måndag 30 augusti 2010

Ljuskrona!!!

Hej!! Så var det ny vecka & nya tag!! Denna vecka jobbar jag kväll så det betyder sovmorgnar!! Det kan jag behöva efter festen i lördags!! Jodå, Joe Labero var där och det var himla kul;o)
.
Har trånat efter den här ljuskronan från House Doctor ett tag och i somras bestämde jag mig! Hade ju så klart gärna haft en gammal fransk ljuskrona men de har ju ett annat pris. Det är ju så mycket man vill ha.....

Jag har köpt den HÄR! Är riktigt nöjd, den passar bra i min lilla matsal. Vi sitter sällan här, mest vid större kalas då vi inte får plats på Verandan!

Möblerna är arvegods från Johans sida. Jag är förbjuden att måla dom....skulle faktiskt inte göra det heller. Men kan erkänna att jag var sugen för något år sen.....

Ljusstakar finns ju hur många som helst för en billig penning och jag har en hel del...Är så fint att sätta i en liten samling;o)

Lite äpplen och tända ljus ger mysig höststämning, jag ÄLSKAR hösten! Kanske för att jag är född då....Hög klar luft, vackra färger och svampplockning. Inga måsten att måla på huset! Bara vara och mysa inomhus!!

Snart dags att sätta i innanfönstren igen, då får inte mina större krukor plats....bäst att passa på så länge det går;o)

Ha en bra start på veckan Ni som kikar in! Tack för alla kommentarer om mitt postskåp, kikar in till Er efter hand när jag får tid!! Ser att jag fått flera nya följare, Välkomna!!
Vi ses snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

39 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhh, den där ljuskronan är vacker. Den har jag också haft span på ett tag, men ibland får man vänta helt enkelt. Har faktiskt en som är lite liknande, men inte riktigt så fin som din.

Så du gillar hösten?! Själv är jag en vårmänniska, men hösten har sina höjdpunkter den också helt klart. Det gäller ju att hitta det fina i stunden och ta tillvara på det som bjuds.

Ha en riktigt fin dag. För egen del är det skapande för hela slanten som gäller idag och det är så fantastiskt kul så jag bara bubblar inombords.
Kram på dig!
Mia

Vita verandan sa...

Så fin, förstår att du är nöjd. Jag letade länge efter en också och det är ju faktiskt en investering. Skulle så gärna vilja ha dina ljusstakar, jag lyckas aldrig finna så fina...
Låter som en kul fest och inte fel med sovmornar även om jag hellre jobbar dag än kväll. Jag är en sommarmänniska....och lider lite just nu, men visst är det skönt att trädgården så smått går i vila.
Krameli kram Anna

swedishouse sa...

Hej Hej Malin

I really like your chandelier it fits in very well with the old...Your dark wooden wardrobe/cupboard is very nice too, it looks very familiar and very ENGLISH!
I really how you have grouped the candles and the glass jar and apples I have not seen this done before. Is it a very Swedish, lantliv thing to do? I like it, at christmas I put the branches of a christmas tree with some water in one of these...but apples...hmmm you have inspired me.
Loving your blog
LOVE PEACE enjoy
Julie x

swedishouse sa...

That should say * I HAVE NOT SEEN THIS DONE BEFORE

Hanna sa...

Oj vad fin krona o fina möbler som din J fått ärva!! Inte kikat in i din blogg tidigare men blev glatt överraskad och kikar garanterat in fler gånger...

promenader på landet sa...

Hej Malin! Åhhh så jättevacker din ljuskrona är, förstår att du känner dig nöjd! Må så gott kram Maria

Nyanser av vitt sa...

Vilken fin ljuskrona vännen. Jag älskar också hösten...5/10 fyller jag. När är din dag?
Kram Agneta

Mitt hvite hus sa...

Så fin lyse krone du har fått deg passer så bra i matsalen din...

jeg likte stolene dine veldig godt...

og alle de lysestakene var kjemepfine.. kan se for meg stemningen en kveldstund når de er tent..

klemmer )=

Ljuva Magnolia sa...

Har oxå tittat på den, så fin med den svarta stommen mot prismorna. Du har gett ett bra pris för den, jag har bara sett högre priser på den.

Kram Catta

caja sa...

Jag kommer gärna in här och får lite ögonfröjd, ljuvlig inredning ni har i ert hem Malin.
Må väl/caja

Livet på Berget sa...

Åh den kronan är underbar, älskar dem med levande ljus i. Jätte snyggt blev det!
Ha en fin vecka du med!
Kram
/Sara

Sirpa sa...

Hej!
Vilken fin ljuskrona har du hittat! Jag har också fått en ny sån och tänker visa den i min blogg nån dag! Matsalen är snygg!
Du har alltid så fina bilder!
Ha en fin vecka!
Kram Sirpa

Anonym sa...

Jätte fin ljuskrona du inhandlat! Ja, vad mysigt det är med en massa olika ljusstakar. Jag har inte hittat några gamla fina ännu, förutom det gamla paret jag ärvt efter mormor. Men rätt vad det är dyker de väl upp;) Kul idé med äpplena i vatten. Vilka bra idéer du har. Har lite idétorka just nu. Men det vänder förhoppningsvis. Tur man får lite idéer från er här i bloggvärlden.
Ha en fortsatt bra vecka.
Kram Marita i Björkhagen

liven sa...

Heisann Malin
synest lysekronen din var kjempefin og koselig pyntet på bordet her!!
Noe kan man bare ikke male....og det er jo fint med kontraster også :o)
Liker september men ellers er jeg mest glad i vår og sommer.......så til vinteren tror jeg at jeg vil gjøre som bjørnen...gå i hi!!!
Et nydelig innlegg under her også....åååh for en koselig bloggeplass og det fine skapet ditt med alle tingene :o)

Ønsker deg en fin ny uke :o)

Annelie sa...

Jag älskar oxå hösten,alla vackra färger,mörkret och inga måsten utomhus..:)..Ljuskronan är jättevacker och fint med alla dessa ljusstakar på bordet...Önskar dig en mysig kväll...Kram/Annelie

Sommerhuset sa...

For en vakker lysekrone. Veldig, veldig fin. Synes også det store skapet ditt var utrolig flott ;-)

Ha en fin kveld!

Hilsen fra
HG

No.47 Mia sa...

Den var ju bara för fin malin!! Såå snygg!
Men visst är det mysigt med en massa tända ljus nu framåt hösten.. En massa te och inomhusmys.. Mia like that...

Kram på dig!

Mia

Systrarna Hjertén sa...

Äpplen i glasburk med vatten, hur smart är det...??? Supersnyggt, ska jag genast härma!! Jag som trodde att de SKA ligga i en skål utan vatten! ;D

Mvh
Frida

The Secret Garden sa...

Ja vilken vacker ljuskrona!
Det finns många kristallkronor som jag gått och drägglat över men måst strunta i för att de kostat skjortan... finns sååå mycket vackert.

Ha det gott!

Lissboden sa...

Hej Malin!
Jättefin ljuskrona från House Doctor!
Den passar jättebra i ditt matrum och jag tycker att det är bra att du inte målat möblerna. Det är fint med mörka saker också, allt behöver ju inte vara vitt.
Visst är hösten en härlig årstid så det gäller att passa på att njuta nu.
Ha en fin första höstvecka!
Kram från Maria

Vintage House sa...

Hej,
Den kronan är verkligen ljuvlig och de franska är ju så dyra..
Hösten är verkligen ljuvlig och det är så skönt att bara få vara inne oxå..
kram
sandra

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jättefin ljuskrona! Det är så snyggt med svart och kristallprismorna ihop. Vilken fin matsalsmöbel, snygt med silverkannorna uppe på skåpet och alla ljusstakarna på bordet.

Gillar ju ditt postskåp jättemycket, det är så kul när du visar vad det finns för fint i de olika facken. Cykelsadlarna var häftiga. Har försökt att hitta kardor, men har inte lyckats ännu.

Ha en fin vecka nu!
Kram,
Regina

Lille vildand sa...

Den lysekronen er fantastisk! Det verste er at jeg kjøpte den, hadde den - og byttet den. Jeg angrer ennå - 4 år etter.
Lekkert innlegg!
Klem, J

Lyckoslanten sa...

Vacker ljuskrona och du har så mycket fint att visa i varje inlägg!
Hoppas du får en lyckosam vecka! ♥

Vita Falkens Lantliv sa...

Super fin ljuskrona!

Visst är det härligt med hösten och alla tända ljus:)

Kram Susanne

estersinspiration sa...

jättefin ljuskrona! Och jag håller med om att hösten är härlig! Jag längtar tills löven börjar skifta färg. :) Ha en skön morgondag! Kram från mig

Lilla Lycksta sa...

Jättevacker ljuskrona! Visst är hösten en härlig årstid, när man kan vara inne och ta det lugnt. Ha en fin vecka med härliga sovmornar.

Kram Camilla

Daniela sa...

Jättefin ljuskrona!
Vilka fina bilder du tar.
Kram Daniela

Margareta sa...

Hej!
Ljuskronan är sååå fin!Passar som hand i handske i ditt vackra hem.
Jag gillar också hösten. Lite vemod bara när dom redan pratar om nattfrost. Men dagarna är ju härliga när solen skiner och luften är frisk.
Tända ljus när mörkret faller höjer mysfaktorn bra.

God natt och en fin morgondag!
kram Margareta

elsamarianne sa...

Jättefin ljuskrona.
Roligt på våren att ta ner innanfönstren, men jag prioriterade bort det. Några har innanfönstren kvar året om, med bomull och torkade blommor mellan rutorna. Har fuskat lite med sidenblommor också...;-). Några har fått gångjärn, och några plockas bort...Det är pysslande varje höst att hitta rätt fönster till rätt ruta. Skriver du på dom? Eller är alla lika stora?
kram elsamarianne

pysseltanten sa...

Halloj...
Vill bara säga att du har en jättemysig blogg, med härliga bilder...=))))
Jag gillar oxå hösten...o efter en sån fin sommar vi haft, känns det heelt okej att den är i antågande...=))
Kraaamizar Git

Loppisliv sa...

Hej Malin! Den där housedoctor kronan har jag också, tycker den är såå fin. Passar nästan in överallt. Jag köpte en gammal också för ett år sedan, den jag målade svart, den var inte så dyr som den nya. Så fint med många ljustakar på bordet i alla de storlekar, ser så hemtrevligt ut. Och ditt postskåp...guuuud så vackert. Har tittat länge länge på alla detaljer....Lovely!! Kram och godnatt, nu ska jag krypa till kojs :-)) //Paula

Marie sa...

Hej Malin!

Här är en höstälskare till, som dessutom fyller år under hösten. Har också undrat då och då om det hänger ihop.

Visst är ljuskronan fin, jag har ju en likadan som du vet. Har haft den i många år nu och jag tycker fortfarande precis lika mycket om den.

Ha en bra dag!
Kram Marie

Mitt Stugliv sa...

Hejhej Malin!

Vackra inspirerande bilder som vanligt. Jag är också ett höstfött barn och gillar denna årstiden på sitt sätt. Men visst var tog sommaren vägen?
Jag gillar dina äpplen i vatten tillsammans med ljusstakarna.

Ha en fin tisdag
KramKram
Lotta

Country Hill sa...

Verkligen fin ljuskrona och nu behöver vi ju massor av ljus, kvällarna är redan mörka.
Ha det gott!
Kram Lena

envilsenloppa sa...

Men takkronan är ju helt underbar , oavsett ålder !!
Är ju som gjord för din matsal !
Ja men visst är väl hösten helt magisk , färgerna , luften , doften och mörkret !!
Jag njuter !!
Tack för all inspiration !!
Kraam/Lotta

Designe sa...

Din blogghörna är underbar! ...och den där ljuskronan är helt underbar oxå! Den skulle jag oxå vilja ha! Visst vill man spara arvegods och inte måla..är mycket lättare att måla sånt som man köpt! Kram

Skogslyckan sa...

Men Malin vilken vacker krona du köpt, helt underbar. Ja du har väl sett på min blogg att jag gillar kristall lampor. Här är en till som älskar hösten,och idag ser det ut att bli en helt underbar dag!
Kramar Pia

Junda Xu sa...

20150721 junda
michael kors watches
replica watches rolex
replica watches for sale
michael kors outlet
coach outlet store online
louis vuitton sito ufficiale
gucci uk
louboutin
burberry outlet
air force pas cher
oakley sunglasses outlet
jordan femme
coach factory outlet
christian louboutin
ralph lauren polo shirts
michael kors bags
polo ralph lauren
ray bans
kate spade handbags
kate spade new york
louis vuitton
coach outlet store online
soccer outlet
jordan shoes uk
pandora jewelry outlet
michael kors handbags
gucci handbags
oakley sunglasses
ray ban sunglasses
coach factory outlet
polo ralph lauren uk
coach outlet
oakley sunglasses sale
michael kors handbags
tory burch outlet
polo outlet
soccer shoes
louboutin pas cher
ed hardy uk
air max uk