onsdag 15 september 2010

Industrilampa!!!

Hej!! Onsdag och veckan vänder mot Helg!! Idag ska Ni få se mitt nya fynd som jag hittade i en antikaffär i närheten av mina föräldrar! En industrilampa!!!! Jiiiiippppiii! Antagligen från 50-talet! Har letat efter en lampa att ha vid mitt postskåp alltid bra med riktigt lyse när jag sitter & bloggar & pysslar! De har visserligen gått bra med stearinljus oxå! Men jag har gääääärna sällskap av den här;o)
.
Kan rikta den hur jag vill och den är perfekt att klämma fast i skåpet!!!!

Lite detaljer.....

Det är ju tur att Ni som kikar in kan förstå glädjen över detta fynd.....Alla gör ju inte det...

Det var allt för idag! Ha en trevlig kväll nu;o)
Kram Kram Malin

34 kommentarer:

Linda i Lönnbacka sa...

Vilken läcker industrilampa du hittat, passar perfekt till ditt fina postskåp!!

Vill också ha ett postskåp :)

Kram kram

Designe sa...

Såå snygg och va fint med blommorna du tagit in! :)

Vita verandan sa...

Jag förstår dig precis! Superduper snygg. Du hittar så mycket fint. Tur vi har bloggen så vi kan få lite "credit" för våra ideér och påhitt.
Ja snart är det helg....och jag jobbar:) I morgon ledig och ledig även måndag och det är rätt skönt.
Kramis Anna

Country Hill sa...

Superhäftig lampa, passar ju utmärkt där hos Dig!
Ha det gott!
Kram Lena

Made in Persbo...Carina sa...

Åå så läcker! En sån fast plåtren hittade jag på ett överskottsbolag förra sommaren. Försökte få köpt den men det gick inte. Säljaren sa att han behövde den på lagret.
Men jag håller alltid ögonen öppna efter en sådan ;)

Kram, Carina

elsamarianne sa...

Vilken jättehäftig och snygg lampa. Sån hade jag gärna haft hemma. Är superförtjust i industrilooken, och den går ju så bra att blanda med annat också. Jag förvarar mina gamla spetsar och textilier i gamla arkiv-och mappskåp av metall.
Ditt postskåp är ju bara så snyggt...
*avundsjuk suck*
ha en skön onsdagkskväll
elsamarianne

Systrarna Hjertén sa...

Jättefin lampa, vill ha-känsla på den!

Mvh
Frida

Annelie sa...

Ja du inga problem här att förstå....hahaha..den är ju bara så läcker...Ha en mysig kväll..Kram/Annelie

Signe 1 sa...

woooow vilken fin industrilampa!!! förstår att du är kanonnöjd!:-)

ha en skön kväll!

kraam s

Livet på Vestergård sa...

Visst förstår vi glädjen över ditt fynd!
Jättefin. Så snyggt med blommorna i glasflaskorna.
Kram Kicki

Ljuva Magnolia sa...

Grattis till fyndet, den var ju riktigt riktigt snygg. Hur lyckas alla med sina superfynd, jag är kass på det.

Ha en skön onsdagskväll!
Kram Catta

poetrywhite sa...

Wow vilken snygg!! helt fantastisk underbar!
Kram Malin

hemma hos lilla mej sa...

Superhäftig lampa.Bara så snygg passar perfekt där hos dej.Ha en skön kväll Kram Rita ♥

Lissboden sa...

Hej Malin!
Vilken tuff lampa du köpt. Den passar fint hos dig. Här i vår industristad känns det lite konstigt att ta hem den stilen men man vänjer sig och snart tycker jag nog om det även här hemma.
Vilka vackra stolar du visar i ditt förra inlägg.
Må så gott!
Kramar från Maria

Sköna o Gröna Ting sa...

Grattis Malin.., till din underbara industrilampa.., skitsnygg!!!!
Jag känner minsann igen din modell och undrar om inte min mormor eller farmor var ägare till en sådan???
Vart tog isåfall den vägen...?
Nu kan du sitta nätterna långa och blogga.., nu när du har bra ljus och allt:)
Ha en fortsatt skön kväll...
Kram
Marianne

Sommerhuset sa...

Oj, den var kjempefin! Forstår godt at du er fornøyd ;-) Den passer jo perfekt ved postskapet ditt.

fröken knopp sa...

Åhh Malin..Jag förstår o den är helt underbar!!! jag är kär...:)

Varma Kramar Elin

Marie sa...

Lampan är alldeles, alldeles underbar!!! Den hade passat perfekt även på mitt postskåp, hihi.

Kram Kram
Marie

20-talshuset sa...

Jättetuff lampa! Gillar när man blandar in den lite råa och enkla stilen med det lite lantliga och romantiska. Ha det gott! Kram Anna

Mitt hvite hus sa...

Virkelig vakker lampe du fant deg.. så klart man blir glad av slike funn=)=)

klemmer 0)

Vintage House sa...

Hej
en sådan läcker lampa de är man på jakt efter:)
ha en härlig kväll
kram
sandra

Vita Falkens Lantliv sa...

Så kul att du hittade vad du ville ha, och jag hade också mycket gärna köpt den:) Skit snygg, och väldigt praktisk med;)

Kram Susanne

VITA NYANSER sa...

Underbar lampa, lycko dig!

Kram L-L

Hagagården sa...

Men å vilken fin lampa.
kram
ninni

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
Det kallar jag ett FYND! Din lampa är helt underbar! Jag förstår din glädje....jag skulle antagligen få fnatt om jag hittade en så fin lampa.

Och som sagt snart är det helg, härligt! Hoppas på lite mysigt väder. Idag har det ösregnat mest hela dagen.

Hälsningar Monica

Rosor och Spetsar sa...

Åhhh så läcker, vilken lycka att hitta en sån goding .
Kram
Annelie

Huset vid ån sa...

Super, DuperFin.....
Ha en bra Torsdag!
Kram T

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad snygg den var!
Ha en underbar dag!
Kram/LenaS

Hannis sa...

Men gaaaaa!Vilken turgumma du!
Snacka om fynd=))

Kram Hannis

Therese sa...

JAAA!! superfin verkligen! Kan inget annat säga än att jag är måttligt avis ;)

mariaK. sa...

Levande ljus är ju mysigt, men elektriskt är faktiskt liiite mer praktiskt som arbetsbelysning:-)
Kram, Maria

Vita huset 28 sa...

Hej vilken super snygg lampa, de kunde verkligen göra saker förr!! :)

Ha en skön torsdag
Kram Camilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag förstår glädjen, den skulle jag gärna klämma fast här hemma. Supersnygg! Och så bra att den går och flytta så lätt, är jättefint med ruffare inslag i inredningen
Varm kram
AnnaMaria

Sussiie sa...

Heej :)
Älskar din lampa , skit snygg :))
Men det dära skåpet som e där bakom bara älskar jag !!! Du har inga tips på vart man kan hitta ett sånt ?? Verkligen älskar de som --- Heheh . Jätte mysig blogg . :D Ha de bra .