torsdag 21 oktober 2010

Norregård är Vitt!!!!!!!!

Hej!! Idag var det vitt!!!!!!!!! Jisses, vad mycket snö vi fick i natt....Jag älskar snö, men känns lite tidigt när inte ens alla löven fallit! Så här såg det ut när jag kom hem idag!!

Men visst är det ljust och vackert.....

Kommer ev. ännu mer ikväll............
.
I går berättade jag att jag skulle iväg på min Kvinnocirkel! Det var flera av Er som undrade lite om det! Kan berätta lite kort;o) Vi träffas ca en gång i månaden och inspirerar och stöttar varandra! Brukar inleda med avslappning därefter samtal och sedan dricker vi te!!! Innan vi går hem har vi gruppmeditation!! Anne som leder cirkeln är en vacker, varm och mycket inspirerande kursledare. Hon har tillsammans med sin man Peter startat Mundekulla Kurs och Retreatgård som ligger i grannbyn....Nära och bra!!

Anne har skrivit en bok som heter Kvinnocirkeln! En bok som kan ge kunskapen att själv skapa en cirkel! Klicka här så kan Ni läsa mer om Mundekulla och Anne!! Nu ska jag ut och skotta snö...........Vi ses imorgon;o)

Kram Kram Malin

49 kommentarer:

http://pastseasons.blogspot.com sa...

Oj! Måste hålla med om att det är otroligt vackert med det vita men lite tidigt. Vi fick några blöta flingor igår men de smälte snabbt. Idag lyser solen och det är en underbart färgglad höst igen : )

Så otroligt vackert erat hus är i vinterskrud.

Gammel stil sa...

Hei:)

Det er utrolig vakkert med snø da! Og du tar nydelige bilder som alltid:) Flinke deg:)

Klem:)

rustik charm sa...

Hej Malin.

Men så vackert:)Här har det snöat igår och idag men det la sig aldrig. För visst är det för tidigt. Jag har ju knappt hunnit njuta av den vackra hösten:)

Ha en bra helg.
Kram Kristina

Vita rosor och förgätmigej sa...

Aaaavundsjuk, jag blir så avundsjuk! :0) Vilken heeelt fantastisk vinterbild du fick där med solen, snön och den klarblå himlen.

Kram/ Anna

Hannis sa...

Shit! Har sett flera bilder nerifrån landet med snö men det ser ut att ha kommit massor!!
Väldigt vackert=))

Vilken bra sak, kvinnocirkel.
Alltid en härlig kraft när kvinnor stöttar varandra.

Kram Hannis

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
ja sååå vackert, men kan hålla med om att det är lite tidigt! Här är det kallt men ingen snö...

Låter som en bra cirkel, kvinnor som stöttar varandra. Tyvärr så är det ganska vanligt att kvinnor gör tvärt om...

Ha det gott i snön. kram Monica

Linda i Lönnbacka sa...

Vaknade upp idag på morgonen och trodde knappt mina ögon. Det har varit en underbart vacker dag med snö, klarblå himmel o solsken men trots det är ju alldeles för tidigt men snö. Det får gärna vara grått och riktigt trist november ut så man riktigt får längta efter snön och komma i julstämning lagom till dec.

Vad intressant det låter med kvinnocirkeln. Så skönt att komma dit och kunna prata om allt, i så avslappnad miljö.

Ha en fortsatt fin dag!
Kramar Linda

Vita små hjärtan sa...

Men såååå mysigt!!!! Å vitt är ju en vacker färg:)
Kram Agnetha

Tulipa sa...

Jösses så mycket snö!!!
Här kom det lite nu på eftermiddagen.... Men inget täcke precis...

Vad intressant det lät med den där cirkeln... Kan tänka mig att det känns otroligt bra för ens jag att ta sig tid att gå på sånt!

Kram mariette

Vita verandan sa...

Men gudars Malin är det sant!!
Så bor du i Småland också, på svenska höglandet.
Verkar avslappnande med kvinnocirkeln, det skulle jag behöva:)

Kram Anna

elsamarianne sa...

Jösses, vad snö ni har. Vi brukar vara värre än er på höglandet, men här har inget kommit ännu. Vänta bara, vi får nog så vi blir nöjda. Hos oss brukar snön smälta sist i hela bygda...
Så mysigt det verkar med en sån kvinnocirkel. Det är sånt vi behöver för att ladda batterierna.
kram elsamarianne

Anne sa...

Underbart vackra bilder Malin.. Vad fint du skriver om vår kvinnocirkel och vad roligt att min bok fick vara med här i din fina blogg. Ni som vill veta mer om boken och kvinnocirklar kan även klicka på mig här så kommer ni till min blogg Gudinnerummet... kram Anne

Sköna o Gröna Ting sa...

NEEEEJ.., jag vill INTE!!!!
Jag tycker ju oxå att det är så vackert med snö men jag tycker det är lite tidigt Malin:(
Jag hade fått en smärre chock om jag kommit upp en morgon redan nu och det hade sett ut så där!!!!
Jag som har missat hela hösten måste lägga i den högre växel nu med att tömma alla krukor på sommarblommor.., japp, sommarblommorna är fortfarande kvar i alla byttor:(
Men att stappla runt på kryckor och tömma tung jord är icke lätt, får flörta med gubben och se om han känner för att jobba ute några timmar i helgen:)

Ha en fortsatt skön torsdag
Kram till dig
Marianne

Fröken Grön sa...

Men oj, vad snö ni har fått! Så vackert huset ser ut i det vita landskapet!

Kul att du berättade lite mer om kvinnocirkeln, både i ditt inlägg och i kommentar på min blogg. Låter spännande!

Må gott!
/Anna-Karin

bakom berget sa...

Men...så vackert. Som ett julkort, ser det ut på dina bilder. Här är det barmark fortfarande, men kallt som sjutton.
Nu ska jag läsa om er kvinnocirkel. Det låter spännande.
Ha en fin kväll! Kram Åsa.

Livet på Vestergård sa...

Så fint det är med allt det vita :) Men nog tror jag att man hinner tröttna om snön skulle lämna redan.
Ha en bra dag! Kram Kicki

Anonym sa...

Så vackert med snö. Men alldeles för tidigt. DEt kom lite här idag också. Men det ligger inte mycket kvar, som tur är. Tycker det kan vänta till advent.
Ha det bra.
Kram Marita i Björkhagen

Nette Cecilia sa...

Oj så mycket snö ,men ljust o vackert är det,kram Nette

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Oj, oj,oj... förstår att du tyckte att det var lite tidigt men det var samtidigt fantastiskt vackert med allt det vita.

Hoppas att du får en skön helg!

Kram Anna-Lena♥

lavendel mio sa...

Nydelige vinter bilder!!
Vinter kom til oss også , ungene fryder seg ute i snøen:)Det ble nesten julestemning nå:)
Ha en fin kveld, klem Hanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men jösses så väldigt mycket snö! Känns ju lite tidigt när det är oktober, hoppas det inte blir mer. Lite längre höst vore allt skönt. Fast det var fina bilder.
Kramar
AnnaMaria

LandligEleganseogRustikkRomantikk sa...

Vakkert!

Her har det snødd i hele ettermiddag! Litt tidlig men koselig også. Og egentlig ikke unormalt 700 meter over havet;) Så nå er det bare å glede seg til jul...Åtte/ni uker går veldig fort! Jeg prøver å gjøre julegaveinnkjøpene fedig til adventstiden begynner, slik at jeg kan kose meg med hyggelige ting i førjulstiden!

Klem fra Mette

Änglarnas hus sa...

Men jisses så mycket snö!!

jag fryser bara av att se bilderna..

ha det gott! Kramis Sanne

essemia sa...

Jodu, här var det snö också. Gillar det inte alls. Det enda positiva var att jag slapp ge mig ut och köra i det i morse eftersom jag var ledig. Räckte så bra med ishalkan i måndags.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Solveig sa...

He hos deg får man lett julestemning! Så vakkert ditt hjem er i snø!! Masse vinter her hos oss også i dag. Deilig å komme hjem og fyre i ovnen!
Ønsker deg en nydelig kveld.
klem fra Solveig

Mit Liebe zum Detail sa...

Nein bitte noch keinen Schnee im Oktober!
Dein Haus sieht wunderschön aus mit dem Schnee,aber im Oktober ist es noch zu früh.Liebe Grüße aus Österreich von Edith.

Solgården Butik och Café sa...

Åååå så mysigt!! Nu längtar jag ännu mer till vintern när jag ser dom här bilderna!
Så vackert så det gör ont!

Må så gott!
Kram/Sofia

Vintage House sa...

Hej
Håller med alla andra vad mycket snö ni har fått..
Vackert men tidigt, vi fick några snöflingor...
låter härligt med cirkeln..
kram
sandra

Margareta sa...

Vackra bilder men.....vill inte ha snö än....
på bild är det riktigt fint.

Ha en fin kväll!
Kram Margareta

Fågel Blå sa...

Underbart vackra bilder!
ha en fin Helg!
Kram Kathrine

Det Ljuvliga i Livet sa...

Gud så vackert, men som du själv säger så är det lite tidigt! Snö i oktober!!! Men precis som du så älskar jag snö - jag vill ha mycket snö till jul!

Livet på Berget sa...

Men hallå bor inte du söderut!! Det är ju jag som borde visa en sådan bild medans du fortfarande plockar päron i din trädgård. Hur ska detta sluta mutter mutter.
Kram
/Sara

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken vacker bild men näe jag vill inte ha snö än.....
Ha en finfin kväll!
Kramis/Lena

Mitt hvite hus sa...

Nydelige vakre bilder av gården din i vinterprakt... her kom nsøen også... Litt tildig syns jeg men ...

Nyt kvelden.**

Lissboden sa...

Såå vackert hos dig idag med snö!
Kvinnocirkeln låter superintressant, det skulle jag behöva just nu.
Ha en mysig och kanske vit helg!
Kramar från Maria

Made in Persbo...Carina sa...

Oojjj oj vad FIIINT!!!! Nu fick jag jullängtan och längtan efter att göra snöänglar och ha snöbollskrig med min son :)
Härligt, utom när man ska köra bil med sommardäck som Anna och jag gjorde i förmiddags :/ ....fast det var övergående som tur var :))

Kram, Carina

hemtrevnad marie sa...

Å, jisses så vackert!!
Jag längtar till advent!!
Nu ska jag kika in på vädret och se om vi har snö att vänta:)
kraam

No.47 Mia sa...

OJ! Vad snö!!
Fick du skotta då..
Ska ju komma en del inat har jag hört..

Låter härligt med kvinnocirkel.. Kan man behöva..

Kram mia

Skogslyckan sa...

Så otroligt vackert det är kring Norregård. Men visst är det tidigt. Vi har klarat oss enda tills för ett par timmar sedan. Det snöar och blåser halvt storm här.
Kram Pia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hu jeda mig vad snö! Vackert??? Ja jo men inte nu...

Vad otroligt inspirerande med en kvinnocirkel. Ska kika in via länken du gett. Jag har nyligen varit på retreat och känner att det är värdefullt.

Önskar dig en fin avslutning på veckan och en trevlig helg!
Kram,
Regina

Landlige Hjem sa...

Underbart underbart vackert kära dig, jag njuter av härliga kort!!!ღ ღ ღ
Njut av kvällen och trevlig helg önskas dig!!ღ
Kramis Anki

Frøken Jægers Hus sa...

unnskyld meg, men Herregud hvor for et vakkert hjem og for en plass!!! har sagt det før, men jeg får helt sug i magen.. Jeg vil bo i sverige på en sånn plass:)

Klem!

Helena sa...

Nej men oj! WOW! Trodde för ett ögonblick att det var förra vinterns bilder du använt, innan jag insåg att de var färska. Otroligt vackra bilder, men jag förstår att det känns ohyggligt tidigt för sådana vita landskap! Kan inte riktigt förstå att det ser ut så här på många håll i Sverige nu! Fast å andra sidan hörde jag att de byggt snögubbar i Scotland igår, så det är ju inte otänkbart att det blir en vit jul här också!

Ni har ett så vackert hus och i vit skrud och strålande sol så gnistrar det i flera bemärkelser!

Kvinnocirkeln låter jättehärlig - så skönt med en sådan styrkekälla.

Varma hälsningar, Helena, The Swenglish Home

north pal sa...

WHAT? you have snow already. it is early. i suppose soon we will get a shot of it. i love woman's circle. i have belonged to various ones thru out my life. they are good for the soul. it such a good way to bond with others. Bestest,Denise

Annelie sa...

Men ååhhh så mycke snö och sååå vackert det är...Jag vill oxå ha snööö...hahaha...Vi har bara kallt här...Ha en riktigt härlig dag...Kram/Annelie

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Så vackert det är...men alldeles för tidigt. Vill ha höst och inte vinter...:)

KRAM Helena

Nilla sa...

Vilka vackra vinterbilder, som julkort.

När man ser såna där vackra bilder känns det inte lika tungt med vintern som väntar. :)

Ha de bäst !!
Nilla

Designe sa...

OJ!! Va mycke snö! Redan! ..här uppe har vi bara frost! Såå fint, nästan overkligt! Trevlig helg i snön! Kram :)

livet på utanäs sa...

Dina bilder ser ut som vackra julkort !
Såååååå fint ...

Här har vi inte en flinga med snö , allt har tinat bort =)

Ha en trevlig helg !
Kram Sussi O