måndag 25 oktober 2010

Amerikakoffert!!!

Hej!! Ny vecka och nya tag!!! Var ju på auktion i lördags! Blev mest småsaker men fick se denna läckra koffert!! Det finns ju en hel del kistor på auktionerna men koffertar är inte så vanligt!!

Det här med priserna är ju så olika....jag fick den för 250 kr!! Tycker jag var billigt;o)

Nu står den i biblioteket men kommer antagligen att flytta ut därifrån...Hade ingen aning om var den skulle vara när jag ropade in den!! Men den skulle bara med hem;o)

Gillar beslagen och den är fräsch trots sina resor!!!

Finns flera klistermärken kvar, det gillar vi;o)
I morgon är det dags för tisdagstemat, det är Förvaring!!! Måste säga att koffertar sväljer en hel del!!! Vi ses imorgon igen;o)
Dags att ta en prommis och dricka te med vännina B!!!
Kram Kram Malin

32 kommentarer:

Nina sa...

Hej Malin

Vilken vacker koffert du har fått tag i! Me like it ;O)
Ha en trevlig måndag /Nina

Creative Momone sa...

Hej Malin!
Märker att jag missat en hel del, många vackra bilder du visat, ni har tom. fått en del snö ser jag! Koffertarna var fina, skulle inte tacka nej till några, mina skulle nog få bo i sovrummet.
Hälsningar från ett soligt höstfint Österbotten!
Marianne

Nordingården sa...

Oj vilken vacker koffert! Som gjord för att stå i ditt hem ju! Så snyggt med böckerna, skrivmaskinen, ljustaken och allt annat! Och vilka mysiga bilderna nedan fr din hall, du bor så fint och så lillgubben Jack, vilken goding! Mari.

Helena, The Swenglish Home sa...

URSNYGG! Och Nordingårdens Mari tog just mina tänkta ord - jättesnyggt med skrivmaskinen - en skönhet i sig - och det andra ovanpå!

Åh, denna koffert gör sig nog var som helst i huset!

Kram, Helena

Sussi sa...

Oj vilket fynd! Kanonfin koffert! Och så fint du fixat till det med allt ovanpå....ögongodis!

Kram
Sussi

Vita verandan sa...

Hej!
Precis en sådan har min dotter på sitt rum. Perfekt att slänga ner allt möjligt i:)
Fick den av min S farmor. Jag gillar dem men lite svårplacerade kanske.....
Tänk att åka på semester med den, det vore något det:)

Ha det så bra!
Kram Anna

Sköna o Gröna Ting sa...

Käre nån.., vilken koffert du har fyndat, för visst var det ett fynd!!!!!!
Extra roligt när resestämplarna sitter kvar, det ger en så gedigen känsla.
Kul och få se den....

Ha en skön dag/kväll...
Kram
Marianne

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilket fynd! Både fin och till ett bra pris... grattis!

Kram Marie

Torparfrun sa...

Underbar koffert,underbar blogg!

Kram Torparfrun

Nette Cecilia sa...

Tanken går till min farfars koffert som stod på vinden i deras hus vi lekte i den som barn,tänk vilka äventyr det måste ha varit på den tiden att fara over there,kram Nette

Vita små hjärtan sa...

Du den var riktigt läcker!!!! Vad kul, vilket fynd!!!!
Ha en mysig kväll.
Kram Agnetha

Man tänker sitt: /Tove sa...

Supersnygg koffert och till ett riktigt fyndpris!
Vi har en amerikakoffert i liknande format fast lite annan färg/design. Den är lite sliten men det roligaste är att min sambos farfar faktiskt haft den just soom sin amerikakoffert...
Jag tycker att de utgör en riktigt bra förvaring av sådant man inte använder så ofta (eftersom man gärna vill kunna ha saker ståendes ovanpå). Vi har gardiner, dukar och en del extrafiltar i vår. De sväljer MYCKET!

Hanna sa...

Ville bara titta in och önska en fortsatt bra vecka.
Kram
Hanna

skifferhuset sa...

Underbar koffert! Ja de rymmer mkt, jag vet! Har en stående på vårat smultronställe, den har varit i amerika och vänt åter! Kram Iréne

Lyckoslanten sa...

Men har du skaffat en Amerikakoffert! Bra som bord och att gömma saker i för eftervärlden... brev etc. Det har funnits två sådana i mitt föräldrahem, min morfars och mormors mosters! ;o) Kommer ihåg hur spännande det var att snoka i dem när jag var liten. Härliga minnen! ♥

elsamarianne sa...

Å vilken fin koffert. Jag älskar de där modellerna. Min far jobbade på Svenska Amerika Linjen (SAL) och jag har en del märken kvar från den tiden. Men ingen koffert. Får börja leta lite. Såg en på Blocket, men den var lite för dyr för mig. Så jag letar vidare. Antikmässa i Borås till helgen, kanske jag hittar nåt då?
kram elsamarianne

Margareta sa...

En riktigt snygg koffert.Passar så bra hos dig.Den finner säkert sin rätta plats.

Ha en fin kväll!
Kram Margareta

Norrfrids Eija sa...

Kofferten är urläcker och till vilket pris sen!!! Äkta sakletare var det ja....skrivmaskinen övervinner all världens laptoppar i utseende!
Ha en skön kväll!!!

Lille vildand sa...

Halleluja, for et vidunder!!!!!Adorable♥
Takk for dine alltid så utrolig smigrende hilsener.
Klem, Jannicke

20-talshuset sa...

Men va häftig!!! Gillar verkligen beslagen och nitarna. Förr gjorde de saker med känsla. Tänk om kofferten kunde tala... Kram Anna

Tulipa sa...

Så fin!

Och roligt att klistermärkena sitter kvar!

Verkligen en kul inredningsdetalj!

Kram Mariette

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Finfin koffert. Förstår att den skulle flytta med dig hem. :)
Kram,
Anna-Karin

Mitt hvite hus sa...

Virkelig lekker koffert... syns også det var billig... ble råfint med den gamle skrive maskine..

Klemmer 0)

Nyanser av vitt sa...

Då kan du visa kofferten imorgon också. Den är verkligen superfin. Tack söta för fina ord om mina tags
kram Agneta

Janniche sa...

Wow!! Hvilket funn!! Og så til den prisen!!:O
Må si du var heldig - den var kjempelekker!!! Har aldri vært på auksjon, høres så dyrt ut - men det behøver det altså ikke å være;)

Fine bilder!

Klem, Janniche,
Duse Pasteller

LantlivsAnette sa...

Nämen ohhh så fin koffert !! Himmel vad snyggt..och bra pris, de brukar vara jättedyra !!
Ha det gott
Kraaam Anette

Hannis sa...

Den är såååå snygg!!!
Vilket fynd!
Visselglad skulle jag vara över den=))

Kram Hannis

Ljuva Magnolia sa...

Hej söta du!
Tack det är bra med mig, eller mycket bättre iallafall =)
Vilken alldeles underbar koffert, så himla fin, ååå vad jag oxå skulle vilja ha en sån..

Ha en underbar dag,
kram Catta

Elsa och Helena sa...

Vilket fynd! Kofferten är inte bara snygg...rymmer massor av förvaring också. Vilket alltid behövs, åtminstone hemma hos mig.

KRAM Helena

Nilla sa...

Jättefin koffert.
Det måste ha varit ett helt ok pris för den.
Sån skulle jag oxå vilja ha. :)

Ha de bäst !!
Nilla

Fröken Grön sa...

Till både koffert och prislappen har jag bara en enda kommentar: WOW!!!

Junda Xu sa...

20150721 junda
michael kors watches
replica watches rolex
replica watches for sale
michael kors outlet
coach outlet store online
louis vuitton sito ufficiale
gucci uk
louboutin
burberry outlet
air force pas cher
oakley sunglasses outlet
jordan femme
coach factory outlet
christian louboutin
ralph lauren polo shirts
michael kors bags
polo ralph lauren
ray bans
kate spade handbags
kate spade new york
louis vuitton
coach outlet store online
soccer outlet
jordan shoes uk
pandora jewelry outlet
michael kors handbags
gucci handbags
oakley sunglasses
ray ban sunglasses
coach factory outlet
polo ralph lauren uk
coach outlet
oakley sunglasses sale
michael kors handbags
tory burch outlet
polo outlet
soccer shoes
louboutin pas cher
ed hardy uk
air max uk