tisdag 7 september 2010

Små Loppisfynd!!!

Hej!! Hoppas Ni har en bra start på nya veckan;o) Det finns ju alltid några saker på min loppislista...Små söta formar har funnits ett tag! Nu äntligen hittade jag ett litet gäng;o) Den gamla flaskan med blå etikett fick följa med hem oxå, jag hade ju inga flaskor innan....*ler*....

Skapar mysig stämning.....

Det är ju så kul när man hittar det man letar efter, även de små fynden!

När hösten kommer smygande vill jag tända måååååååånga ljus, det har gått åt massor redan och hösten har knappt hunnit börja.....Jag gillar ju som sagt hösten, ljus och plädar och en kopp te, svamprundor.....

Min gamla rakspegel fick oxå två stycken!

De samsas med torkade minirosknoppar från i somras;o)

Det var min lilla tisdagshälsning till Er!
Ha det bäst så ses vi snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

34 kommentarer:

Hannis sa...

Ser så mysigt ut med glimmande ljus!
Gillar dina flaskor!
Ju slitnare dessto bättre!

Ska nog ta och lägga mig på soffan i kväll och njuta av ljus jag med=))

Kram Hannis
Ps. Tack för krya på dig hälsningarna.
Dom värmer!

Strandkullen sa...

jag gillar med att bränna ljus i långa banor...kramis semlan

elsamarianne sa...

De där små pastejformarna är ju så läckra. Har letat efter såna. Och flaskorna pryder sin plats och reflekterar ljuset vackert.
kram elsamarianne

Tausenderlei Glück sa...

Hallo Malin, du hast eine gemütliche Stimmung geschaffen.
Die kleinen Kerzenhalter auf den letzten Bildern gefallen mir sehr gut. Was sind das für Behälter ?

Hab einen schönen Tag. Heike

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Åååå, ännu mera loppisfynd - härligt!
Underbara slitna flaskor... och söta små formar!

Ha en bra tisdag!
Här börjar dagen gå mot sitt slut... och jag ska nog också tända några ljus!

Kram från Australien♥

Mitt hvite hus sa...

Så utrolig vakkert og stemningsfullt hos deg...

de formene kan man bruke til så mye... som her ..te lys..

Ønsker deg en fin dag

klemmer =)

Tulipa sa...

Men såååå fint och stämningsfullt! Gillar din samling!

Helt underbara bilder, känns som höstmys!

Kraam Mariette

Vita verandan sa...

Tack för tisdagshälsningen, alltid så fina kort.
Hoppas det var en skön promenad! Jag var ute med Linus på min lunch. Så fina värmeljuskopparna var, gamla och slitna.Du hittar så många fina fynd. Ska nog på en loppistur på lördag...
Kraaaam Anna

Anonym sa...

Myyyysigt du gjort med alla ljus!

Ha en fin vecka.
Kram Marita i Björkhagen

Designe sa...

Så mysigt och stämningsfullt med alla ljus och jag gillar särskilt ljusstakarna i grupp på matbordet! Ha en fin dag! Kram :)

Jenny sa...

Åh vad fint Malin!

Ha en fortsatt bra dag:)

Kraam Jenny

Heksedamen sa...

Såååå fine!!! :) Falt veldig for speilen din jeg da... Den var knallsøt! :) Ønsker meg en sånn!

Signe 1 sa...

men åhh vad fint och stämningsfullt du har gjort! vackert så det förslår!:-) stora kramen sofia

liven sa...

Heisann!!
Stemning her hos deg og du gjør jo så mange fine loppis funn!!
fine saker her og i innlegget under!!

Her er det sommer nå....litt sent kanskje!!
men vi nyter de deilige dagene :o)

ha en fin kveld Malin

Millas hem sa...

Ja, visst är det mysigt att kunna börja tända lite ljus tidigare på kvällen så här års!

Fast jag saknar sommaren redan!=)

Kram Camilla

Vita huset 28 sa...

Oj så många flaskor du har, jättefina.
Vilka fina små formar du hittat, sprider fint ljus. Gillar din samling ljusstakar på bordet, verkligen snygga. Ja nu börjar de gå åt ljus men de är ju så de ska vara på hösten.
Kram Camilla

Hem ljuva hem sa...

Visst är det härligt att tända massor av ljus..helst när man har fina ljusstakar och ljushållare...Blev fint med dina formar till ljusen..
Ha en mysig kväll
Kram Anneli

Margareta sa...

Tänk att dessa gamla formar är så fina till just värmeljus. Så stämningsfulla vackra bilder som alltid.

Kram Margareta

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
Så läckert med alla slitna gamla flaskor! Din rakspegel är så fin och just precis idag så fick jag hem en till mig! Köpt den av min syster.

Längtar efter att få pynta lite fint på den...

Ha det bäst du oxå! Kram Monica

Vintage House sa...

hej,
Vilken härligt tisdagshälsning. Älskar verkligen hösten och tända massa ljus...
Ha det så härligt
kram
sandra

Systrarna Hjertén sa...

Jättefina bilder (som vanligt), gillar verkligen rakspegeln.

Visst är det härlig med lite mörker och att få tända ljus, MEN det är INTE höst än!! (Jag vägrar)

Mvh
Frida

Vita Falkens Lantliv sa...

Ja ljus kan man väl inte ha för många av?! Mysfaktor om nåt!!

Kram Susanne

Lissboden sa...

Hej Malin!
Vilka fina små formar du fyndat. Jag har också loppat idag och jag fick tag på en liten sekretär som jag inte riktigt vet var jag ska ha men alltid hittar jag väl någon plats.
Vad duktig du är som plockar kantareller själv, jag är så lat så jag köper men man kan inte hinna allt här i livet. Huvudsaken är att man får smaka av skogens guld.
Må så gott och ha en fin höstvecka!
Kramar från Maria

The Secret Garden sa...

Ja visst är det vackert med gamla flaskor, speciellt när etiketten är kvar. Här börjar det också gå åt lite ljus i de mörka kvällarna. Sitter ofta i växthuset nu och njuter. :)

Ha det gott!

Lille Vildand sa...

Uendelig vakkert!
klem, Jannicke

Agneta sa...

Snacka om att ha en inbyggd fabilesse för att kunna, våga, sticka ut & skapa sanslöst varma miljöer. Flaskorna är en tiopoängare, och jag dör av lycka över att få plagiera Din skapelse. Du, det är så himla dejligt alltihop!

Dina kommentarer hos mig är som små värmeljus i vardagen. Du är verkligen en omtänksam & nice cybersyrra!

Agneta
(Du vet hon som är så dålig på att besvara alla värmeljusen)

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint..såna formar är såå söta, jag har också några stycken..
Jaa, visst är hösten mysig ändå..precis som du skriver..levande ljus och mys !!
Ha det gott
Kraaam Anette

Systrarna vitt sa...

Så fint och stämningsfullt.
Kram Liselott.

Tausenderlei Glück sa...

Hej Malin, kärlek hälsning tillbaka och tack för svaret.
Jag skickar dig massor av solsken till Sverige.
Bästa hälsningar Heike

Mom´s kitchen sa...

Åh, så roligt med fynd! Fina var formar också!

Och ljus, tänd ljus - mer än s behöver inte jag! Kanske en kopp te, ja... Och så liten plutt i soffan med boken i handen... räcker så bra så ;)

Ha en fin fin vecka du med! :)

kram

Nyanser av vitt sa...

Hej Vännen
Så fint du gjort. De små formarna är helt underbara.
Kram Agneta

Anonym sa...

Hej Malin!
Jag har sagt det förr, men det tål att upprepas; du tar fantastiska kort! Den här sista bilden på minirosknoppen, så enkelt och så vackert!! jag har ju inte alls "den gamla stilen" i vårt hem, vi kör mera modernt, men jag njuter av dina bilder, du är proffsig på små detaljer och ser det där "lilla extra".
Allt gott till dig Malin!
Kram Nina

Viola sa...

Hallå Malin, det var en vacker tisdagshälsning, jag samlar på gamla flaskor med härliga etiketter, tycker dom är så vackra, hoppa allt är bra med dig, här njutes det utav en dag med sol, nu har vi haft ett underbart septemberväder sista dagarna, ha en fin dag, kram VIOLAN

Skogslyckan sa...

Så fina ljuskoppar/kakformar du hittat. Jag är också en inbiten "ljusoman" och vågar inte börja räkna på hur mycket ljus (och pengar) jag bränner upp. Men det är det värt. Dina flaskor är så fina.
Kram Pia