torsdag 23 september 2010

I min Lilla Matsal!!!

Hej!! Tusen tack för alla råd angående kamera!! Det tål att tänkas på, men det kommer absolut att bli en;o) Många vill ju se helhetsbilder, vilket jag inte är så bra på....Men här kommer iaf ett par bilder från min lilla matsal;o) Tycker möblerna gör sig så mycket bättre mot det vitmålade golvet....Enkel tapet i beige!!
.
Duken är min absoluta favorit, inköpt i Danmark för några år sedan. Design Lene Bjerre, borde ta några riktiga närbilder så Ni får se mönstret....

I linneskåpet förvarar jag mina gardiner, det är fullt nu då jag inte har många uppe under sommarhalvåret. Men snart ska de upp och göra det lite ombonat inför hösten;o) Vi har fortfarande inte fått i alla innanfönstren.....

Skänken är bra till mitt finporslin som sällan används....

Ha en toppendag Ni som kikar in! Nu måste jag ut med en otålig vovve;o)
Kram Kram Malin

28 kommentarer:

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Vad fint du har det i matsalen. Stilfullt och snyggt! Min favorit är kristallkronan...

Kram från Australien♥

Sirpa sa...

Vilken fin matsal du har! Fina möbler! Vitmålade golvet är ursnygg!
Har en trevlig torsdag!
Kram Sirpa

essemia sa...

vilken fin matsal ni har. Gillar skåpet väldigt mycket. Önskar jag kunde ha matsal också, men rummen räcker inte till, haha.

Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Tulipa sa...

Hej!
Vad fint!!
Golvet klär verkligen möblerna!!!

Ja det där mönstret på duken ser man inte, älskar Lene Bjerres grejer. Har en kudde som har ett underbart spetstyg från det märket.

Ni har det verkligen så himla fint och så där lantligt med fantastisk känsla bakom allt!

Trevlig dag!

Kraam Mariette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket vackert rum, golvet var ju bara så himla fint. Önskar jag hade såna golv här! Fin kontrast med dom mörka möblerna mot det vita, och duken ser jättefin ut.
Ha det gott
Varm kram
AnnaMaria

Lantliv på Holm sa...

Hej Malin!

Jättekul med lite helhetsbilder och den där matsalen tål att visas upp:) Supersnyggt med de mörka möblerna mot det vita golvet. Å du - jag tycker du skall börja använda ditt finporslin - det gör sej säkert till det vackra rummet :)

Ha det gott - kram!

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej svejs Malin!
Jag får aldrig nog av ditt fina hem och rummen tar aldrig slut **fniss** vilken härlig yta du har - något jag drömmer om i vår 3:a!

Hälsningar Monica

liven sa...

en nydelig matsal du har Malin!!
De mørke møblene mot det hvite gulvet var såå fint !!
håper du finner et godt kamera nå da.....står høyt på ønskelisten min!!

ha en fin høstdag

Skogslyckan sa...

Jättefin matsal. Du har precis som jag mörka möbler till ett vitmålat golv. Tycker om ditt hem för du har inte målat allt vitt, tycker nästan man börjar bli trött på vitt och bara vitt, till och med bilderna bleks ner till oigenkännlighet.
Men men smaken är som baken...tycker det är finast att blanda. Ha en fortsatt fin dag!
Kram Pia

Mom´s kitchen sa...

Canon EOS 450D har jag fått i min FD present. Jag var mycket intresserat av foto och starten blev den kamera. Lite att lära sig, hantera, vänja md att ha STOR kamera med sig på promenader osv - men mycket roligare att ta bilder och se kvalité på de!

I det rummet är det ren njutning att äta mat! :) Fint!

Ha det gott!

Vita huset 28 sa...

Hej vilket vackert rum ,gillar när det är lite mörka möbler som bryter av allt vitt. Har också ett mörkare matsalsbord o stolar där vi dukar upp till större middagar.
Fina bilder fast de är helhetsbilder :)

Kram Camilla

elsamarianne sa...

Vilken härlig matsal. Det är så snyggt med de mörka möblerna och vitt.
kram elsamarianne

livet på utanäs sa...

Mycket fint !
Dina helhetsbilder är jättefina.
Här är det omöjligt att ta helhetsbilder , det är alltid något renoveringskaos som stör mitt estetiska sinne.

Jag blir smått galen på det och urrrrrrrrrlesss !
Tålamod var det visst ...

Ha det gott !
Kram Sussi O

Ljuva Drömmar sa...

Vad mysigt du har det i din matsal. Härligt med konstrasterna mellan de mörka möblerna och det vita golvet. Blir nyfiken på mönstret på duken så jag ser fram emot lite detaljbilder.

Hos mig är det inte så kul att ta helhetsbilder just nu. Har börjat göra om och måla möbler.

Hoppas du fick en skön promenad med vovven, kramar Maria!

Anonym sa...

Hej Malin,
Ha en riktigt bra dag, för det är väl idag (eller är det imorgon? lär mig aldrig).
Tusen kramar från Fåglasjö-nettan.

Anonym sa...

Vilken fin matsal. Kul att se hur du har det på en helhetsbild. Linneskåpet är jätte fint.
Kram Marita i Björkhagen

Vita verandan sa...

Roligt Malin att få se lite från ditt fina hem. Detaljbilder är roligt också men man kan ofta få lite ideér av att se helheten. Du har sammma möbelgrupp som mina föräldrar, så den gruppen är jag uppväxt med. Det är faktiskt fint med den där chokladbruna färgen. Vår skänk är en äppelskänk.
Hoppas promenixen var skön själv ska jag ut och springa.

Kram Anna

Livet på Vestergård sa...

Så snyggt du har i matsalen! Roligt att få se helhetsbilder.
Kram Kicki

Änglarnas hus sa...

Vilken mysig och ombonad matsal ni har..supersnyggt!

Visst är det lite tråkigt att man inte använder finporslinet oftare?! Jag säger ofta att jag sakall börja göra det..men nix..det glöms bort!

Ha det gottis! kram Sanne

Signe 1 sa...

åhhh så fint ni har det i matsalen, underbara möbler!!:-) ha en fin kväll! kraam s.

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ for en koselig matsal du har.. virkelig flott med brune møbler 0)))=

klememr

Anonym sa...

Hej Malin,

Tack så mycket för de goda kantarellerna. Jocke gjorde en jättegod fläskfilégryta med dem i. Din blogg är mycket fin och inspirerande.

Ha det bra hälsar fam Kjellström ; )

Systrarna Hjertén sa...

Min matsal är mitt ångestrum, får ingen fason på det. Din är så snygg med enhetligt trä på möblerna, själv har jag en salig blandning - tror att det är det som är felet (bland annat).

Mvh
Frida

Designe sa...

Jättefint! MÅste bara fråga var du köpt din fina ljuskrona! Jag vet ju att jag sett den i nätbutiker och så förut men minns inte vad eet är för märke..är det House doctor?
Kram :)

lottens vita och gröna sa...

ohhh så himlans fin malin, vilken matsal!!!
må gott min vän, varmkram lotten

Inspiration i vitt sa...

ååå vad fint du har Malin, jag vill oxå ha vita golv ååå vad det är fint och hela rummets alla möbler får ett lyft. Vad mycket fina saker du har. Kram på dig/Ingela.

Janniche sa...

`Lilla` matsal?? Synes den ser ganske stor ut, jeg. Men uansett veldig veldig fin!!!

Klem fra Janniche, Duse Pasteller:)

north pal sa...

what is a finporslin? which item is it on the side board? great shots. i do appreciate the wonderful photos. Bestest,Denise