torsdag 2 september 2010

I en liten hörna....

Hej!! Så var det torsdag, jobbar ikväll sen är jag leeeeeeeeeedig i 3 dagar!!! Skönt;o) Idag blir det lite bilder från en hörna i uterummet......

Det blåser idag och solen skiner, tidig höstkänsla.....

Jag har så svårt att ta helhetsbilder....Ni som kikar in kanske har tänkt på det? Har ju bara en enkel digitalkamera och det räcker nog inte! Visserligen tycker jag att det är roligast att ta detaljbilder men nu funderar jag verkligen på en riktig systemkamera då jag tycker det är så kul att fota, vi får se......

Idag blandar jag färger hur som helst, brukar inte det.......

Den här krukan från Miljögården var jag bara tvungen att ha.....även om hela källaren är fulll....

Blev en rosa ros i den, i sommar har jag planterat flera rosor i kärl och krukor;o) Alla trivs kanske inte men än så länge har det gått bra.....



Solen skiner in så fint på farmors örngott....
.
Den här lyktan står ute året runt, då blir det ju en härlig patina.......

Tänk vad jag är glad att jag hittade bryggeristolarna på blocket, där finns det massor....



Avslutar med en bild på Vår Jack som fyller 3 år idag!!! Grattis;o) Här sitter han och kikar ut över havet på Öland i somras!!!
Ha det bäst Alla som kikar in så ses vi snart igen!
.
Kram Kram Malin

32 kommentarer:

Skogslyckan sa...

En sån vacker hörna..så fint när ljuset strilar in över rosorna och de fina flaskorna.
Kram Pia

Helena sa...

Myyyyysiga bilder från ert vackra glasrum (som solen alltid verkar skina in i - härligt)!

Kram, Helena, The Swenglish Home

Creative Momone sa...

Så fint du har det i din hörna. Färger behöver man inte vara rädd för, en liten färgklick piggar alltid upp. :)
Ge hunden en grattiskram! Vår yngre hund blir ett år om en månad,den äldre blev fjorton i somras.
Marianne

sylvia sa...

hei,
gratulere med dagen til deres hund,så fin han er.
å nydelige vakre bilder fra ditt hjørne,
skjønne farger.
ønsker deg en flott dag.
klem fra sylvia

Tulipa sa...

Hej!

Grattis till vovven!

De där roskrukorna från Miljögåden har jag i butiken, de är fina....

Visserligen kostar en systemkamera en del, men det är guld värt. Jag tar aldrig med min lilla digitala längre, så om börsen tillåter så rekommenderar jag det varmt.

Kram Mariette

Anonym sa...

Härliga bilder i hörnet,där har man ju suttit(och legathaha) och njutit av både de ena och de andra,hoppas det blir fler gånger som vi får tillfälle att umgås i det fina "glashuset".Pussa Jacke från mig på hans dag......Kram B

Vita verandan sa...

Har du en digitalkamera, jag trodde du hade en system som tar så fina kort. Det går ju lika bra det, men det är himla kul men lite krångligt att ha system. Fördelen är ju att man kan välja. Detaljbilderna är fina men jag gillar att se andras helhetsbilder också. Skulle vara skoj om alla bloggare visade helhetsbilder på sina hem, i all rum, vad tror du om det....
Rosen var sååå fin, kul om de trivs där i krukan.
Ge Jack ett hundben från mig & Linus:)
Kramis Anna

Mitt hvite hus sa...

Grattis til deg JACK... skjønn han er... håper han får noe godt i dag..


liker bildene dine veldig godt...og de flaskene du har brukt til lysestake.. er alldeles nydelige.. en egen stemning...

Klemmer =)

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
härliga bilder från dih idag, precis som alla dagar! Din ros är ljuvlig, liksom din fina fina Jack.

I Stockholm har vi också höst, just nu vräker regnet ned. För en stund sedan så sken solen...

Jag fick en systemkamera i present i år, det är så så kul att fota med den. Men jag har massor att lära mig..
Njut av dina lediga dagar, här blir det barnkalas och sedan ut på landet. Kram Monica

Jennifer sa...

I love every bit and piece - can you send some of the wonderful items my way please. You may keep your lovely furry friend - I have 2 dogs and 3 cats. Hugs, Jennifer

Sirpa sa...

Grattis Jack! <3
Mycket fint har du i uterummet! Och underbara bilder!
Jag hoppas också få nån gång min balkon i ordning, kanske nästa sommar!
Har en trevlig torsdag!
Kram Sirpa

fröken knopp sa...

Så mycket vackert Malin!!!

Varma Kramar Elin

Jenny sa...

Hej Malin!
Vilken vacker hörna! Gillar speciellt din fina emaljkanna:)

Grattis till sötnosen Jack som fyller 3, hoppas han får nått extra smarrigt att äta idag:)

Kraam Jenny

Lissboden sa...

Jag bara njuter av alla dina vackra rosbilder!
Kram från Maria

Nette Cecilia sa...

Mycket vackert på dina bildero ett vovv vovv från Selma också till vovven ,kram Nette

Änglarnas hus sa...

Jag tycker att du får till bilderna fint med din kamera!1..men visst drömmer även jag om en riktigt bra kamera ;)..enda nackdelen är väl att då kan jag inte skylla på kameran om bilderna inte blir perfekta ..Hihi..

Ha en härlig helg!! Kramis Sanne

Lilla Lycksta sa...

Så vacker din hörna är. Rosen i krukan är ju helt ljuvlig. Jag har också en enkel digital, funderar allt på att köpa en systemkamera jag med. Ha en fin 3 dagars ledighet.

Kramar Camilla

Vita huset 28 sa...

Hej jag gillar verkligen dina detaljbilder. Det är ju roligare o finare än översikts bilder. Tror inte du fotar bättre såna bilder med en systemkamera. Gillar alla dina flaskor, jag har också börjat spara :)
Måste säga att ditt uterum är ju bara såååå läckert. Där lär de väl njutas nu!
Hälsa vovven grattis.
Kram Camilla

Country Hill sa...

Så härliga bilder från Ditt vackra uterun, nu måste det ju vara perfekt med uterum när hösten närmar sig. Jag tycker Du är duktig på att ta fina bilder, jag är precis tvärtom försöker få med allt och så ser man ju ingenting. Ett stort grattis till vovven, vår fyllde 15 år i somras.
Ha det gott!
Kram Lena

elsamarianne sa...

Vad mysigt du har det i ditt uterum. Vi älskar vårt nybyggda. Nu får vi passa på att njuta av de kommande dagarna där. Det är ju varmt där inne på dagtid. Så funderar vi på att sätta in en liten värmefläkt. Även om man tänder massor av ljus, så blir det lite kyligt på kvällningen.
Grattis till vovven, då är han jungfru också :-)
kram elsamarianne

The Secret Garden sa...

Du får ge Jack en grattiskram från mig! :)
Visst vore det roligt att se bilder som visar mer av rummen. Jag har bara en enkel kompaktkamera men fotat helhetsbilder i alla fall. fungerar hit till bloggen. Annat blir det om man förstorar upp bilderna till en meters bredd...DÅ behöver man nog en system för att få fler pixlar...men till bloggen duger det med en enkel kamera. Datorskärmen visar ju aldrig mer är 72 pix per inch i alla fall. :)

Ha det gott!

Lyckoslanten sa...

Gillar den där rosen du har i uterummet och din hund och min som har födelsedag på samma dag!
Ha det bäst! ♥

Margareta sa...

Du har det så vackert!Jag blir alltid så inspirerad av dina fina bilder.
Grattis till Jack på hans födelsedag!

Ha det gott!
kram Margareta

Systrarna Hjertén sa...

Du har ju alltid jättefina bilder trots att du "bara" har en kompaktkamera! Detaljbilder är lättast tycker jag också!!

Mvh
Frida

Rosor och Spetsar sa...

Härligt somriga bilder från ditt uterum och Grattis till vovven, Ljuslyktan är supermysig med fin patina, jag har en som stått ute någr år mn glaset har gett sig men det går ju att byta
Kram
Annelie

Anonym sa...

Härliga bilder du visar! Som vanligt! Skulle också bra gärna vilja ha ett uterum att mysa i nu när det börjar blåsa lite snålare. Annars sitter jag gärna på vår öppna veranda.

Ha en skön ledighet!
Kram Marita i Björkhagen

Nordingården sa...

Du tar fantastikt fina bilder, även utan systemkamera och ditt uterum och dina stilleben är bara sååå vackert! Ha en skön långhelg och grattis till gulliga vovven! Mari.

Joyforhome sa...

tack för att du ville vara med i min tävling :) vad vackert du har i ditt nya uterum. Älskar oxå dina flaskor.. :)


Många kramar Malinpalin

Fröken Fräken sa...

Jag tycker att det ser riktigt somrigt ut hos er, med blommande blommor och solen som lyser in! Och det är faktiskt så att man måste köpa fina krukor, hur många man än har sedan tidigare! ;-D

Marie sa...

Underbart fina bilder Malin, ser så mysigt ut!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Ett Stort Grattis till fina Jack i efterskott!
Våran "vilding" blir snart 2 år, tycker nyss han var en liten valp.....

Så fina bilder från ditt uterum, rosen ser ljuvlig ut.
Trevlig Helg! Kram Therese

Vaktmästarn sa...

Så otroligt vackert! En skönhetsupplevelse varje gång man besöker din blogg :)

Kram, Outi