vilken grej! Och vilka fantastiska kvinnor som har gjort slag i saken och pysslar med det de vill - och bra går det också!!
Längtar efter att få höra hur allt gock till.
Vi ses snart, hoppas jag.
Kraizar Sanna

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
så kul! Jag tror också att repotagen blir sålda, så läckert som du har det.

Ser med spänning fram emot publiceringen.

Önskar dig en trevlig helg, Kram Monica

LenaS sa...

Men åh vad kul, hoppas, hoppas de får det sålt så vi andra får se mer från ditt hem!
Ha en riktigt härlig helg!
Kramis/LenaS

Anonym sa...

Så roligt Malin! Ser med spänning fram emot att få se reportagen!
Vad fint det är med dina ljusflaskor. Du får alltid till det så fint.
Önskar dig en trevlig helg.
Kram Marita i Björkhagen

Designe sa...

Åh va roligt! Grattis till 2 reportage dessutom! Det ser jag fram emot! Ha en fin helg! kram :)

Tulipa sa...

Hej Malin!
VAD ROLIGT!
Superkul!!!

Själv har jag inte vågat att ta mod till mig ännu... Jag är feg..*ler*.. Men visst hade det varit jättekul om det blivit nåt!

Kan tänka mig att du var nipprig, det är nog det man blir..jag hade varit det också!

Innan jul någon gång ska det dock komma ett reportage från butiken som gjordes i fjorl.
Det ser jag framemot!

Trevlig helg!
Kraam Mariette

livet på utanäs sa...

Hallå där !

Men oj så kul , de repotagen ser man fram emot. Erat hus är såååååååååå vackert och vilken inredning ...
Förstår att du haft en hel del att göra inför de besöken... uj ,uj ...=)

Vilken Kantarellhög ... muuuuuuuums !

Ha en trevlig helg !
Kram Sussi O

elsamarianne sa...

Å vad spännande. Du har ju så fint hos dig, så det blir nog fina reportage.
kram elsamarianne

Lilla Lycksta sa...

Hej Malin!
Grattis! Jag har bara väntat på att någon skulle besöka och fota ditt vackra och inspirerande hem. Ska bli så roligt att se repotaget. Ha det gott!

Kram Camilla

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Så roligt för er och grattis!
kram Anette

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ så spennende da mailin..

er sikker på at det bli9r kjemepfint---

nydelige bilder du viser her...

Ønsker deg en fin helg...
klemmer 0)

Änglarnas hus sa...

Hallojsan gumman!
MEN så spännande med reportage...jag kan gissa att du var nipprig..Jag håller tummarna för att det publiceras..fattas bara annars med ditt fina hem i dessa tjejers hand!!

Ha en härlig SOLIG helg!
Kram sanne

Livet på Vestergård sa...

Härliga bilder. Vilket trevligt besök du haft och så spännande med reportagen!
Jag förstår att det är mysigt i ditt uterum med alla ljusen tända.
Skön helg! Kram Kicki

Lille vildand sa...

Så spennende! Det er sikkert litt skummelt å åpne opp hjemmet sitt til almenn beskuelse, men vi lesere elsker jo det og man skal jo ta det som en stor ære at man får en slik forespørsel. Gratulerer. det blir sikkert fantastisk.
Kjempefint innlegg i dag.
Med ønsker om en deilig helg fra Jannicke

Jenny sa...

Hej Vännen!
Men åh vad kul!! Kommer säkert bli superfina reportage från ert vackra hem!

Du berättar väl vilka tidningar de kommer i sen??

Ha en sköön helg!

Kraam Jenny

Maleviks Rosenträdgård sa...

SÅ VACKERT :)
Kul
Håkan

Lille vildand sa...

Tusen takk for at du tittet innom meg!
Kloem, Jannicke

Margareta sa...

Hej Malin!
Så roligt det ska bli att få se detta i ett eller flera reportage.Du har det så underbart fint!

Ha en trevlig helg!
Kram Margareta

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhhhh ja det kommer bli världens finaste, ohhh du har så himlans fint du malin!!! carina och anna är verkligen proffsiga!!!

och sååååååå fint uterum, jag bara suckar hänfört, men du kan du få till det såååååå himlans inbjudande och underbart!
njut nu av kantareller och lugn
varmastekramen lotten

The Secret Garden sa...

Så spännande och roligt! Det kommer säkert att bli superbra! :)

Ha det gott!

Chris sa...

Ojojoj, vilka fina kantareller..... Allt bra med er & Freja??

kram //Chris

My Lovely Things sa...

Hej Malin!
Tack rara Malin för alla goa ord om oss!Det var super trevliga dagar hos er i ert fantastiska hem

Ni är en jätte go familj!

Kram Anna

No.47 Mia sa...

Men hello Malin!!

Hihi.. Du hade ju ett eget litet team hos dig.. Kan tänka mig att det blev riktigt bra! Uterummet kommer bli kanon! Älskar det.. Det har ni gjort såå fint..
Klart det kommer bli sålt!

Kram på dig!

Mia

Systrarna vitt sa...

Hej Malin, nu har jag precis gått igenom HELA din blogg hihi. Gud va mycket inspiration jag fick, ert hus är underbart. Tur att det är ledig helg för jag måste nog dona om lite ;-)
Det låter jättekul med ett fototeam hemma. Det ska bli spännande när det kommer i tidning.
Kram och trevlig helg, Liselott.

Loppisliv sa...

Grattis! Så spännande med ett reportage från ert vackra hem. Carina och Anna är verkligen så himla goa o rara tjejer, jag har träffat dem flera ggr. Ohhh jag ser du hittat kantareller, själv har jag fått köpa dem dyrt i affären :-)) Trevlig helg nu. Kram Paula

Anonym sa...

Stort GRATTIS till dig, det är du väl värd! Så härligt att det blir TVÅ reportage! Ser fram mot läsning och mot att få höra & se mer, ska tipsa alla tänkbara som kommer i min väg om att köpa tidningen :-) Kram/ L8

Ljuva Drömmar sa...

Åhhh, vad roligt! Väntar med spänning på att få se mer hemifrån ditt underbara hem.

Såg ditt uterum och det ser sååå mysigt ut, förstår om det blir många sköna stunder där. Perfekt både varma sommardagar och kyliga höstkväller.

Jag gillar att se olika sorters dukningar och dina äpplen var så söta.

Hoppas att du får en skön helg, kramar Maria!

liven sa...

Heisann Malin!
du har hatt noen spennende dager du nå skjønner jeg!!
tenker de likte å fotografere i dine nydelige omgivelser!!
Uterommet ditt var så fint og jeg har kost meg med å kikke her...det er jo bare så flott hos deg :o)

Ønsker deg en fortsatt fin helg :o)

Skogslyckan sa...

Tvekar inte en sekund att det blir sålt, ditt hem är underbart och det har jag visst skrivit många gånger förr. Skall ha besök av Anna fast med manlig fotograf i december. Hon verkar så gullig.
Ha en skön söndag!
Kram Pia

Viola sa...

Visst är det roligt att få vara med om detta..både intressant och spännande, ser fram emot reportaget, har oxå haft ett gäng här och sett bilderna nu i veckan..så nu får vi se vem som köper det...ha en fortsatt skön helg i ditt härliga uterum, kram

mariaK. sa...

Oj, vad kul! Grattis! Roligt att de gjorde två reportage också :-)
Kram, Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det dröjer nog inte förrän det kommer i någon tidning, kan tänka mig hur jättefint det blir med kvällsfoton i ditt uterum. Lova och tala om när det kommer nu!
Så gjorde vi med ljus i flaskor när jag var jätteung, gick på gymnasiet. Ska ta och prova det igen, ser så mysigt ut med stearinet som runnit.
Kramar
AnnaMaria

Tina // Peppar och Vanilj sa...

Åh va spännande! själv har jag bara varit "utsatt" för ett litet repotage i lokltidningen och jag förstår precis känslan av att behöva fixa och dona innan....men fint får man ju hemma =)

Va roligt att du kikade in via härliga agneta och jag hoppas du kommer tillbaka! Jag komer definitivt tillbaka hit iallafall!

K R a M // t i n a

Agneta sa...

Du tjejen, Du förgyller min vardag med DIna kommentarer och jag är inte förvånad över att Ditt sköna hem skapat intresse. Jag blir på gott humör bara jag stiger över din tröskel!

Underbara bilder på rinnande stearin mot gamla flaskor, fan så snyggt. Fick en nostalgitripp tillbaks till ungdomstiden. Jag skall genast apa efter Dig!

LAV

Agneta

Sköna o Gröna Ting sa...

Åååå.., visst är dom väl härliga dessa tjejerna.
Jag har oxå haft äran att träffa dom när dom gjorde reportage hemma hos min vän Carina i våras.
Rätt kul faktiskt för jag skrev i mitt sista inlägg om just ett utav reportagen som kommit i tryck och det väntas fler.., så spännande.
Underbart olivträd dom hade med sig.., dom é för goá dom!

Ha en skön söndag Malin....
Kram till dig
Marianne

Helena sa...

Hej Malin,
Med ouppackade väskor i hallen, nyss hemkommen efter en tre veckor lång så gott som helt datorlös semester, kikar jag som hastigast in hos några bloggfavoriter och oj så mycket spännande och fint jag har att läsa ikapp hos dig!

Så OTROLIGT skoj för dig med reportaget/reportagen! Det är du verkligen värd och det skall bli så spännande att få se dem i tryck en dag (jag får leja min mamma att köpa tidningarna till mig! ;-)

Ert uterum blev hur mysigt som helst och kokhuset har ju också superpotential på alla möjliga sätt... ;-D

Stor kram och än en gång grattis till reportagen!
Helena, The Swenglish Home

Joyforhome sa...

så mycket jag har missat hos dig :( men det tar jag igen just nu. Vilken lyckost du är som fått detta underbara besök , ser framemot att få se ditt hem i någon vacker inredningstidning. Vilket sött olivträd du fick :P

Kramar Malinpaaalin