lördag 2 oktober 2010

Oktober!!!

Hej!! Nu är det verkligen höst, vi är redan inne i oktober....Hur vill Ni att Er oktober ska se ut??? Jag vill ha sol, krispig hög luft & härliga färger på träden och många svamprundor så klart.....

Äntligen har jag hittat lite trattisar, de är ju så goda att torka och använda i såser!!!!

Hade ett superställe, men det tog vildsvinen över....Har varit där och kikat varje år men inte en endaste liten svamp! Förrän Nu jiiiipppppiiii....Jag kanske hann före;o)

Buketterna går i hösten färger och det blir att njuta av det som finns;o)

Gula blommor tillhör inte favoriterna men det är höst!!!! Och nu tycker jag de är vackra!!!

Ha en trevlig kväll så syns vi med söndagsbilden imorgon!!!
Kram Kram Malin

25 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Underbart med så mycket svamp ,lördags kram Nette

willy sa...

Hej hej Malin
It looks very cosy with the autumn colours and burning candles
Have a nice weekend,
kram Willy

Annelie sa...

Jaaaa,hösten är ju helt underbar med alla vackra färger och den härliga svampen...Ha en riktigt mysig lördagkväll...Kram/Annelie

fröken knopp sa...

Din Oktober låter helt perfekt..!! :)

Men jag måste erkänna att jag minsan har lite längtan till jul, granris o härliga dofter så jag hoppas att oktober går fort..:)

Hoppas att du har en underbar helg!!
Kramar Elin

Janniche sa...

Så vakre, fargerike bilder, hmmm....
Høsten er en skjønn tid! Vi får bare nyte den!!

Høstklem fra Janniche, Duse Pasteller:)

Trollmor sa...

Nydelige bilder fra deg! Og Kantareller er kjempegodt!

popetotrora sa...

Vilka fina härliga bilder! Och grattis till svamplyckan! Har också varit ute idag och vi kom hem med över 50 liter (två familjer tillsammans alltså)!! :-)

Vilken härlig blogg du har, förresten! :-)

liven sa...

Heisann Malin!
Herlige høstbilder hos deg....liker også når høsten gir fint vær og skarpe farger :o)
Lenge siden jeg har vært innom deg...travel uke som gikk!!
så mange flotte innlegg her hos deg....og så gøy med repotasje da!!
er nok så mye å fotografere hos deg :o)
Nå må jeg kikke litt mere her hos deg.....og ønsker deg en fin lørdagskveld :o)

Lille Vildand sa...

Å, Malin - dette var nydelig!!
Jeg vil også ha en oktober som du beskriver - da er dette en nydelig årstid!
Heldiggrisen som har kunnskap til å gå i skogen og finne sopp..det må jeg lære meg!
Vakker bukett i et vakkert hjem.
Og den nydelige lampen!!
Lovely lørdag.

Klem ♥ Jannicke

elsamarianne sa...

Jaha det kanske är vildsvinen som sett till att vår svampskog är helt tom?
Vädret är i alla fall helt perfekt nu. Man får ta på sig lite sköna kläder när man går ut, och elda lite i brasa och med ljus inomhus. Det är så myyyyyysigt.
ha en skön helg
kram elsamarianne

Lyckoslanten sa...

Vackra oktoberbilder1 Den här månaden får vara solig om du frågar mig! Mysigt med alla lyktorna och ljusen. Det blir ju som vi gör det!
Ha en skön kväll! ♥

Livet på Vestergård sa...

Oj vilka härliga höstbilder! Sol, vackra höstfärger och en mustig köttsoppa vill jag ha i oktober :)

lavendel mio sa...

Nydelige høstbilder!!
Så mye svamp du har funnet, eller sopp som vi sier i Norge, helt utrolig:)
Ha en fin kveld, klem Hanne

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin!
Den översta bilden är sååååååååååå läcker. Lampan, svampen och dina otroligt vackra fönster.

Min oktober önskar jag skall innehålla många härliga höstdagar utan regn och så har jag en resa till Köpenhamn bokad i slutet av månaden.... ser verkligen fram emot den.

Njut av helgen!
Monica

bakom berget sa...

Åhh, vilka vackra bilder! Härliga färger.
Ha en fin helg! Kram Åsa.

Jenny sa...

Hej Malin!
Vilka härliga höstbilder! Jag vill oxå ut o plocka svamp:) Får se om det blir tid över imorgon, jag o sambon har tänkt ha en städdag i trädgården men efter det kanske det blir en tur till skogen:)

Vad kul med reportage i lokaltidningen!! Du visar väl oss bilder här på bloggen sen??

Vad söt hon är Freja, en riktig liten kattfröken!

Ha en mysig lördagkväll,

Kraam Jenny

Änglarnas hus sa...

du bjuder på de mest underbara höstbilderna idag!

Kramis Sanne

Skogslyckan sa...

Ja jisses vad svamp det finns i år! Jag håller med dig i din syn på hösten... Ha en fin söndag!
Kram Pia

No.47 Mia sa...

Hej Malin!

Ja, Margareta talade om för mig att du vart hos ingrid.. Underbar tjej! Helt fantastisk butik.. Ska bege mig dit snart igen känner jag..

Men nu till ditt inlägg!! Vilka fantastiska bilder du tagit.. Så fina stakar.. Och mums mumsiga trattisar..

Kram på dig!

Mia

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Malin.
Åh,riktigt fina bilder du tagit.
Den ultimata höstbilden.
Gillar lampan,är den rostig?
Har också fått en massa svamp,men inte plockat själv,utan mina snälla föräldrar kom hit med till oss,så vi har bådet ätit lite och frusit in.
Må så gott
Kram Anette

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Underbara bilder! Härliga höstfärger... :-)

Kram från Australien♥

Ett Vitare Hem sa...

Åh så gott med svamp och precis som du beskriver att med mycket sol och krispighet i luften är oktober underbar!
Ha en fin dag!
Kram/LenaS

Agneta sa...

Trolla med allt som kommer i Dina händer! Sensuellt med kantareller.... funkar hur dejligt som helst i Din värld! Tack för allt sinnligt Du bjuder på, jag blir alltid lika hänförd över allt som 'dukas fram'!

Love

Agneta

Nyanser av vitt sa...

Jaaa en sån oktober vill jag också ha. Vilken tur att du hann före svinen iår :O)
Tack söta för grattishälsningen till klassikern. Visst var det din man som också gjorde klassikern?
Kramis

Sjabbig men chic sa...

Vilken skatt som ligger där på bordet! Härliga färger och underbara bilder!

Kram Lisa