söndag 19 september 2010

Söndagsbilden!!!

Hej!! Så var det dags för min andra Söndagsbild som medlem i Fabriken!!! Det blir på mina samlade loppisljusstakar i matsalen! Less is more är inget för mig!! Tycker det är så snyggt att samla många ljusstakar i en enda stor grupp....

De är loppade här omkring och kostar inte många kronor allt från en tia och uppåt;o) .

En del har jag haft i många år och även malmljusstakarna efter mormor passar in!
.Man kan väl säga att jag samlar nu..... .

Även snyggt att sprida ut i mindre grupper i huset;o)

Den här hittade jag förra helgen och är just nu en favorit.....

Jag undrar hur många ljus som går åt i det här huset varje år???? Många blir det....

Det var mitt bidrag denna söndag!
Vi ses imorgon igen då jag presenterar vinnaren i utlottningen;o) Lycka till nu, såg att det var över 200 kommentarer och så har jag fått en hel del mail! Fantastiskt kul att så många vill vara med;o) Njut söndagen nu!
Kram Kram Malin

37 kommentarer:

Norrfrids Eija sa...

Less is NOT more, ha ha! Vilken samling av ljusstakat du har Malin, det blir svårt för någon anna att knäcka! Ha en skön söndag!

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Men vilken fin ljusstake som var din favorit den var helt underbar, vill ha.
Kram Anette

liven sa...

en flott samling av lysestaker du har Malin!!!
Så koselig med levende lys!
Nå må jeg gå inn å registrere meg på dette.....ting tar tid :o)

ha en fin søndag :o)

LissenTo sa...

Ser stämmningsfullt ut med alla ljusen.

Ha en skön söndag. Kram Lissen

Janniche sa...

Helt enig - jeg fatter heller ikke helt `Less is more`... Kjempefint var det!
Ser ut som du har et vakkert hus...

Fin søndag!!

Klem fra Janniche, Duse Pasteller:)

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Så fint det var med hela din samling av ljusstakar. Visst är det härligt att tända massor av ljus på hösten. Ser att vi har liknande stolar fast mina är vita.

Hoppas att du får en skön söndag!

Kram Anna-Lena

Livet på Vestergård sa...

Din favorit blev min favorit också bland ljusstakarna. Jättefin och lite ovanlig. Åtminstone har jag inte sett någon likadan förr.
Ha en fin fortsättning på söndagen! Kram Kicki

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
Så många vackra ljusstakar. Jag är också en "storeldare" av ljus i alla dess former. När jag åker till Ikea så brukar det bli 600-700 ljus av olika slag som inköps **fniss** egentligen helt galet!

Missa inte min utlottning av en ljussläckare från Jeanne d Árc Living .....

Önskar dig en skön söndag, Kram Monica

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Ljuvlig söndags bild! Vilken samling!! Så snyggt när du har samlat dem tillsammans!

ha en fin söndag!! Kramis Sanne

Graadskan sa...

Vilken underbar samling av ljusstakar! Det blir ju en helt annan sak när de står i grupp, än var för sig... Fint!

Kram Camilla

Sommerhuset i bakken sa...

Oj, så mange fine lysestaker. Veldig stemningsfullt. Sååå koselig!

Anonym sa...

Oj, det var ingen liten samling det där, Malin!

Ha en skön Söndag.
Kram Marita i9 Björkhagen

corrina sa...

Helt underbar samling, självklart skall man ha alla framme det ger ett magiskt intryck. Kramen

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var ett lysande bidrag, en väldigt vacker samling. Den nya med lyran var jättefin. Vilken härlig effekt det blir med så många i grupp.
Varm kram
AnnaMaria

Mitt hvite hus sa...

Så mange vakre lysestaker... nyyydelig=)=)
Klem =)

Fröken Grön sa...

Så härligt med så många ljusstakar, och så inspirerande! - Jag ska genast börja samla!
Hoppas du har en skön söndagskväll!
/Anna-Karin

Joyforhome sa...

ja oj vad många du har samlat på dig nu :P

Önskar dig en fortsatt underbar söndag
Kramar Malin

Jenny sa...

Hej Malin!
Vad många fina ljusstakar du har! Man kan nog kalla dig samlare nu, hihi;)

Vad kul att så många anmält sig till din tävling! Håller tummarna!

Kraam Jenny

Ett Vitare Hem sa...

Åh visst blir det vackert att ha dem i grupp, helt underbara bilder!
Ha en fin vecka vännen!
Kramis/LenaS

Marie sa...

Så vackert med alla ljusstakarna Malin, stämningsfullt!!!!!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Systrarna Hjertén sa...

ag älskar också ljusstakar i alla dess former, gillar verkligen den som ser ut som en lyra!

Mvh
Frida

Country Hill sa...

Hej Malin! Grattis Du vann i min lilla utlottning!
Jag skickar Dig ett mail!
Ha en fin kväll!
Kram Lena

Lille Vildand sa...

Jeg blir andektig! Så vakker samling:)
Klem ♥ Jannicke

Skogslyckan sa...

Vilken underbart vacker samling! kul att se att det finns fler som samlar..trodde jag var ensam...ler. Ha en fin start på nya veckan!
Kram Pia

elsamarianne sa...

Oj vilken härlig samling malm och mässingsljusstakar. The more, the merrier som man säger...hi hi.
Jättefint!
kram elsamarianne

Vita verandan sa...

Oj så många du har. Kul att kunna ställa i grupp, det blir ju lite mer effektfullt då.
Jag håller tummarna nu.....:)
Kramis Anna

Fröken Fräken sa...

Härlig samling med ljusstakar! Jag gillar också idéen med att samla saker i grupp, det blir en häftig effekt då :-)

Made in Persbo...Carina sa...

Så himla snyggt Malin med alla olika varianter av ljusstakar. Vilken masseffekt det blir :)

Ha en fin vecka!
Kram, Carina

Sirpa sa...

Grattis till vinsten hos Country Hill!
Oj vlken fin samling av ljustakar. Man kan aldrig ha för många!
Har en fin kommande vecka!
Kram Sirpa

Margareta sa...

Så vackert och stämmningsfullt med så många ljusstakar.Man kan nästan höra änglarna sjunga....

Ha en bra vecka!
Kram Margareta

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Malin.
Men vilken fantastisk samling ljusstakar.
Och vad vacker och enkelt på bordet.
Må så gott
och ha en finfin vecka.
Kram Anette

linnea-maria sa...

Åh vilken fin samling och så snyggt att ställa dem så där. /Therese

poetrywhite sa...

Jättefint att samla så många ljus igrupp
kram Malin

rustik charm sa...

Hej Malin.

Vilken vacker samling du har där:)Så fint där på bordet.

Hoppas du får en bra dag.
Kram Kristina

Trädgårdsmakare Hillevissan sa...

Hej!
Nä, less is not more:-) Inte hos mig heller... Även om jag älskar sommaren är det något så ljuvligt fint med den mörka årstiden, eftersom alla ljusen återigen åker fram på borden... Härliga stakar du hade, gillar också ditt nya fynd. Jättesöt!

Ha det fint kram Hillevi

Dreams of Clematis sa...

Åhhh vad fint du har det!

Kram Len

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Det var en fin samling ljusstakar! Mysigt att tända alla ljusen när det blir höstmörkt.

Kram från Australien♥