tisdag 31 augusti 2010

Jeanne D'Arc!!!

Hej!! Sista dagen i augusti....Sommaren är slut, imorgon börjar höstmånaden september! Solen skiner och det finns massor med äpplen och päron i trädgården......Skogen är full av bär och kantareller! Härligt;o)

I somras när jag var på auktion....ovanligt....Så ropade jag in några ramar, då fanns den här lilla tavlan med Jeanne D'arc med....Lycka;o) Lite vattenskadad av allt regn men jag tycker den är ljuvlig!!! Satte den på bokskåpet i "biblioteket", gillar den lilla hyllan som finns framför glasdörrarna, perfekt att skapa små stileben på!!!!

Jag har så många lavendel....kan bara inte låte bli att fota dom!

Så fina i en enkel patinerad lerkruka med en päronkvist på den lilla brickan.....

Mina små ljuskronor köpte jag för säkert fem år sen i Danmark, är lika glad för dom än!!

Har gått åt många värmeljus i dom.....

Mina små päron i trädgården är perfekta att dekorera med!!!
Dags för en skogsprommis med vovven, ska leta lite nya svampställen....
Ha en bra tisdag Ni som kikar in, jag är så glad att Ni gör det;o)
Vi ses snart igen.....
.
Kram Kram Malin

41 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Så fint med päronen! Jag njuter också av hösten och allt den ger oss. Härligt!
Kram Kicki

Lantbacken sa...

Hej! Så fint du gör och har det. Ja, nu är det höst och man börjar sakta att vänja sig.
Ha en bra dag! Pernilla

Fröken Grön sa...

Vilket jättefint höststilleben du har gjort! Perfekt liten "hylla" du har att sätta små saker på.
Kul med ditt Jeanne D'Arc-fynd, - tavlor blir ibland faktiskt ännu finare när de är lite vattenskadade eller kantstötta. Själv har jag en Jesus-tavla med sprucket glas i badrummet, där sprickan liksom ger det där lilla extra.
Må så gott!
/Anna-Karin

Creative Momone sa...

Oj vilken fin krona, skulle själv vilja ha en svart. Hösten är härlig, man får passa på att njuta.
Ha en skön dag
Marianne

Tausenderlei Glück sa...

God dag Malin. Vackra bilder du har installerat. Du är förutseende av hösten verkligen noteras. Jag skulle också vilja gå letar efter svamp. Tyvärr finns det inga bra platser för det. Jag måste leta efter.
Ha en bra dag. Heike

Vita verandan sa...

Hej Vännen!
VIlket fynd! Så fin den var och kul att det var just det motivet. Vi har varit i skogen vi med, men hittade bara andra konstiga svampar. Men jag kollade i för sig inte så mycket, hittade vitmossa som jag tog med hem.
Kram Anna

LenaS sa...

Åh vilka vackra kronor och lavendel, är så less över att mina torkade ut i värmen i somras.
Ha en fifin eftermiddag!
Kramis/LenaS

Börjelundskan sa...

Hello Malin!

Det var en stund sen jag var inne och hälsa på här ser jag, jag har ju missat en massa ju. Älskar din underbara ljuskrona i förra inlägget, den blev jättesnygg över dina mörka matsalsmöbler, ( tycker faktiskt att dom är jättefina som dom är, fast du inte har fått måla dom vita ;).

Jag är en sån som njuter i fulla drag nu när vi kommer in i mysmånaden September. Jag älskar hösten med sin höga klara luft och dom underbara jordiga dofterna i trädgården. Promenader i skogen nu är ju inte fel, särskilt när man kan komma hem med kantareller.

Ha en skön vecka. Kramelikram Cin

Anonym sa...

Vilka fina päron. Vi får inte så många i år.Något enstaka bara. Och de är tyvärr inte så goda. Vi gick efter hur de såg ut på bilden och det de skrev om dem, när vi köpte trädet. Ja, de, ser fina ut, men smaken stämde inte. De blir lite steniga.
Vilken härlig solig varm dag det är idag. Perfekt att pyssla i trädgården.
Ha en härlig vecka!
Kram Marita i Björkhagen

fröken knopp sa...

Så vacker Malin, vilken lycka!! O så mycket annats fint!!!

Visst är väl hösten underbar?! Med svamppromenader, all frukt o massor av tända ljus..mm....

Varma Kramar Elin

Mitt hvite hus sa...

Nydelige stilleben du har laget..og virkelig herlige bilder...kunne tatt ut fra hvilken som helst magasin...

pæreen passet bra inn i bildene nå på denne tiden av året..

klemmer 0)

livet på utanäs sa...

Ja du Malin , dina bilder är helt underbara . Har kika runt på tidigare inlägg ,oooooooojjj oj så mycket fint !!!

Postskåpet !!! Ja , jag är mållös =) och allt annat ...

Ha det nu så gott och hoppas att du hittar massor av svamp.

Tulipa sa...

Vackert att dekorera med! Det värsta så här års är de små bananflugorna... De är inte roliga! Dras till allt juh...

Underbart arrangerat!

Ljuslyktorna är fina också. Såna man inte tröttnar på!

Kram Mariette

elsamarianne sa...

Tavlan är underbar. Är också förtjust i parian-figurer och de här tavlorna.
Kronorna är ju så perfekta. Kommer säkert att bli en klassiker.
kram elsamarianne

STENLYCKA sa...

Vilka vackra bilder och vad duktig du är att skapa det vackert. Tavlan är så fin.
Kram och ha en skön skogs och svamppromenad!
Kram Raina

Gunilla sa...

Så fint du har det och ett riktigt fynd den fina tavlan.
Vackert med päronen som dekoration.

Ha det gott
Kramen/Gunilla

Strandkullen sa...

Så fina bilder du bjuder på i dag! kramis semlan

Lille vildand sa...

Vakkert og verdig avskjed med sommeren 2010!
Klem, J

Nordingården sa...

Jag bara älskar dina stilleben och arrangemang, stilfullt och inspirerande!!!! Bara så du vet... Mari.

Signe 1 sa...

men åh vad mysigt och höstigt du har gjort, me like!!:-) tavlan är bedårande!

kram s.

Systrarna Hjertén sa...

Verkligen fint stilleben!

Stilleben är något jag aldrig lyckas med, tycker alltid att det ser så kostigt ut när jag försöker mig på det! :(

Mvh
Frida

Vintage House sa...

Hej
Vilket fint fynd och vad härliga höstbilder..
Ja nu är det september och hösten är verkligen här...
kram
sandra

Anette sa...

Fina ljuskronor!Jättefint du satt ihop allt=)
Kram/Nettan

Joyforhome sa...

Hej du fina, tack så hemskt mycket för dina värmande ord. Det skänker mig mycket :) vilka mustiga frukter du har i din trädgård ja nu kommer kylan och den färggranna hösten

Kramar Malin

Ljuva Drömmar sa...

Visst är det underbart när hösten kommer, det är min absoluta favorittid!!
Tyvärr växer det inte så mycket frukt på min balkong...men du har det såå fint hos dig så jag får njuta av det istället.

Är såå förtjust i ditt postskåp! Funderar på att bygga ett liknande själv... känns inte som jag har så stor chans att hitta ett. Ännu ett höstprojekt, börjar bli många nu.

Hoppas att du får fint väder och mycket svamp.
Kramar Maria!

Margareta sa...

Så vacker tavla och ljuskronor.Lavendeln och päronen också så fint arrangerade.Alltid så läckert hos dig!
Hoppas ni hittade lite svamp på promenaden.Jag hittade några fina karljohan och av dom blir det mycket.Visst är det roligt att plocka svamp.

Kram margareta

Helena sa...

Smakfullt, som vanligt! Och visst är det mysigt att dekorera med frukt, särskilt nu med den annalkande hösten. Jättefint bokskåp ni har och perfekt med den lilla hyllan. Ljuskronan i förra inlägget är också jättfin och minst lika snygg som en gammal fransk! ;-D

Kram, Helena, The Swenglish Home

Debbie sa...

IT IS MY FIRST TIME VISITING YOUR WONDERFUL BLOG...
YOUR HOME AND CONSERVATORY ARE A DREAM COME THROUGH!
CAN`T WAIT TO COME BACK AGAIN TO SEE MORE BEAUTIFUL POSTS!

DEBBIE MOSS

No.47 Mia sa...

Vilken ljuvlig bild Malin! Vacker...
Härligt blickfång med färska päron med..

Var med ute en liten runda igår med Ville (sonen) Hittade lite smått av det gula..

Kram Mia

Huset vid ån sa...

Åh, Det är så vackert med päron!
Jättefina bilder.....

Nu väntar skogspromenad med vovven....
Hoppas att du får en fin höstdag! Kram Therese

gamla skolan sa...

Vilka ljuvliga bilder ! Så fint att dekorera med päronen och kvistarna ! Kramar Susanne ♥

essemia sa...

Ja, nog känns det som höst alltid. Hög, klar och kylig luft, men jag är nöjd. Älskar hösten och har alltid gjort.

Så fin den tavlan var. Och dom ljuskronorna är så söta.

Hoppas du hittade något fint svampställe.
Kram Elzie

Livet på Berget sa...

Oj så vackra höststilleben du gjort! Jag blev riktigt inspirerad, ska se om jag hittar något lingonris här runt knuten som jag kan göra en krans av för päron växer inte här. De skulle nog frysa ihjäl bara 8 grader idag, brrrr.
Ha de gott!
Kram
/Sara

Trädgårdsmakare Hillevissan sa...

Himmel o plättar, en så vacker blogg!
Vet inte hur jag kom hit, tror det var genom att klicka på en utlottning...

Det där postskåpet är ju rent genialiskt vackert! Vilket sant tittskåp det blir, så ljuvligt, så ljuvligt! Sådant passar verkligen en med barnet inom sig, i säkert behåll:-))

Ha det fint! Nu ska jag ut med min lilla jycke och leta svamp! Stooor Lyckokänsla!! Hillevi

Country Hill sa...

Åh.. den tavlan var så fin den skulle jag kunna tänka mig. Vackra bilder med lite höstkänsla.
Ha en fin dag!
Kram Lena

liven sa...

Koselige bilder Malin....så dekorativt med pærene!!
Et flott funn du har gjort også!!
Høstlig stemning over bildene dine :o)

ha en fin onsdagskveld :o)

Lissboden sa...

Såå vackert Malin!!
Som alltid hos dig.
Visst är hösten underbar och jag önskar dig och de dina en underbar första hösthelg!
Många kramar från Maria

Lantbacken sa...

Hej! Och tack för dina fina kommentarer om vårt hem:)
/ Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Malin.
Tavlan är jättefin, ett härligt höstarrangemang du gjort.
Mysigt nu när vi kan börja tända lyktor.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Fin tavla.
Härligt att ha så mycket päron och fina bilder.
Kram Anette

Lantliv på Holm sa...

Hej Malin!

Tack för din hälsning - SÅ kul att höra ifrån dej igen:) Hoppas allt är bra med dej och er och att ni haft en skön sommar?

Kram kram!