måndag 18 oktober 2010

Lingonkransar!!!

Hej!!! Måndag....igen! Helgerna går för fort!!! Bilderna är mörka idag, svårt att fota när man stänger ute ljuset....Har sett lingonkransar lite överallt på bloggarna och blev så klart sugen på att göra egna;o) Eucalyptuskransarna som hängde här hade gjort sitt....

Får hela tiden en känsla av Jul, kanske för att jag längtar så....Mina pardörrar mellan köket och nya Verandan tillhör favoriterna här hemma;o)

Blir ett snabbinlägg idag, vovven är otålig....

Men vi syns ju imorgon med tisdagstemat igen, tror det var kuddar....
Ha en bra måndag;o)
Kram Kram Malin

34 kommentarer:

Designe sa...

Åh va fint det blev! ..och dina dörrar är så vackra! Härligt med ljusinsläpp! Kram :)

Sussi sa...

Det är så fint med kransar....och det enkla är oftast det vackraste! Och dina fina dörrar behöver ju inga överdrivna krusiduller....så vackra som de är!

Kram
Sussi

Malin's Hus sa...

oh här var en superfin blogg till.,,,,,,,,,,,,,, och lingonkransar! det ska jag minsann oxå göra!!!!tack för tipset!!!

take care!

Vita verandan sa...

Fint och visst är det lite julkänsla över dem. Jag längtar lite till jul också, framförallt att jag har sökt några dagar ledigt.
Svårt att fota i motljus. Du kan lura kameran om du riktar den mot en mörkö punkt så den röda lampan tänds. Om du inte släpper knappen och sedan tar på det du tänkt så blir korten ljusare. Brukar jag använda mig av ibland.

Kram Anna

Landlige Hjem sa...

Åååh vad vackert!!!♥ Vackra dörrar har du också ;)
Jag längtar också till julen, den härliga och mysiga tid♥ Fick värkligen inspiration här hos dig !♥ Tack!!
Tack för dina goa hälsningar hos mig!! ;))
Njut av dina underbara kransar♥
Kram Anki

Linda i Lönnbacka sa...

åååh vilka vackra pardörrar!! vill ha vill ha...

Underbart med lingonkransarna, det är mysigt med lite julfeelings.

Ha en fin dag!
Kraaam

elsamarianne sa...

Vilka fina kransar. Att du hinner. Jag tycker kransar tar en herrans tid. Plocka inte minst...
kram elsamarianne

Vintage House sa...

Hej
fina kransar och det gör sig så underbart fint mot dina vackra dörrar:)
ha en skön dag
kram
Sandra

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej svejs Malin!
Vilka vackra kransar, kransar kan man väl aldrig få för många utav?!?!?
Igår lyckades jag få tjejerna ut i skogen och plocka massvis med mossa till mig så nu väntar där en del arbetet med kransar och annat kul:)

Förresten.., söndagsbilderna var såååå fina.
Frost på rutorna är vackert...
Ha en skön vecka och ta väl hand om dig.
Kram
Marianne

Gammel stil sa...

NYDELIG:) Vakre bilder!! De vakre kransene:)

Klem:)

fröken knopp sa...

Åhh visst längtar man lite efter Julen o allt pyssel o pynt Malin.. Underbart!!

O dina kransar får visst fram lite julkänslor, där av har jag inte gjort några lingonkransar än, är liksom rädd att jag inte kan stoppas..vill nog bara ha mer o mer o mer jul då...tihi..

Visst börjar det bli svårare o svårare o fota nu när det inte är lika mycket ljus..puhh..fullt ös med kameran på helgen så man klarar veckan ut..:)

Varmaste Kramarna Elin

Tulipa sa...

Såå fint!!

Kan tänka mig att du känner dig glad när du ser på de dörrarna! Verkligen som ett smycke!

Och så mysiga kransar...visst tänker man på julfixet och stämningen som kommer med det...

Kram Mariette

Vita huset 28 sa...

Hej vilka fina kransar du gjort, o dina dörrar var ursnygga!!

Kul att du vill vara med i min utlottning.

Ha en skön kväll
Kram Camilla♥

Lyckoslanten sa...

Jättefina kransar som passar bra även om det inte är jul på långt när ännu! Hoppas vovven blir frisk! ♥

Norrfrids Eija sa...

Blir så inspirerad av dina och andra bloggares kransar, måste ju ta o testa kransbindning själv snart...det är bara så mörkt om kvällarna när man kommer hem från jobbet, så mossan syns inte, he he.
Nåja det kommer en helg snart....

Huset vid ån sa...

Åh! Så fint det blev!
Hälsa vovven.....

Kram Therese

20-talshuset sa...

Vackra dörrar ska ha vackra kransar! Jag förstår att era verandadörrar hör till dina favoriter. De är väldigt fina och klassiska. Det känns som jag blev lite av en "verandadörrexpert" efter att ha letat runt länge efter gamla verandadörrar i våras. Jag fick tag i ett par till slut som hade rätt mått och var i bra skick men inte alls så charmiga som era. Men jag ska också försöka mig på någon typ av kransar. Det ser så hemtrevligt ut! Kram Anna

Store Ringheim sa...

Hei :)
Flotte dører og vakre kranser.Inspirerande blogg.
Ha ei strålande veke :)
Jorunn

Vita små hjärtan sa...

Hej Malin!
Å vad fina, jag är också jättesugen att binda mig ett par stycken. Så fint på pardörrar!
Kram Agnetha

Camilla, Casa de Bach sa...

Så fine kranser du har laget og dørene var lekre!! Ønsker meg slike dører ut til verandaen jeg også!

Ha en fin høstkveld!

Hilsen Camilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fina dörrar och jättefina kransar, jag tycker det ser höstlikt och unerbart fint ut.
Kramar
AnnaMaria

Helt Enkelt sa...

hej malin!

tusen tack för rara ord!!

fantastiskt fina dörrar och kransar!

kram
anna-malin

Margareta sa...

Ja,jag säger som alla andra:fina dörrar och fina kransar.Det passar så bra ihop.
Jag gjorde ett par små girlanger av poppel idag och hängde i köksfönstret.Skulle plocka undan lite,men istället tillförde jag.Som det kan bli.

ha en bra kväll!
Kram Margareta

Jolins inredning sa...

Så otroligt vackert med dessa pardörrar och lingonkransar. Underbart!!

Kram Linda

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Ja här har det också knåpats lingonkrans..mysigt så här mot advent ( ja snart iaf)

Vilken härlig söndagsbild du hade..så mysigt med frosten på fönsterglaset!

Ha det gott! Kram Sanne

FräckaSyster sa...

Jättefian kransar! =)

Ha de bra!
Kram Jenny

Lille vildand sa...

Så enkelt. Så vakkert.
♥♥♥

Lissboden sa...

Jättefina kransar Malin!
Jag har också knåpat ihop några stycken. Det börjar bli dags för dem nu, tycker jag.
Ha en fin vecka!
Kram från Maria

Fröken Fräken sa...

Ja, visst kunde väl helgerna vara längre så att man hann allt det där man ville göra.. göra lingonkransar tex! Dina var jättefina!

Mitt hvite hus sa...

Så fine kranser på døra di... kjempefint 0))
klemmer =)

Rummet för välbefinnande sa...

Malin, vi är nog mer lika än vi vet om du och jag *ler*
Den boken funderade jag på att köpa, men kom aldrig till skott.
Kan tro att det är en kick att läsa den.
Vilken underbar helg vi har haft och jag ska lägga ut bilder på underbara saker som jag vet att du kommer att gilla.
Kram

Inspiration i vitt sa...

Dina dörrar Malin är så fina att jag nästan inte kan titta på dom, ååååååå så härliga dörrar. Kransar passar finfint på dom, får lite julkänsla jag med nu. Kram på dig/Ingela.

Lena sa...

Så fint det blev med lingonkransarna....tror att jag ska ut i skogen och plocka lite lingonris jag också...man blir ju så inspirerad =)

Kramiz

Country Hill sa...

Dina dörrar är ju helt fantastiska och blir ju inte sämre med de söta kransarna!
ha det gott!
Kram Lena