måndag 27 september 2010

Ljusstakar från Atmosphere!!!

Hej!! Så var det måndag igen....Idag blir det lite bilder på mina ljusstakar jag köpte hos Atmosphere, denna underbara butik!! Har Ni inte varit där måste Ni besöka den nästa gång Ni är i Göteborg!!! Jag vill ha precis ALLT där inne!!!!! Ingrid som äger butiken är så mysig, vi är där ca 1 gång om året(vi har ju en bit att åka) och ändå känner hon igen oss!! Hon hittar de mest fantastiska, unika ting som hon staplar på höjden i sin lilla butik;o)

Nu hamnade de här på mitt bokskåp, men tanken är egentligen att de ska stå någon annanstans...
.
Min syster lovade mig att själv välja en present från Atmosphere, ljusstakarna är ju så fina!! Tack!!! Ser ni bilderna bakom dom köpte jag oxå hos Ingrid, kan man skapa vackra stilleben med;o)
.
Lite lagom patinerade och ljuvligt räfflade.....

Jag provar min nya kamera idag, det blev en Sony DSLR-A450. Hade bestämt mig för den andra jag visade men denna kändes så mycket bättre i handen!! Jag tror det blir bra men jag har mycket att lära..... Tycker det är bra skärpa även om det är lika mörkt som på kvällen nu på em.
.Det var allt för idag! Ha en bra kväll så ses vi imorgon med tisdagstemat;o)
Kram Kram Malin

23 kommentarer:

Sirpa sa...

Så fina de är och fin bild! Låter att den är en sån affär vart man skulle trivas! Synd bara att det är kanska så långt dit!
Har en fin måndag!
Kram Sirpa

Elsa och Helena sa...

Härliga ljusstakar du fick, så fina! Grattis till nya kameran också, du fick fina bilder.

KRAM Helena

Vita huset 28 sa...

Hej vilka fina ljusstakar, den butiken ska jag besöka om jag har vägarna förbi.

Kul med en ny kamera, då blir de ännu mera bilder framöver :)

Kram Camilla

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
de är en butik som ligger högt på min "att-besöka-önskelista" - förr eller senare skall jag nog lyckas ta mig dit! Ljusstakarna är ljuvliga och så spännande med ny kamera. Jag är ju också med ny kamera och kämpar och försöker utveckla mig... jag är inte så teknisk, suck!

Ha det gott, kram Monica

Joyforhome sa...

ja dem var inte dumma dom :) mysiga att tända i höstmörkret

Kramar Malinpalin

Trollmor sa...

Kjempefine lysestaker og det kameraet må jeg jammen lese meg opp på :)

Norrfrids Eija sa...

Det verkar vara som att det måste bli en Göteborgs-resa snart...har aldrig besökt butiken men eftersom man har hört så mycket gott och sett så mycket fint därifrån så får det väl bli så....

Fröken Grön sa...

Jättestiliga ljusstakar, - smart att ställa dem framför glas, så att lågan speglar sig!
Grattis till den nya kameran!

/Anna-Karin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åh så fina! Ska bli så roligt och besöka hennes butik om hon har öppet när jag är nere. Blir spännande och se alla hennes saker, har ju hört mycket gott om den butiken.
Varm kram
AnnaMaria
Ps, och så roligt med ny kamera, jättefina foton du tagi.

Vita Falkens Lantliv sa...

Jätte fina ljusstakar! Jag har aldrig varit i den butiken, ändå bor jag så nära. Får nog försöka få flyttat rumpan dit någon gång:)

Kram Susanne

Lille Vildand sa...

Gratulerer med nytt kamera! Dette var et nydelig og inspirerende innlegg!
Klem fra Jannicke

Ljuva Drömmar sa...

Visst är det härligt på hösten när man kan börja tända ljus igen. Dina nya ljusstakar var jättesnygga och bilderna på hattarna var underbara!

Vill också passa på att säga grattis i efterskott! Kul med ny kamera.

Hoppas du får en underbar vecka, kramar Maria!

Anne-Marie sa...

Hej!!
Från en av dina ständiga besökare!Sååå fint hus o hem du har!!!Är dålig på att kommentera men nu ett avtryck av mig.
Ha en bra vecka!!
Anne-Marie

Margareta sa...

Men så fina ljusstakar!Passar så bra hos dig.
Och fina bilder blir det med nya kameran.Fast dom var fina innan också.
Jag hoppas att snart få besöka denna fina butik i Göteborg.

Ha en bra vecka!
Kram Margareta

Loppisliv sa...

Hejsan! Jättefina ljustakar, den affären har jag velat besöka bra länge, har stått utanför en gång men då hade hon semesterstängt...så synd, det blev bara fönstershopping den gången. Nästa gång jag är där ska jag dit, den saken är klar .-)) Ser helt underbart ut ditt bokskåp som skymtar där i bakgrunden. Kram Paula

elsamarianne sa...

Fina bilder.
Kålen ser ut som rosor!
Ska uppsöka butiken när jag är i Göteborg nästa gång.
kram elsamarianne

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Vackra bilder!

Nästa gång jag besöker Sverige o Gbg måste jag leta upp den butiken - förmodar att jag kommer att ha övervikt på planet hem!!

Kram från Australien♥

Jenny sa...

Hej Malin!
Jättefina ljusstakar! Det var ett tag sedan jag var i Ingrids butik men är säker på att jag skulle vilja ha allt därinne oxå;)

Ditt bokskåp är ljuvligt..suck!

Ha en trevlig tisdag!

Kraam Jenny

Frøken Jægers Hus sa...

De var vakre!! Grattis!
Er enig med deg angående Ingrid. da jeg kjørte til Varberg for å kjøpe en kakkelovnen var planen å kjøre innom butikken hennes å kjøpe noen lamper. Men uflaks for meg... akkurat den dagen jeg var forbi skulle hun på messe i helsingfors.. Men skjønne Ingrid ordnet det slik at hun sendte lampene til meg gjennom posten. Det var mye styr for henne å selge til utlandet og mange telefoner ogmailer senere så var lampene hos meg. De henger nå å pryder mitt kjøkken:)
Ha en deilig uke!!

Klem Helene

Sussi sa...

Grattis till nya kameran, en Sony var säkert ett bra val!
Visst är det härligt med en butik där man bara känner att man vill ha ALLT....som om man själv hade varit inköpare liksom. Tror att jag skulle få samma känsla om jag besökte Atmosphere...och en VÄLDIGT tom plånbok!
Kram
Sussi

Hannis sa...

Men du en helg i Göteborg med dom fynden med sig hem är inte helt fel=))
Kul med en ny kamera!
Kan tänka mig att du fotar hela tiden nu!

Kram Hannis

Solveig sa...

Nydelige lysestaker, min venn. Takk for tipset om butikk - den skal jeg prøve å finne når jeg reiser på jentetur til Göteborg:o)
Gratulerer med nytt kamera! Det kommer du til å ha mye glede av, og vær ikke redd for å teste ut knappene/innstillingene. Jeg fikk mye mer glede av mitt kamera da jeg klarte å "temme lyset" ved å lære meg bruken av hvitbalanse, forlenget lukketid, ISO osv. Det er slett ikke vanskelig - trenger bare litt øvelse:o) Jeg brukte bare ferdiginnstillingene i starten, men spes. om vinteren når en har problem med å få nok lys, fikk jeg nytte av manuellinnstillingene:o)
Fine bilder fra deg:o) Ha en flott tirsdag.
klem fra Solveig

Mitt hvite hus sa...

Kjempefine lysestaker... og bildene dine er nydelige.. flott pyntekål du har også.:: ønsker deg en fin dag =)

klemmer