torsdag 16 september 2010

Hösten är Gul...Gul...Gul!!!

Hej!!! Hösten är verkligen GUL!!!!! Mamma och jag har varit ute i skogen på svampprommis;o) Jisses, det är hur mycket svamp som helst!!!

Här ligger de i mitt tråg, som jag ropat in på auktion!!!!

Hade kameran med i skogen....

Svampkorgen räckte inte till idag.....

Här står den i solen....

Luktar höst...

Renfana i mitt fönster....

Gula blommor är höstigt....
.
Avslutar med gårdagens skörd, rensad och klar!!
Ha en trevlig kväll nu;o) Jag ska fortsätta rensa svamp...men det gör jag så gärna!!!
.
Kram Kram Malin

28 kommentarer:

Country Hill sa...

Men jisses vad mycket av skogens guld. Kantareller som är så gott, nu blir jag riktigt hungrig.
Ha en fin kväll!
Kram Lena

Margareta sa...

Vilken lycka med så mycket svamp.Och du har passat på med kameran när solen varit framme.Jättefina bilder.
Vågen,sifonen och glasburken så fiiint.......

Kram Margareta

Livet på Vestergård sa...

Vilken härlig skörd! Här har det bara blivit köpt svamp den här hösten.
Kram Kicki

Sommerhuset sa...

Sååå deilig! Og for en utrolig fin farge! Den ser kjempegod ut. Kan tenke meg du gleder deg til å spise den ;-) Kos deg!

Vita Falkens Lantliv sa...

Ja nog finns det svamp i skogarna, det har ju du bevis på om inte annat;)
Jag kanske ger mig iväg på en tripp till helgen. Jätte fina bilder du visar idag med:)

Kram Susanne

Nette Cecilia sa...

Såå mycket guld du hittat ,borde nog gå med Selma ut i skogen o söka svamp ,hon är bra på att söka ,det gäller att hitta en så hon får rätta lukten o sen är det bara att följa efter ,kram Nette

Änglarnas hus sa...

Ja nu är det otroligt ycket svamp i skogen..och det blir så vacker i korgar och tråg!

Jisses vad kär jag blev i din lampa..i förra inlägget!! Vilken lycka..passade perfekt till ditt postskåp!!

Ha det gottis! kram sanne

Jenny sa...

Hej Malin!
Mmm vad gott med svamp!! Vilka härliga bilder du tagit:)

Åååh din industrilampa är ju dööläcker!! Vill ha;)

Kraam Jenny

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
vilken härlig gyllengul skatt du har funnit!! Det är definitivt högsta vinsten att komma hem med en korg kantareller. Till och med här i skogarna så har svampen börjat titta upp!! H Ä R L I G T!!

Härliga höstiga bilder!
Önskar dig en fin helg! Kram Monica

Kanonska Gården sa...

Å så fina kantareller - vilket guldställe ni har hittat i skogen!! Tråget e jätte jätte fint!!!

Jätte fina bilder!!

Ha det gott!

Kram gunilla

Drömmar Verklighet sa...

Men Oj va gott!! *fniss*
Härlig skatt du hittat, fina bilder.
Kram
Cecilia

Annika Christensen sa...

Wow vad härligt och så mycket svamp. Vad rik du är!
Här hittar jag bara höstkantareller men det är ok.
Ha det gott
Annika

Vintage House sa...

Hej
oj så härligt gott ser helt underbart gott ut:)
ha en skön kväll
kram
sandra

bakom berget sa...

Jag döööör....Va mycket kantareller!! Jag vill oxå gå till skogen nu, men här bara regnar det. Å förresten är det ju mörkt ute. HI hi.. Det får nog bli en skogsrunda i helgen.
Ha en fin dag i morgon!
Kram Åsa.

Janniche sa...

Hej!

Så fine bilder! Og så heldig dere er som har så mye sopp (svamp) der du bor!!
Fantastisk farge! Og det ser ut til at dere har sol også... Her øser regnet ned!!!

Nyt det fine høstværet og måltider med sopp!

Klem fra Janniche, Duse Pasteller:)

elsamarianne sa...

Men, så mycket. Så gott det ser ut.
Smörstekt... på hårt bröd....
mmmmm
kram elsamarianne

Skogslyckan sa...

Men oj vad mycket svamp! Så otroligt vackra bilderna var med svampen i det gamla baktråget..me like!!
Kram Pia

Tulipa sa...

Hos dig verkar svampen ramla in..?..*ler*..

Det är ju så roligt att plocka svamp!!!
Har inte riktigt hunnit med det i höst ska erkännas... Man jag njuter av dina bilder!

Kraam Mariette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är ju så roligt och plocka, ni gick på bra ställen. Det var ett jättrfint tråg du hade också.
Varm kram
AnnaMaria

hemma hos lilla mej sa...

Ååååå vilket ställe du hittade.Bara så härligt.Underbart gott med.Önskardej en mysig fredag kram Rita ♥

Ett Vitare Hem sa...

Åh jisses så mycket guld ni hittat!
Ha en riktigt fin helg!
Kramis/LenaS

No.47 Mia sa...

Hej!

Ojojoj... Malin! Vad med svamp du hittar..
Mums vad gott! Då känner man sig rik när man hittar så mycket..

Ha det fint!

Kram Mia

NataljaOblonskaja sa...

Det finns verkligen inget vackrare och höstigare än bilder på kantareller. Skulle väl vara smaken av dem då.
Går i skogen nästan varje dag med min dotter så nu har vi frysen fylld:)
Ha en skön helg!
Camilla

Heléns Hantverk sa...

Hejsan !
Vilka fantastiskt vackra höstbilder du visar !!
Ha en underbar dag ! Kram , Helen

Tausenderlei Glück sa...

God morgon Malin. Eftersom du har gjort ett bra fynd. Kantarellerna Jag vill nu på min tallrik. Jag älskar svamp.
Tyvärr har det nu precis börjat regna igen. Så sakta men det räcker med regn. Jag vill ha solsken.
Ha en bra dag. Heike

Nordingården sa...

Ah, jag bara älskar din stil dina prylar, ditt hem , dina stilleben och foton, läckert! Trevlig helg! Mari.

Livet på Berget sa...

Vilka härliga svampbilder! Det är så gott med kantareller och så mysigt att plocka dem. Hur är det med er lilla kisse katt då? Länge sen hon skymtade på bild den lilla gobiten.
Ha en fin helg!
Kram
/Sara

rustik charm sa...

Hej Malin.

Å så mumsigt:)finns inget godare än nyplockade smörstekta kantareller på en macka. Pappa har varit här med en STOOR kasse full så det har blivit endel mackor. Han har faktiskt redan plockat 400 l, inte allt till oss dock:)

Ha en underbar helg.
Kram Kristina