torsdag 9 september 2010

Ljungens tid är här!!

Halli Hallå!!! Hur har Ni det? Idag är det soligt och blåsigt här....Ljumma höstvindar skulle jag vilja säga;o) Törs knappt visa mer bilder på mitt uttjatade uterum, men nu har jag planterat lite höstigt utanför....
.
Ljungen hör ju verkligen hösten till!! Mina olivträd står fortfarande ute, de trivs så himla bra!!

Gillar rosa mot zink och vitt mot lite rostigt......

Jag gillar att plantera i gamla kärl och bakformar!! Men visst är det fint med vanliga krukor oxå, lite blandat kanske.....

Vit ljung....

Rosa ljung.....

Flyttade ner ett litet cafèbord från altanen så blommorna kommer upp lite från marken!
.
Köpte två stooooooora kryssbollar på torget i går!! På lördag är det Marknad här och då finns det mycket fina blommor......Blir lite till då;o)

Mina morsdagskrukor.....

Visst är det väl vackert med spetsgardinen bakom;o)
Det var det hela, men Ni måste bara kolla in det HÄR om Ni har tid!! Hunden som äger dansgolvet!! WOW!!!
Vi ses snart igen!
.
Kram Kram Malin

42 kommentarer:

My Lovely Things sa...

Va fint du har gjort malin!

Ps du har mail!
kram Anna

Anonym sa...

Vad höstfint du gjort!
Min dotter visade mig den dansande hunden häromdagen. Inte klokt vad de kan lära sig. Bra gjort, verkligen.
Idag är det mulet här. Får bli en vilopaus inne nu efter jobbet, istället för en i vilstolen ute, som det blev i förrgår.
Ha en bra eftermiddag och kväll.
Kram Marita i Björkhagen

Country Hill sa...

Oj så vackert med alla fina blommor, ja riktigt höstmysigt!
Ha det gott!
Kram Lena

Vita verandan sa...

Hej vännen!
Höstig och fint. Här är är jag hemma med en sjuk liten Jacob och jag är inte pigg jag heller. Men hoppas det bättrar sig innan helgen. Fina krukor du har, skulle vilja få tag på gamla bakformar någon gång. Hunden var ju otrolig, våran förra Golden kunde massa konster de är så lättlärda.
Kram Anna

Teuvo Vehkalahti sa...

Fin dekoration biografiska blogg, fotografier koira för varor mellan fina bilder. Jag gillar din blogg mycket. Se du Teuvo bilder www.ttvehkalahti.blogspot.com blogg och lämna dina kommentarer där. Samtidigt hållas nätter i Norge stängda, höja den svenska flaggan över min blogg. Tack Teuvo Veckelax Suomi Finland

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ljung är fint och då är det höst när den kommer. Jättefint med den vita i rostiga formen. Vid stugan bor vi i ett hav av ljung, men här hemma får jag köpa. Jättefin är din morsdags-kruka också.
Kramar
AnnaMaria

fröken knopp sa...

Sååå fint vännen!!! Ljung är underbart!!!

Här hos oss på plantskolan firar vi trädgårdensdag i helgen..O Oj så mycket fint som har kommit hem..Härligt!!

Varma Kramar Elin

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vilken fin blogg jag kom in till!!!!!.Bara så härlig ♥!Vad fint du ha gjort med alla blommor bara så underbart fint,Ja ljung är ju bara så härligt.Ha en fin dag kram Rita ♥

Sommerhuset sa...

Åhh, så vakkert. Helt nydelig! Tror jeg må dra og kjøpe noen nye høstblomster selv. Ble virkelig inspirert ;-)

Hilsen fra
HG

LenaS sa...

Åh så fint du gjort, så härligt med ljungen!
Ha en finfin eftermiddag!
Kramis/LenaS

Änglarnas hus sa...

Jag tycker att det blir så fint när ljungen ersätter de utblommade sommarblommorna..och dina arrangemang är ljuvliga!!

Ha det gottis!! Kram Sanne

Fågel Blå sa...

Åh så underbart vackert med alla fina blommorna!
Nu blir jag sugen att hösta till det!!!!
tack för inspirationen!
ha en fin Kväll!
Kram Kathrine

Louise sa...

Hej! Har följt din blogg en tid. Du har en så fin blogg med massor av vackra och stämningsfulla bilder. Nu har jag lagt mig som följare. jag vill ju inte missa något! :)

Norrfrids Eija sa...

Blir inte alls uttjatat Malin, med det motivet...
Ha ha Teuvo, har du använt översättaren?

Systrarna Hjertén sa...

Uterummet är inte uttjatat, snarare underbart!!

Mvh
Frida

Solveig sa...

Du gjør det så koselig rundt deg at jeg slett ikke blir lei bildene dine, uansett hva du fotograferer! Tror nok det er mange med meg som ikke kan se seg mett på ditt nydelige uterom, og det er jo nå man må nyte det, ikke sant?
Veldig flott med lyng og røffe krukker. Herlig:o)
Ha en flott helg, vennen! Den er rett rundt hjørnet:o))
Klem fra Solveig

Loppisliv sa...

Så himla fint du höstpyntat, jag har ännu inte börjat, men blir så himla sugen nu när jag ser dina vackra bilder. Ljung är ju bara såå fint och kryssbollar. Ja jag måste nog allt inhandla lite höstblommor till helgen jag också :-)) Stort Grattis förresten till reportagen som blivit sålda, ska bli jättekul att få ditt hem i tryck. Kraaaam Paula

Vita små hjärtan sa...

Så fint du har höstat till det!!!!
Vackert med ljung.
Ha de så gott!
Kram Agnetha

Marie sa...

Så vackra bilder Malin, ser så höstfint ut! Ska också plantera lite ljung och annat höstigt, sommarblommorna sjunger verkligen på sista versen nu.

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

The Secret Garden sa...

Inte blir vi less på ditt fina uterum inte!! :)
Så fina bilder!

Själv har jag varit ute och grävt runt växthuset precis. Ska in i duschen, jäkla jobb att gräva i den stenhårde jorden. Ska bli nån blomrabatt när det är klart. Men mycket jobb innan det är klart.

Ha det gott!

Tulipa sa...

Hej!

Så höstfint du gjort det!

Ljungens tid är inte dum den... En av de bättre faktiskt!

Jag blir inte trött på ditt uterum. Det är sååå vackert!

Kram Mariette

Helena sa...

Ja, nu är vi nog många i Blogglandia som "ljungar till det". Det går ju liksom inte att låta bli! Otroligt fint på dina bord utanför läckra glasrummet!

Kram, Helena, The Swenglish Home

Vintage House sa...

Hej
så höstigt och fint:)
Jag måste oxå ta tag i mitt, mina blommor blev bortregnade i sommar så krukorna behöver verkligen något nytt.
Nästa vecka får det bli..
kram
sandra

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej!
Superfint Malin! Ljung är verkligen fint nu på hösten. Jag har bytt Lavendeln på balkongen till just Ljung.

Ha det gott, kram Monica

ps. har tittat på den dansande hunden, så häftig!

Mitt Stugliv sa...

HejHej Malin!

Ljuvligt, ljuvligt, ljkuvligt. Det är sååå ljuvligt. Blev förälskad i din morsdagskruka så undrbart lagom rostig och ljungen. Nice!

Ha det fint
KramKram
Lotta

Hem sa...

Hej på dig!

Så roligt att gillade fabriken,
välkommen med!

STOR Kram Annaleena

Rosor och Spetsar sa...

Så snyggt, jag gillar också att plantera i lite allt möjligt har bl.a en gammal verktygslåda med taklök.
Kramar
Annelie

Lyckoslanten sa...

Fortsätt visa från uterummet du! Jag tar nog priset med tjat om mitt uterum! Vackert planterat! Ha en skön helg! ♥

poetrywhite sa...

Så himla mysigt och höstigt!
kramar Malin

Lille Vildand sa...

Så vakkert, Malin!
Elsker Singer bordet ditt!

- ♥ -

Strandkullen sa...

ljung är en jättefin höstblomma säger jag som är fr västergötland...tar dock aldrig in ljung inomhus då jag är otroligt skrockfull...det betyder att någon ska dö...hujedamej..men ute får den gärna finnas lite här och där tillsammans med silverek och prydnadskål och aster...kramis semlan

Vita Falkens Lantliv sa...

Så vackert!!

Riktiga höst planteringar.
Kram Susanne

Rummet för välbefinnande sa...

Du får gärna visa sådana här bilder, bara så du vet. Det är så vackert och jag gillar verkligen spetsgardinerna som dansar där bakom.
Morsdagskrukorna är jag helt såld på.
Ha en fin helg!
Kram Mia

Skogslyckan sa...

Så vackert du gjort. Jag tänkte åka och köpa höstblommor imorgon. Stora bollkryss till mina gjutjärnskrukor och massor av ljung och annat fint. Du inspirerade mig nu...
Kram Pia

Huset vid ån sa...

Så höstfint du gjort!
Nu har jag länkat till min blogg så jag äntligen kan vara med o tävla....

Trevlig Helg! Kram T

Kanonska Gården sa...

Så fint du gjort - med höstblommorna utanför uterummet!! Ja, visst är det fint med ljung :) Har en hög som står här ute och väntar på att bli planterade:)

Ha en bra dag!!

Kramar gunilla

LantlivsAnette sa...

Åhhhh så fint..jag har inte höstplanterat nånting alls, men nu blev jag ju sååå sugen..kanske köper lite ljung idag..
Ha dte gott
Kraaaam Anette

Lena sa...

Åh, var fint du har...blir SÅ inspirerad. Måste nog iväg och köpa ljung efter helgen.

Trevlig helg!


Kram Lena

Fransk inredning sa...

Underbart vackert! Nu har jag kommit hem och fått glasen till din ljuskrona.Vill du attjag skickar dem till dig? Kramar Susanne

Designe sa...

Åh va fint du har gjort! Så vackra krukor oxå och jättefint med den vita spetsen där bakom! Ha en trevlig helg! Kram :)

Junda Xu sa...

20150721 junda
michael kors watches
replica watches rolex
replica watches for sale
michael kors outlet
coach outlet store online
louis vuitton sito ufficiale
gucci uk
louboutin
burberry outlet
air force pas cher
oakley sunglasses outlet
jordan femme
coach factory outlet
christian louboutin
ralph lauren polo shirts
michael kors bags
polo ralph lauren
ray bans
kate spade handbags
kate spade new york
louis vuitton
coach outlet store online
soccer outlet
jordan shoes uk
pandora jewelry outlet
michael kors handbags
gucci handbags
oakley sunglasses
ray ban sunglasses
coach factory outlet
polo ralph lauren uk
coach outlet
oakley sunglasses sale
michael kors handbags
tory burch outlet
polo outlet
soccer shoes
louboutin pas cher
ed hardy uk
air max uk

Meiqing Xu sa...

15916meiqing
hermes belt
air max 95
burberry sale
adidas superstar
uggs on sale
hermes uk
ralph lauren polos shirts
air force 1
p90x workouts
fake oakley sunglasses
cheap uggs boots
pandora jewelry
ralph lauren
true religion jeans
adidas shoes
louis vuitton borse
nike roshe runs
cheap versace
air max 90
tods outlet
ed hardy outlet
gucci
ghd
ralph lauren uk
mizuno running shoes
louis vuitton
kate spade handbags
cheap uggs
toms wedges
christian louboutin outlet