onsdag 29 september 2010

Meeeeeeeera från Atmosphere!!!!

Hej!! Onsdag nu vänder veckan mot Helg igen!!! Kommer lite mera från Atmosphere;o) En sån här som man torkar blommor i har jag kikat efter ett tag, nu kan jag inte för mitt liv komma på vad de heter......Gör Ni???

Tycker de är så läckra;o)

Fick med några kort till som man hade att skriva upp innehållet på;o)

Är ju förtjust i rostiga, patinerade burkar så denna fick oxå följa med hem!!

Gillar handtaget på den....
Nu ska jag ut i kylan och plantera lite...det är svinkallt idag:o(
Ha det bäst!!
Kram Kram Malin

33 kommentarer:

Hagagården sa...

Men så mycke fint du visar,helt i min smak.
kram
ninni

NataljaOblonskaja sa...

Gillar också de där...vad de nu heter. Har ingen aning...men snygga är de.
Ha det bra!
Camilla

Lille Vildand sa...

Det er så fint, det er så utrolig fint!!!!
Klem ♥ Jannicke

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken vacker och välanvänd portör du har hittat. Jag tror inte att man torkade växterna däri, utan den användes för att förvara växterna i under insamlandet.

Snyggt är det med burkar och ting på dina krokar.

Kram,
Regina

rustik charm sa...

Hej Malin.

Men vilka vackra saker du köpt:)Gillar även din hängare, jättefin. Vart är den köpt? Loppis antar jag, hihi.

Hoppas du får en bra dag.
Kram Kristina

Jenny sa...

Hej Malin!
Vilka fina fynd! Har ingen aning om vad den heter men ser att du fått svar redan:)

Ha en fortsatt bra onsdag, snaart helg igen!

Kraam Jenny

♥♥Franska Liljan♥♥ sa...

Jättefina burkar du har :-)

Jag tog mig en sväng i trädgården imorse, se på min blogg, solen skiner och vi har varmt idag! En njutardag att hålla i hjärtat när hösten stormar senare :-)

kram Helena /Franska Liljan

fröken knopp sa...

Hu ja..Idag är det kallt!!

Åhh de där blomstersakerna är sååå underbara..Hittade en i sommras men jag tyckte allt att 250kr vart lite för mycket..hm..kan dock ånga lie nu i efterhand..:)

Varmaste Kramarna Elin

Vita verandan sa...

Vilka fina saker du fick med hem. Vet inte vad den kallas, jag tror Sandra vet det (Vintage house) fin vad den i alla fall. Måste få komma till den butiken någon gång!

Ha det så gott! (själv ska jag ut och springa)

kram Anna

Maria ( Idekroken ) sa...

Å så flott! Nydelige inspirerende bilder du viser ;)

Klem

bakom berget sa...

Den första har du ju redan fått svar på, men den andra burken är väl en så kallad "snuskburk" som lumpargubbarna käkade maten ur. Fina är dom i alla fall dina fynd!
Ha en fin kväll! Kram Åsa.

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Det var en riktigt härlig rostiga portör och snuskburk du har fått tag i.
Gillar också rostiga saker.
Jag tänk att kylan redan slagit till burrr....
Kram Raina

Mom´s kitchen sa...

Malin, du gjorde så fina fynd!!! Burken blev jag förtjust i! Och inte vet hur skulle jag använda den, men fin är den!

Och krokhylla.... min dröm ;)

Jag fyndade i dag med :)

kram

Vit som snö sa...

Åhh vilka najsiga saker!!! Hade ingen aning om att den saken användes till blomstertorkning. Men vacker är den o fin där den hänger!
Verkar vara en drömbutik!
Ha det gott! Kram Cilla

Country Hill sa...

Säger som Regina visst är det en portör och användes för att transportera växterna i ofta för att sen pressas. Fina grejer Du köpt!
Ha det gott!

Rosor och Spetsar sa...

Underbara burkar o mojänger du hittat, så snyggt med fin patina.
Kram
Annelie

Vita Falkens Lantliv sa...

Super tuffa grejer du har köpt!!

Kram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Åh Malin,
ännu fler läckra fynd på dina fina bilder.
Njuter!!

Och visst är det nice att det går mot helg!!
Kram monica

Margareta sa...

Vilka vackra saker du köpt.Så roligt att få sätta dom på rätt ställe.Passar ju förträffligt hos dig.
Ser fram emot ett besök i denna butik.

Ha en bra kväll!
Kram Margareta

elsamarianne sa...

Nu har du fått reda på att det är en portör och en snuskburk. Växtsamlande var ju en stor sak i början på 1900-talet. Det har kommit och gått i skolan. Vi fick också pressa blommor och lägga i herbarier när jag gick i grundskolan i början på 1960-talet. Minns gullvivan med fasa för den ramlade bara isär när man skulle limma fast den...
jättehärliga bilder
kram elsamarianne

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Sååå vackra bilder! Mysig blogg..

Kram från Australien♥

Lissboden sa...

Hej Malin!
Vilka kap du gjort på Atmosphere. De har verkligen fina saker och du har förmåga att få till det fint.
Jag gillar dina tavlor/ramar också. Själv har jag ingen fantasi utan det blir mest vita.
Ha en fin och förhoppningsvis solig hösthelg!
Kramar från Maria

Mitt hvite hus sa...

Så nydelige ting du har fått tak på... liker også rust..

Ønsker deg en fin dag =)

Ett Vitare Hem sa...

Vilka underbara saker du köpt!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Skogslyckan sa...

Här behövs inte så många ord, underbart snygga saker med en härlig patina. Och du är en mästare på att arrangera allt så snyggt!
Kram Pia

Vita små hjärtan sa...

Å vilka vackra charmiga gamla saker du fått i din ägo!!!! Härligt!
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

Linda i Lönnbacka sa...

Så häftiga saker du hittat!! Jag gillade den som man torkar blommor i, har aldrig sett en sådan... ;)

Jättetrevligt att ha fått ett ansikte på dig och dina fina familj nedan och grattis till nya kameran!

Du har en award att hämta inne hos mig om du vill.

Ha det gott!
Kraaam

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin blomtorkare, såg att du fick rätt namn på den av någon. Men ett är säkert, jag kommer och gilla den butiken!
Kramar
AnnaMaria

mariaK. sa...

Ja tiden går fort när man är lycklig. Tur att det bara är andra som åldras och inte man själv ;-)
Mysigt minne du har från Korfu, och fina burkar du hittat:-)
Trevlig helg,
Kram, Maria

BG sa...

Hej!

Vad har hänt med Freja?

Har inte sett henn här på bloggen på länge...

//BG (Frejas gamla husse)

Systrarna Hjertén sa...

Har ingen aning om vad en heter, men snyggt är det!

Mvh
Frida

Nyanser av vitt sa...

Allt är jättefint (som allt annat du visar). Ha en underbart mysig helg.
kram Agneta

Förgätmigej ♥ sa...

Väldans fina saker.:-) Kram Stina