fredag 17 september 2010

Hösten är Röd....Röd....Röd!!!!

Hej!!! Så var det fredageftermiddag men det är torsdag för mig då jag lovat jobba imorgon....Jag hoppas få vara ledig måååååååånga dagar till Jul så det behövs timmar!!! Nu har löven börjat skifta färg och det är så vackert tycker jag!!!

Plockade in några att dekorera med under min nyloppade ljusstake!!! Köpte den på loppisen på Marknaden, blev förtjust i den direkt;o)

Tycker den känns lite lagom höstig på de röda löven.....

Sen har den ju vackra detaljer oxå så klart;o)

Har Ni sett vilka tjusiga flugsvampar jag fotade i skogen igår!!! Tripp, trapp, trull;o)

Står så stolta här och ser goda ut....

Ser faktiskt ut som någon tagit sig en liten smakbit här....

Avslutar med ett rött vinteräpple som blåst ner i trädgården!!!!
Vill skicka en liten hälsning Till Pappa!!! Så himla skönt att du är hemma igen och att det börjat så bra!!!
Ha en riktigt mysig HöstHelg Ni som kikar in!!!
Kram Kram Malin

20 kommentarer:

Skogslyckan sa...

Du fortsätter med dina underbara höstbilder...jag får lite samma fotobegär nu på hösten som jag får på våren. Allt är så vackert...
Ha en fin helg!
Kram Pia

Sommerhuset i bakken sa...

For en høststemning man får av å se på bildene dine. De er så utrolig vakre. Nydelige farger!

Solveig sa...

Så nydelige høstbilder, min venn! Veldig vakkert med det røde høstløvet under lysestaken - høsten er veldig vakker, ikke sant?:o) Fint hos som alltid!
Ønsker deg og dine en nydelig helg.
Klem fra Solveig:o)))

Fröken Fräken sa...

Här behövs det verkligen helg så jag är så glad att jag är ledig! Men inte skulle det sitta fel med många dagar ledigt i jul. Fast då får jag nog sluta ta ut semesterdagar lite här och där.. Härlig röd höstig helg till dig!

Vita Falkens Lantliv sa...

Vackra bilder, svamparna var coola:)

Önskar dig en riktigt skön helg!

Kram Susanne

Nette Cecilia sa...

Röda bladen är underbara liksom svampbilderna,kram Nette

Annelie sa...

Du har alltid så fina bilder och fina saker,såååå himla vackert med löven..Önskar dig en riktigt skön helg..Kram/Annelie

Mitt hvite hus sa...

Naturen er vakker... men her er ikke fargene kommet riktig enda... nyter bildene dine malin...

God helg

Klemme r0)

The Secret Garden sa...

Ja den var så söt den där ljusstaken. Och vilken effekt med de röda löven!
Här HÄLLREGNAR det! Och vi har haft en grävare här som grävt upp gårdsplan på norra sidan, snacka om lera!! Lera lera lera överallt... suck.

Trevlig helg!

Vintage House sa...

hej
vad härliga höstbilder du visar:)
nu får du ha en riktig skön helg
kram
sandra

Vita verandan sa...

Hej!
Har du krypit på alla fyra där i skogen hihi
Mysiga bilder. Jag hittar aldrig svamp, har du några tips och säg inte att de växer där det är lite blandskog för det gör de inte! Du hittar ju så himla mycket, jag fattar inte hur du gör.
Skönt att vara ledig till jul, jag har tagit ledigt veckan innan ska bli så skönt. Men nu ska vi inte tänka på det:)
Krameli kram Anna

Man tänker sitt: /Tove sa...

Ja herregud jag hoppas (men tror inte) att den blir VÄLDIGT röd nu på söndag.

Lille Vildand sa...

Herlige bilder som viser høstens vakre fargespill;)
Fredagsklem fra Jannicke

elsamarianne sa...

Sköna höstbilder av mamma-pappa-barn-svamparna och de vackra lönnlöven. Jag hoppas på en skön helg så att man kan njuta av en skogspromenad. Lite trist när regnet bara öser ner hela tiden.
kram elsamarianne

Margareta sa...

Visst är det speciellt med dom vackra höstfärgerna.Vi har 2 jättelönnar framför huset och vissa år är det fantastiska färger.
Flugsvamparna är också tilltalande vackra.
Du har ju förmågan att ta så fina bilder också.
Hoppas man kan gå ut lite i helgen utan att bli genomblöt.

Ha en bra helg!
Kram Margareta

Anonym sa...

Vilken söt liten svamp familj!;) Har också varit ute och fotat svampar och annat höstlikt. Kanske ska skaffa mig en blogg, så jag kan visa dem;) Vi får väl se.
Hoppas vi får en fin helg, så man kan ut njuta.
Kram kram Marita i Björkhagen

Viola sa...

Det var ett vackert rött inlägg mot den grå bakgrunden, så enkelt men än så så fint med de röda löven...:0) önskar en skön helg, här väntar jobb som vanligt och min helg infaller alltid på må och ti...men imorgon far jag till Oslo för att besöka yngsta sonen ett par dagar..

KRAM

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Vilka vackra höstbilder!
Kram Anette

hemma hos lilla mej sa...

Underbartvackra höstbilder.Önskar dej en mysig ochhärlig helg.Kram Rita ♥

Vita huset 28 sa...

Åhh du visar så fina höstbilder, förstår inte varför jag inte får ut tummen ur **** o går ut och fotar jag också. Grr blir så arg på mig själv!
Vet att jag kommer bli besviken på mig, när vintern är här om jag inte har lite fina höstbilder att njuta av. Ska gå ut nu... snart..

Jätte fina röda löv och de blev ju hur vackert som helst under din ljusstake, den va förresten också vacker.

Kram Camilla