onsdag 18 augusti 2010

Mitt uterum!!!

Hej!!! Hoppas allt är bra med Er! Har lite dåligt samvete då jag lovat både bilder på uterummet och utlottning.....Men jag har haft så mycket annat att bloggen och mina besök hos Er har uteblivit, tiden räcker inte alltid till.....Jag har fått vara med om något helt otroligt kul och inspirerande....både i måndags kväll och hela dagen igår, vad det är berättar jag mer om nästa gång;o) Idag kommer äntligen ett helt gäng med utlovade bilder på min nya oas;o) Hoppas Ni hittar något som inspirerar Er! Synd att det var så gråmulet väder när jag fotade....


Hängde upp några spetsgardiner som ramar in och gör att det känns lite mer ombonat.....







Tycker det är så vackert med rosor i kruka.....

I lördags var mamma och pappa här och grillade så då passade jag på att duka lite mysigt;o)





Lite höstkänsla har ju kommit nu med alla äpplen och svamprundor....

Kan Ni tänka Er, de flesta fönstren har jag FÅTT av Peter, tack snälla du! Peter och hans fru Anne driver vackra Mundekulla Kurs & Retreatgård, som ligger i grannbyn. Klicka HÄR kommer du dit!! De har massor med inspirerande evenemang;o) Jag är med i en av Annes kvinnocirklar, så mysigt och avslappnande! Hon har även skrivit en bok om sina cirklar.....




Hoppas jag inte tröttat ut Er...många bilder blev det;o) Återkommer med lite mer detaljbilder framöver.....
Ha det bäst, så ses vi snart igen!!.
.
Kram Kram Malin

59 kommentarer:

Viola sa...

SÅ himla fint det bara blev..ett rum som ni kan njuta utav långt in på hösten...vi har mkt huvudbry just nu när det gäller uterum här på Bossgård, vi har inget utetak någonstans så detta står på önskelistan, men vi har jobbat så mkt med husen så orken börjar att sina...får bli ett vårprojekt och då har man ju något att längta efter,

ha en fin dag, KRAM

Janiina sa...

Hej Malin ,

Jag sprang misstag i din blogg.
Du har ett vackert hem och liv.
trädgård hus är verkligen vacker.

Hälsningar från Prag, Jana

Jag vet inte ditt språk, hjälpte mig en kompilator.
Mycket ledsen för misstag.

Vita verandan sa...

Hej Malin!
Jag vet allt vad du har haft för besök...hoppas det gick bra nu *blink*
Så fint du har fått det, mycket inspirerande. En järnsäng på vår verandan kanske vore något...
Inte alls för mycket bilder bara helt underbara!
Kram Anna

Mitt hvite hus sa...

Trøtnar ut oss..... NEI alldeles ikke... for en utrolig vakker utestue du har fått deg... så flott du har innredet det...

dette må dere jo nyte ..virkelig...

Og jeg gleder meg til å høre om din opplevelse...

klemmer =)

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Men, oj oj oj... jag saknar ord! WOW, så otroligt läckert Malin! Och så otroligt fint du har dukat! - Jag kommer gärna på middagen!

Nyfiken att höra vad du har varit med om, ser fram emot nästa inlägg.

Ha det gott, kram Monica

Marita sa...

Wow!!! Såååå fint det blev ditt underbara uterum! Ett rum att njuta i! Så vackert du har dukat...måste ha varit supermysigt att sitta där och äta en smarrig middag....
Kram, Marita

Susanne sa...

I den sängen hade jag kunnat tänka mig att ligga och läsa en bra bok, kanske med ett glas vin på bordet : ) Kram / susanne

Nyanser av vitt sa...

Åh vad fint och man tröttnar absolut inte på dessa vackra bilder.
Sköt om dig
kram Agneta

ias corner sa...

Hej Malin!!
Herregud vad vackert!! Jag är verkligen avis - helt fantastiskt underbart!!

Ta hand om dig!
Kram ia

Lyckoslanten sa...

Hej! Oj, jag visste inte att det där uterummet är separat från huset! Va fint det är och så fint du har inrett! Grattis! ♥

Helen sa...

Vilket underbart uterum, en riktig oas. Du har gjort så otroligt fint och mysigt där inne. Middagen måste ha smakat underbart i den miljön.
Kram/Helen

Annelie sa...

Men guuuuud så vackert,romantiskt,gulligt och hemtrevligt...Där skulle man vilja mysa..Ha en skön kväll...Kram/Annelie

bakom berget sa...

Så himla fint det blev! Man får ju massor av inspiration av att titta på dina bilder!
Ha en fin kväll! Kram Åsa.

Fransk inredning sa...

Gud så fint uterum du har Malin! Du har det verkligen fint överallt,gillar din stil mycket! tack för ditt goa mail! Är så ledsen att du fick en trasig ljuskrona,men det löser sig.Nu ska jag njuta av resan och lämna alla problem och sorger hemma. Vi hörs när jag kommer hem Ha det super! Kramar susanne

Tulipa sa...

Vad vackert! Jag kan förstå att du är stolt och glad! Och spännande...*ler*...

Underbar dukning också!!!

Jag måste fråga dig, idag kan inte jag ladda ner bilder, har försökt hela dagen och även haft en kille här som kan datorer....men blogger bara står och snurrar...inga bilder laddas ner. Har laddat ner bilder i Picasa och då går det, men det var en låång omväg för att kunna göra ett inlägg! Så har det aldrig varit förr. Har du också en annan "sida" när du trycker på ikonen för att ladda ner bilder? Där var annat innehåll idag och därefter så går det inte?
Typ ska man lägga ner bloggen nu eller...Känns så. Undrar därför om någon annan också haft konstigheter eller förändring som här...(men kunnat lösa det?)

Kram Mariette

Gúa sa...

Malin min Malin, så vackert!
Och så kul att fina A o C var hos dig..:) Det kommer bli jättevackert, det vet jag!

Tusen tack för dina alltid så varma hälsningar fina du.

Må det goda passa dig, alltid...

Anonym sa...

Hej Malin!
Så underbart vackert i ert uterum. Vad snällt av Peter att ge dig så fina fönster (fast du har ju fixat dem i ordning, förstår jag?!). Jag har hört talas om era kvinnocirklar hos Anne och jag är så avundsjuk, jag vill också vara med! Ska snart beställa hennes bok om hur man går tillväga med att starta en kvinnocirkel. På tal om böcker, Lotta Odlingssons dotter Malin har gett ut en diktbok. Den är jättefin!
Fortsätt med bloggandet och fotograferandet, du är så duktig!!!
Kram Nina i Harbo.

elsamarianne sa...

Oj så jättefint det blev. Nu fick jag en massa idéer till vårt uterum som nu går in i "sista fasen". Ha, ha lagom till hösten, alltså. Nåväl, det blir väl sommar nån gång igen,får vi hoppas. Så mysigt, har ni utsikt mot hästhagarna?
kram elsamarianne

incarnadine sa...

Hihi! Hittade din blogg genom Mylovelythings-anna, som tydligen varit hemma hos er. Vad fint ni har det, och det skummaste är att jag tror jag vet vem du är! Är det så att du jobbar på ett stoooort företag i Lindås? :D

Fint hus iaf! Kul att hittat denna bloggen. Ska lägga den bland favoriter..
/Åsa

Hos Madeleine Hudvård & Inredning sa...

Nej, du har inte tröttat ut mig med dina bilder, jättefint.Tänk vad mycket man kan göra av gamla fönster. Jättefint inrett.

Hälsningar från Hos Madeleine Hudvård & Inredning

Anonym sa...

Åh, Malin så fint det blev! Jag skulle också vilja ha ett uterum. Vi funderar på att bygga tak över altanen vid huset, men jag är rädd att det blir mörkt inne då. Jag skulle hellre vilja ha ett sånt uterum som du, som står fritt. Vi får se hur det blir.
Ha det bra
Kram Marita i Björkhagen

Creative Momone sa...

Så fint ditt uterum blev, så har du så fina bilder också!! Hösten är nog på kommande, men det är ju också en härlig årstid med alt vad man kan få från naturen. Hoppas du kan njuta i uterummet ännu länge.
Marianne

Vita Falkens Lantliv sa...

Åh så fint du har fått det. Ser så inbjudande ut! Skönt när man kan utnyttja det en mycket längre tid på året än en vanlig altan!

Kram Susanne

Lindwallska gården sa...

Åh, vad fint!! Vilken härlig dukning...är såå spänd på att höra om gårdagens händelse ;-)
Du gör det såå fint Malin!

Kramar från mig <3

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Här har du en som aldrig blir uttröttad på dina bilder..Jisses så mysigt det blev med utehuset..känsla av att sitta ute på ängen..Ljuvligt!!

Ha det gott! Kramis Sanne

Margareta sa...

Sååå vackert!Du kan visa hur mycket bilder som helst.Allt är så inspirerande och ljuvligt.Bara en sån sak som dukningen,med ett gammalt blad från en bok och en äppelkvist......

Ha det riktigt bra!
Kram Margareta

incarnadine sa...

Hej igen!

Ja,jag har jobbat "med" dig. Jag körde truck förra sommaren och servade er på monteringen ;) Sen kopplade ihop det med vad anna hade skrivit (hon hade varit i småland och tillochmed i Eboda) och namnen på bloggen. :)

Kul blogg iaf. och mkt inspiration. säg gärna till när ert hem kommer ut i tryck! ;) hihi

Hur går det på d stora företaget nu då?

Systrarna Hjertén sa...

Oj,oj,oj! Helt underbart!!

Vi bytte fönster på vårt hus i våras, men sparde de gamla. Jag hoppas de kan användas till något liknade!!

Mvh
Frida

fröken knopp sa...

Tröttnar?! Jag tröttnar aldrig på dina underbara bilder från dit sagolika hem...

Lite läckert att vi bor ganska nära varandra men känner bara varandras hem..tihi....

Åhh..bilderna idag är en dröm!!! Jag bara njuter, nej dags att kika igenom dem en gång till!!!

VarmaKramar
Elin

Rummet för välbefinnande sa...

Malin min Malin var det första jag fick i mitt huvud när jag läste ditt inlägg..... Så scrollar jag ner genom kommentarerna också är det precis så Gúa har börjat sin kommentar. Ibland bara stannar man till alltså.
Det andra jag fick i mitt huvud när jag läste var att det borde vara reportage på gång här *ler* också kom Carina in i mitt huvud. Hmm, träffade henne hos Marie (Vita Ranunkler) när butiksöppningen var.

Ja, så läser jag vidare också skriver du om Mundekulla. Ja, då liksom hoppade jag till lite extra. Dit som jag så gärna skulle vilja åka. Gick direkt in på länken och läste lite. Så har de en retreat som heter "Lev din dröm". Förstår du?????!!!!!!! Det är ju precis det klivet jag tagit i mitt liv, det som får vara min ledstjärna och mitt livsmotto just nu.

Ja, snacka om att jag fick reflektera en hel del här.

Underbart uterum och vilken fantastisk vy att titta ut över när man sitter där. Underbart för själen kan jag tro.

Ha det så bra!

Kram kram Mia

No.47 Mia sa...

Hej Malin!!
Ooo vad fiiint du gjort där.. woww... Tänk å ligga där och dåsa... gott..
Nä, det är inte Anna Ö som kommer.. Hon var förbi här förra veckan och kollade efter margaretas hemma hos.. Nä, det är inte fullt lika så stort.. Fast egentligen.. för mig är det det!

Kram på dig!

Mia

Vintage House sa...

Hej
Vilket helt underbart fantastiskt uterum:)
Här kan du verkligen njuta till fullo, önskar mig något liknande i vår trädgård få se kanske nästa år.
Såg att du hade fått besök av Anna och Carina de är ju bara så goa..
kram
sandra

Solveig sa...

Ååå snille Malin! Du stopper aldri å imponere meg! Du HAR bare det fineste hjemmet jeg vet om, du. Alt du tar i blir til gull! For et skjønt uterom! Og det i ordets rette forstand. Du har valgt så flotte vinduer - utsikt til alle kanter, det liker jeg:o) Nei, dette blir vi ikke lei, kan du skjønne:o) Kan ta mye mer jeg!
Ha en flott morgendag,vennen.
Klem fra Solveig

Jenny sa...

Hej Malin!
Åååh vad fint det blev i ditt uterum!! Såå vackert inrett, du har känsla för det:)

Ser fram emot att få höra vad det är för spännande du varit med om!!

Kraam Jenny

Mom´s kitchen sa...

HERRE GUD!!! Säger jag bara... Jag visade ditt FINASTE uterums bild till min man och sa "Sådan vill jag ha någon gång i min trädgård..." Vet du vad han sa???? :D "Vad ska man ha det till???" :DDD Bara garvar så att jag inte kan sluta... min stackars lilla man... "Man kan förlänga njutning av naturens spel" var svaret ;)

Mycket fin har du i rummet! Och dukningen var ju verkligen mysig!

kram

Lille vildand sa...

Takk for alt det vakre du viser!
Så glad for at jeg fant bloggen din. Nå skel jeg nyyyte.
Klem, J

anna sa...

hej Vännen!
ja ert uterum är fantastiskt.Du ska veta hur inspirerad jag blev av att vara hos er!Ni bor grymt fint. Vilket hus, vilka fönster..

Tack för en super dag!! Eller super dagar!! Jag har kommit fram till att jag ska utrusta min väska med myggmedel, och salva mot bett, hi hi!! Jag tro Carina har flera hundra bett, stackarn!!'

ha det så gott!

hälsa familjen!

Stor Kram Anna mylovelythings

Maria ( Idekroken ) sa...

Åh, du har en fantastisk vakker blogg!
Så mye vakkert du viser :)

Legger meg til som følger hos deg.
Klem fra meg

Loppisliv sa...

Nää inte tröttnar vi på dina vackra bilder inte, vill bara se mer och mer...Ohhh vilket underbart uterum ni har, ett liknande vill jag också ha, att kunna sitta i fast regnet öser utanför, som att vara inne fast ute. Helt Underbart fint har du det!!! Kram Paula

Ljuva Magnolia sa...

Det är så fint att man blir alldeles tossig och grööön av avund!!
Njut så mycket du bara orkar av vackraste uterummet.

Kram Catta

Designe sa...

Åh va fint du har det där! Såå mysigt och ombonat och jättefint dukat! Förstår att du trivs där! Tröttnar absolut inte på bilder! Kram :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åhh så vackert det blev! Det ligger ju så fint också med åkrar och grönska runt om. Underbart att det ligger en bit från huset, blir som ett lyxigt växthus. Så fint med sängen och det dukade bordet. Ljuvligt och tända lyktor och sitta där på kvällen.
Kramar
AnnaMaria

Vit som snö sa...

Tack snälla för ditt välkommen tillbaka. Det känns skönt o kul att var i Bloglandia igen. Men nu har jag så mycket att titta på o läsa att inspirationssinnet svämmar över!!!
Ditt uterum... ljuvligt!!! Om jag hittar nått jag gillar... jag gillar precis allt! Du har gjort det hur fint som helst!! Mysfaktor!!!
Ha det gott o hoppas du hinner njuta härliga stunder därinne i höst också.
Kram Cilla

Anne sa...

Hej fina Malin
Råkade få syn på din blogg just idag och vad lustigt att du just nu hade nämnt min blogg... Tack för det och jag ser fram emot att vi ses igen i vår mysiga kvinnocirkel.. Vilka underbara bilder du har och sååå fin din blogg är nu .. älskade bilderna överst också... hör av mig när jag har landat lite efter sommaren.. eller tittar jag förbi.. Kram Anne

Camilla, Casa de Bach sa...

Hei! fant din flotte blogg gjennom en norsk bloggside... Koselig å finne "nye"blogger og ny inspirasjon. Utestuen din var jo bare lekker!

Ta gjerne en tur innom bloggen min oxo!

Hilsen camilla ;)

Sköna o Gröna Ting sa...

Malin.., jag tror jag DÖÖÖÖR!
Vilket ljuvligt uterum och det kvittar hur mulet det än blir så kommer det alltid att lysa upp vackert runt ditt nya paradisrum!!!!
Nu har du förlängt sommaren med några veckor, tänk dig en kväll i slutet på september där ute med raggisar och en varm gó kofta på sig och MASSVIS med tända ljus...., härligt!
Det blev jättefint vännen....

Kram
Marianne

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Klart att vi inte tröttnar på att se ditt uterum det var jättefint och mysigt.
Kram Anette

Lilla Lycksta sa...

Oj vilket vackert uterum, verkligen en härlig oas. Inte kan väl du trötta ut oss med dina vackra bilder. De får du gärna visa hundra gånger om du vill. Ha en fin helg.

Kramar Camilla

Fröken Fräken sa...

På något så fint och somrigt gör det inget att man får vänta lite extra!

Sussi sa...

Jaaa...vad ska man säga???
Har suttit och beundrat ditt uterum i säkert en halvtimme nu....det är sååå fint! Och så inspirerande! Vill bara se mera! (GLÖM det där med att trötta ut...)

Kram
Sussi

Lissboden sa...

Hej Malin!
Jag känner precis som du att bloggen inte har hunnits med och särskilt kommenterandet men det är väl tur att vi har annat för oss när sommaren fortfarande är fin.
Ert uterum är så fint och tänk att få sitta där en fin septemberkväll med många ljus tända.
Du är verkligen duktig på att få till det och jag tycker att dina tallrikar och dukning i övrigt är jättevacker.
Må så gott och ha en härlig helg!
Kramar från Maria

Hanna sa...

Så fint uterum.
Kram
Hanna

Sommerhuset sa...

Wow, for et fint uterom! Helt fantastisk! Kom tilfeldigvis over bloggen din, og legger meg gjerne til som følger ;-) Her var det mye fint!

Hilsen fra
HG

Huset vid ån sa...

Åh, vad fint du har.....Alldeles, underbart! Önskar dig en Trevlig helg! Kram Therese

Country Hill sa...

Ljuvligt och åter ljuvligt!
Ha en fin helg!
Kram Lena

Linda i Lönnbacka sa...

Åh vad underbart att bli bjuden på middag hemma hos dig och få äta i ditt fantastiskt fint inredda uterum *suck*

Guuud så mysigt och vackert du fått till det, du har ju verkligen känsla för detaljer!! :)

Ha det fint Mailin!
Kramar Linda

Lisen sa...

Hej!
lyckades klicka hit mig och vilket vackert hem och vilken fin blogg du har!
Uterummet är helt underbart måste jag säga!

Lisen

* M E T T E * sa...

Vilket härligt uterum! Kommer definitivt att hämta inspiration i det när vi ska göra vårt!

Junda Xu sa...

20150721 junda
michael kors watches
replica watches rolex
replica watches for sale
michael kors outlet
coach outlet store online
louis vuitton sito ufficiale
gucci uk
louboutin
burberry outlet
air force pas cher
oakley sunglasses outlet
jordan femme
coach factory outlet
christian louboutin
ralph lauren polo shirts
michael kors bags
polo ralph lauren
ray bans
kate spade handbags
kate spade new york
louis vuitton
coach outlet store online
soccer outlet
jordan shoes uk
pandora jewelry outlet
michael kors handbags
gucci handbags
oakley sunglasses
ray ban sunglasses
coach factory outlet
polo ralph lauren uk
coach outlet
oakley sunglasses sale
michael kors handbags
tory burch outlet
polo outlet
soccer shoes
louboutin pas cher
ed hardy uk
air max uk