söndag 26 september 2010

Söndagsbilden!!

Hej!! Hemma igen efter vår Helg i Götet;o) Visst är det mysigt att komma iväg några dagar men så skönt att komma hem igen..... Jag trivs bäst hemma! Söndagsbilden får bli på dessa härliga franska bilder från 1834, ljuvliga hattar och kreationer! Hittade dom i antika butiken Fåfängan i Haga! Kände direkt att det var något för mig....
.
Så fina bara som de är eller att skapa stilleben med.....

Sjalen köpte jag oxå i Haga!!
Det blir ett snabbt inlägg igen, har lite att plocka med! Blev en del inköp;o)
Glöm inte att kika in i Fabriken och se de andras bidrag!
Vi ses imorgon igen!!
Kram Kram Malin

31 kommentarer:

Systrarna Hjertén sa...

Hemma är bäst, jag håller med. Själv håller jag på och packar, ska på jobbresa några dagar, ångest, vill inte...gillar bäst att vara hemma ;D

Fina fynd du gjort!

Mvh
Frida

♥Franska Liljan♥ sa...

Jättefina bilder, jag har lyckan att äga likande bilder på gammalt franskt mode. Så vackert :-) Var kommer sjalen ifrån? Ser ut att platsa på min önskelista inför födelsedagen!

kram Helena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefina! Och tack för ett bra butikstips, ska jag komma ihåg till i november när jag ska till Göteborg. Hoppas du visar om du fyndat något mer.
Varm kram
AnnaMaria

Nette Cecilia sa...

Ljuvliga hattar på din bilder ,Kram Nette

Hagagården sa...

Men oj vilka vackra bilder du har fått tag på.
kram
ninni

Joyforhome sa...

vilken nostalgi plansch :P

Pssst.. Dragit igång en tävling på min blogg välkommen att delta :)

Kramar Malin

Ett Vitare Hem sa...

Vilka vackra bilder du fått fatt i!
Ha en riktigt härlig vecka som kommer!
Kram/LenaS

Änglarnas hus sa...

Ljuvliga tavlor och snyggt foto med schalen draperad framför!!



Ha en mysig söndagskväll!! Kramis Sanne

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Å vilka läckra bilder.... Vilken lycka.
Kram Agnetha

LantlivsAnette sa...

Ohhh så fina gamla bilder, förstår att du köpte dom !! Och sjalen, jag älskar sjalar och kan inte låta bli att köpa när jag ser nån fin...
Fabriken, jaa, jag är inte med i den, för jag vill inte bli styrd att blogga om vissa saker...utan jag fotar lite olika , vad jag känner för..Men kul att så många ändå är med där..
Ha det gott
Kraaam Anette

Norrfrids Eija sa...

Javisst var damerna granna förr i tiden...så njutbart!

Tulipa sa...

Hej!

Vad härligt med en helg i Göteborg! Det är inte ofta jag är där. Det blir lite mer Stockholm, och det är jag glad för, men Göteborg är ju en riktigt fin stad också.
Skulle vilja besöka Atmosphere... Kom du dit?

Härlig familjebild!!!

Kraam Mariette

Country Hill sa...

Förstår att ni haft fina dagar i Göteborg, så fina saker Du köpt!
Hoppas paketet kommer imorgon om det inte redan anlänt.
Ha en fin hemmakväll!
Kram Lena

Sommerhuset i bakken sa...

Kjempefine bilder, og for et vakkert sjal!

Gøteborg er en veldig flott by, og Haga er jo så koselig ;-) Regner med at du har hatt noen fine dager.

Livet på Vestergård sa...

Vilka fina bilder! Sjalen ser också jättefin ut.
Kram Kicki

Kamomilla sa...

Har inte hhunnit kika in på ett tag men nu har jag läst i kapp! Många fina bilder och ett såå fantastiskt vackert hem!!

fröken knopp sa...

Såå läckra!! O sjalen, underbar!!! Hoppas att vi får se fler köp?! :)

Kramar Elin

Lille Vildand sa...

Kjempefine bilder! Tank hvilken stil man hadde før... skulle gjerne hatt en tidsmaskin!
Klem, Jannicke

Ljuva Lantliv sa...

Vilka fina tavlor!! Måste läsa ikapp bland dina inlägg och njuta av allt vackert!

Ha en fin söndagskväll!!
KRAM Anna

poetrywhite sa...

De fina bilderna skulle jag också kunna tänka mig. Länge sedan jag var i haga, fastän vi bara bor en bit i från.
Hoppas att du får en fin vecka
kram malin

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Vilka fina inköp du gjort! Sjalarna var underbara. Hoppas att du får en skön start på veckan!

Kram Anna-Lena♥

Elsa och Helena sa...

Fina bilder...vet att hattarna heter något speciellt, men kommer inte på det nu:)

KRAM Helena

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Jättefina! Damerna var verkligen granna förr. Underbar sjal.

Kram från Australien♥

Frøken Jægers Hus sa...

Fine bilder! En liten skatt! Me like:) Og nå har jeg fått den fantastiske pakke!! Tusen takk igjen! Fyrstikkesken er en drøm. Pyntet med ekte gamle sider fra en bok. Jeg bruker den hver dag.
Håper helgen har gjort deg godt og gor uke til deg og dine!
Klem,H
***

♥Franska Liljan♥ sa...

Tack för tipset , nu står sjalen på önskelistan :-)
Kram Helena

Mitt hvite hus sa...

Borte bra men hjemme best...

vakre bilder hos deg Malin..

klemmer

Lantliv på Holm sa...

Hej Malin!

Men ni har varit i Göteborg i helgen!!??? Då borde ni kommit till Holm på fika...vi bor ju bara ett par mil norr om stan. Tänk på det till nästa gång :)

Ha det gott - kram!

Gugis Pärlor sa...

Vilka underbara bilder! Gamla fina hattar skulle jag gärna samla på om jag bara hade utrymme för det ;O)

Kram Gugi

Lisen sa...

Vilka vackra bilder! Har de fler tro? ;)
Man önskar nästan att sådana hattar var på mode igen! Vad fina alla skulle vara då! haha

Lisen

Trädgårdsmakare Hillevissan sa...

Hej där!
Ljuvliga bilder du hittade!

Tänkte också passa på att tipsa om UTLOTTNING AV 5st SUPERGOSSIGA PLÄDAR på min blogg idag.

Ha det fint! kram Hillevi

rustik charm sa...

Hej Malin.

Å vad vackra bilder:)Och du har fixat till det så fint.

Ha en bra dag.
Kram Kristina