lördag 7 augusti 2010

Trevlig Lördag!!!!

Hej!! Kikar in och önskar trevlig Lördag!! Här har det varit mulet idag, jag är igång som vanligt och plockar mina pinaler....Är inte klar i uterummet, det kommer mer bilder i veckan! Mormors gamla sängbord har fått flytta ut till järnsängen;o)
.
Plockade ihop ett litet stilleben att njuta av när jag latar mig;o)

Spirea och tobaksblommor......

Plockade lite blommor på morgonprommisen oxå, har INGA fina i trädgården....suck, vill ha en fin trädgård med massor med blommor!!!

Kolla vi har planterat vindruvor idag, två stycken en på var sida om lilla uterummet! Hoppas på att de ska växa snabbt och hänga ner stora klasar med söta druvor! Jag är så otålig, vill att det ska gå snabbt!!!!!
Ha det bäst och Njut kvällen;o)
.
Kram Kram Malin

19 kommentarer:

Änglarnas hus sa...

Det blir så fint där ute..Jag har ett likadant bord i mitt badrum just nu :)..fina!

ha en trevlig lördagskväll!! Kram Sanne

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Så fint!
Hoppas att du får lite vindruvor nästa år.
kram Anette

Linda i Lönnbacka sa...

Ååh så underbart uterummet blivit!
Jag ser jättemycket fram emot att få se ännu fler bilder...

Du gör alltid så himla fina stilleben!

Grattis till ditt första år och 40000 besökare!! :)

Kram kram

liven sa...

Hei!
et koselig bord du har Malin....så så fint pyntet!!
spennende med vindruer da...

ha en fin lørdagskveld

Anonym sa...

Jätte fint stilleben! Skönt att kunna få sitta och njuta lite.
Ha det gott i ute rummet.
Synd du inte bor närmare mig. Då kunde jag delat med mig av lite växter från trädgården.
Kram Marita i Björkhagen

OF SPRING AND SUMMER sa...

Vackert uterum du har! Fint och inspirerande med vackra saker!
Ha en fortsatt trevlig helg!
Ha det så bra.
Kram Ingrid

Millygarden sa...

Håller tummarna för dina vinrankor, att dom ska trivas och ge riklig skörd...annar får jag skicka över min svåger som är vinodlare till dig.

Ha ne trevlig lördag kväll!

Kram Marina

Signe 1 sa...

Vad fina bilder du har tagit!!!
Trevlig lördag till dig med!:-)

Må gott!

Kraam Sofia

Vita huset 28 sa...

Fint ditt uterum är, ser fram emot flera bilder :)
Åh vindruver får mig att tänka på de som växte efter min mormors laduvägg. Massor av stora klasar med alldeles blå vindruvor, mmm ljuvliga var de.
Hoppas dina växer fort, fniss
Kram Camilla

Marita sa...

Härliga vackra bilder!! Kul med druvorna, hoppas verkligen att de kommer att ta sig så att du får en härlig skörd!!
kram, Marita

Margareta sa...

Så mysiga rofyllda bilder.Spolen med garn i olika skiftningar påminner om mormor.
Tänk sen att kunna sitta där inne på sängkanten i uterummet med en klase vindruvor i handen...

Ha en fin söndag!
Kram Margareta

Loppisliv sa...

Hejsan! Ohhh så många härliga inlägg och bilder. Ert uterum är ju helt underbart vackert. Vad mysigt med vindruvor som klänger. Hoppas de växer fort så du får njuta av massor av goda druvor. Kram Paula

Strandkullen sa...

vad mysigt att kunna skörda sina egna druvor....kramis semlan

Agneta sa...

Finaste finaste Malin, Du är en underbart go tjej som sprider lycka kring Dig genom Dina sköna & varma kommentarer. Jag är skitdålig på att kommentera, men vips så dyker det upp lite feedback från denna långbenta skånska.

Ditt uterum & Ditt hem...... jag har nog sagt det tidigare, men det tåler att sägas igen. Jag kan när som helst flytta in i Ditt hem, och tror inte att jag behöver flytta ut en endaste pryl. Vet Du, det finns många VITA hem som är vackra, men i Din miljö finns det en sorts spirit som jag inte kan formulera på annat sätt, men den är mycket Malin.

Alltså med den kombinationen som Du besitter, så kan jag ( handen på hjärtat..... inget smöreri, utan äkta värma från mig) säga att Du är vacker inifrån och ut, och Du är en av de som gör att jag inte kan sluta blogga (fast jag inte har tid med denna olat).

LAV

Agneta

Annika Christensen sa...

Det var väl en bra början till en trädgård...
Det tar tid att göra en trädgård men du har ju tiden framför dig.
Fin bägare att ha blommor i.
Ha en bra södag
Annika

Sköna o Gröna Ting sa...

Malin, kära Malin!!!
Uterummet blir ju som i en saga och det glädjer mig och läsa att du tar dig tid att lata dig en stund oxå:)
Kul att piffa och dona, man mår så sablans bra av det!
Nu skall jag ut och slåss med mördarsniglarna som fullkomligt tar över hela min trädgård:((((
Varje morgon och kväll lyckas jag samla ihop ett hundratal och det har pågått i två månader nu, tar dom aldrig slut???

Ha en sköööön söndag
Kramar till dig
Marianne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefint litet bord, passade bra bredvid järnsängen. Så roligt och ställa iordning därute, och sen sitta och njuta av det fina du gjort. En regnig söndag passar det bra och sitta därute och mysa.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Fröken Tindra sa...

Här saknas både blommor i trädgården och ett uterum! ;0) Vad fint du har det!
Ha en skön dag!
Kram!

Skogslyckan sa...

Åh vad mycket vackert du visat mens jag har varit borta. Vackra bilder i långa rader. Ditt uterum är ju så underbart!
Kram Pia