söndag 5 september 2010

Nyloppat!!!

Hej!! Redan söndagkväll.....men vilken härlig Helg;o) Massor med sol och idag har jag varit iväg och loppat!! Min syster och jag har varit i Moheda och Ör!!!!

Så mysigt att krypa under fårskinnet och njuta av lite tända ljus och en tidning i uterummet. Så fort solen går ner blir det kyligt......

Den här gamla stolen såg ut att vara bortom all räddning när den fallit i bitar i trädgården....Men sonen har snickrat ihop den igen!! Så nu har mormors gamla sängbord som stod här innan fått flytta in igen;o)

Gillar att ligga här och kika ut över ängarna...kunde inte tro att vi skulle vara såååååååååå himla mycket här ute!! Men det är verkligen hög mysfaktor.....

De här sifonerna köpte jag idag, den gröna är modell större och så en ljus, hade inga sådana innan....men nu har jag måååååååååånga.......

Två mässingljusstakar fick följa med mig hem, en hade jag innan.....

Stolen är lagom skavd och nött efter att ha stått ute året runt;o)
Hoppas Ni haft en bra Helg!
Vi ses snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

36 kommentarer:

Sommerhuset sa...

Hei!
Så mye fint du har kjøpt ;-) Jeg var selv på loppis i går. Jeg fikk ikke kjøpt så mye, men noe hadde jeg da med meg hjem ;-)
Kikket akkurat på innlegget ditt under her - og ser at jeg har kjøpt lik termos som den du har ;-) Hadde aldri sett en slik termos før - og nå så jeg den plutselig her. Utrolig! Har bilde av den - og det andre jeg fant - på bloggen min.

For et fantastisk uterom du har. Superfint!

Ha en fin kveld!

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Ljuvligt med loppishelg..och Moheda skulle jag mer än gärna besöka..står på listan ;)

Själv har jag varit iväg till Karlstad och loppat..gjort en hel del fynd där!!

ha en bra start på veckan!! Kramis Sanne!

Country Hill sa...

Ditt uterum ser så mysigt ut! Fina sifoner och härliga ljusstakar Du hittat.
ha en fin kväll!
Kram Lena

Lille Vildand sa...

Elsker sengen, stolen, sifonerne, lysestakene og stemningen! Vakker alt sammen - og det må være en drøm å ligge der og bare nyyyte!
Klem, Jannicke

Vita huset 28 sa...

Hej ja visst har det varit härligt väder i helgen, o kul med loppis också. Jag var ju iväg en sväng igår jag.
Bara älskar dina sifoner. Vill också ha ett gäng såndana men har inte sett nån än.
Hoppas du har en mysig söndagskväll
Kram Camilla

Margareta sa...

Så roligt med Moheda och Öhr.
Fina saker du hittat.Sifoner är mysigt.ljusstakarna likaså.
Stolen talar ju sitt eget språk.Passar ju hur bra som helst i det vackra uterummet.

Önskar dig en fin höstvecka!
Kram Margareta

Vita verandan sa...

Helgen har varit bra men vad den går fort. Jag har inte varit på någon loppis i helgen kan du tänka dig hihi.
Vi har planterat och klippt gräs och varit på kalas. En skön helg med andra ord.
Dina saker var så fina allihop, skulle lika gärna vara jag som hade köpt dem. Önskar mig en sifon någon gång. Mässingljusstakar har jag och jag gillar dem mer och mer.
Ha det bra!
Kram Anna

Made in Persbo...Carina sa...

Heeej raring!

Å vilka fina fynd du gjort!
Jag har nyligen börjat gilla sifoner och när vi var i Danmark så hade jag velat köpa ett par st i klarglas med vackert etsat mönster men de var ruskigt dyra så jag fick stå över :/
Jag tom drömde om en sifon på natten, hihi.

Kraaam, Carina

Vita Falkens Lantliv sa...

Kul att fynda en massa. Sifon har jag ännu inte kommit över, men den dagen kanske kommer:)
Synd att helgerna alltid går så fort, denna var ju särskilt trevlig när det varit så fantastiskt skönt väder:)

Kram Susanne

caja sa...

U.N.D.E.R.B.A.R.A bilder.....som vanligt, Härlig ögonfröjd så här på söndagskvällen.

Må väl/c

Helena, The Swenglish Home sa...

Hög mysfaktor... ÅH JA! Fin-fina fynd också, och si ljusstakar kan man då rakt inte få för många av... ;-D

Supergrattis också till att reportagen är sålda! Otroligt roligt för alla inblandade och för oss andra som ser fram emot att få se Norregård i print!

Kram, Helena

Norrfrids Eija sa...

Tänk jag drömmer om ett hus av glas - som ditt - mitt bland hagarna och de betande fåren, med milsvid utsikt....sååå härliga bilder du bjuder på!

Skogslyckan sa...

Åh Malin vad jag avundas dina sifoner. Jag som gått på loppis i hela mitt liv, har aldrig någonsin sett en sifon. Skulle så gärna vilja ha en turkos. Men rätt som det är...
Ha en bra start på nya veckan!
Kram Pia

Vit som snö sa...

Vad härligt med loppisturné:) Underbara fynd oxå! Jag kan tro att det är mysigt därute o mysa med fina inredningsmagasin... Har en bunt av dom nu, olästa! Måste ta mej lite lat-tid snart:)
Ha en fin start på veckan!
Kram Cilla

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Myyys!
Å, nu blev jag sugen på att gå på en svensk loppis... Vilka fina fynd - och toppenmysigt uterum!

Kram från Australien♥

LantlivsAnette sa...

Åhhh du..vilken rolig helg du har haft !! Och såå mysigt du har det där i uterummet, förstår att ni vill vara där ofta !!
Ha dte gott
Kraaam Anette

Annelie sa...

Ser ju verkligen jättemysigt ut och jag älskar verkligen din stol..:)..Ha en underbar dag nu..Kram/Annelie

Mitt hvite hus sa...

For noen herlige bilder Malin...

ser virkelig deilig ut hos deg... tenk å legge seg ned å hv ile å kikke utover landskapet..

Klemmer 0)

livet på utanäs sa...

Oj , vilket uterum. Förstår att ni trivs där =)
Nött och skavt är fint ...

Fina fynd du gjort också.
Du är verkligen en fena på att få ihop det vackert du !

Ha nu en toppen vecka , hoppas att vi får strålande sol,sol,sol,sol ...

Kram Sussi O

Ljuva Magnolia sa...

Jag vill oxå ha sifoner, men alla jag hittar är så fasligt dyra! Tips på några under 300:-?

Kram Catta

elsamarianne sa...

Så fina fynd.
Visst är det lite trist när man måste lämna sitt uterum för att det blir för kyligt. Men så länge det funkar med plädar och skinn, så håller vi nog till där så mycket som möjligt. Det är så vilsamt.
ha en skön måndag
elsamarianne

Strandkullen sa...

förstår att uterummet är välanvänt, ser ju bara sååå mysigt ut! kramis semlan

Lantliv på Holm sa...

Hej Malin!

Ser att du också har fyndat i helgen:)

Angående ditt fina fårskinn - jag skulle vilja ha några till. Var köper du dina?

Ha en go vecka - kram kram!

Livet på Vestergård sa...

Fina fynd!
Så mysigt det måste vara i uterummet!
Ha en bra början på veckan.Kram Kicki

Livet på Berget sa...

Wow vilka fynd! Förstår verkligen att ni älskar att ligga i den där sängen och spana och bara känna lugnet inne fast ute så att säga. Hel härligt!
Ha de gott vännen!
Kram
/Sara

Mom´s kitchen sa...

Så fina ljusstake var!! JAg är på spann och letar för fullt! Har fått en bild i huvudet (ha ha) hur de ska se ut och nu letar jag ;)

Fårskinn är ju mysfaktor 100 :) På vårt Gästabud i Söderköping (helgerna nu) ska försöka komma över ett.. Lite billigare än på Gotland borde de vara, kan man tänka :)

kram

Fröken Grön sa...

Undrar vad det är med gamla sifoner som gör att man bara älskar dem?
-Jättefina loppisfynd!

fröken knopp sa...

Sååå mycket fint Malin!!!

Varma Kramar Elin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas september blir solig och fin så du kan sitta där ofta, så mysigt med fårskinnen. Jättefina sifoner, har sett flera som skriver om Moheda, verkar vara bra loppis där.
Kramar
AnnaMaria

Huset vid ån sa...

Så mycket fint....Riktigt mysigt!
Ha en fortsatt bra MåndagKväll! Kram Therese

Anonym sa...

Ser verkligen rogivande ut i ditt uterum! Önskar jag också hade ett nu när det blir lite kallare. Men jag njuter av att sitta ute i trädgården så länge det går.
Kram Marita i Björkhagen

Elsa och Helena sa...

Skulle också älska att ligga där och kika ut över ängar och hagar:)

Grattis till reportagen!! Så roligt.

KRAM Helena

Trädgårdsmakare Hillevissan sa...

Ett sånt ljuvligt uterum, älskar din gamla stol där!

Grattis till kommande reportaget, det är sååå kul att se fram emot sånt;-)

Ha en fin vecka! kram Hillevi

Ljuva Magnolia sa...

Tack för tipset om sifonerna, tyvärr är det lite långt dit för mig, men kanske nån dag..

Kram Catta

Börjelundskan sa...

Guuuuva mysigt det ser ut hemma hos dig, jag blir alldeles varm i själen när jag ser dina underbara bilder, du har ett hem som jag verkligen blir inspirerad av. :D

Dina flasker är sååå fina, jag fattar inte vart du hittar alla, jag ser aldrig några flaskor när jag är på mina loppisrace, .... du är ju en riktig turgumma.

Ha en mysig kväll bland dina tända ljus. Kram kram. Cin

Joyforhome sa...

Så himla fina sifoner :P har massa flaskor hemma men skulle vilja sätta på sådana pumpar på själv på alla

Kramar Malin