onsdag 8 september 2010

Apoteksflaskor.....

Hej!! Här kommer mer som stått på min lilla loppislista;o) Apoteksflaskor i olika storlekar, bruna i färgen passar bra nu till hösten!!!!

Blir ett litet stilleben att njuta av, Ni ska inte tro att vårt hus är fullt av stilleben!! Någon dag sen är det dags för något nytt.....Jag tröttnar helt enkelt aldrig på att flytta omkring mina pinaler;o) Kanske för att det ofta kommer nya saker att sprida ut i huset.....

Blommande taklökar (tror jag att det är....) hittade jag längs stenmuren idag....

Passar bra i de höstiga små flaskorna!!!

Kolla, hela gamla kartor med knappar har jag letat efter hur länge som helst....Köpte flera stycken de kommer allt dyka upp med jämna mellanrum här på bloggen;o)

Njut Kvällen nu Ni fina!!!
Vi ses snart igen,o)
.
Kram Kram Malin

26 kommentarer:

Systrarna Hjertén sa...

Snyggt!

Jag har också tänkt visa mina bruna flaskor idag, plockade fram dem igår kväll! Vilken härmis jag är! ;D

Mvh
Frida

Livet på Vestergård sa...

Så snyggt stilleben du gjort med flaskorna!

Country Hill sa...

Så höstfint du fixat till det med de fina flaskorna!
Ha en fin kväll!
Kram Lena

Designe sa...

Åh! Vilka fina och så fina bilder! Ha en fin kväll! Kram :)

Landlige Hjem sa...

Wow vad snyggt, så härligt stillben!♥
Underbart när man hittar sina skatter, och vilka skatter, ursnyggt gumman!!:)
Njut av dagen & veckan ;)
Kram Anki

Ljuva Magnolia sa...

Å vad ska du hitta på med kartorna med knappar..? Nyfiken..

Kram Catta

Lyckoslanten sa...

Jag måste erkänna att jag beundrar dig stort för dina stilleben. Det är jag nog inget vidare på! Ha det så skönt! ♥

Anonym sa...

Fint stilleben! Tycker mycket om brickan. Har två själv i olika storlekar, efter mormor, som jag nog berättat tidigare. Nu har jag köpt en till, som för tillfället smyckar badrummet med vackra naturtvålar och badbomber i form av bakelser och tårtbitar:)
Ha en mysig kväll.
Kram Marita i Björkhagen

elsamarianne sa...

Jag har också kikat fundersamt på mina bruna flaskor idag. Har stora flaskor med glaskorkar som står uppe på ett skåp och kräver diskning antagligen, efter en orörlig sommar...
kram elsamarianne

Livet på Berget sa...

Tjusigt! Härligt att hösta till det lite.
Ha de gott!
Kram
/Sara

Tina sa...

Jätte fina bilder! Är ingen hortonom.... men jag tycker att det ser ut som en kärleksört. Visserligen är mina rosa men tror att det finns vita såna oxå. Det är tacksamma växter, rotar sej så fort man sätter dom i vatten och sen är det bara att plantera ut dom.. Men jag kan ha fel... ;o))

Vintage House sa...

Hej
Älskar oxå gamla apoteksflaskor och så fint du har fått till dina..
Det är så vackert med stilleben man ändrar verkligen om hela tiden...
ha det så fint
kram
sanndra

Mitt Stugliv sa...

HejHej Malin!

Jag beundrar dina bilder, är verkligen alltid sååå inspirerad när jag kikar in hos dej. Stilleben visst är det ljuvligt.
Nu öppnar jag och min dotter Malin snart vår affär Lyckliga Hildur i Kristianstad. Får mycket tips från dej.

Ha en fortsatt fin vecka
KramKram
Lotta

Vita Falkens Lantliv sa...

Riktigt fint med dom bruna flaskorna! Blir lite nyfiken vad du ska ha dom gamla knapparna till;) Men den som lever får se:)

Kram Susanne

Lille Vildand sa...

Vakkert - vakkert - vakkert!
- ♥ -

Strandkullen sa...

jag njuter både av kvällen och dina bilder. kramis semlan

Atelje Skärvan sa...

Hej!
Blir lite nyfiken,vad skall du göra med knapparna.
Kram Agneta

Helena sa...

Åh, nu blev jag förälskad i dina knappar, eller heter de månne "hyskor", eller var det bara min mormor som sade så...? Men bara här i bloggvärlden kan väl det anses en normal reaktion... att bli kär i en gammal karta med sybehör... ;-D

Kram, Helena, The Swenglish Home

Annika Christensen sa...

Jag samlar på flaskor, stenar och lådor.
Hittade massor av gamla apoteksflaskor i en sophög.
Gillar dina små.
Ha det gott
Annika

Mitt hvite hus sa...

Nydelig samling med apote flasker du har...

brunt er kjempefint blandt det hvite..

og du har så mange flotte skatter...


ha en fin dag.

klemmer =)

Kanonska Gården sa...

Hejsan!!

Vilka fina gamla flaskor!!! Jättefint stilleben!! O visst hade de fina förpackningar till knappar och dylikt förr - jätte fint!!

Ha en bra dag!!

Kramar gunilla

Vita huset 28 sa...

Hej vilket underbart stilleben du bjuder oss på, o vilka fina flaskor. Vart hittar du alla dessa skatter som vi andra inte gör ;)

Men jag tror det är kärleksört du plockat in. Finns både vit och rosa tror jag. Har likadan fast rosa nyplanterad i min rabatt. De kan visst få rötter i vasen inne o då är det bara o plantera ut igen.
Ha de bäst
Kram Camilla

Jenny sa...

Hej Malin!
Du gör alltid så vackra stilleben av dina saker:) Jättesöta flaskor!

Ha en bra dag på Norregård!

kraam Jenny

Helen sa...

Vilket otroligt vackert stilleben det blev av alla flaskorna. Jag håller med dig de passar verkligen nu till hösten.
Kram/Helen

Made in Persbo...Carina sa...

Apoteksflaskor kan man inte få nog av :) ...hittade själv ett par fina på loppis i Danmark för ett tag sedan. Visar dem på bloggen så småningom :)))

Kram, Carina

LenaS sa...

Åh vad fint du gjort och jag är också svag för gamla flaskor!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS