tisdag 14 september 2010

Tisdagstemat är Stolar!!!

Hej!! Så var det dags för mitt första tema i Fabriken!!! Det är stolar;o) Kom fram till att vi har 30 stolar i vår ägo, men alla är inte framme så klart....Har valt ut mina favoriter!
Den här stolen har jag visat förut men det är rätt länge sen, den är inropad på auktion!! Föll så klart för detaljerna;o) Gillar färgen oxå!
.
Den är verkligen udda och jag fick kriga för den, men det var det värt!!

Mina bryggeristolar från Grythyttan är mitt senaste inköp i stolväg!!! De står i uterummet och jag har köpt dom via blocket;o)
.Tog den här bilden i somras när jag skulle visa Er dom första gången, har blivit ett antal gånger sen dess....

De är lagom slitna och nötta, brukar bara ha ett enkelt örngott som "dyna"!

Stolar kan ju användas till annat oxå, nattduksbord kanske;o)

Det var mitt lilla bidrag!! Hoppas Ni fick lite inspiration;o)
Vi ses imorgon igen!!!
Kram Kram Malin

35 kommentarer:

Creative Momone sa...

Oj, du har många gamla charmiga stolar! Den första är nog en ovanlig pärla, kanske inte så bekväm för ryggen, men en liten stund kanske man kan sitta på den. Ni verkar vara fler som bidrar till "Fabriksvisningen", kul ny ide.
Ha det gott
Marianne

rustik charm sa...

Hej Malin.

Men vilka vackra stolar du visar:)Helt underbar patina.

Du, jag kunde inte hålla mig längre utan visar köket idag:)
Hoppas du får en härlig dag.
Kram Kristina

Vita huset 28 sa...

Va härligt o samla på stolar :) Tar ju visserligen lite plats med 30st!!!

Fina bilder som vanligt.
Ha en bra tisdag
Kram Camilla

NataljaOblonskaja sa...

Älksar också stolar och har alldeles för många, men precis som du säger kan man ju använda dem till så mycket annat än att bara sitta på.
Tycker den första är adorable.
Ha det toppen!!
Camilla

bakom berget sa...

Så otroligt vackra stolar!
Ha en skön kväll! Kram Åsa.

lottens vita och gröna sa...

ohhh så fina, alldeless härligt unika och lagom slitna! må väl goaste malin!
varmkram lotten

Vita verandan sa...

Så klart det är inspirerande! Skulle kunna tänka mig allihop:) Den lilla grå var ju bara för söt. Tur att du krigade, det ångrar du nog inte.

Ha det gott!
Kraaam Anna

Jenny sa...

Hej Malin!
Kul att du oxå hittat till fabriken:)

Vilka fina stolar, jag gillar speciellt den första!!

Kraam Jenny

Livet på Vestergård sa...

Härliga stolar i olika modeller!

elsamarianne sa...

Vad spännande med Fabriken. Där får man gå in och kika ordentligt.
Dina stolar är jättefina, och patinan gör dem bara ännu bättre. Grythyttanstolen är en favorit.
kram elsamarianne

Sommerhuset sa...

For noen vakre, vakre stoler. Passe slitt og bare helt nydelige. Tenk deg alle rompene som har hvilt seg der og gitt stolene den utrolig flotte slitasjen. Vakkert!

Ljuva Magnolia sa...

Finfina stolar, den första måste vara ganska unik, kul!

Kram Catta

Nette Cecilia sa...

Stolar kan man ha till mycket,Kram Nette

Vita små hjärtan sa...

Hej Malin!
Riktiga läckerbitar till stolar du har!
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Systrarna Hjertén sa...

Den första stolen var ju hur charmig som helst!!!!!!!!!


Mvh
Frida

Linda i Lönnbacka sa...

Den första stolen är så läcker, den hade jag också fallit pladask för!

Bryggeristolarna är sypersnygga och hur tidlösa som helst...

Har varit så dålig på att kommentera hos dig pga tidsbrist, men kikar alltid in till dig så fort ett nytt inlägg kommer. Vill passa på att gratta till de båda sålda reportagen. Åh vad roligt och spännande, kul att de kom med i så bra tidningar dessutom!! :)

Trevlig kväll!
Kramar LInda

Livet på Berget sa...

Vilket roligt tema! Du har sannerligen en mängd vackra stolar i dina ägor.
Ha de gott!
Kram
/Sara

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Malin!
Vad många fina gamla stolar du har, det får man aldrig för mycket av:-)
Hoppas allt är bra med dig!
Kram Susanne

Lyckoslanten sa...

Se där vilka dyrgripar till stolar! Härligt med så många olika! ♥

Vintage House sa...

hej
så underbara stolar gillar grythyttans:)
ha en skön kväll
kram sandra

Mitt hvite hus sa...

WOw Så mange fine og sjarmerende stoler du har..

herlig patina på de alle sammen...

Klemme r0)

Tulipa sa...

Hej Malin!
Vad fina stolar! Den första är verkligen unik, får man fråga vad du fick ge för den? Klokt att du krigade för den, ibland grämer man sig att man gett sig..och det långt efteråt!

Måste säga att det var en härlig samling stolar, kul att se!
Och så slås man av ännu en gång hur vackra stolar är...

Kraam Mariette

Lille Vildand sa...

Jeg ELSKER stolene dine!!!!!!!!!! Kafèstolene er en drøm!
Begeistret hilsen fra Jannicke

Anonym sa...

Den första stolen var verkligen speciell. Har aldrig sett någon sådan.

Ha det gott!
Kram Marita i Björkhagen

liven sa...

Så fine stoler du har Malin!!
Riktig så sjarmerende!!
Har ikke fått meldt meg på ennå....men må rote meg til det en dag :o)

ha en fin kveld :o)

20-talshuset sa...

Hej Malin, den första är ett guldkorn! Jag faller också lätt för stolar, de har en egen charm och identitet på något sätt. Kram Anna

Skogslyckan sa...

Inspiration på hög nivå. älskar den första stolen..så charmig och ovanlig. Gamla caféstolar har jag också, de är också fina.
Kram Pia

:) sa...

Såå fin blogg! Nydelige bilder, og motiver ;)
Har ikkje vert her før,
men no er du lagt til mine favoritter, så eg kjem igjen! :) Klem fra meg

No.47 Mia sa...

Hello!
Så många snygga stolar!! Riktiga godingar allihop..

Kram Mia

Janniche sa...

Såå fine!!!

Klem fra Janniche, Duse Pasteller:)

Elsa och Helena sa...

Kommer ihåg när du visade den första stolen...den är såå fin och ovanlig!!

KRAM Helena

Designe sa...

Jättefina stolar! Gillar särskilt den översta, var verkligen speciell!:) Kram

Tina // Peppar och Vanilj sa...

Vilka unerbara stolar! Verkligen själ och hjärta i dem =) Du är så duktig på att fota och presentera snyggt!!!

Va kula tt du vill hålla koll på mig ;) och att jag fått hamna på din lista!!! Tusen tack! Hoppas vi "ses" många gånger ♥

K R a M // t i n a

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka vackra stolar du har!
Ha en riktigt fin dag!
Kram/LenaS

Hannis sa...

Så fort färgen flagar blir jag kär!
Så dom stolarna med all patina är jag alltså nu suckande kär i *skrattar*
Ljuvliga!

Kram Hannis