söndag 22 augusti 2010

Kokhuset!!

Hej!! Redan söndag...Helgerna går fort....Lite bilder från kokhuset idag! Det är vårt nästa större projekt, att renovera det invändigt;o) Har börjat riva ut lite men just nu ligger det nere. Hoppas att vi får mer tid senare i höst att börja isolera!!!

Det är lite mysigt, skulla vara perfekt som gäststuga eller kanske något annat......

Murgröna heter det inte....kommer inte på namnet på växten som klänger på väggen....Min gamla höräfsa står lutad mot väggen......



Första året vi körde hö fick vi häscha det då användes den här flitigt;o)



Mina gamla flaskor finns överallt.....



Dessa bilderna tog jag i veckan, idag är det mulet och blåsigt.....

Byggår??? Får se när vi kommer igång med renoveringen....då får Ni se bilder under tiden!
Njut söndagen nu;o)
Vi ses snart igen!
.
Kram Kram Malin

35 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad mysigt det skulle vara att ha en liten gäststuga där för det ser så hemtrevligt ut. En sån där gammal räfsa skulle jag inte ha något emot att ha, de är så fina.

Ha det gott och en fortsatt trevlig söndag!
Kram,
Regina

Vita verandan sa...

Vilka härliga uthus ni har. Är avundsjuk...skulle vilja ha lite mer sånt. Men man kan ju inte ha allt....ett stall i framtiden ska jag i alla fall ha:)
Kommer bli supermysigt som gästhus, kan man boka en natt:)?
Kramis Anna

husvidhavet sa...

Möjligheternas hus med andra ord...
Härligt att äga en sådan skatt med massor av historia lyckliga de som får sova över där!
Kram Marith

Hannis sa...

Vilket gulligt hus!
Vad kul att få se sen när du går loss där=))
Kan tänka mig att det kommer att bli ett dröm-gästhus.

Kram Hannis

elsamarianne sa...

Vilket mysigt litet hus. Det stämmer nog med byggåret, för vi har också såna märkningar på våra olika hus, och de stämmer enl folk i bygden som berättat om deras släktingar som varit här och byggt.
Ska bli roligt att följa din kommande renovering.
kram elsamarianne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så bra och ha ett litet extrahus på gården, passar ju perfekt som gäststuga. Eller en liten stuga och ha kalas i kanske, är ialla fall väldigt fint på utsidan.
Kramar
AnnaMaria

Rummet för välbefinnande sa...

Det är ju något liknande jag söker för att ha min verkstad och mitt skapande i...... Du kan väl bara tänka dig vilket flöde man skulle få på ett sådant ställe?!
Det kanske skulle passa med en liten gårdsbutik där inne "blink, blink"

Idag håller jag på med något riktigt kul - jag ställer i ordning sakerna som jag köpte hos Marie, och en del av alla ljuvliga loppisfynd.
Ska se om kameran kan komma fram sedan så kanske det kan bli ett litet inlägg....
Det är mycket fint förstår du *ler*

Ha en fin söndag!
Kram Mia

Margareta sa...

Verkligen en mysig stuga.Den är ju fin redan nu.Men det förstår jag att det kan bli något alldeles extra av detta. Ska bli intressant att följa projektet.

Lycka till!

Kram Margareta

Nordingården sa...

Gud så vackert hus, jag säger det igen, GUUUD vilket vackert hus!!! Åh va fint, vilken idyll och så vilket trevligt besök du fick av Carina och Anna, kan inte bli annat är en toppenreportage med ditt hus och de tjejerna!! Mari.

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Så fint och gammaldax.
Kram Anette

Hagagården sa...

Men ett så charmigt litet hus du visar,riktigt mysigt.
kram
ninni

Signe 1 sa...

åhh det där lilla huset kommer bli huuur mysigt som helst om/när ni renoverar det! det är ju redan nu bedårande sött!:-)

kramkram sofia

Livet på Vestergård sa...

Vilket mysigt hus och jättefina bilder!
Ha en skön söndagkväll!
Kram Kicki

Lilla Lycksta sa...

Så fint litet hus ni har och perfekt som gäststuga. Jag önskar vi också hade något liknande. Ha en fin kommande vecka.

Kram Camilla

Lyckoslanten sa...

Men oj vilket härligt hus! jag besökte ett sån't i går, men det var inrett som butik. Fint! ♥

Livet på Berget sa...

Grattis till reportaget!! Du måste skriva om det dyker upp i någon tidning för den vill jag köpa då. Hoppas du gör det! Kokhuset ör ju så spännande! Gud så roligt att planera en renovering man kan ju göra nästan vad som helst av det där och det enda man vet säkert är att det kommer bli döläckert eftersom det är du som fixat till det. Ha de gott!
Kram
/sara

Kanonska Gården sa...

Hej hej!!

Vilket fint gammalt hus - jag är övertygad om att du kommer att göra det till något riktigt mysigt:)

O vad kul med reportaget - ska bli spännande att se, men vilken tidning det blir får vi väl reda på sedan?!

Ditt uterum är super fint och mysigt - hade också velat ha ett sådant ställe att kunna sitta och mysa i fast att det regnar! Du har inrett det så smakfullt - underbart helt enkelt!!

Ha de bra!!!

Kramar gunilla:)

Skogslyckan sa...

Vilken underbart gulligt hus. Så fint att inreda som gästhus, och när man inte har gäster kan man själv smyga sig undan lite.
Kram Pia

Fröken Fräken sa...

Men så roligt att ha flera hus att kunna ägna sig åt! Jag känner att jag har vuxit ur min lägenhet nu och skulle vilja ha något större att bita i!

Lille vildand sa...

Det vakreste hus med de vakreste vinduer! Bevar!
Dere ser ut til å bo på det vakreste sted.
God uke fra Jannicke

No.47 Mia sa...

Hej..

Oo vad fin!! Där kommer bli så mysigt kan jag tänka mig..

Kram Mia

Anonym sa...

Vilket mysigt hus! Tänk vad fint det kommer vara där inne när du fått greja ett tag.
Ha en bra vecka.
Kram Marita i Björkhagen

Lissboden sa...

Hej Malin!
Grattis till reportaget! Jag är helt säker på att någon tidning vill skriva om ditt/ert vackra hem.
Kokhuset ser så fint ut och jag förstår att ni tycker att det passar till gäststuga.
Är det inte humle som växer där. Jag har inga gröna fingrar och kunskap men det ser ut som det.
Må så gott i veckan!
Kram Maria

bakom berget sa...

Vilken söt liten stuga! Roligt att få se sen, vad ni gör med den.
Så roligt med reportaget. Spännande!
Ha det gott!
Kram Åsa.

Fröken Grön sa...

Av en slump hittade jag din fina blogg, - nu två timmar och tre koppar kaffe senare har jag läst HELA! Vilket otroligt inspirerande hem du har, och vilken mästare du är på fina stilleben, - tack för en trevlig förmiddag!

/Anna-Karin (som återkommer!)

Börjelundskan sa...

Vilket underbart litet hus, jag undrar vad ordet "kokhus" betyder, är det samma som brygghus tror du? Det är verkligen ett smycke i trädgården med såna små hus. Vi har planer på att så småningom renovera vårat lilla "Brygghus" till gästhus, men det får bli ett senare projekt. :)

Ha en skön vecka. Kraam Cin

Designe sa...

Oj, så fint och hemtrevligt det ser ut! Låter trevligt med kokhus oxå! :)

Marie sa...

Vilket alldeles underbart hus, kommer bli världens finaste gäststuga! Och vad kul att du haft besök av mina gulliga vänner Anna och Carina, kommer bli ett kalasfint reportage från ditt vackra hem.

Kram Kram
Marie

livet på utanäs sa...

Oj , det där huset kommer bli hur fint som helst ...
Spännande att se vad ni hittar på =)

Är det Vildvin mån tro ?

Ha en toppen vecka =)
Kram Sussi O

Sommerhuset sa...

For et koselig hus! Det kommer til å bli kjempefint! Om det blir en liten gjestestue - tror jeg gjestene kommer til å stortrives ;-) Det blir spennende å se hvordan det blir inne.
Lykke til!

Hilsen fra
HG

Anette sa...

Det ser jättemysigt ut erat gårdshus! Där skulle man trivas=)

Kraaam/Nettan

Mitt hvite hus sa...

Så sjarmerende og vakkert..dette må vel bli en perfekt gjetsehus...

Klemmer =)

Sussi sa...

Vilken idyll! Så fint litet uthus, PRECIS vad jag skulle behöva....Men det finns ingen plats för en enda liten friggebod till här i Spånga. 636 m2 tomt är redan full med hus, garage och växthus... Man skulle bo på landet! :o)
Blir spännande att följa renoveringen!
Kram
Sussi

Richtsje sa...

Is it really a second building you own? You are soooo lucky with that! It looks really cosy even without having done anything to it, I think!

The Rustic Victorian sa...

Truely wonderful, your photos are so pretty.
It will be a good project to fix and will be spectacular.
Love
Marcie
USA