fredag 10 september 2010

Vad gör Ni en ruggig Höstkväll?????

Hej igen!! Så var det äntligen fredag!! I går kväll var det blåsigt och ruggigt, så mysigt! Jag gillar det....Tända en brasa i öppna spisen och känna värmen och lugnet;o)
.
Kan inte tänka mig en bättre plats att rensa mina kantareller på....Oj så mycket jag plockar och det blir stekta, stuvade.... i grytor.... i pastan;o) sonen börjar tröttna..... Men jag älskar denna goda matsvamp!! Finns ju en del i frysen oxå!!

Vad gör Ni en ruggig höstkväll???



Nu tänder vi brasor varje kväll här i Norregård och innanfönstren börjar komma på plats oxå, det är dags att rusta för kyligare tider!!
Njut Helgen nu!!! Dags för min och Jacks skogsprommis;o) Hoppas svamplyckan är med mig!!
Vi ses snart igen!
.
Kram Kram Malin

19 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vilka underbara bilder Bara så härliga♥ Älskar att mysa med massa tända ljus.Ha en mysig dag Kram Rita ♥

Tulipa sa...

Hej!
Jag har inte hittat kantareller på flera veckor, verkar varit för torrt...Men inte om man ser hur mycket du hittat!!!

Hur mysiga bilder som helst!

En mörk höstkväll sitter jag nog framför datorn eller läser en bra bok...och myser med något gott till kanske?!

Trevlig fredag!
Kraam Mariette

Vita små hjärtan sa...

Så mysigt o höstigt inlägg!!! Å svamp som är såååå gott!
Ha en fin helg!
Kram Agnetha

elsamarianne sa...

Idag har innerfönstren börjat komma på plats och brasan brinner i braskaminen. Vi bytte gammal utdömd rörspis till modernare, mycket varmare, men det är inte lika mysigt...
Levande ljus är alltid en stämningshöjare när det är lite ruggigt och småregnigt.
ha en skön helg
kram elsamarianne

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
Här i Stockholmstrakten har vi en liten återgång till sommaren. Solen skiner och temperaturen ligger vid 20 grader!

Men det dröjer nog inte så länge så är det dags oxå för oss att tända brasor. Massor av ljus tänds nu vareviga kväll för mörker det har vi.

Önskar dig en skön helg!
Kram Monica

bakom berget sa...

Ja visst är det skönt med mörka höstkvällar. Då njuter vi alltid lite extra här hos oss. Särskilt på fredagar. Då lagar vi mat tillsammans och tänder en brasa. Allt går i en lite lugnare takt. Man går in för landning liksom. Vi brukar ta ett glas vin som vi smuttar på medan vi lagar till nåt gott.Ja, så kan man oxå njuta av en höstkväll.
Vilken lyckost du är som hittar så mycket kanareller! Jag önskar dig en lugn och mysig helg! Kram Åsa.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Brasa, levande ljus och så mycket musik. Har gjort en fråge-cd jag ska testa makens musik-kunskap på ikväll.
Härligt med all svampen, så gott och ha i vinter.
Trevlig helg
Kramar
AnnaMaria

Elsa och Helena sa...

Hoppas du får god svamplycka i skogen:) Själv har jag inte hittat en endaste kantarell:(

Vackra bilder som vanlig!

Önskar dig en fin helg!
KRAM Helena

Creative Momone sa...

Så mysigt det ser ut hos er! Vi har ganska varmt och skönt väder för tillfället så ingen eldning just nu. Annars är det skönt med eld i spisen och något gott i vinglaset
Ha en skön kväll
Marianne

Mitt Stugliv sa...

HejHej Malin!

En ruggig höstkväll som denna har jag gjort som du tänt brasan i Stuglivet är just nu klar med alla ljusen som fått en vacker låga.
Småmyser och njuter av livet medans Lalle snickrar på vårt trädäck.

Ha en fin helg
KramKram
Lotta

Livet på Vestergård sa...

Så härligt att njuta av en sprakande brasa!
Här njuter dottern och jag av en mysig film i kväll.
Kram Kicki

Vita verandan sa...

Go kväll!
Här ha vi massa tända ljus och väntar på att potatisgratängen ska bli färdgig! Skulle vilja ha med dig i skogen så jag hittar lite kantareller:)
Mysigt!
Ha en fin helg Malin!
Kram Anna

Margareta sa...

Så härliga bilder!Man riktigt känner värmen från elden och doften av kantareller.
Det blir hög mysfaktor med brasa och tända ljus.

Ha en trevlig kväll!
Kram Margareta

Vintage House sa...

Hej
Så härligt mysigt det ser ut och det allra vackraste är levande ljus men är lite dålig på det just nu få bättra mig...
ha en härlig helg
kram
sandra

Lille Vildand sa...

HERLIG!

Klem, J

lavendel mio sa...

Nydelig høststemnig hos deg!
Ønsker deg en herlig helg, klem Hanne

liven sa...

koselig stemning her hos deg Malin!!
Her har det vært sommervær de siste dagene så man kan ikke fyre i ovnen ennå!!

ha en fin helg :o)

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad mysigt att tända en brasa!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Country Hill sa...

Så mysigt det ser ut med brasa, här har vi ingen kakelugn eller öppen spis så det är massor av ljus som tänds istället.
Ha en fin helg!
Kram Lena