tisdag 21 september 2010

Tisdagstemat är Bästa Loppisfyndet/Loppisfynden!!!

Hej!! Dags för tisdagstemat igen!! Veckorna går fort.... Denna veckan är det bästa loppisfyndet/fynden...Hela huset är ju fullt av mina loppisfynd, hur ska jag kunna välja??? Brickor har det blivit många men måste nog säga att detta är min favorit;o) Finns sällan några fina möbler där jag loppar blir mest småsaker här kommer lite bilder....
.
Många ljuvliga bägare och glas har det blivit vid olika tillfällen...

Stilleben med loppisfyndade bakformar och andra små attiraljer;o)

Min uttjatade trådrulleförpackning....är en riktig favorit....

Rakspegel Nr 1 med loppade spetsar och strut;o)

Rakspegel nr 2......

Allt på denna hyllan är loppisfynd utom blomman...*ler*....

Terrinen, såssnipan och faten är i samma serie men loppade vid olika tillfällen så även besticken!!
Tänk så mycket vackra skatter det finns som andra inte vill ha eller har tröttnat på....
Ha en bra tisdag så ses vi imorgon igen!!!
Göm inte att kika in hos dom andra i Fabriken och bli inspirerad!!
Kram Kram Malin

28 kommentarer:

Vita verandan sa...

Ja du Malin du har hela hemmet fullt med ljuvliga fina gamla saker. Visst är det svårt att välja.
Kram kram Anna

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
ja visst är det svårt att välja när man är loppistokig! Jag valde min terrinen lite för att jag hade en okej bild på den... och lustigt nog så sprang jag på ytterligare en terrin nu på lunchen när jag kikade in hos Myrorna.. så nu är jag snart samlare också på terriner..**fniss**

ha det gott, kram Monica

Lantliv på Holm sa...

Hej Malin!!!

Din svarta rakspegel är ljuvlig - tycker SÅ mycket om den:)

Hoppas du har en skön tisdag - kram!

Tausenderlei Glück sa...

Hej Malin, de är mycket trevliga saker du redan har samlats in.
Och jag tror att du har en talang för fotografering. Dina bilder är enkla tips.
Ha en bra dag. Bästa hälsningar Heike
AnhörenUmschrift

Nilla sa...

Åh, vad mycket fint.
Gillar särskilt den lilla trälåda som du har på hyllan.

Ha de bäst !!
Nilla

elsamarianne sa...

Så mycket fina saker. Och tänk att det är återanvändning, så vi belastar inte miljön när vi loppar. Vi borde köpa mer helt enkelt, eller hur? Idag har vår stora loppis i stan öppet, så jag tänker vara lite miljövänlig.
kram elsamarianne

Sussi sa...

Oj oj så mycket fint! Förstår att du inte kan välja ett enda fynd....Fast din favoritbricka är ju helt gudomlig! Gillar också brickor, men har flest gamla svartmålade plåtbrickor...

Kram
Sussi

Sussi / Sussinghurst sa...

Pragtfulde loppefund. Det er nogen tid siden jeg sidst har besøgt din blog, så jeg har nydt alle dine sommer indlæg - og jeg må sige, at det er pragtfulde billeder, bedre end nogen bog. Tak for at du deler med os.

Johanna sa...

Superfina saker och vilket fint ljus du har i dina bilder!
Ha det gott!
Johanna

The Secret Garden sa...

Jättefina saker! Förstår att du är förtjust i den där brickan, den är så snirklig och fin! Loppisar är så spännande, man vet aldrig vad man hittar.

Ha det fint!

Anonym sa...

Vad många fina saker du loppat! Jag gillar den snirkliga brickan. Ser att det står exakt samma på mina gamla trådrullar som det står på ditt trådrullepaket:)Nu har mina trådrullar åkt fram. Tur att jag inte använt alla redan.
Ha en bra vecka!
Kram Marita i Björkhagen

fröken knopp sa...

Åhh Malin, med alla dina helt underbara saker så förstår jag att det är svårt att välja!!

Faten som du visar på nederst bilden är även jag lycklig ägare till, o några skålar i samma serie..Dock saknar jag såssnippan o terrenien, de ska jag absolut hålla ögonen för..!!

O spegalr, kan man få för många?? har minsan precis vart en sväng på antikaffär o fick minsan en liten rakspegel på köpet..:)

Varma Kramar Elin

Vita Falkens Lantliv sa...

Jätte fina saker du har hittat på olika loppisar. Förstår att det är svårt att välja ut vissa!

Kram Susanne

Vita små hjärtan sa...

Vackert Malin! Du har ju massa vackra fynd!!!! Förstår att det var svårt att välja ett!
Ha en fin kväll!
Kram Agnetha

becca sa...

Hejsan!
Så mycket fint du hittat på loppis. Jag skulle gärna också ha en sån där fin rakspegel, dom är ju så fina.
Vilken fin blogg du har, ha en fin kväll,
kram Rebecca.

Nette Cecilia sa...

Vackra fynd allihopa ,kram Nette

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Vilka underbara loppisfynd du visar, förstår att det var svårt att välja hihi... Väldigt vackra bilder med! Njuter av allt ditt fina ögongodis!

Kram Anna-Lena

Sommerhuset i bakken sa...

Så utrolig mye fint! Åhhh...Sukk... Heldige, heldige du. Vakkert. Der var det maaaange ting jeg likte (alt - faktisk..hi..hi).

Loppis er topp!

husvidhavet sa...

Ååh den svarta rakspegeln -UNDERBAR!!
Kram Marith

Country Hill sa...

Du är allt en riktig loppare Du Malin så mycket fint Du fyndat! Skönt att det ordnade sig med mailen.
Ha det gott!
Kram Lena

lavendel mio sa...

Nydelige saker du viser!
Kram Hanne

Janniche sa...

Såå mange fine ting du har funnet på Loppis!!
Og superlekre bilder!!!

Klem fra Janniche, Duse Pasteller:)

Rosor och Spetsar sa...

Så myket vackrt Malin, visst är loppisar riktiga skattkistor om man har tur
Kram
Annelie

Margareta sa...

Gokväll!
Du kan ju bara ta ett svep med kameran så får du hur mycket fint som helst på bild. Vilka loppisfynd!Allt!

Godnattkram
Margareta

Helena sa...

Kära Malin,
Nog är du en drottning av loppisfynd, men si' det gäller ju inte bara att dra hem olika saker från loppisarna, det gäller ju att ha öga för hur man kombinerar och presenterar pinalerna också - och det har du ju definitivt! ;-D Fint!

Varma hälsningar, Helena, The Swenglish Home

Mitt hvite hus sa...

Ja du har masse flotte loppis funn du MAlin..

men det finnes vel hos alle oss som elsker å gå på loppis..O=)O))


Er så glad i rakspegler... og dine var kjemepfine..

klememr =)

Skogslyckan sa...

Du har ju så otroligt mycket fina saker, så jag förstår att det inte går att välja. Brickan du visar längst upp, är ju helt fantastiskt vacker!
Ha en fin dag, här lyser solen...
Kram Pia

Mery Vale sa...

Oi Malin,
Eu sou do Brasil...e me encantei com o seu espaço...muito lindo!!!
Eu amaria ter estes móveis e louças,eu acho lindo!!!
Estou te seguindo!!!
Abraços,
Mery